مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به خطرناک‌ترین و امن‌ترین ایالت‌ها برای رانندگی در آمریکا!

در سال گذشته میلادی حدود ۳۸۳۰۰ نفر جان خود را در تصادفات رانندگی در آمریکا از دست دادند و نزدیک به ۴ و نیم میلیون نفر زخمی شدند. مطالعه‌ایی بر روی این حوادث در هر ایالت آمریکا انجام شد تا خطرناک‌ترین و امن‌ترین ایالت‌ها برای رانندگی در این کشور معلوم شود.

براساس گزارش مرکز بیمه اتومبیل‌ در طول ۲۰ سال گذشته ۷۷۷۰۰۰ هزار در سوانح رانندگی کشته شدند که بنابه آنالیز مرکز NHTSA امن‌ترین شهر آرلینگتون در ایالت ویرجینیا است که یکی از ایالت‌های پولدار آمریکا به حساب می‌آید؛ از طرف دیگر شهر لاپاز ایالت آریزونا خطرناکترین مکان از لحاظ سوانح رانندگی معرفی شد.

study-deadliest-us-states-counties-3

بنا بر نتایج این گزارش ۵ ایالت خطرناک برای رانندگی می‌سی‌سی‌پی، وایومینگ، مونتانا، آلاباما و کارولینای جنوبی و ۵ ایالت امن ماساچوست، واشنگتن دی سی، نیویورک، رودآیلند و نیوجرسی به ترتیب اعلام شدند. به نظر می‌رسد ایالت‌هایی همچون آرکانزاس، تنسی، کنتاکی، ویرجینیا غربی، میسوری، اوکلاهاما، نیومکزیکو مکان‌های مناسبی بعلاوه ۵ ایالت نامبرده اول برای رانندگی مطمئن و امن نیستند.

study-deadliest-us-states-counties-2

بر اساس NHTSA ماساچوست کمترین درصد مرگ‌ومیر را در ۲۰ سال گذشته داشته که یکی از دلایل آن حمل و نقل عمومی عالی آن است و دلیل دیگر حداکثر سرعت مجاز در اتوبان‌های این ایالت ۸۸ الی ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت تعیین شده در حالیکه در ایالت‌های جنوبی و غربی آمریکا حداکثر سرعت مجاز حدود ۱۱۲ الی ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

به طورکلی، از ۲۰ سال گذشته تعداد سوانح رانندگی در این کشور برای هر ۱۰ هزار نفر از ۱.۵۹ به ۱.۰۹ نفر رسیده؛ با این وجود درصد تصادفات در داکوتا شمالی ۷۷ درصد افزایش داشته در حالیکه در واشنگتن دی‌ سی، ورمانت و آیوا به ترتیب ۶۰، ۴۶ و ۳۹ درصد از سوانح کاهش پیدا کرده‌است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا