مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌هاخبر

بهترین شاسی‌بلندهای چهارچرخ متحرک در سال ۲۰۱۶ را بشناسید!

خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور بخش عمده‌ای از بازار خودروها را تشکیل داده‌اند و سازندگان این خودروها برای آنکه بتوانند در رقابت این بازار پیروز شوند، بخش‌های ویژه‌ای را به شاسی‌بلندها افزوده‌اند که یکی از آنها سیستم چهارچرخ متحرک است. در واقع، suv‌های 4x4s برای خرید و فروش بیش از هر شاسی‌بلند دیگری در اروپا مورد توجه بوده‌اند، اما کدام یک از این خودروها بهترین هستند؟ خودروهای چهارچرخ متحرک بیشتر برای گذر از مسیرهای ناهموار استفاده می‌شوند و قدرت آنها در گذر از موانع بسیار خوب است. یکی از شرکت‌هایی که در زمینه تولید این خودروها بسیار فعال بوده، رنجروور است که به‌صورت گسترده در این بخش کار می‌کند. به تازگی مجله بریتانیایی autoexpress نام بهترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۶ را که مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک هستند، منتشر کرده است. این لیست در نتیجه بررسی هر یک از خودروها جمع آوری شده است و هر خودرو از لحاظ مختلف مانند: قدرت، قیمت، کیفیت و … مورد آزمایش قرار گرفته است.

Land_Rover-Range_Rover_Sport_HST-2016-800-01

۱۰. رنجروور اسپرت

کمپانی بریتانیایی رنجروور، یک رقیب قدرتمند را برای مبارزه با بی‌ام‌و X5 آماده کرده است. به‌تازگی رنجروور یک مدل دیزلی از این خودرو را معرفی کرده که با حجم موتور پایین، قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. این شاسی‌بلند با وزن دو تنی خود، قدرتی معادل 237 اسب بخار و گشتاور آن به 500 نیوتون متر را در اختیار دارد که اجازه می‌دهد در مدت زمان ۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. البته رنجروور اسپرت طیف گسترده‌ای از موتورها را با خود یدک می‌کشد.

Dacia-Duster-2014-800-01

۹. داچیا داستر

این خودرو که بر روی پلت فرم مدل لوگان سوار شده است یکی از محبوب‌ترین خودروهای ارزان قیمت محسوب می‌شود. داستر چهره‌ای قابل قبولی دارد اما نوع زیبایی آن به حدی نیست که خیلی‌ها شیفته آن شوند. بیشتر به دلیل قیمت پایین و داشتن سیستم چهارچرخ متحرک مورد استقبال قرار گرفته است.

Hyundai-Santa_Fe-2017-800-05

۸. هیوندایی سانتافه

آیا تمایل دارید که بدانید خودروهای کره‌ای چقدر با کیفیت هستند؟ پس ما سانتافه را به شما معرفی می‌کنیم. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ با خطوط خشن خود بسیاری را مجذوب خود کرد و نسل دوم آن نیز با خطوط ساده‌تر توجه خریداران را به خود جلب کرد. طراحی جذاب، با یک جلو پنجره مشبک کرومی، فضای داخلی زیاد با متریال عالی و امکانات متنوع همه دلایل موفقیت سانتافه هستند اما یک چیز اینجا از قلم افتاد. سانتافه یک ماشین خانوادگی با سیستم 4WD هوشمند است که معنی واقعی امنیت در شرایط لغزنده را با آن تجربه خواهید کرد.

Porsche-Macan_GTS-2017-800-01

۷. پورشه ماکان

یک شاسی‌بلنده زیبا و همه‌چیز تمام از کمپانی محبوب پورشه که با قرار دادن سیستم 4×4 بر روی آن کار خود را تکمیل کرده است. راحتی، کیفیت ساخت و عملکرد بالا از نقاط مثبت ماکان محسوب می‌شود اما اگر بخواهیم ضعف آن را نیز بگوییم باید به قیمت و مصرف سوخت بالای آن اشاره کنیم.

Kia-Sorento-2015-800-01

۶. کیا سورنتو

محصول کمپانی کره‌ای کیا، جایگاه بالاتری را نسبت به رقیب دیرینه‌ی خود، یعنی هیوندایی کسب کرده است. سورنتو یک خودروی بزرگ و با کیفیت است که در داخل کابین آن هیچ‌وقت احساس کمبود نخواهید کرد. نمای ظاهری سورنتو بسیار خشن و مقتدر است اما هندلینگ خودرو نسبت به رقبا، کیفیت بالاتری ندارد و این قسمت به‌عنوان نقطه ضعف سورنتو مطرح شده است.

Mercedes-Benz-GLC-2016-800-02

۵. مرسدس GLC

مرسدس GLC یک رقیب جدیدبرای بی‌ام‌و X3 و آئودی Q5 محسوب می‌شود که به‌نظر می‌رسد توانسته آنها را کنار بزند. در حال حاضر، خریداران این خودرو می‌توانند ۲ پیشرانه ۲.۱ لیتری را با قدرت‌های ۱۶۸ و ۲۱۰ اسب بخار برای مرسدس خود انتخاب کنند. اما چیزی که مرسدس را در این لیست قرار داده، چهره جذاب و کیفیت بالای کابین است که سطح تجهیزات آن نیز یک پله از رقبای خود بالاتر است.

Audi-Q7-2016-800-04

۴. آئودی Q7

Q7 برای رقابت با ولوو XC90، مرسدس GLE و بی‌ام‌و ایکس ۵  بر روی پلت فرم MLB فولکس واگن ساخته شده است. آئودی برای این خودرو دو نوع پیشرانه در نظر گرفته است که یکی از آنها با حجم 3.0 لیتری TDI بوده و دیگری از نوع ترکیبی e-tron است که تولید گازهای گلخانه‌ای آن بسیار کم است.

Land_Rover-Discovery_Sport_Dynamic-2016-800-01

۳. لندروور دیسکاوری اسپرت

این مدل به‌دلیل قیمت مناسب بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دیسکاوری اسپرت در بسیاری از بخش‌ها با مدل اووک مشترک است مانند موتور ۲ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر و یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته که قدرت 240 اسب‌بخاری را در اختیار خودرو قرار می‌دهد. کابین دیسکاوری نیز مانند همیشه زیبا و با کیفیت است و تمام آنچه را که شما نیاز دارید در خود دارد.

Volvo-XC90_UK-Version-2015-800-01

۲. ولوو XC90

مقام دوم بهترین شاسی‌بلندهای سال به یک خودروی ایمن اختصاص دارد که واقعا همه‌چیز تمام است. سابقه درخشان ولوو در صنعت خودرو باعث شد که یک خودروی لوکس واقعی را با نهایت قدرت در اختیار مردم جهان قرار دهد. ولو XC90، یک شاسی‌بلند بزرگ سایز سوئدی بوده که نخستین نسل از آن، در سال‌های 2003 الی 2014 میلادی روی خط تولید بود.

Jaguar-F-Pace-2017-800-02

۱. جگوار اف‌پیس

جگوار بعد از اینکه تصمیم گرفت به دنیای خودروهای شاسی‌بلند قدم بگذارد، سر و صدای فراوانی را به‌پا کرد. اگر می‌خواهید بدانید بهترین شاسی‌بلند جهان چگونه است، به این خودرو نگاه کنید. تکنولوژی، قدرت، کیفیت و فضای داخلی فراوان در حد عالی در این خودرو قرار داده شده‌ است. هنوز تیزر تبلیغاتی این خودرو در ذهن بسیاری از طرفداران داغ است که در آن اف‌پیس مسیر دایره‌ای ۳۶۰ درجه را با سیستم ۴ چرخ متحرک خود با قدرت طی می‌کرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. دقيقا معلومه انگليسي بازي درآورده مثلا خبري از x5 نيست جالبه

  2. ايكس تريل چرا توي ليست نيست . مگه بدون ميشه؟؟؟؟ هندا cr-vچي؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا