مکمل بنزین
خبر

سریعترین خودروی ویژه آفرود را ببینید…

خودروهای ساید بای‌ ساید که از لحاظ تقسیم‌بندی چیزی بین شاسی‌بلندهای کوچک و خودروهای ATV قرار می‌گیرند، در طول زمان تغییرات زیادی داشته‌اند. حالا همه‌چیز تغییر کرده است و این خودروها از لحاظ کارایی روزبروز پیشرفت می‌کنند. بر همین اساس، Can-Am یک مدل عالی از خودروهای ساید‌ بای‌ ساید پرفورمنس را با نام ماوریک X3 مدل ۲۰۱۷ ساخته است. کاملا مشخص است که این شرکت برای رقابت با مدل پولاریس RZR خودروی جدید خود را معرفی کرده. مدل ۲۰۱۶ RZR، با موتور توربوشارژر عرضه شده بود و تا به حال خبری از مدل جدیدتر این خودرو داده نشده است. ماوریک X3 از یک موتور روتاکس ۳ سیلندر ۹۰۰ سی‌سی بهره برده که حدود ۱۵۴ اسب‌بخار قدرت را در اختیار این خودرو قرار می‌دهد. حداکثر گشتاور ماوریک نیز ۱۵۳ نیوتن‌متر است.

2017-can-am-maverick-x3-turbo-rs-left-front-catching-air

ماوریک X3 با سه تیپ X3، X3 X ds و X3 X rs ساخته شده که در همه آنها از شوک‌های سری فورد پودیوم استفاده شده است. فول‌ترین مدل این خودرو X rs نام دارد که در آن ازشوک‌های فاکس 3.0 پودیوم RC2، با فاصله ۲۲ و ۲۴ اینچ در سیستم تعلیق جلو و عقب استفاده شده است. فاصله این مدل از سطح زمین ۱۵ اینچ بوده و در آن از چرخ‌های آلومینومی ۱۴ اینچی بهره گرفته شده است.

قیمت این خودروها از 22,999 دلار برای مدل پایه شروع می‌شود و تیپ X3 X rs نیز 26,699 دلار قیمت‌گذاری شده که برای تحویل خودرو در مقابل خانه شما باید هزینه بیشتری را متحمل شوید. ماوریک X3 مدل ۲۰۱۷ از سپتامبر در نمایندگی‌های Can-Am در دسترس خواهد بود و خریداران از همین الان می‌توانند خودرو خود را سفارش دهند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خودروی مناسب برای نیروهای مرزبانی و پاسگاههای مرزی هست البته اگه مجهز به دوربین دید درشب ،اسلحه گتلینگ ۳۰میلیمتری باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا