مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

نگاهی کوتاه به مدل ۲۰۱۷ هاوال H6

کمپانی هاوال به‌عنوان یک برند باکیفیت چینی، محصولات خود را به چند بازار مهم مانند استرالیا صادر می‌کند. مدل فول آپشن هاوال H6، یک خودرو لوکس از سوی این کمپانی نام گرفته که در استرالیا رقبایی مانند مزدا CX- هیوندای توسان، تویوتا RAV4 و نیسان X-Trail دارد. H6 یک خودرو SUV پرفروش در جهان بوده که همین باعث رشد برند هاوال شده است. البته بخش زیادی از فروش این خودرو مربوط به بازار محلی بوده.

طراحی این خودرو توسط خالق بی‌ام‌و X5 انجام شده که همین نشان می‌دهد دلیل فروش بالا و کیفیت خوب هاوال اچ۶ چیست. شهروندان استرالیا برای خرید مدل لوکس هاوال H۶ مدل ۲۰۱۷ باید در حدود ۳۳,۹۹۰ هزینه کنند. این در حالیست که مدل پایه این خودرو در حدود ۲۹,۹۹۰ دلار قیمت دارد و دلیل این اختلاف قیمت، وجود تجهیزاتی مانند سانروف پانوراما، رینگ آلیاژی ۱۹ اینچی، صندلی‌های جلو قابل تنظیم الکتریکی، صندلی های چرم مصنوعی، دوربین کمک پارک، سیستم صوتی با کیفیت با هشت بلندگو با سابووفر و … است.

2017-haval-h6-lux-16

هاوال برای بخش فنی H6 از یک پیشرانه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با گیربکس شش سرعته دوگانه استفاده کرده و سیستم چهارچرخ متحرک نیز تمام قدرت موتور را به طور مساوی بین چرخ‌های خودرو تقسیم می‌کند. این پیشرانه توانایی تولید ۱۹۴ اسب‌بخار قدرت را دارد، بنابراین از لحاظ فنی شما با یک موتور قدرتمند روبرو خواهید بود. مدل ۲۰۱۶ این خودرو با پیشرانه مشابه در کشور ما یافت می‌شود که به‌دلیل قیمتگذاری غیرمنطقی از سوی شرکت وارد کننده، چندان مورد توجه قرار نگرفت.

2017-haval-h6-lux-59

از لحاظ ظاهری، H6 در خود خط و نشانی از خودروهای بی‌ام‌و دارد و پلتفرم بدنه این خودرو نیز شبیه به برخی از محصولات بی‌ام‌و است. از جلو وقتی به هاوال اچ۶ نگاه کنید بدون شک چراغ‌های LED شما را یاد محصولات بی‌ام‌و می اندازد. هاوال H6 از لحاظ ابعادی ۴۵۴۹ میلی‌متر طول، ۱۸۳۵ میلی‌متر عرض و ۱۷۰۰ میلی متر ارتفاع دارد که از این جهت، با برخی از رقبای خود برابر است. البته نباید فراموش کرد که این قیمتگذاری باعث شده هاوال اچ‌۶، قیمتی نزدیک به برخی از SUVهای شرکت‌های بزرگ مانند رنو کولیوس و کیا اسپرتیج داشته باشد که از لحاظ فنی مشخصات مشابهی دارند.

2017-haval-h6-lux-72

هاوال H6 از بسیاری محصولات چینی کیفیت بالاتری دارد و باعث شده اعتبار خوبی برای هاوال فراهم شود. از لحاظ ظاهری وقتی دقیق H6 را براندازی کنید متوجه خواهید شد که بخش عقبی خودرو شباهت زیادی به جک اس۵ دارد. در نمای جانبی، هاوال از خطوطی استفاده کرده که بدنه کمی عضلانی‌تر شود. حک شدن نام هاوال بر روی صندوق‌عقب خودرو به جذابیت خودرو کمک زیادی کرده است.

2017-haval-h6-lux-21

داخل کابین هاوال جنس متریال شاید از خودروهای چینی بهتر باشد اما با رقبای خارجی، توان رقابت نخواهد داشت و بخش‌های پلاستیکی ارزان در آن دیده می‌شود. جنس و راحتی صندلی‌ها بسیار خوب است و ما توقع چنین کیفیتی را از یک برند چینی نداشتیم. در طراحی داخلی، هاوال از محصولات آئودی و فولکس‌واگن، الهام گرفته است. طراحی کنسول وسط از سادگی خوبی برخوردار است و بخش‌های چوبی‌رنگ براق به زیبایی این بخش کمک کرده است. به‌طور کلی، کابین از کیفیت خوبی برخوردار است که صندلی‌های برقی نیز باعث می‌شوند راننده در موقیت خوبی قرار بگیرد.

2017-haval-h6-lux-30

نقطه ضعف کابین هاوال اچ ۶، صفحه‌نمایش ۸ اینچی لمسی است که کاربری شاده‌ای دارد و سیستم‌های روز دنیا مانند اپل‌کارپلی را پشتیبانی نمی‌کند. هاوال از لحاظ فضای داخلی، محیط مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. فضای پا برای سرنشینان بلند قامت نیز خوب است. همچنین دریچه‌های تهویه هوا نیز برای سرنشینان عقب تعبیه شده تا در فصول مختلف مشکلی نداشته باشند.

2017-haval-h6-lux-40

کلید تغییر حالت رانندگی برای حالت‌های استاندارد و اسپورت تعبیه شده است. گفته شده بود که مصرف سوخت این خودرو در شهر عدد ۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نشان خواهد داد اما با طی مسافت ۱۶۰ کیلومتری، مشخص شد، هاوال H6 در هر ۱۰۰ کیلومتر ۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین گارانتی ۵ ساله نیز کیفیت بالای این خودرو را نشان می‌دهد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا