مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان قشقایی جدید در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ پرده‌برداری می‌شود!

کراس اوور کامپکت نیسان یازده سال گذشته با اسم قشقایی پا به بازار خودروی جهان گذاشت و با استقبال خوبی در کشورهای مختلف دنیا روبرو شد اما متاسفانه وارد بازار ایالات متحده آمریکا نشد و جایگزین آن مدل دیگری به نام نیسان روگ (Rouge) شد. شایعات بین خبرگزاری‌ها از نمایشگاه خودرو دیترویت سال آینده میلادی نشان از ورود قشقایی به این کشور است. این کارخانه ژاپنی می‌تواند با ورود نیسان قشقایی سری کراس‌اوور خود را در کنار نیسان جوک و نیسان روگ کامل کند.

nissan2

بنا به گزارش منبع اطلاعاتی نامعلوم نیسان به دنبال راهی است که بازار تشنه خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور آمریکا را سیراب کند و بتواند سهم زیادی از فروش این بازار را به دست بگیرد و یکی از راه‌ها ورود مدل موجود قشقایی به بازار خودرو آمریکا هست که باعث متنوع‌تر شدن محصولات نیسان خواهد شد، اما ورژن این خودرو برای آمریکا باید اسم دیگری داشته باشد زیرا به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها نتوانند این اسم را به درستی تلفظ کنند؛ نیسان در مورد این خودرو با تجربه است چون با ورود قشقایی به استرالیا تصمیم گرفت نام این خودرو را برای استرالیایی‌ها و نیوزیلندی‌ها نیسان دوالیس (Dualis) بگذارد.

nissan1

در حال حاضر نیسان ۵ کراس‌اوور را در خط تولید کارخانه‌های آمریکا از جوک سایز کوچک تا آرمادا سایز بزرگ در دست دارد. نیسان قشقایی با طول ۴۳۶۸ میلی‌متری می‌تواند جای خالی با ۲۰۳ میلی متر کشیده‌تر از نیسان جوک و ۳۰۴ میلی‌متر کوتاه‌تر از روگ را پر کند. نسل دوم قشقایی موفقیت زیادی برای نیسان در اروپا به همراه آورد؛ این خودرو می‌تواند موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۲ لیتری، ۴ سیلندر بنزینی ۱.۶ لیتری، ۱.۵ و ۱.۶ لیتری دیزلی داشته باشد. انتظار می‌رود موتورهای دیزلی با جعبه دنده CVT شانس بیشتری برای ورود به بازار آمریکا را داشته باشند. به احتمال زیاد نیسان کارخانه‌ایی همانند ساندرلند در انگلیس را در آمریکا برای تولید قشقایی بسازد. شایعات ورود قشقایی به آمریکا از دو سال گذشته بالا گرفته ولی باید منتظر نمایشگاه خودرو دیترویت ماند تا از تصمیم این کارخانه ژاپنی مطلع شویم.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا