مکمل بنزین
گوناگونخبر

جگوار F-Pace خودروی سال ۲۰۱۶ از نظر اتواکسپرس!

جگوار باوجود تازه وارد بودن در بخش خودروهای شاسی‌بلند (SUV)، طوفان به‌پا کرد و با خودروی فوق‌العاده F-Pace خود توانست به جایگاهی ویژه در این سگمنت دست یابد. جگوار F-Pace از نظر وبسایت اتواکسپرس به عنوان خودروی سال ۲۰۱۶ انتخاب شد.

jaguar-f-pace-2

جگوار F-Pace با تجسمی از زیبایی، سرعت و جاداری در یک پکیج متداول آفرود، به موفقیت چشم‌گیری دست یافت و یکی از شایسته‌ترین خودروهای جدید سال ۲۰۱۶ لقب گرفت. ظاهری باابهت، پویایی جذاب در رانندگی، یک کابین لوکس، کاربردی و خانوادگی بودن این خودرو، به معنای موفقیت آن در همه زمینه‌هاست.

حقیقت این است که جگوار مطلوب بودن و شایستگی را با ارزندگی مخلوط کرده است، این امر آن را از رقبای خود متمایز می‌سازد. نه‌تنها جگوار F-Pace قیمت کمتری از خودروهایی مانند پورشه ماکان دارد، بلکه موتور رده پایین ۲ لیتری آن برروی این خودرو عملکردی مشابه یک سدان خانوادگی دارد.

از نظر ظاهر خودرو، یان کالوم و تیم وی در جگوار تلاش کرده‌اند تا  اشاراتی از سبک طراحی سدان‌ها و خودروهای اسپرت جگوار را در یک شاسی‌بلند زخمت تفسیر کنند. با داشتن یک کاپوت کشیده، سقف بازشونده و بدنه‌ای عضلانی، F-Pace صیقلی‌تر و متناسب‌تر از بسیاری از شاسی‌بلند‌هاست.

به اندازه ظاهر خودرو به طراحی داخلی آن نیز با مواد درجه یک و پرداختی عالی توجه شده است. تعداد زیادی امکانات های‌تک، از جمله آخرین مدل از سیستم سرگرمی و اطلاعات با صفحه لمسی جگوار و نمایشگر TFT مولفه‌های خودرو در خودرو وجود دارد. با این حال، کابینی جادار و فضای پای زیاد با حجم ۶۵۰ لیتر ثابت می‌کند که کابین F-Pace متناسب با ظاهر آن است.

jaguar-f-pace

البته به جز ظاهری هوشمندانه و طراحی داخلی مجلل، دلیل دیگری نیز برای موفقیت این جگوار وجود داشته است و آن هم کارایی مناسب آن است. فقط کافی است پشت فرمان آن بنشینید، خودتان متوجه این امر خواهید شد! مدل‌های بنزینی و مدل دارای موتور ۶ سیلندر V شکل دیزلی بسیار سریع هستند، درحالی‌که مدل بهره‌مند از موتور ۲ لیتری دیزلی هم خودروی تنبلی نیست.

فراتر از این، سیستم هدایت سریع، چسبندگی بالا به جاده، سیستم کنترل بدنه عالی و یک سیستم چهارچرخ متحرک هوشمند ترکیب شده‌اند تا جگوار F-Pace را به خودرویی بسیار چالاک تبدیل کنند. ویژگی دیگر این خودرو عملکرد عالی آن در پیچ‌هاست که مانند برخی از رقبایش به آسانی از پس پیچ‌ها برمی‌آید. این امر به معنای این است که F-Pace انتخابی راحت و عالی برای گردش و تفریح است.

jaguar-f-pace-3

طراحی، وقار، کارایی و عملکرد، یافتن دلیل انتخاب این خودرو به عنوان خودروی سال چندان هم دشوار نیست!

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا