مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی هیوندای توسان ix35: کره‌ای خوش‌نام

هیوندای توسان ix35 همیشه زیبایی خاصی داشته است. این کره‌ای گرچه ابتدا باوجود سانتافه و حتی ix55 کمی ازنظرها پنهان مانده بود و به لطف برادر بزرگ‌تر خود نتوانست فروش خوبی را در ابتدا تجربه کند، اما به سبب آنکه دیگر فیس لیفتی برای ix55 به بازار عرضه نشد، توانست خود را کمی بالا بکشد و رقیبی جدی برای کیا اسپورتیج قلمداد شود. ix35 از آن به بعد همواره در کانون توجه بوده است و اگر کسی به دنبال کراس‌اوور با سایزی قابل قبول بود، یکی از انتخاب‌های خود را به این اتومبیل اختصاص می‌داد. برای آشنایی بیشتر شما، خلاصه مقاله بررسی ix35 مدل 2014 Highlander را که توسط Caradvice انجام شده است، تقدیم‌تان می‌کنیم.

Hyundai-ix35-review-بررسی-هیوندای-ix35 (3)
Hyundai ix35

طراحی خارجی

طراحی ix35 از یک جلوپنجره دوتایی که زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند و 6 ضلعی است، شروع می‌شود. نوار کرومی بین جلوپنجره و آرم بزرگ هیوندای که روی نوار کرومی ضخیم است، به همراه چراغ‌های ذوزنقه‌ای شکل جلوه‌ای خاص به جلوی این کراس‌اوور کره‌ای داده است. خط برجسته روی گلگیرها، پلاستیک رکاب‌ها، خطوط روی بدنه و خصوصا روی کاپوت چهره‌ای تهاجمی به آن اعطا کرده است. چراغ‌های عقب کشیده و پنجره کوچک عقب هیوندای ix35 به هرچه اسپرت کردن و تهاجمی شدن این اتومبیل کمک کرده است.

Hyundai-ix35-review-بررسی-هیوندای-ix35 (1)
Hyundai ix35
Hyundai-ix35-review-بررسی-هیوندای-ix35 (5)
Hyundai ix35

طراحی داخلی

کابین همانند طراحی بیرونی، به‌صورت ماهرانه تغییریافته است. می‌توان در ix35 تریم چرم به‌کاررفته در صندلی، صفحه‌نمایش لمسی را مشاهده کرد. صندلی راننده به‌صورت الکتریکی تنظیم می‌شود. همچنین صندلی‌های ردیف جلو به گرم‌کن صندلی مجهز هستند. در ردیف دوم می‌توان صندلی‌های خمیده 2 حالته که راحتی بیشتری را برای سرنشینان فراهم ساخته، مشاهده کرد. صندلی‌های عقب می‌توانند یک فرد با قد 183 سانتی‌متر را به‌راحتی در خود جای دهند. گرچه اگر سه سرنشین بزرگ‌سال در ردیف عقب بنشینند در طولانی‌مدت به سبب کم بودن فضای شانه کمی احساس ناراحتی می‌کنند.

Hyundai-ix35-review-بررسی-هیوندای-ix35 (6)
Hyundai ix35

آن‌طور که از محصولات هیوندای انتظار می‌رود، سیستم بلوتوث تماس/صدا به‌خوبی کار می‌کند و سیستم سرگرمی به‌راحتی تنظیم می‌شود. تماس‌گیرنده‌ای که پشت خط شماست می‌تواند صدای واضح و بدون نویزی را بشنود. سیستم ناوبری با صفحه‌نمایش تمام لمسی 7 اینچی سازگار است و به‌راحتی تنظیم می‌شود. مدل میانی Eliteهای لندر به‌صورت استاندارد از سقف شیشه‌ای پاناروما، شیشه‌های دودی و آینه بقل های تاشو سود می‌برد.

Hyundai-ix35-review-بررسی-هیوندای-ix35 (4)
Hyundai ix35

سواری

موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر بنزینی می‌تواند 184 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند. سیستم تزریق مستقیم سوخت به‌خوبی کار می‌کند و هیچ‌گونه نقصی ندارد. طبق اعلام هیوندای، این اتومبیل می‌تواند در هر 100 کیلومتر 7.2 لیتر بسوزاند. گرچه به هنگام تست تا 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر نیز مصرف سوخت اندازه‌گیری شد، البته شایان ذکر است که در طول تست، ix35 از مسیرهای پرترافیک و نامناسب (آفرود) نیز عبور کرده است. هنگامی‌که از شهر خارج می‌شوید و پایتان را روی پدال می‌گذارید، اصلا باورتان نمی‌شود که پشت یک کراس‌اوور نشسته‌اید، شتاب عالی این اتومبیل شما را بیش‌ازپیش خشنود می‌کند. گرچه در شتاب ثانویه کمی خسته به نظر می‌رسد. موتور 2.4 لیتری در شهر بسیار مناسب است و هنگامی‌که از ترافیک خلاص می‌شوید برای رسیدن به‌سرعت اصلی سر و صدای زیادی تولید نمی‌کند و کارش را به‌درستی انجام می‌دهد. بین سرعت 50 تا 80 کیلومتر در ساعت موتور ملایم و روان کار می‌کند. گشتاور کافی و جعبه‌دنده نیز بسیار روان است و لازم نیست تا با آن سروکله بزنید!

Hyundai-ix35-review-بررسی-هیوندای-ix35 (2)
Hyundai ix35

در شهر جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک بسیار عالی کار می‌کند و شیفترهای پشت فرمان نیز سریع و نرم عمل می‌کنند. در ix35 سیستم استارت/استاپ وجود ندارد که شاید نبودش بهتر باشد چرا که ممکن است در ترافیک‌های نیمه سنگین آن هم در صبح کمی خسته‌کننده به نظر برسد. در شهر، بیرون شهر و در آفرود شما هستید که انتخاب می‌کنید چگونه از سواری خود لذت ببرید، گرچه در هنگام رانندگی خشن و سرعتی می‌توان دریافت که این کراس‌اوور کره‌ای تا چه حد آرام و قرار ندارد؛ گرچه کیا توانسته هندلینگ بهتر و سواری لذت‌بخش‌تری را به اسپورتیج تزریق کند.

Hyundai-ix35-review-بررسی-هیوندای-ix35 (7)
Hyundai ix35

کلام آخر

هیوندای توسان ix35 یقینا می‌تواند یکی از بهترین کراس‌اوورهای موجود در بازار باشد. از نکات مثبت آن می‌توان به سنسورهای پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، رانندگی راحت و نرم، اتصال ساده به سیستم ناوبری و از نکات منفی آن به هندلینگ و سواری ضعیف‌تر نسبت به اسپورتیج، عمل کردن ضعیف موتور 2.4 لیتری در شتاب گیری ثانویه اشاره کرد. اگر به دنبال کراس‌اووری مناسب و کمی اسپرت هستید یقینا هیوندای ix35 توسان شایسته پول خرج کردن است!

به سوپر گروه هیوندای توسان ملحق شوید

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. حیف شد برا ویراکروز فیس لیفت ندادن دیگه واقعا ماشین جالبی بود /توسان زیاد به دل نمیشینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا