Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی تخصصی سایپا پرسیس (برلیانس H230): زیبا ولی چینی!

خودرو سازان داخلی رسما به بیراهه زده‌اند و اقدام به تولید محصولاتی می‌کنند که شاید شما اسمش را هم نشنیده باشیم. اما هرچه که باشد تولید می‌شوند و همچنان مشتریان خاص خود را دارند. حال نیز سایپا بعد از فروش تقریبا موفق برلیانس H330 و H320 تصمیم به تولید برلیانس H230 یا همان سایپا پرسیس گرفته است و البته خود خودرو نیز همانند نامش عجیب است. همراه چرخان باشید تا به بررسی این خودرو جدید بپردازیم.

brilliance-h230-11

برلیانس یک کمپانی چینی است که سایپا آن را با ولع خاصی به کشور دعوت کرده و اکنون شاهد محصولات این کمپانی چینی در جاده‌های ایران هستیم. باید قبول کنیم که برلیانس H230 از لحاظ ظاهری زشت نیست و به دلیل طراحی متفاوتش نسبت به سایر خودرو‌های چینی می‌تواند جایی در دل داشته باشد ولی همچنان کمی ناپخته به نظر می‌رسد.

طراحی خارجی

ظاهر پرسیس متوسط است و بخش جلویی خودرو نیز با کمک خط‌وطی که بر روی آن قرار گرفته زیبا و جوان پسند است و بخش پشتی دستگاه با ظاهری مجلسی چندان منطبق بر بخش جلویی خودرو به‌نظر نمی‌رسد. در نگاه از کناره‌ها نیز H230 ظاهر مناسب و اسپرتی دارد و می‌تواند افراد زیادی را به سمت خود جلب کند. اما در کل ظاهر کناره‌ها و بخش پشتی خودرو بسیار بهتر از جلوی آن است و شاید اگر آرم برلیانس و سایپا در این بخش قرار نمی‌گرفت، فکرتان به سمت خودرو‌های بهتر خارجی سوق پیدا می‌کرد.

brilliance-h230-10

این خودرو بر روی چهار لاستیک با رینگ آلومینومی قرار گرفته است که با ظاهر کلی خودرو همگام هستند. بخش جلویی خودرو از چراغ‌های هالوژنی بهره می‌برد و البته جای خالی چراغ‌های LED در بخش پشتی نیز احساس می‌شود.

brilliance-h230-3

طراحی داخلی

بخش داخلی برلیانس H230 نسبتا زیباست و ترکیب خوبی را شاهد هستیم. بخش میانی داشبورد با رنگ نقره‌ای پوشیده شده و در زیر آن نیز دکمه‌های خودرو قرار گرفته‌اند که شاهد تنظیماتی در خصوص سیستم صوتی، تهویه مطبوع و… هستیم و غربیلک فرمان آن نیز ظاهر مناسبی دارد اما فقدان دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان احساس می‌شود و این درحالیست که اغلب خودرو‌های فعلی دارای چنین دکمه‌هایی بر روی فرمان هستند.

brilliance-h230-12

رو دری‌ها ظاهر مناسبی دارند و شاهد محفظه‌هایی برای نگهداری اشیا در این بخش نیز هستیم و بنابر اعلام وب‌سایت برلیانس این خودرو دارای 22 محفظه برای نگهداری وسایل سرنشینان است.

brilliance-h230-8

نکته جالب در خصوص این محصول به آرم‌های آن باز می‌گردد. در نسخه‌ای که توسط سایپا عرضه می‌شود آرم سایپا در قسمت پشتی و جلویی خودرو نصب شده اما در داخل کابین و بر روی فرمان شاهد لوگوی برلیانس هستیم که در نوع خود جالب است!

brilliance-h230-7

صندلی‌های جلویی پرسیس چهار جهته برقی هستند و صندلی‌های عقب نیز امکان تا شدن جهت قرار گیری بار بیشتر را دارند. برلیانس H230 یک خودرو با کلاس سدان است که قابلیت حمل 5 نفر را دارد و صندوق عقب آن نیز در نوع خود نسبتا بزرگ به حساب می‌آید و از این جهت برای کاربران ایرانی مناسب به نظر می‌رسد و می‌توان باری با حجم 500 لیتر را در این بخش قرار داد.

brilliance-h230-2

پیشرانه

محصول جدید سایپا از یک پیشرانه BM15 با حجم ۱۴۹۸ سی‌سی و قدرت ۱۰۳ اسب بخار بهره می‌برد که 16 سوپاپ بوده و می‌تواند 143Nm را ارایه دهد و مصرف سوخت مناسبی نیز دارد که از این جهت برای ایرانیان مناسب است و در هر 100 کیلومتر 6.3 لیتر بنزین می‌سوزاند.

brilliance-h230-1

H230 از سیستم ترمز ضد قفل (ABS) بهره می‌برد که سیستم EPS نیز آن را یاری می‌کند و گفته می‌شود که برای توقف آن از سرعت 100 تا 0 کیلومتر به 44.4 متر فضا نیاز دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع AMT بوده که برای یک خودرو با این مشخصات و قیمت، جالب به نظر می‌رسد.

پرسیس دارای دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو است که به همراه سیستم ترمز ضد قفل و کمربند‌های ایمنی سه نقطه‌ای، امنیت مناسبی را برای سرنشینان به وجود می‌آورد و در تست تصادف نیز این خودرو توانسته امتیاز 5 ستاره را از C-NCAP به دست آورد که در زیر می‌توانید ویدیوی تست تصادف این خودرو را مشاهده کنید که در کل عملکرد مناسبی دارد.

[aparat]UzSC3[/aparat]

جمع بندی

در حال حاضر سایپا پرسیس یا همان برلیانس H230 به صورت گسترده روانه بازار نشده است اما قیمتی در حدود 37 میلیون تومان دارد که در این محدوده قیمتی می‌توانیم به خودرو‌هایی نظیر پژو 206 (تیپ 5)، پژو پارس و تندر 90 اشاره کنیم که هر کدام مزیت‌های خاص خود را دارند اما در این بین H230 یک خودروی روز است که توسط طراحان ایتالیایی طراحی شده و محصولی است که در سال 2012 چشم به دنیا گشوده و نسبت به خودرو‌هایی هم رده یکی از به‌روزترین‌هاست.

brilliance-h230-9

البته در مقابل مشکلی نیز دارد و آن به پدرش باز می‌گردد که اصل و نصبی چینی دارد و از این خصوص چندان به دل کاربران ایرانی نمی‌نشیند. نظر شما در خصوص پرسیس چیست؟

به سوپر گروه برلیانس H220 و H230 ملحق شوید

413 دیدگاه
  1. behzad می گوید

    چقدر بهت پول دادن که انقدر ازش تعریف کنی؟؟ حالا دو تا ایرادم ازش گرفتی که بگی بی طرفی؟؟؟
    پیشتر در سایت های متعددی خوندم که ۲۳۰ خودرو ی مناسبی نیست

    1. محمد می گوید

      جناب behzad
      (شما) با این خودرو آشنایید؟ یا صرفا بخاطر (سایت هایی) که خوندید اظهار نظر می فرمایید؟
      اگه آشنا هستید، لطفا بدون گوشه و کنایه، دقیقا توضیح بدید یا لا اقل آدرس سایتی را که خوندید بنویسید.(اگه هم کلا از خودروی با اصطلاح چینی یا شرکت سایپا و … خوشتون نمیاد بگید تا منظورتون واضح بشه.)
      در ضمن من هم تا امروز سایت های اینترنتی رو که خوندم یا اکثر متنشون مثل هم بود و معلوم بود از هم کپی شده و یا اگه انتقاد دیگه ای داشتن، حالت کلی در زمینه خودروی چینی بوده و نسبت به این محصول خاص نبوده و در عین حال اظهار کردن که چون هنوز توی بازار ایران نیومده نمیتونن دقیقا نظر بدن ولی روی کاغذ همه تحسینش کردن. تا ببینیم چی از آب در میاد!

      1. حمید می گوید

        سلام
        دوست من هفنه پیش تحویل گرفت این ماشینو. از لحظه ای که سوار شد و شروع به رانندگی کرد به شدت از خریدنش پشیمون شد.
        فرداشم آورد ما هم امتحان کردیم و باید خدمت دوستان بگم که واقعا یه چیزی بالاتر از فاجعه بود. تو رو خدا پولتونو دور نریزید.
        من که خودم بیزار از پراید هستم میگم پراید بخرید و لی این ماشینو اگه ۱۰ میلیون هم دادن نخرید.

    2. پدرام می گوید

      اول اینکه این سایت تقریبا از همه ی سایت های دیگه کمتر تعریف کرده و واقعا نمیدونم شما تو کدوم سایت مشکل این مدلو خوندی و این ماشین درکل ماشین خوب و به صرفه ای هستش نسبت به قیمت و ماشینای هم رده ی خودش
      دوم اینکه نمیدونم چرا همه با این سایت لج افتادن و هر مطلبی ک مینویسه مسخره میکنن و ایراد میگیرن
      درسته بعضی مطالبش مشکل داره ولی کم از دنده ۶ و سایت های دیگه نداره لطفا با انصاف باشید…

    3. علی می گوید

      حاجی وقتی خودت از نزدیک هنوز ماشینو ندیدی چرا قضاوت بی خود میکنی.این ماشین از نظر قیمت وکیفیت از این ماشینای ایرانی اشغال خیلی بهتره

      1. ناشناس می گوید

        واقعا با نظر شما موافقم

    4. جواد می گوید

      سلام برلیانس یه ماشین توپ و عالیه که من یکسال ونیم هست دارم ازهمه لحاظ بی عیب هست و حداقل ۲برابر قیمتش می ارزه

      1. ناشناس می گوید

        اگه مال من بود می گفتم ده برابر قیمت می ارزه، حرف مفت که مالیات نداره!

        1. میرزایی می گوید

          سلام من چند وقت خریدم اما همش زیر ماشینم گیر میکنه خستم کرده تو خاکی ک کلا گیر میکنه نمیدونم چی بکنم

    5. جواد می گوید

      سلام برلیانس یه ماشین توپ و عالیه که من یکسال ونیم هست دارم ازهمه لحاظ بی عیب هست و حداقل ۲برابر قیمتش می ارزه

    6. محمد می گوید

      جدیداً ظاهر این خودرو از نمای جلو نیو فیس شده و بسیار از عکس های این وبسایت شکیل تر هست

    7. محمد می گوید

      من خودم ۲۳۰ دارم واقعا خودروی نرم و راحت و جاداریه

      1. میرزایی می گوید

        من زیر ماشینم گیر میکنه نشون دادم میگن فنر ماشین خیلی نرمه که گیر میکنه میشه لطفا راهنمایی کنید

    8. امیر می گوید

      سلام،کسی میدونه ولوم ضبط یا پخش برلیانس ۲۳۰چرا قاطی میکنه؟چطوری درست میشه؟

  2. ناشناس می گوید

    کلمه چینی چندش آوره چون چین به کمک عوامل داخلیش کشور مارا به نابودی کشانده

    1. اشکان می گوید

      مجبور نیستی بخری

    2. ناشناس می گوید

      اقا شک نکن اگه خوستی بخری معطل نکن واقعا ماشین کاملی از همه لحاظ چون من خودم دارمش به حرف هیچ کسی گوش نکنین

    3. ناشناس می گوید

      چندشت میشه برو ماشینای آشغال داخلی رو بخر

    4. محمد می گوید

      اولا چه ربطی داشت؟؟!
      دوما می تونی نخری
      سوما برو پراید بگیر، هیجانش بیش تره. اصلا انقدر آدرنالین ترشح میشه تو خون که انگار رفتی شهر بازی وقتی سوارش میشی. هر لحظه احتمال مرگ وجود داره.

      در آخر هم باید تشکر کنم از وبسایت خوبتون بابت این مقاله خوب
      موفق باشین

  3. masood می گوید

    تیپ ظاهری این خودرو واقعاً قشنگه ، امیدوارم سایپا و ایران خودرو بتونند خودشون رو بالا بکشن درسته مردم و خود بنده خرید محصولات اینها رو تحریم کردیم . ولی خوب هیچکدوممون راضی به بیکار شدن کارگرای اینها نیستیم . حرف مردم هم این است که تلاششون رو بیشتر بکنن تا بتونن در یک فضای رقابتی بازار رو بگیرن نه اینکه درهای مملکت رو ببندن و بگن هر کی خودرو بخواد فقط باید بیاد به اینها التماس کنه. امیدوارم بتونن اینها رو به خارج صادر کنن. به امید بهبود خودروسازی کشور

    1. مسعود می گوید

      داداش چرافکرمیکنی این کارگرابایدهمیشه همینطوربی کیفیت تولیدکنن ومردم روبه کشتن بدن؟خوب بهترنیست اینااصلاتولیدنکنن وفقط خدمات پس ازفروش ماشینای کره ای وژاپنی و فرانسوی که بدون گمرکی وعوارض سرسام آوروارد کشورمیشن روانجام بدن؟اینجوری به نفع همه هست.

  4. ehsan می گوید

    به گفته یکی از کارشناسان فنی سایپا موتور این نوع خودرو دچار مشکل یاتاقان می شود

    1. ناشناس می گوید

      تا حالا جایی نخوندم که کسی به مشکلی خورده باشه از این لحاظ بعضی ها تا ۴۰ هزار مکیلومتر هم رانندکی کردن
      اونوقت این آقای کارشناس از کجا این جرف رو میزنن؟!

      1. آرش می گوید

        اومد یه چیزی بگه دیگه.برلیانس یه دونه باشه.من خودم تو خط تولیدش کار میکنم

    2. ناشناس می گوید

      اخه کارشناس اصلا سوارش شدی داری نظر میدی

  5. حمید می گوید

    آیا دنده اتوماتیک آن تیپ ترونیک است؟ یا مانند پارس اتوماتیک است؟؟

    1. محمد می گوید

      تیپ ترونیک

      1. امین می گوید

        نمیدونم این ملت ازاین ماشین چی میخوان جادهای ما که بیشتراز صدوبیستاجانداره. اخه سمندیاپژونهایتش صدتا راه میره واشر میزنه اونم اگه زرنگ باشی والاموتورهم میاری پایین،برلیان تسمه تایم نداره زنجیرتایم داره داخلشم ازپراید بهتر ازسمندسرتره بایدبازبان ماشین راه بری

  6. شریفیان می گوید

    EHSAN باید این ایراد از منبع موثق باشه.
    لطفا آدرس سایت یا شماره تماس آن کارشناس یا دلیلی قانع کننده با ذکر جزییات بدهید
    چون بنده با کلی تحقیق باید در این رده قیمت بخرم.

  7. شهرام می گوید

    ظاهرش خوشکله ولی نمی دونم موتورش چطوریه ولی دل پسنده بنظر من هرچی باشه از پارس و پژو و سمند بهتره قیمت شم مناسبه من اهل مهاباد تا حال سه چهار مورد پیش اومده طرف پارس خرید صفر گیربکسش مشکل داشته یا دنده عقب نداشته

  8. بردیا می گوید

    نویسنده محترم وناآشنا به خودرو
    روزی که از رنو سوار پراید شدم احساس کردم بنز سوار شدم و الان که کیا سورنتو ۲۰۱۶ دارم میبینم تفاوت ها چگونه است.احتمالا جنابعالی هم همین تجربه مرا داشتید.
    این خودرو افتضاح صنایع خودرو سازی است و البته چینی.توصیه میکنم ۲۰۶ تیپ ۵ سوار شوید و سنگ چینی ها را به سینه نزنید شما ایرانی هستید نه چینی

    1. محمد می گوید

      سنگ کره ای ها رو به سینه بزنیم یعنی ایرانیم!!!
      عزیزم کیا مال استان کره جنوبی ایرانه؟

      1. ناشناس می گوید

        ایولا

      2. ناشناس می گوید

        منکه قانع شددددم….مرسی محمد

      3. بهنام می گوید

        عالی بود خخخخخخ

    2. mohsen می گوید

      اونوقت تو ایرانی نیستی که سورنتو سوار میشی…؟
      مگه تو کره ای هستی دوست عزیز..
      شما بذار نفست همون جای گرم بمونه.

    3. mohsen می گوید

      یا فقط اومدی بگی من سورنتو دارم..؟ ؟؟

    4. حمید می گوید

      چینی نیستیم اما کره ای و فرانسوی هم نیستیم

    5. قلم می گوید

      سلام
      شما فکر کردی ۲۰۶ ساخت کجاست؟؟؟
      تمام قطعات آن در حال حاضر از بی کیفیت ترین تولیدات چییییییین میباشد که به اسم پژو قالب میشن!
      بعدش هم چین و فرانسه هر دو اجنبی هستند و ضرر رسان به صنعت داخلی ….!!!

    6. حمید می گوید

      شما بهتر هست دنا، سمند،… بخرید تا ب ایران و ایرانی خیانت نکنی،نع سورنتو

      1. ناشناس می گوید

        بچه خشگل برو سورنتو رو سوار شو چکار مردم داری

        1. ارمان می گوید

          بسته دیگه تمومش کنید

        2. نقدعلی می گوید

          من حدود بیست ساله که برلیانس دارم .ماشین خوبیه نخرید.

    7. اشکان می گوید

      یعنی تویی که پژو فرانسه سوار میشی سنگ فرانسه به سینه میزنی .. این چه حرفی
      آقا

    8. بشری می گوید

      باشه فهمیدیم سورنتو داری!

    9. حسام می گوید

      اخه ادم حسابی هر خودرویی رو در غالب بازه قیمتش مقایسه کن وگرنه هر کسی میدونه فرضا سانتافه بهتره یا برلیانس؟ کیا سورنتو ۲۰۰ توومنی هم در برابر بوگاتی افتضاح صنعت خودرسازیه
      در این بازه قیمتی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و رانا و ال ۹۰ و….رو باید مقایسه کردکه خدایی برلیانس ماشین زیبا و خوبیه نسبت به اینها و دوستانی که خریدن راضین ایرادات کارخانه هم از پژو ۲۰۶ و پارس و… کمتره

    10. ناشناس می گوید

      کسی که سورنتو داره نمیاد بشینه نظرات دیگران رو راجع به برلیانس بخونه
      شما پراید هم نداری

      1. ناشناس می گوید

        دمت گرم مردم از خنده

      2. ناشناس می گوید
      3. حمید می گوید

        بابا گل کاشتی ایول

      4. سلام می گوید

        احسنت…

      5. M می گوید

        جالب بود. لایک

    11. محمد می گوید

      سلام دوست عزیز
      از طرز بیانتون مشخصه که هنوز سوار همون رنو۵ هستید

    12. محمد می گوید

      نمیخواد زبون بریزی اگه میخوای نصیحت کنی اول خودتو نصیحت کن سوار ماشین کره ای نشو

    13. مسعود,,تهران می گوید

      چه ربطی داره,,الان ۲۰۶ همه قطعاتش چینیه

    14. ایران می گوید

      سلام بردیا باگفتن کیا سورنتو ۲۰۱۶معلومه پراید سوارمیشی.شایدهمونم سوارنشی.مردم عزیز ایران ازهم سوال کنین قیمت همین ماشینای خارجی توی کشورهای همسایه به پول ما که اینقد بی ارزش شده چقد خریدوفروش میشه.بجای خریدن صفر ماشینای ایرانی و خارجی،کارکرده شوبخرین تحریم خریدن ماشین صفروبکنین یکپارچه بشین ونخرین تا شایدازخواب غفلت بیدارشن وبجای بفکرپول بودن یه خورده به فکر جون مردم ایران زمین بشن.

    15. مسعود می گوید

      یه جوری میگی ۲۰۶تیپ۵بخریدانگار خودروی ملیه!
      خوب مردحسابی توکه حامی تولیدایرانی هستی لااقل ازسمندحمایت کن!!!!!!

    16. محمد می گوید

      حالا همچین میگی انگار که ۲۰۶ ایرانیه. فرانسوی عهد بوقه عزیز من!

      در ضمن لایک و دیسلایک های نظرت خودش گویای همه چیز هست

    17. احمد ماکو می گوید

      اقا خود پژو ۲۰۶ اصن اصلیتش کجای هست که شماداری حمایتش میکنی

  9. ramin24parsabad می گوید

    خدایش حق ما ایرانیا بیشتر از ایناس چرا اینقد بی اهمیت هسن ….چنگیز خان به اندازه سایپا آدم نکشته

    1. ناشناس می گوید

      بس کنید دیگه یکم از توهم بیاید بیرون فقط شعار میدین
      دیدم چه اتحادی داشتیم
      همه داشتن همدیگر رو توی صف وام ۲۵ میکشتن

  10. مهدی می گوید

    سلام.
    دوستان مخالف ؛ خیلی زشته آدم نادانسته و بدو ن اطلاع قضاوت کنه. من خودم یه h230 خریدم.بسیار عالی و معرکه است . تا امروز هم ۱۱۰۰۰کیلومتر باهاش راه رفتم و هیچ مشکلی برام پیش نیومده.
    قبل از ۲۳۰ سمند صفر داشتم که تا این کیلومتر ۳بار گیربکس عوض کردم و بعد پرشیا خریدم که تا ۱۱۰۰۰تا بیشتر عمرم رو تو نمایندگی تلف میکردم و هر روز به خودم لعنت میفرستادم که ماشین ایرانی خریدم. و حالا برلیانس دارم و واقعا راحت شدم.
    ضمنا این خودرو فرمانش الکتریکیه و قدرت مانور هم معرکه است.

    1. رضا می گوید

      مجبوری دروغ بگی عزیزم؟؟؟

      1. ناشناس می گوید

        خخخخخخخ

    2. Parastoo می گوید

      سلام. من بین ۳۳۰ و ۲۳۰ موندم. اما ظاهر ۲۳۰ رو خیلی دوست دارم. فرقی با ۳۳۰ نداره؟ ممنون میشم ج بدید

      1. ناشناس می گوید

        سلام بین ۲۳۰ با ۳۳۰ هیچ فرقی نداره بجز یه چند نقطه جزعی ولی از لحاظ قیمت ۱۰ تومن فرق دارند من خودم بعد کلی تحقیق ۲۳۰ خریدم چون هم خوشکل هم بصرفه

      2. Hamed می گوید

        سلام بین ۲۳۰ با ۳۳۰ هیچ فرقی نداره بجز یه چند نقطه جزعی ولی از لحاظ قیمت ۱۰ تومن فرق دارند من خودم بعد کلی تحقیق ۲۳۰ خریدم چون هم خوشکل هم بصرفه

      3. محمد می گوید

        ۳۳۰ بزرگتر جادارتره کمی آپشن بیشتر داره حدود۱۰ تومن از ۲۳۰ گرونتره
        هر دو از یک نوع موتور استفاده میکنن
        ۲۳۰ سبکتره و چابکتره (مدل دستی)

  11. کاوه می گوید

    سلام.من کاملا نظر شخصی خودم رو میگم و کاری به نظر کسی ندارم.مصلما کسانی که روزی این اتومبیل را خریده و سوار میشوند به صداقت گفتار من پی خواهند برد و هدف من تنها راهنمایی دوستان است .به نظر من از وقتی این ماشین رو گرفتم تازه فهمیدم ماشین چیه .من دوستی دارم که h230 اتومات رو شهریور گرفته و بسیار با ماشین ناملایمه و هیچ ماشینی زیر دستش دوام نمی اره. با این ماشین نزدیک به ۱۱ هزار تا رفته و تا الان مشکلی بوجود نیومده. این ماشین اگه تولیدش ادامه داشته باشه میتونه تو ایران بیرقیب باشه. من چند روزه این ماشین رو خریدم ولی انواع تستها رو با همین دوستم روی این ماشین انجام دادم. من معایب و محاسن این اتومبیل رو خدمتتون میگم.از محاسنش: بسیار پر شتابه حتی بالاتر از سراتو ۲۰۰۰ که زمان کوتاهی من سراتو داشتم. سربالایی هایی رو که من با ماشین های ایرانی با سختی میرفتم به راحتی میره.صدای موتور به هیچ عنوان داخل نمی اد. رانندگی باهاش بسیار لذت بخش و اسپرته بسیار روی ماشین مصلت هستید ( به غیر از عقب). مصرف سوخت بسیار پایین .فرمان و جلوی داشبرد بسیار معقول و صندلی ها بسیار راحت. لوکس و اسپرت مخصوصا اگه شیشه ها رو دودی کنید. ماشین بسیار استیبل است یعنی ما با سرعت ۵۰ تا دور برگردان رو راحت پیچیدیم (لاستیک رو ۱۹۵ کرده بودیم هانکوک) که البته من تو ماشین خودم به فابریکش دست نزدم . تو رانندگی تو پیچ ها راحت تو سرعت بالا بپیچید . تو ال ۹۰ سرنشین های عقب به اندازه جلو راحت نیستند . من صندلی عقب نشستم و از دوستم خواستم تو دست اندازها رانندگی کنه . نتیجه فوق العاده بود. برادر کوچکم ۳۳۰ داشت . ما خانوادگی قدمون بلنده . وقتی صندلی جلو ۳۳۰ رو عقب میکش صندلی عقب ادم قد بلند نمیتونه بشینه تو ۲۳۰ این مشکل رو نداری . تو ۳۳۰ اتومات ۴ دنده و تو ۲۳۰ کلاج اتومات ۶ دنده است جای تعجبه که قیمت ۲۳۰ شش دنده اتومات ده میلیون از ۳۳۰ ارزونتره. فقط قیافه ۳۳۰ و ۳۲۰ انصافا بهتره. صندوق عقب خیلی جا دار داره و صندلی ها ی عقب کامل تا میشن . فکر میکنم قیمتش هم در اینده بالا بره چون تولیدش خیلی کمه. اصلا تبلیغی ازش هم نمی کنن . فکر میکنم متوجه شدن که چه اشتباهی کردن این ماشین رو ۵۰ راحت میتونستن بفروشن به مردم. تولیدش رو کم کردن. اما معایب . تنظیم ارتفاع صندلی نداره.فعلا قطعه هاش گیر نمی اد . من فندک و زیرپایی و انتن رو کسی که ازش خریدم از نمایندگی نگرفته بود و رسید هم داشت ولی متاسفانه بدستمون نرسید . من بر اساس شاسی ماشینم ۱۶ امین ماشین ۲۳۰ اتومات تولید ایرانه جالبه موقع تعویض پلاک شماره شاسی روی بدنه حک نشده بود .افسر میگفت یکی دیگه هم مثل شما این مشکل رو داشت بهم نامه داد رفتم مرکز پلاک میثم شماره شاسی رو حک کردیم رو بدنه تو برگه سبزم هم قید شد . با سایپا هم صحبت کردم گفت نامه بنویس که این مشکل حل شه نمیدونم حل کردن یا نه . تو غرب تهران فقط نمایندگی اذری سرویس میده شاید بعدا شاید بهتر بشه . مطمئن هستم کسی این ماشین رو سوار شه دیگه فکر ماشین دیگه تو رنج قیمت این رو نمیکنه . ماشین قبلی من سمند بود اگه به این ماشین نمره ۱۸ از ۲۰ بدم به سمندم ۵ از ۲۰ میدم.نکنه ای که همگی دوستان باید در نظر بگیرند این است که این ماشین را در مقایسه با چه ماشینی قرار میدهید . اگر در مقایسه با آزرا یا لکسوس و … قرار میدهید مطمئنا ماشین خوبی نخواهد بود ولی مطمئن باشید در مقایسه با ماشینهای رنج قیمتی خودش خیلی خیلی بالاتر است. بعضی از دوستان حرف از جنس چینی میزنند یعنی واقعا فکر میکنند که این سمند و پژو و … قطعات اصلی اش در ایران تولید می شود؟ به هر حال از قول یکی از اشنایان که در کارخانه کار میکند ظاهرا این ماشین هم بیعیب نبوده ولی بسیاری از موارد در ایران بهسازی و رفع عیب شده کما اینکه سابقه پارس خودرو و سایپا این حقیقت را می گوید که این شرکتها در انتخاب و تولید برند های مناسب بهتر از سایرین عمل میکنند. در خریدش شک نکنید من که راضیم.

    1. جمال می گوید

      مرسی دوست عزیز اقای کاوه فقط کیفیت داشبورد خیلی جالب نیست

    2. یاسر می گوید

      سلام
      اقا کاوه ۲۳۰ اتومات بهتره یا ۳۳۰ دنده ای؟؟؟؟
      کلا ۳۰۰ به نظرتون از ۲۰۰ بهتره؟؟؟

    3. ناشناس می گوید

      تووخریدش شک نکنین عالی ه منم بتازگی خریدم

    4. ناشناس می گوید

      دوست عزیز من هر سایتی میرم شما توضیح این مطلبتونو تو اون سایتها کپی کردید.با اینکارتون آدم به شک میوفته،نمونش تو سایت اروند پلاک

    5. محمد رضا می گوید

      مرسی از توضیحات کامل شما
      من خودم یه پژو ۲۰۶ تیپ دو دارم خسته شدم ازش بگی خرجش کردم باگارانتی
      اول شیشه بالابر
      پمپ هیدرولیک
      تسمه هرزگرد دوبار
      فولی هرزگرد ۲بار
      شمع ها
      مه شکن ها رو که نگو ۴ بار عوض کردم هنوزم سوخته است

    6. ناشناس می گوید

      دوستان گلم…خدایی از تکراری بودن سمند و ۴۰۵ و پارس و ۲۰۶ خسته نشدید…. این ماشینا از بیخ و بن و قطعاتش محصول کشور چینه…..خب چه بهتره همون هزینه ای که صرف خودروهای تکراری و بدقیافه ی داخل میکنید همون هزینه رو صرف خودروهای اصل چین بکنید که هم چهره و ظاهر زیبایی داره و هم از نظر فنی خیلی بالاتر از خودروهای خسته کننده ی ایرانیه….ضمنا فراموش نکنید صنعت خودروسازی چین خودش رو به غولهای خودروسازی نزدیک کرده…..مثل ایران درجا نزده….انصافا شرکتهای چری و لیفان و برلیانس و …..نسبت به داخلیها عالین

    7. کورش می گوید

      آقا دمت گرم قشنگ توضیح دادی ، حالا هرکی برداشت خودشو داره ، من خودمم تمایل دارم همینو بخرم

    8. نیما می گوید

      اونوقت این خودرو که موتورش ۱۴۰۰ شتابش خیلی محشره
      ولی پژو با ۱۸۰۰ تو سربالایی اصلا نمیره

      واقعا جای تشکر داره
      اسباب لبخدمون شدیک
      انگار واقعا واجب بیای درمورد مطلبی که هیچی نمیدونی حرف بزنی

      1. علی می گوید

        دمت گرم

      2. حسین می گوید

        یک حرف دوستانه با شما دارم

        حجم موتور مهم نیست!!!!!!!!!

        مهم این هست که چه اسب بخاری تولید می کنه (در ماشین مورد استفاده در شهر)

        تکنولوژی موتور BM15 که ۱۴۹۸ سی سی، هست داره ۱۰۳ اسب بخار تولید می کنه

        اون موتور ۱۸۰۰ که شما نام می برید ۱۷۶۱ سی سی هست و XU7J4P/L4 نام دارد (البته L4 آخر موتور جدید تری هست!) فقط ۱۱۰ اسب بخار تولید می کنه (XU7J4P/L3 داره ۱۰۰ اسب بخار تولید می کنه!)

        یعنی ۲۶۳ سی سی بیشتر و فقط ۷ اسب بخار بیشتر!!!!!

        تازه موتور XU7J4P/L3 که عمق فاجعه هستش و با ۲۶۳ سی سی بیشتر، تازه ۳ اسب بخار هم کمتر مصرف می کنه!!!!!!

        “نیما می گوید : [ انگار واقعا واجب بیای درمورد مطلبی که هیچی نمیدونی حرف بزنی]”

        آدم می مونه چی جواب بده

        موفق باشی و با پژو پارس حال کن

        با سپاس

      3. محمد می گوید

        چه ربطی به حجم موتور داره؟ اسب بخار مهمه نه حجم موتور. عزیزم پژو ۱۸۰۰ هست و ۱۰۰ اسب بخار و مصرف سوخت واویلا.

        اون کسی که از ماشین اطلاع نداره شما هستی جناب نیما و شما ذرباره چیزی که نمی دونی میای حرف نادرست می زنی

    9. علی طالبی می گوید

      با سلام
      لطفا بگین چرا برلیانس ۲۳۰ موقعی که میخواهی دندهرو از ۱ به ۲ بکشی یا از ۲ به ۳ بکشی گاز میخوره، ایا بخاطر اینه که گازش برقیه؟ یا ماشین من مشکل داره؟

    10. saman می گوید

      ممنون از اطلاعاتتون. ملت فقط یاد گرفتن کل کل کنن

  12. کاوه می گوید

    چند مطلب دیگه در رابطه با محاسن و معایب h230 اتومات به ذهنم رسید که خدمت دوستان میگم. ایا لاسیک خودرو را عوض کنیم؟ برای این کار از ۲۳۰ دوستم که هانکوک ۱۹۵ انداخته بود تست گرفتم و برای از بین نرفتن احساس رانندگی با خودروی خودم که لاستیک فابریک خودش را داشت هم همان تست ها را گرفتم . اگر به دنبال نرمی ماشین هستید من تفاوت محسوسی در این دو حس نکردم ولی صدای لاستیک هانکوک در اتاق کمتر و در پیچها ماشین بهتر جمع می شد و با توجه به اینکه متاسفانه تغییر نوع لاستیک موجب از بین رفتن گارانتی خودرو می شود و آن را از حالت استاندارد کارخانه خارج می کند . یکی از عیبهای این خودرو میتوان به نداشتن نمد زیر کاپوت و سینی زیر ماشین اشاره کرد ولی این خبر خوب را خدمتتان بدهم که ماشین تسمه تایم زنجیری دارد و از مشکل تعویض و پاره شدن ان راحت هستید. از دیگر محاسن ان میتوان به فضای خوب داخل موتور اشاره کرد که اگر شما فردی دست به آچار باشید بعضی از کارهای ماشین را خودتان انجام میدهید و راحتر از اتومبیلهایی که موتور شلوغ دارند و در زیر کاپوت جای سوزن انداختن ندارند میتوانید عملیات مکانیکی انجام دهید. در وحله اول ترمز این اتومبیل برایم کمی نامطمئن بود ولی در سراشیبی تقریبا ۲۰ درجه در سرعت ۷۰ ترمز شدیدی زدم و نتیجه خیلی بهتری از ماشینهایی مثل سمند و پژو و پراید و … گرفتم. در کل کلاس فنی این ماشین یک سرو گردن از هم قیمتهایش بالاتر است. ظاهرا تولید این ماشین با کندی صورت میگیره و حواله خیلی ها رو دستشون مونده مثلا الان که دی ماهه دارن تیر رو تحویل میدن و این احتمال افزایش قیمت این خودرو رو بیشتر میکنه .طی تماسی که با دفتر مرکزی سایپا داشتم گفتند که از ۴ الی ۵ ماه دیگر قطعات یدکی را هم در نمایندگی ها پخش میکنیم که این مزیت بسیار خوبی خواهد بود .یکی از محاسن دیگر این خودرو استاندارد ایمنی ۵ ستاره این خودرو هست .گر چه این استاندارد رو از یک شرکت چینی داره ولی تو تست تصادف با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت فقط جلوی اتومبیل خرد شد و ایربگها باز شد و به اتاق و سرنشین اسیبی نرسید همچنین ته ماشین نه بالا رفت و نه به سمتی تمایل پیدا کرد با توجه به فیلم این تست من فکر میکنم حتما توان گرفتن گواهی ۵ ستاره رو داشته. اگر سرنشین عقب بالای ۱۸۵ سانت باشد ممکن است سرش سقف اتومبیل را لمس کند این نکته را توجه بفرمایید گرچه پاهایش کاملا راحت است و مشکل برلیانس ۳۳۰ ۳۲۰ و ۲۰۶ رو نداره . یکی از دوستان تعریف میکرد که چراغ جلو این ماشین تست چکش شده ومقاوم بوده ولی من هرگز همچین ازمایشی روی چراغهای ماشینم نمیکنم . یکی از نقاط ضعف دیگر میتوان از عدم استفاده از لامپ ال ای دی در چراغهای داخل و خارج ماشین نام برد که این هم خیلی جای تعجب داره . بازم مطلب جدید به ذهنم رسید خدمتتان عرض میکنم

    1. ناشناس می گوید

      درود کاوه جان من اسم نوشتم بگیرم با این تعریفا دلگرم شدم

  13. فاطمه می گوید

    دوستان من میخوام بعد از سال ها سرمایه گذاری وذخیره این ماشینو بگیرم،ولی شک دارم ماشین خوبیه یا نه؟ لطفا راهنماییم کنید. برای خانوم ها ماشین مناسبیه یا نه؟بین خرید دنا واین شک دارم.

    1. احمد می گوید

      آقا من دنا داشتم و ام وی ام ۵۳۰ هم داشتم.
      خدا وکیلی همون ام وی ام که جزو اولین خودروهای چینی وارداتی به ایران بود و خیلی مشکل داشت ولی خیلی به دنا شرف داشت. خیلی نرم و بی صدا و با کلاس بود ولی دنا خیلی خشک و بی شتاب و داخلش بی سلیقگی موج می زد.
      ام وی ام رو ۳ سال داشتم و ۱۴۰ هزار تا تو سه سال رفتم و همه کاری باهاش کردم و همه جا هم باهاش رفتم و آخ نگفت جز کمکاش که از اول صدا می داد و عوض کردم و در اخر هم سر یه سهل انگاری که رادیاتش سوراخ شد و من نفهمیدم موتورش سوخت و مجبور شدم عوضش کنم ولی وقتی دنا خریدم انقدر نامناسب بود که سر ۵ هزار تا در روز ۴۰ام فروختمش ، حیف اونهمه خرجی که براش کردم و شیشه هاشو دودی کردم و سیستم بستم و لاستیکاشو پهن کردم . واقعاً حیف، چون بازار فروش خیلی بدی داره و من که ۴۵۰۰۰۰۰۰ پولشو داده بودم بعد از ۵ هزار تا با اونهمه تجهیزات مجبور شدم به زرو ۴۰۰۰۰۰۰۰ بفروشمش ، یعنی حدوداً ۶ میلیون ضرر در عرض ۴۰ روز .
      این تجربه ی بدون اغراق و واقعی من از این دو ماشین بود که گفتم .
      صرفاً جهت آگاهی این دوستمون بود و نسبت به ایرانی و چینیش هم هیچ عرقی ندارم.

      1. رضا می گوید

        عزیزم وقتی اطلاع کافی نداری واسه چی جو میدی آخه؟؟اینجا در مورد برلیانس صحبت میشه نه دنا.شما هم دروغ نگو

        1. ناشناس می گوید

          کسی که خودش دائما در حال دروغه فکر میکنه دیگران دروغ میگن!!! شما وقتی دروغ میگی چی عایدت مبشه که فکر میکنی مردم دارن دروغ میگن؟؟

      2. ناشناس می گوید

        دنا سگش می ارزه به vm

    2. ناشناس می گوید

      نظر..من ۳۳۰اتودارم زنگ بزن بهت بگم ۰۹۱۷۳۱۹۳۱۶۶

  14. کاوه می گوید

    در ادامه بررسی خودرو و بیان معایب و محاسن ان میتوان به کندی حرکت در شروع مخصوصا اگر کمی شیب رو به بالا هم باشد اشاره کرد.البته این مورد زیاد محسوس نیست و ارتباط مستقیمی با گرم بودن موتور دارد ولی کمی قلق خودرو دستتان بیاید موردی نیست که باعث ازار شما شود. محل مخزن روغن ترمز در جای نامناسبی قرار دارد و جهت ریختن روغن ترمز شاید کمی دچار مشکل شوید ولی دسترسی به دینام و سایر موارد دیگر در موتور به نظر مناسب می رسد. موتور این ماشین در دور موتور های پایین و در حرکت های نرمال و ایست کامل تقریبا بیصدا در اتاق است ولی در حالت پرگاز و رانندگی اسپرت صدای موتور به داخل اتاق می اید .البته این صدا ازار دهنده نیست و صدای اسپرت خوشایندی دارد و اصلا چه از نظر نوع صدا و چه از نظر بلندی صدا با اتومبیلهای سمند و پژو و … مقایسه نکنید.در هنگام دنده عقب ضبط و رادیو بهصورت اتوماتیک به حالت سکوت در می ایند ولی ۶ باند موجود در خودرو به نظر من متوسط و کیفیت خیلی عالی را ندارند گر چه اگر هم بگویم بی کیفیتند کم لطفی کرده ام . کیفیت مونتاژ و باز و بسته شدن درها و همچنین فواصل های قطعات خودرو مناسب است که امیدوارم در اینده نیز ادامه داشته باشد و مختص به موارد تولید اولیه نباشد. متاسفانه ظاهرا زیرپایی فابریک برای این خودرو تهیه نشده و تمام خودرو ها زیر پایی ندارند و شما در روز های اول باید پا روی موکت ماشین بزارید. زاپاس خودرو با رینگ عادی می باشد و اسپرت نیست. نور چراغ پشت امپر زیاد و کم نمی شود ولی جهت چراغهای جلو تنظیم ارتفاع نور وجود دارد

    1. ناشناس می گوید

      سلام کاوه جان شماره شاسی موتور برلیانس h230دستی کجا حک شده باتشکر

      1. ناشناس می گوید

        سلام. منم دنبال شماره شاسی ۳۳۰ میگشتم پیدا نکردم. لطفاً کسی میتونه راهنمایی کنه؟

        1. مجتبی می گوید

          زیر موکت صندلی جلو سمت شاگرد در قسمت جلو سمت در.

  15. حمید می گوید

    چند سال گارانتی دارد

  16. حجت می گوید

    با سلام حضور آقا کاوه لطفاً در خصوص میزان سوخت H230در شهر و خارج از شهر که با این خودرو رانندگی کردید، توضیح بدهید – متشکرم

  17. حجت می گوید

    آقا کاوه با تشکر لطفاً توضیح دهید سوخت h230در شهر و خارج از شهر چقدر می باشد چون من ۳۸ لیتر بنزین زدم و تا الان ۳۲۰ کیلومتر راه رفتم و نشانگر بنزین به قسمت آخر( یعنی ۴/۱) رسیده و گمان نمی کنم با ۳۸ لیتر بنزین (مطابق آن چه که در مشخصات خودرو توسط سایپا ارائه شده مصرف آن در شهر ۵/۶ و خارج از شهر ۷/۶ در هر ۱۰۰ کیلومتراست) بتواند بیشتر از ۳۸۰ تا راه برود در صورتی که به گفته سایپا با ۳۸ لیتر بنزین باید ۵۵۰ کیلمتر بروم- نیز شما گفتید شرکت گفته قطعات را چند ماه دیگر می دهد ایا این شامل نمد و سینی زیر موتور می شود- ایا می توانیم از نمد ماشین های دیگر استفاده کنیم و بهیم برای ما به انازه نمد h230 درست کنند( توسط مغازه های خیابان چراغ برق- پشت شهرداری- امیر کبیر)

  18. حجت می گوید

    آیا می توانیم از نمد ماشین های دیگر استفاده کنیم و بدهیم برای ما به اندازه نمد h230 درست کنند( توسط مغازه های خیابان چراغ برق- پشت شهرداری- امیر کبیر)-

  19. حجت می گوید

    ضمن تشکر مجدد از آقا کاوه- آیا می توانیم از لامپ مه شکن L90 که هم اندازه و فیت برای h230 است در مدل h230 غیر اتومات که چراغ مه شکن ندارد استفاده کنیم- در مورد آرم برلیانس در جلو و عقب ماشین که سایپا آرم خودش را زده توضیح دهید

  20. حجت می گوید

    البته در خصوص مصرف ۳۸ لیتر بنزین و ۳۸۰ کیلومتر طی مسیر با آن باید بگویم که کل این مسافت در داخل شهر با حجم ترافیک و… بوده و تا الان با آن به خارج از شهر نرفتم اگر کسی در خصوص میزان مصرف بنزین آن در شهر و خارج از شهر نظری داره و یا تجربه ای لطفاً بیان کنه- متشکرم

    1. حسین می گوید

      صدی ۱۰ برای داخل شهر و ترافیک و درجا کار کردن هم زیاده (البته ماشین های ایرانی صدی ۱۴ می سوزونند)

      احتمالاً تو بنزین ها هوا هست

  21. کاوه می گوید

    سلام به دوستان و اقا حجت
    .جهت اینکه مصرف کلی سوخت رو محاسبه کنم گذاشتم که چراغ بنزین روشن بشه. بعد ۴۰ تا بنزین (سوپر)زدم و در واقع باک رو کاملا پر کردم. بعد از گذشت دو هفته و مسافت ۵۰۰ کیلومتر که اکثرا در داخل تهران بود باکم تقریبا یک چهارم بنزین داشت که این سبب تعجب من شد و فکر کردم که احتمالا نشانگر بنزینم مشکل داره. امروز ۲۰ تا بنزین (سوپر)زدم و درجه بنزین از نصف بالاتر رفت . به دوستم که تا امروز حدود ۱۲۵۰۰ تا با این ماشین رفته زنگ زدم و گفتم طی محاسبات من این ماشین در داخل شهر در هر صد کیلومتر هفت لیتر بیشتر مصرف نداره و در خارج شهر حدود ۵.۵ الی ۶ است.البته ایشان نظرشان بر روی ماشین خودشان ۸ الی ۹ لیتر در داخل شهر و ۶ لیتر در خارج شهر است . البته این را هم بگم که نوع رانندگی بسیار مهم است اگر رانندگی شما همیشه اسپرت باشد مثل این دوستم مصرفتان حتما بالا خواهد بود . به نظر من رانندگی نرمال هم در ترافیک و هم در مسیر عادی بدون گازدادن فراوان همیشگی به ماشین و با لاستیک فابریک و بنزین سوپر همان ۷ لیتر بیشتر نمی باشد. بعضی از دوستان لاستیک را پهن کرده و بنزین عادی مصرف میکنند و با ماشین پر گاز میرن.خوب حتما مصرفش بالا خواهد بود . ولی من از مصرف کم این ماشین واقعا متعجب شدم.البته من هم ماشین رو بعضی وقتها اسپرت رانندگی میکنم ولی تا الان فقط بنزین سوپر زدم و به لاستیکهاش هم دست نزدم. در کل مطمئن باشید مصرف این خودرو اتومات به وضوح از پراید کمتر است . راستی اگه خواستید لاستیک رو عوض کنید( هم از گارانتی در می اد و هم مصرفتون بالا میره و تو نرمی ماشین هم تاثیری نداره) مراجعه به متهای بالا- حتما این نکته رو توجه کنید که لاستیک هم سایز این ماشین یعنی ۱۸۵ نندازید چون فاق فابریک این لاستیک ۵ سانت کوتاهتره و لاستیکهای استاندارد بازار ۵ سانت بلندتره.یعنی ماشینتون ۵ سانت بالاتر می اید که این میتونه بر اساس استاندارد ماشین تو پیچ ها براتون دچار مشکل کنه. پس حتما اگه خواستید لاستیک رو عوض کنید حداقل ۱۹۵ بندازید. در رابطه با نمد خودرو بنده هم شدیدا پیگیر این مورد هستم نه بخاطر صدای ماشین بلکه حرارت موتور در مرور زمان ممکنه که رنگ کاپوت رو عوض کنه. من هم برنامه دارم که سری به چراغ برق بزنم موردی بود به دوستان اطلاع میدم.شما هم اگر اطلاعی در این رابطه داشتید خوشحال میشم در اینجا مطرح کنید
    در رابطه با تغییر لامپ اتومبیل حتما از نمایندگی مجاز سوال بفرمایید. برای من هم جای تعجب بود که چرا از لامپهای کم مصرفتر جهت خودرو استفاده نکرده اند(مثل لامپهای چراغهای عقب) در رابطه با نصب مه شکن مشکلی نیست عزیز.فقط اگه فابریک برلیانس گیرت اومد بنداز.در رابطه با ارم برلیانس سوالی کردید . اینکه ارم سایپا بر روی این ماشین نصب شده یعنی این اتومبیل تحت قیومیت فنی و فکری سایپا است. من با شرایط کنونی دفاعی از عملکرد خودرو سازهای داخلی نمیکنم و نخواهم کرد. ولی وقتی ارم یک خودرو ساز داخلی بر روی یک خودرو باشد شما با یک تشکیلات گسترده با امکان دسترسی در تمام شهرهای ایران و الزام تامین قطعات مواجه هستید . بنده از دوستان شنیدم که برلیانس تولیدی چین دارای مشکلاتی است (مثلا نشت اب از سانروف )که تمامی این مشکلات در داخل ایران رفع شده است. در ضمن این ارم باعث میشود که افت قیمتی که خودرو های چینی دارند شامل حال برلیانس نشود. این مورد را میتوانید در سایتهای خرید و فروش خودرو و آگهی های روزنامه ها خودتان ملاحضه بفرمایید

  22. حجت می گوید

    با ید به عرض دوستان و آقا کاوه برسانم قرار است تا دو هفته دیگر فروشگاه فجر واقع در خیابان ملت – شماره تلفن ۳۳۹۹۲۱۰۸- ۳۳۹۱۴۶۹۴-۰ ۹۳۵۵۳۹۶۸۹۱( نوروزی) سینی زیر موتور و نمد برلیانس ۲۳۰ رل ارائه نماید در ضمن کفی فابریک خودرو نیز در یکی از فروشگاههای خیابان امیرکبیر موجود بود به قیمت ۱۴۰ هزار تومان-

  23. حجت می گوید

    شماره موبایل آقای نوروزی فروشگاه فجر ۰۹۳۵۵۳۹۶۸۹۱

  24. حجت می گوید

    آقا کاوه در دفترچه راهنمای خودرو نگفته که بنزین سوپر بزنید – آیا با بنزین معمولی هم هر ۱۰۰ لیتر ۷/۶ می سوزاند- بنده رانندگی معمولی نمودم و اصلاً با سرعت یا به قول شما اسپرت رانندگی نکردم و قراره یکشنبه ۱۳/۱۰/۹۴ ماشین رو به نمایندگی شماره ۲ (سه راه آذری) ببرم و علت را بررسی نمایند

    1. حسین می گوید

      بنزین سوپر نزنید!!!!!!!!

      کی گفته باید به ماشین بنزین سوپر زد؟؟؟؟

      هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف ۷.۶ در شهر که عالی هست – مشکلتون چیه؟؟؟؟

  25. حجت می گوید

    در خصوص صدای موتور آیا در ۴۰۵- سمند و ۲۰۶ هم صدای موتور به داخل میاد

  26. کاوه می گوید

    سلام آقا حجت . بنده به آقای نوروزی تماس گرفتم . دستت درد نکنه. گفت تا یک الی دو هفته دیگه نمد و سینی رو میاریم. کف پایی قالبی داشت ۲۲۰ هزار تومان که فعلا از خیرش گذشتم. منتهی بهش زنگ بزن شماره موبایل بده مشخصات و اطلاعات اجناس و زمان رسیدن ان را با تلگرام اطلاع میده.روزهای جمعه رو هم گفت که هست.در رابطه با ماشین های سمند و ۴۰۵ و ۲۰۶ من فقط در رابطه با سمند اطلاع دارم که واقعا تخم مرغ شانسیه . من دو بار سمند داشتم یکبار سال ۹۱ که واقعا از ماشین راضی بودم و هیچ صدایی داخل اتاق نمی اومد .حتی دو بار ماشین روشن رو اشتباهی استارت زدم . اینقدر فکرم در رابطه با سمند خوب بود که امسال یکی خریدم که من رو از زندگی سیر کرد. جدای مشکلات فنی فراوانی که داشت در سرعت ۹۰ به بالا باید داد میزدی تا با فرد کنار دستت صحبت کنی. صدای موتور افتضاح و کمک فنرها انگار که ماشین ۱۰۰ کیلومترراه رفته. یکبار هم ماشین خاموش شد . جرثقیل امد ماشین صفر رو برد. یک سرطان به معنای واقعی .منتهی اونی که سال ۹۱ داشتم فوقالعاده بود. تخم مرغ شانسیه برادر.در رابطه با بنزین سوپر درست میفرمایید . ولی ابتدای کار چند باک بنزین سوپر بزنید و بعد هر سه بار بنزین عادی یکبار بنزین سوپر بزنید . چون احتراق بنزین سوپر در موتور بهتر است. اینکه میفرمایید ماشینتون زیاد بنزین میسوزونه باد لاستیک رو هم چک کنید . من که ماشین رو گرفتم باد بعضی از لاستیکها ۱۷ بود. باد این ماشین ۳۱ باشه تو هوای سرد مناسبه. شاید هم برنامه کامپیوترش رو برات ابدیت کردن مصرفش خوب شد. به هر حال به قول دوستم که چند روز پیش نمایندگی شماره ۲ بود از قول مدیر انجا تا الان موردی در رابطه با خرابی h230 مراجعه نکرده است. شما هم برید احتمالا مشکلی نباشه. شاید هم اشتباه محاسباتی کردید. به هر حال انشاله که چیزی نیست که حل نشه.

  27. امیر می گوید

    آقای کاوه آیا صدای موتور در سرعت بالا داخل کابین میاد وحداکثرسرعتی که باماشین می شه رفت چندتاست وبا۵نفرمسافر در سربالایی شتابش چطوره . ترمزگیری خودرو در سرعت بالا چطوره و در سرعت بالا صدای باد از لای در ،داخل اتاق میاد؟ مدل دنده ای بهتره یا اتوماتیک و سوخت مدل دنده ای در جاده چند است. از کولر که استفاده می کنی فشار به ماشین نمیادو اتاق را خنک می کنه ؟نورچراغها چطوره و در سرپیچها چطوره؟

  28. امیر می گوید

    آقای کاوه لطفا بفرمایید ۱- صندلیهای خودرو h230 و کلاً خودرو مانند پژو نرم است یا مانند خودروهای دیگر چینی خشک است و تکان زیاد داره ۲- قدرت و شتاب زیاده یا نه و با ۵ نفر مسافر در سربالایی همانند پژو تیز و پرشتاب است ۳- در هوای سرد زمستان با تک استارت راحت روشن می شه ۴- در مدل گیربکس معمولی کلاچ نرم است یا سفت است ۵- سرسیلندر خودرو آلومینیوم است یا چدن و از لحاظ کارکرد موتور کمی توضیح دهید و بفرمائید مشکلی از نظر روغن ریزی مشاهده کرده اید ۶- دربهای خودرو راحت بازوبسته می شوند یا سفت است و آیا در سرعت بالا باد از لای دربها به داخل اتاق نفوذ پیدا می کند ۷- آیا دریچه های بخاری جدا جدا باز و بسته می شوند و آیا هم بخاری و هم کولر از دریچه های پایین و بالا هوا را به بیرون پرتاب می کند ۸-رنگ داشبورت دارای چه رنگهایی می باشد ۹- آیا کولر سرعت خودرو را کم می کند و به موتور فشار می آورد ۱۰- آیا موتور ۱۵۰۰ سی سی ضعیف نیست ۱۱-درب صندوق عقب چطوری باز می شود ۱۲- اگر خودروی خوبیه چرا بعضیها می خواهند بفروشند

    1. پيرمرد می گوید

      امیر اقا پژو مثلا ماشین کار درسته از نظر جنابعالی؟

  29. امیر می گوید

    آقای کاوه ، در مدل گیربکس معمولی سنسور دنده عقب و پروژکتور را می توان نصب کرد یا نه ؟ آیا فرمان برلیانس h230 از فرمان پژو نرم تر است؟

  30. کاوه می گوید

    سلام امیر جان
    من سوالات شما رو تک تک جواب میدم. ترتیبش کمی قاطیه ولی تا اونجا که میتونم کمکت میکنم
    همین اول بگم که من فوق تخصص ماشین برلیانس نیستم. گفته های من هم ممکنه دارای اشکال باشه . پس اگر موردی رو اشتباه گفتم شما راهنماییم کنید
    در رابطه با صدای موتور مفصل در مطالب بالا توضیح دادم. حتما مطالعه کنید
    در رابطه با نرمی فرمون فرمان هیدرولیک خوب و قابل قبول و نرمتر از ماشین های ایرانی داره. من یکی از دوستام تو نمایندگی آزادی به من گفت که فیوزهای هیدرولیک فرمون رو عوض کنم . من و سایر دوستان تاکنون مشکلی با فرمان نداشتیم . دلیلش رو هم به من نگفت . منتهی حتما چیزی میدونست. شما فهمیدید به من بگید . من که فعلا دست نمیزنم
    نظر شخصی من این است که کسی که داره این ماشین رو میخره حتما اتومات بخره. در فروشش در اینده خیلی راحت تره . مثالش رو براتون آوانته رو می ارم که یکی از دوستان اتومات داشت چند روزه فروخت یکی دیگه دنده ای داشت چند هفته ای فروخت.
    همیشه ماشینهایی که اتومات و دنده ایش با هم می اد اتوماتش رو انتخاب کنید .مخصوصا این ماشین که مشخصا اعلام کرده گیربکسش چینی نیست و آلمانیه. خداییش هم اگه انصاف رو رعایت کنیم خوبه.
    در رابطه با نصب سنسور عقب و پروژکتور در مدل دستی حتما با نمایندگی و کارشناس مربوطه مشورت کنید و ولی از نظر فنی چون سیم کشی و سیستم برقی دو ماشین یکی است فکر نمیکنم مشکلی باشد. منتهی در نصب این موارد مراقب باشید که در گارانتی اتومبیلتان مشکل ایجاد نشود.
    در رابطه با صندلی برلیانس صندلی راحت و اسپرت و زیبایی دارد من حتی روکشی هم برای ان نکشیدم. وضعیت کلی صندلی پژو با برلیانس کاملا متفاوت است و بستگی به حس شما دارد و کاملا نظر شخصی است . در کل در رانندگی با این ماشین از صندلی و نرمی ماشین بسیار راضیم. این نکته را مد نظر داشته باشید که این ماشین را نباید با پژو و سمند و mvm و حتی جک مقایسه کنید این ماشین را در حد آزرا و کمری و لکسوس هم نیست . کلاس این ماشین در حدود اتومبیلهای ۷۰ میلیونی است . این را من واقعا میگویم که خودم سراتوی ۲۰۱۰ داشتم و واقعا ماشینم را به سراتو ۲۰۱۰ ترجیح میدم.
    الان که زمستونه و شما امکان تست کولر رو ندارید ولی اگر اشتباه نکنم سیستم کولر این ماشین جوری تنظیم شده که در دماهای پایین فعال نباشه. همچنین قدرتش رو از یک الکتروموتور جداگانه میگیره که در مصرف بنزین تاثیر داره ولی میزان قدرت موتور تاثیری نداره. دقیقا مثل دوو های قدیمی
    در رابطه با نرمی و هندلینگ و ترمز اتومبیل سوال کردید که در مطالب قبلی کاملا توضیح دادم
    چراغهای جلو ماشین فوق العاده است حرف ندارد
    قسمت انتهایی سر بالایی شهید باکری رو که سربالایی تندی دارد را وقتی تنها هستم و پا رو گاز میزارم ۱۱۰ تا میرم . ۵ نفر سوار ماشین باشند ۸۰ تا میرم . به هر حال ماشین ۱۵۰۰ سی سی هست . ولی کفی و شیب کم رو هر چی میخوای برو. من زیاد به ماشین فشار غیر طبیعی نمیارم. منتهی هر وقت بهش گاز دادم من رو شرمنده نکرد. به غیر از استارت حرکت اولیه که گاهی زور میزنه بقیش خوبه خیالت راحت.
    این ماشین با تک استارت روشن میشه . وضعیت رگلاژ و مونتاژماشین هم خوبه مشکلی توش ندیدم. بله فروش این ماشین سخته. حداقل در ابتدای کار. روزی که ال ۹۰ اومد من با آگاهی کامل اولین ال ۹۰ های کارخانه رو گرفتم . الان که تو کوچه و خیابان پشت چراغ قرمز همه از من در رابطه با این ماشین میپرسن من رو یاد ال ۹۰ ام میندازه . خیلی از مردمای ما اهل تحقیق و مطالعه نیستند فقط دنباله روی کار بقیه اند . اصلا نمیرن دنبال اینکه این ماشین در کجاها تولید شده و چه بازخوردی از سمت مردم اونجا داشته . مطمئن باش وضعیت خرید و فروش این ماشین به یک سال نمیرسه که متحول میشه. مگه میشه ماشینی حدود ۵ ماهه به بازار اومده و حتی یک مورد خرابی قطعات فنی به نمایندگی شماره ۲ گزارش نشده . خود نمایندگی گفت. من سمند صفر داشتم تو ۶ ماه ۶ بار نمایندگی رفتم. یکبار هم با جرثقیل ماشینم رو بردن. دلیل بازار بد این ماشین عدم شناخت مردم هست. البته من سایت های فروش خودرو و روزنامه رو نگاه میکنم. تقریبا فروشنده این ماشین مدل اتوماتش خیلی کمه. شما سوارش بشو انوقت به حرفم میرسی . من روز اول که برای تست سوار ماشین دوستم شدم دوستم خنده ای بهم کرد و گفت کارت تمومه ماشینتو میفروشی و این رو میخری و واقعا هم همین شد. حتما قبل از خرید یه دوری باهاش بزن. من حتی میخواستم جک بخرم . این زمین تا اسمان ازجک بهتره.
    امیدوارم تونسته باشم به سوالاتت جواب بدم.

  31. کاوه می گوید

    در ضمن درب بازکن صندوق عقب بر روی ریموت کنترل ماشین است

  32. m.m.s می گوید

    سلام خدمت همه دوستان مخصوصا آقاکاوه گل که باحوصله به سوالات پاسخ میده و نتیج تستش رو میزاره.
    دوستان من حدود یک هفته ای که بخاطر تعریفهای آقا کاوه رفتم یه اچ ۲۳۰ خریدم. البته اونقدری که آقا کاوه میگن تعریف اغراق آمیز نداره . و لی بنظر من تو این رنج قیمت از همشهریهای چینی خودش سر تره . من قبلش ام وی ام و جک جی ۵ داشتم . از نظر ظاهری و تریم داخلی جک بهتره و از نظر سواری و مصرف سوخت به پای ۲۳۰ نمیرسه . ضمنا کشش ۲۳۰ بهتره با اونکه موتورش از نظر حجمی ۳۰۰ تا کمتره.
    من اینو گفتم که بدونید این ماشین تو ایران که گزینه انتخابی محدودی داریم ماشین خوبیه و بقول مثل معروف تو حموم زنونه مرده . وگرنه تو دنیا یا حتی مناطق آزاد کشور خودمون با این پولا میتونید بهترین ماشینا رو سوار شید.

  33. ناشناس می گوید

    دوستان ۱ سوال مهم
    من میخوام از نظر فنی تفاوت بین H230 و H320 رو بدونم
    چون میگن H320 بهتره از نظر عملکرد گیربکس چون ، گیربکس ATM دیگه تولید نمیشه
    و مدل H230 در پیچ ها گشتاور ضعیف تری داره
    من میخوام تو عمل تفاوتشون رو بدونم چون روی کاغذ هیچ تفاوتی ندارند بلاخره ۸و۹ میلیون اختلاف میخوام بدونم بخاطر ظاهره یا موتوریه
    پس خواهشی که دارم دوستانی که دارند راهنمایی بفرمایند

  34. karami می گوید

    دوستان ۱ سوال مهم
    من میخوام از نظر فنی تفاوت بین H230 و H320 رو بدونم
    چون میگن H320 بهتره از نظر عملکرد گیربکس چون ، گیربکس ATM دیگه تولید نمیشه
    و مدل H230 در پیچ ها گشتاور ضعیف تری داره
    من میخوام تو عمل تفاوتشون رو بدونم چون روی کاغذ هیچ تفاوتی ندارند بلاخره ۸و۹ میلیون اختلاف میخوام بدونم بخاطر ظاهره یا موتوریه
    پس خواهشی که دارم دوستانی که دارند راهنمایی بفرمایند

  35. حجت می گوید

    فروش انواع قطعات یدک و اسپرت ماشین های چینی اعم از برلیانس …..
    – مولتی میدیا فابریک ( آندروید – ویندوز – IOS – انواع رزولوشن و حافظه داخلی – بلوتوث – پشتیبانی از نقشه رهیاب ایران – زبان فارسی و انگلیسی )
    – ابرو باران
    – گل پخش کن فابریک
    – آرم اصلی ماشین ها
    – دی لایت فابریک ( همراه با چراغ زنون – شنی و … )
    – چراغ اسپرت فابریک
    – قطعات بدنه و موتوری ( سبک و سنگین )
    – قطعات لوکس و اسپرت
    – ارسال به تمامی نقاط ایران
    – جلو پنجره های اسپرت ( انواع مدل )
    – کفی فابریک ( انواع رنگ و مدل )
    – کفی عقب فابریک ( انواع رنگ و مدل )
    – نمد کاپوت فابریک همه مدل ماشین ها ( پنبه ای و نسوز )
    – جا سویچی و جا کیلس با انواع مارک فابریک ( انواع رنگ و قیمت )
    – آنتن کوسه ای انواع مدل ماشین ( در انواع رنگ و مدل )
    – روکش فابریک ( چرم – فوم – پارچه ای – فوم و پارچه – چرم و پارچه و … )
    – سینی زیر موتور ( انواع آلیاژ )
    – رینگ فابریک
    – دکمه سر فرمان فابریک ( همه مدل ها )
    – دوربین دنده عقب ( ضدآب – دید ۱۸۰ درجه – شب دید – Full HD )
    – درزگیر درب ها
    – رگلاژور و صدا گیر درب ها
    – پنل کلیه ی درب ها
    – قبول انواع سفارشات عمده و خرده
    نام : مرادی – تلفن: ۰۹۳۷۰۳۷۰۳۳۴

  36. رضا می گوید

    سلام عزیزان
    قربووووونتون لطفا راهنمایی بفرمایید :
    امروز H330 اتومات تحویل گرفتم ریموت کنترلش درب رو باز وبسته نمی کنه نمایندگش گفت باید ماشین کار کنه تا شارژ بشه منم یه ساعتی گذاشتم خودرو روشن بمونه و ریموت رو هم داخل ماشین گذاشتم تاثیر نداشت لطفا مهندسین عزیز راهنمایی بفرمایند.
    ممنون بووووووس به همگی

  37. امید می گوید

    با سلام خدمت دوستان
    من تا یک هفته دیگه ۲۳۰ دنده ای رو تحویل میگیرم
    یک سوالی که برام پیش اومده این هست که چرا تو خیابون کلی h۳۳۰ هست ولی ۲۳۰ نیست ؟؟؟؟؟
    حتی سایت سایپا هم دیگه فروش نداره و فقط ۳۳۰ میفروشه؟
    میخواد خط تولیدش جمع بشه؟ شایدم تا الان هرچه ماشین تحویل شده وارداتی هست و اصلا خط تولیدش راه نیفتاده؟؟؟؟؟
    کسی میتونه توضیح بده , ممنون میشم

    1. حسین می گوید

      تو شهرستان های کوچیک ۲۳۰ و ۲۲۰ هم اندازه ۳۳۰ و ۳۲۰ هستند ولی تو تهران نمی دونم چرا

      داداش ۲۳۰ می خواد بشه تاکسی های لوکس

      با خیال راحت ۲۳۰ بخر

  38. امیر می گوید

    ازلحاظ شتاب باکولر و سربالایی برلیانس بهتره یاجک جی۵ دستی ؟ – از لحاظ نرمی صندلی و نرمی خود ماشین در دست اندازها – از نظر مصرف سوخت – از نظر ارتفاع خودرو- از نظر نرمی صدای موتور و ورود صدای موتور و صدای باد در سرعت بالا به داخل کابین – از نظر ترمزگیری – از نظر هندلینگ – از نظر راحتی مسافران در قسمت صندلی عقب و جادار بودن صندلی عقب -از نظر نرمی فرمان – از نظر سرو صدای اتاق و رگلاژ دربها – از نظر سرعت – از نظر نور چراغهای جلو و عقب – از نظر کیفیت صندلی و داشبورت و رنگ و اتاق و خوش دست بودن – از نظر سرمای کولر و گرمای بخاری و اینکه دریچه ها به صورت تک تک باز و بسته می شوند- از نظر روشن شدن در ابتدای صبح زمستان- از نظر نرمی کلاچ و از نظر قدرت موتور ، برلیانس h230 بهتره یا جک جی ۵ دنده ای ؟ و آیا در هر مدل ، دنده ای بهتره یا اتومات ؟ لطفاً با صداقت و صراحت پاسخم را بدهید ممنون می شم . چون می خواهم پژو اس ال ایکس را بفروشم و یکی از این دو خودرو را بخرم آیا اشتباه نمی کنم؟

  39. کاوه می گوید

    سلام آقا امید
    من هم همین سوال رو از نمایندگی کردم. حتی پرسیدم که آیا روند تولید این ماشین متوقف شده؟ گفتند نه
    منتهی به بنده گفتند که ظاهرا با سازمان حمایت از مصرف کننده بر سر قیمت این خودرو مشکل دارند و سایپا میخواد ۴۷ میلیون بده ولی حمایت از مصرف کننده میگه همون ۴۳ م ( اتومات رو میگم)

  40. کاوه می گوید

    سلام امیر جان
    متن های بالایی رو که نوشتم بخون داداش. همه جوابات اونجاست

  41. کاوه می گوید

    سلام آقا رضای عزیز
    شما اول از همه از نمایندگی وقت بگیر خودت دست نزن. اگه جواب ندادن حتما شکایت از مشتریان برو. من ماشینم آنتن و فندک نداشت . نمایندگی جواب درست بهم نمیداد. از شکایت از مشتری بهم کمبودها رو دادن

  42. نیما می گوید

    آقا من این ماشینو از برج ۵ دارم ماشینه قبلیم هم ال۹۰ بودهیچ ایرادی نداره الا شتابش که یه کم از ال ۹۰ کمتره.بقیه ماجرا از از ال۹۰ خیلی سرتره

  43. ناشناس می گوید

    سلام کاوه جان شکایت از مشتری کجا باید بریم چه طوریه

  44. رضا می گوید

    لطفاً در مورد سوخت خودرو نظر بفرمایید– در مورد تحویل آنتن و فندک از طریق بخش شکایت از مشتریان توضیح دهید

  45. کاوه می گوید

    اول ۰۹۶۵۵۰ تماس بگیرید و شماره پرونده بگیرید
    اگر جواب نگرفتید اقای قنبر زاده یا انبر زاده (مدیر واحد شکایات) ۴۴۱۸۳۱۱۵ تماس بگیرید
    ما رفتیم اونجا بنده خدا نهار هم مهمونمون کرد .ادم خوبیه

    1. ناشناس می گوید

      اقای کاوه شما کاملا مشخص استخدام شدی که تعریف کنی فقط خدا ازت نگذره اگه یه کلمه دروغ گفته باشی چون نتیجه سی سال تلاش کاریمو این ماشین و خریدم همین الان هم اوردم تو پارکینگ .ولی دنده عقبش صدا میده تق تق نمیدونم چرا ولی من صحبتای تکراری شما رو خوندم که تعریف میکردبد از این ماشین ….اگه واقعی که دعای خیر ما پشتتون اگه دروغ هم بود که …..

  46. رضا می گوید

    برلیانس h230 بهتره یا ۳۳۰ و یا ۳۲۰ و آیا دنده معمولی بهتره یا اتوماتیک ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

  47. کاوه می گوید

    در رابطه با سوال آقا رضا باید عرض کنم که در داخل شهر و در شرایط عادی رانندگی در شهر ۷.۵ الی ۸ مصرف سوخت این اتومبیل است. البته مصرف سوخت به عواملی مثل نوع بنزین و باد لاستیک و نوع و سایز لاستیک و نحوه رانندگی شما ممکن است تغییر کند.
    من از طریق ۰۹۶۵۵۰ تشکیل پرونده دادم و انتن و فندکم را گرفتم واز طریق شکایت از مشتری حک شاسی خودرو کردم . دوستان مستحضر باشید که ۴۰ تا خودروی تولیدی اول حک شاسی در کارخانه نشده و باید به کارخانه جهت حک شاسی مراجعه کنید .
    در رابطه با دنده معمولی یا اتومات بر خلاف اسم چینی که این خودرو یدک میکشه و مشکلات فراوانی که گیربکس اتومات خودروهای چینی در موارد مختلف بالخصوص تناسب ضرایب تعویض دنده دارند این ماشین هیچ مشکلی در این رابطه نداره. ظاهرا گیربکسش تحت لیسانس یک شرکت آلمانی معروف هست که اسمش رو الان حضور ذهن ندارم. شک نکن که اتومات بخری بهتره. الان اتوماتش هم خیلی کمه.
    در رابطه با نوع برلیانس اگه زیبایی براتون مهمه ۳۳۰ و ۳۲۰ به نظرم زیباتره و اگه راحتی سرنشینان عقب و ۶ دنده اتومات بودن مهمه ۲۳۰ . منتهی اگه توضیحات بالا رو بخونید یه مقدار توضیح در رابطه با این مورد دادم. البته ۳۳۰ و ۳۲۰ خیلی بیشتر تولید میشن و مسلما قطعات ان در آینده بیشتر خواهد بود . حتی در شهرستانها .ولی این رو هم مد نظر داشته باشید که ۴ دنده اتومات است و قیمت نوع اتوماتش ۱۰ میلیون گرونتر از ۲۳۰ است
    موفق باشید

  48. کاوه می گوید

    دوسنانی که h230 دارن مد نظر داشته باشن حتما اگه جهت سرویس اولیه به نمایندگی اذری میرن تاکید کنن که آچارکشی خوب انجام بشه. یکی از دوستان رفته میگه هیچ کاری نکردن فقط پول گرفتن.دست به ماشین نزدن
    در ضمن در زمان تعویض روغن روغن باید تا سه چهارم بین دو علامت سوراخ گیچ روغن باشه که در فابریک کارخانه اینطوریه ولی دوستان نمایندگی اذری ظاهرا از سوراخ دوم گیج هم بیشتر روغن میزنن . اینها رو بهشون تاکید کنید. جهت تعویض روغن و آچارکشی از دوستمان حدود ۱۸۰ هزار تومان پول گرفتن. متاسفانه چون نمایندگی هاش محدوده این موارد پیش میاد

  49. کاوه می گوید

    دوستان مد نظر داشته باشند که نشانگر پشت امپر میزان مصرف بنزین در برلیانس اتومات ( دنده رو نمیدونم) لیتر بر ساعت هست نه لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
    جهت اشتباه نکردن در محاسبه مصرف عرض شد

    1. ناشناس می گوید

      وقتی درجا وایسادین لیتر بر ساعته ، وقتی درحال حرکت هستین ، لیتر بر کیلومتره

  50. رضا می گوید

    چرا در برلیانس ۳۳۰ اتومات ۴ دنده است ولی در برلیانس ۲۳۰ اتومات ۶ دنده است . کدامیک بهتره و ۳۳۰ اتومات با داشتن ۴ دنده در سرعت بالا فشار به موتور نمی یاد و در سربالایی قدرت و شتاب داره؟

  51. کاوه می گوید

    در ۲۳۰ گیربکس (کلاج اتومات ) و در ۳۳۰ گیربکس اتومات است یعنی کلا گیربکسها با هم تفاوت دارد. از نظر فنی و مصرف سوخت ۲۳۰ اتومات بهتر است . کلا ماشین های بروز تر از ۶ دنده اتومات برخوردارند. شاید یکی از دلایلی که تولید ۲۳۰ اتومات در حد صفر رسیده توانایی فنی بالاتر گیربکس ان نسبت به هم مدل ده میلیون گرونتر ان باشد

  52. حجت می گوید

    اقا کاوه شما می گویید مصرف بنزین h230 براساس لیتر بر ساعت است-پس چطور باید محاسبه کنیم که با یک باک پر( ۴۲ لیتر) چند کیلومتر می رود

  53. حجت می گوید

    در خصوص تهیه نمد زیر کاپوت و سینی زیر موتور و آرم ( لوگو) برلیانس آیا کسی اطلاعات جدید دارد؟

  54. حجت می گوید

    آقا کاوه در خصوص نصب سینی زیر موتورر، آیا نوع ۲۳۰ h که در چین استفاده می شود سینی زیر موتور دارد – سینی باعث گرم شدن موتور نمی شود- ممنون

  55. محمد می گوید

    سلام
    من الان یک هفتس که ماشین رو تحویل گرفتم و از اهواز اوردمش دزفول و تا الان ۲۲۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم هنوز خیلی زوده تا بشه نتیجه گرفت که ماشین خوبی هست یا نه ولی تجربیاتمو خدمتتون عرض میکنم برای کسایی که تصمیم دارن بگیرن.
    در درجه اول این ماشین بسیار زیبا و جذاب و از لحاظ طراحی یه سروگردن بیشتر از ماشین های هم رده خودشه.
    رنگش کیفیت خیلی خوبی داره.
    من هم ۲۰۶ معمولی هم صندوق دار هم l90 داشتم و پدرمم هم پارس و سمند داشته که باهاشون رانندگی کردم سواریش از همشون بهتره و اگر سوار برلیانس بشی دیگه دوسنداری برگردی بشینی تو اون ماشینا.
    به خوبی چاله چوله ها جاده رو میگیره و سواریش لذت بخشه.
    طراحی داخلی خوبی داره و تقریبا همه چیز سر جاشه.
    فرمون ماشینی برقیه که اصلا قابل مقایسه با فرمون هیدرولیک نیست و سواری رو خیلی بهبود میده.
    مصرفشم واقعا برای من عجیبه چون خیلی کم مصرفه و من فکر میکنم نمایشگر بنزینش خرابه.
    من چون ماشین صفره خیلی باش اروم میرم فعلا و لی شاید باورتون نشه ۲۰ لیتر زدم توش ۲۲۰ کیلومتر رفتم ولی باکش هنوز نصف بنزین داره!!!!
    سیستم صوتی خیلی خوبی داره و دنده ها خیلی نرم جا میرن.
    بعضیا این ماشین رو با مشین ۱۰۰ میلیونی مقایسه میکنن که کار درست نیست قیمت این ماشین زیر ۴۰ تومنه.
    تو رده خودش هیچ ماشینی بخوبیش نیست.
    ایرادات این ماشین به عدم وجود سینی کف و نبود نمایندگی های زیاد در سطح شهر ها می باشد.
    ولی بشدت تو چشم تو جاده و واسه کسایی که دوست دارن تو چشم باشن گزینه مناسبیه.

  56. امیر می گوید

    پژو۴۰۵ اس ال ایکس شتاب و سرعتش بیشتره چه در کفی چه در سربالایی یا برلیانس h230 و نرمی وجادار بودن و کم صداتر بودن چه از لحاظ صدای موتور چه از نظر صدای اتاق کدامیک بهتره وکمتر صدا داخل اتاق میاد؟

  57. حسن می گوید

    دنده اتومات h230بهتره یا دنده ای؟

  58. کاوه می گوید

    سلام مجدد آقای حجت
    البته کاهی نشانگر یک بر ساعت و گاهی نشانگر ۱ بر ۱۰۰ کیلومتر میاد . ولی من فکر کنم نشانگر بنزین عدد درستی رو نشون نمیده . چون وقتی در سرپایینی بصورت خلاص پایین میری نشانگر صفر رو نشون میده که این اصلا منطقی نیست. چون در حالت درجا نیم الی هفت دهم دلیتر در ساعت مصرف داره. پس بهترین راه اینه که بزارید بنزینتون رو پر کنید . بعد از محاسبه ساده مثلا با ۴۰ تا بنزین مثلا ۵۰۰ کیلومتر با صد تا بنزین X .
    ۱۰۰*۴۰ تقسیم بر ۵۰۰ مساوی ۸ ( مثال زدم که متوجه بشید)
    در رابطه با سینی زیر موتور زیاد سخت نگیرید . پیکان هم نداره و ۵۰ ساله داره کار میکنه. البته اگر دوستان اطلاعاتی دارند که برلیانسهای خارج از ایران سینی کف دارند و ما نداریم لطفا تو گروه بزارن . من تحقیقی در این رابطه نکردم

  59. کاوه می گوید

    با نظر شما هم موافقم محمد جان . ایکاش اتومات میخریدی. البته دو ماهه کارخانه هیچ اتوماتی رو بیرون نداده. درست میگی تو رنج ۴۰ میلیون ماشین رو دست این نیست . بخاطر همینه که ناز میکنن واسه تولید اتوماتش البته دنده ای رو خوب دارن تولید میکنن.

  60. کاوه می گوید

    در رابطه خرید ارم برلیانس تعجب میکنم . ارم چینی رو میخوای بزنی جای ارم سایپا.؟؟؟؟؟؟
    این برلیانسی که تو ایرانه خیلی از ایرادهای هموطناش رو گرفتن که این شده .
    انگار کسی ارم سانتافه رو بکنه جاش لیفان بزاره . این کار رو نکن داداش. بخاطر همین مارکه که افت قیمتش مثل ام وی ام نیست . به هر حال خودت میدونی

    1. محمد می گوید

      سلام اقا کاوه لطف میکنید شماره و ادرس نمایندگی برای من بفرستید شماره تماست هم لطف کن بده ممنون من از شیراز هستم محمد

  61. امیر می گوید

    پژو۴۰۵ اس ال ایکس شتاب و سرعتش بیشتره چه در کفی چه در سربالایی یا برلیانس h230 و نرمی وجادار بودن و کم صداتر بودن چه از لحاظ صدای موتور چه از نظر صدای اتاق کدامیک بهتره وکمتر صدا داخل اتاق میاد؟

    1. محمد می گوید

      امیر جان چی رو با چی داری مقایسه میکنی!!!
      ۴۰۵ با برلیانس!!
      آقا امیر من اهل تند رفتن با ماشینام نیستم چون اعتقاد دارم اگر همه چیز رو رعایت کنم ۵۰ درصد خودمو ایمن کردم مابقیش با راننده های دیگس.
      من امروز با برلیانس یه مسافرت کوچیک رفتم بیشتر از ۱۰۰ باهاش نرفتم چون انصافا دوسندارم زود سواریم باش تموم بشه واقعا حس ماشین خارجی رو بهت میده ما تو مناطق آزادیم پدرم توسان داره نمیگم از توسان بهتره ولی چیزی کمتر نداره.
      دز ضمن تیپ و طراحیش تنها ۴۰۵ رو میارزه.
      ماشین خوبیه تو رنج خودش شک نکن یکی بخر. اگر کسی قیمتش روندونه فکر میکنه بیشتر از اینا پولش باشه.

  62. حجت می گوید

    در رابطه با آرم برلیانس- مدلهای ۳۳۰ و ۳۲۰ دارای آرم پارس خودرو هستند به نظرم الان میشه آرم برلیانس زد -کسی که آرم برلیانس رو می زنه مسلماً آرم قبلی ( سایپا یا پارس خودرو ) را که دور نمیندازه هر وقت خواست می تونه آرم قبلی رو بزاره – بعضی مدلها – شاسی بلند برلیانس دارای آرم برلیانس هست حتی روی فرمان مدلهای ۲۳۰- ۳۳۰ و ۳۲۰ آرم برلیانس قرار دارد- دیروز ۲۳۰ را جایی پارک کرده بودم وقتی برگشتم یکی از من پرسید قیمت این ماشین چنده و خودش گفت ۲۷ میلیون – این ماشین رو به خاطر آرم سایپا با ماشین ساینا که اخیراً سایپا اونو تبلیغ میکه اشتباه گرفته بود- به هر حال آقا کاوه ماشین اسمش برلیانسه، سایپا که نیست

  63. امیر نورانی می گوید

    آقا کاوه سلام…
    یه یک ماهی هست بنده دنبال ماشین هستم اول نظرم به لیفان ۶۲۰ بود چون از نظر موتوری ۱۸۰۰ با ۱۴۰ اسب بخار اما خرید و فروش این ماشین خیلی افت پیدا کرده دلیلشم نمیدونم…از لیفان بگذریم الان میخوام بلریانس h230اتومات بخرم ولی توو یک سری سایتا و کامنت ها نوشته شده اصلا به موقع این ماشین دنده عوض نمیکنه یا در معکوس آن فاجعه است …استفاده از تیپترونیک هم نوشته شده بود همین مشکل تاخیر و به موقع عوض نکردنو داره….
    اگر شما اتومات h230 را دارید ممنون میشم بنده را راهنمایی کنید

  64. پورهرمز می گوید

    سلام دوستان اگه ممکنه همین ماشینو یه مقایسه با چنگان ای دو (نوع اتوماتشون) بدین ممنون میشم. درضمن نوع اتوماتشو میتونیم اقساتی بگیریم؟. تشکر

  65. پورهرمز می گوید

    البته از آقا کاوه میخوام یه مقایسه ای هم با اتومبیل زوتی اس۳۰۰ ارائه بدن ممنون میشم و قبلا از اطلاعاتی که به اشتراک میزارید و زحمت میکشید کمال تشکر را دارم

  66. پورهرمز می گوید

    چند تا سوال داشتم ممون میشم آقا کاوه جواب بدن. آیا همه برلیانس ۲۳۰ های اتوماتیک ۶ دنده سرعتی هستن یا ۴ دنده هم دارن. آیا ریگ معمولیند یا … فرض کنیم آینه ماشین کنده بشه آیا قطعاتش تو ایران گیر میاد ؟ اگه وسائلش گیر بیاد به نظر من از هر نوع خودروهای ایرانی سر تره

  67. ناشناس می گوید

    salam agha 230 modele dastish aaya farmanesh barghi hast ya hidroliici?

    1. محمد می گوید

      برقیه

  68. omid می گوید

    سلام اقا ۲۳۰ مدل گیربکس دستی آیا فرمانش برقی هست یا هیدرولیکی؟

  69. کاوه می گوید

    سلام اقای امیر نورانی عزیز
    شما به حرف من گوش نکن. کلا به تمام مطالبی که تو سایتها نوشتن اعتماد نکن. برو با یکی از این ماشینها یک دوری بزن. مطمن باش راضی ات میکنه. بجز شتاب اولیه اونهم تو سرابالایی و زمانی که ماشین خوب گرم نشده و پدال برقی اش .من حاظرم با زانتیا و سراتو هم کورس بزارم . یکی از دوستان صفر تا صد با این ماشین سراتو ۲۰۰۰ سی سی رو گرفت ولی بعد از صد تا سراتو جلو زد هیچ مشکل تعویض دنده ای نداره . مثل کشتی نرم و راحت و بی صدا راه میره . من سه ماهه دارم . هر بار که سوارش میشم برام لذت بخشه. انگار تازه خریدم.دوستان مد نظر داشته باشن که من هم مثل اونها فقط یه مصرف کننده ام و تجربیات خودم رو دارم میزارم. در رابطه با اپشنهای دنده ای اطلاعی ندارم.تمام مدل های اتومات ۶ دنده هستند. یه چیزی که برام خیلی جالبه مدتی ماشین رو جایی پارک کردم و فکر کنم ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بعد دوباره سوار ماشین شدم . هنوز داخل ماشین گرم بود . خیلی از ماشینها ده دقیقه تو سرما خاموششون میکنید داخلش یخچال میشه . یه مورد منفی رو هم بگم که اون فلاشر چپ و راست ماشینه . هر وقت دارم میپیچم میزنم وقتی فرمونم صاف شد فلاشر اتوماتیک خاموش نمیشه و باید با دست خاموش کنم . نمیدونم مشکل مال منه یا همه همین مشکل رو دارن. اقای پور هرمز شنیدم s300 خیلی ها روی ۵۰۰۰ موتور میسوزونه . کلا این برلیانس توی ماشینهای چینی استثناست . اونم خیلی از ایراداتش رو گرفتن تا این شده . تجربه موفقی هم تو بعضی از کشورها مثل پرو داشته . در واقع چینی نیست گیربکس المانی موتور میتسوبیشی . طراحی و تکنولوژی فنی بی ام و . قطعات ماشین فقط در نمایندگی اونم خیلی مواقع ندارن . سفارش میدن میارن . منتهی چند ماه دیگه خوب میشه . مثل ۳۳۰ و ۳۲۰ لوازمش بیشتر میشه .

    1. محمد می گوید

      با سلام اقا کاوه میشه شماره تماست راو شماره نمایندگی تهران رابدهی چون من شیراز هستم واینجا برلیانس ندارن

  70. محمد می گوید

    با سلام من محمد از شیراز هستم متاسفانه در شیراز برلیانس خرید نقدی موجود نیست اقا کاوه لطف کنید شماره نمایندگی تهران رابه ما بدهید

  71. کاوه می گوید

    سلام . من از توی سایت باما خریدم . از سایت باما یا از برنامه دیوار میتونید بخرید

  72. کاوه می گوید

    اتومات این ماشین ۳ ماهه که تولید نمیشه و تمایلی به تولید ندارن و هیچ تبلیغی برای این مدل برلیانس نمیکنن . چون هر کی بدونه این ماشین چیه بقیه محصولاتو نمیخره و تو دستشون میمونه . اینم اگه خرابش نکنن خوبه. فعلا که اتوماتش رو کنسل کردن

  73. omid می گوید

    agha kaveh lotfan javabe soale manam bedin k h 230 modele dastish farmanesh barghie ya hidrolikie?va in ke motoresh male chiye?

  74. کاوه می گوید

    امیدجان
    در رابطه با مدل دستی بنده اطلاعات کاملی ندارم .من ماشینم اتوماته
    اما میدونم موتوراشون یکیه
    BM15 با حجم ۱۴۹۸ سی‌سی و قدرت ۱۰۳ اسب بخار- ۱۶ سوپاپ بوده -۱۴۳Nm -و مصرف سوخت مناسب در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۳ لیتر ترکیبی(این اطلاعات کمپانیه)- که این اطلاعاتی که میده واقعیه . نه مثل سمند که ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میگند ولی بالای ده میسوزونه .

  75. علی محمدی می گوید

    برلیانس h230 واقعاً ماشین فوق العاده ای هست من خریدمش خیلی راضیم از همه نظر مصرف نرمی راحتی جادار و…

  76. حجت می گوید

    مجددا خدمت آقا کاوه سلام باید به عرض
    برسانم برلیانس ۲۳۰ را به نمایندگی آذری بردم در خصوص مصرف سوخت بالا گفتند که مشکل برطرف شد دوباره یه باک پر ۴۲ لیتر زدم اما با کمال تاسف در کیلومتر ۳۷۸ چراغ بنزین روشن شد حالا چه می گوئید؟ باز می گوئی مصرف آن پایین است چه راهکاری می دهید؟

  77. hasan می گوید

    با سلام من ۱۱ شهریور امسال مدل دنده ای ماشین را از نمایندگی شهرستان مهدیشهر تحویل گرفتم ماشینی خوبیه تا الان که اذیت نکرده مصرفشم خوبه من موقعی که چراغش روشن میشه ۳۵ تا می زنم و ۵۱۰ کیلومتر می رم . کفی ماشن فعلا جایی گیر نیاوردم توضیحاتی که دوست عزیزمون کاوه دادن در مورد فلاشر هم برای من همین جوره تو سربالایی گردنه آهوان سمنان که من باهاش رفتم خیلی از ماشینها را جاگذاشت . ما که راضی هستیم . یه چیزه دیگه من ماشین که برای سرویس اولیه بردم . مسئول نمایندگی می گفت میزان مراجعات و خرابی ۳۳۰ بیشتر از ۲۳۰ بوده . تنها چیزی که فعلاً نگرانم کرده کمبود قطعات و افت قیمت ماشن و اینکه روزانه یک یا دو دستگاه بیشتر تولید نمی شه

  78. کاوه می گوید

    حجت جان سلام . متاسفانه مطمئن باشید ماشین یک مشکل کوچیک دارد که دوستان متوجه نشدند. یک پیشنهاد دارم یکبار بنزین سوپر هم چک کنید بد نیست . بعد نتیجه رو به من بگید. کلا برلیانس در حالت نرمال توی شهر (ترافیک و غیر ترافیک ) با ۵۰۰ کیلومتر ۴۰ تا با بنزین عادی باید بسوزونه

  79. کاوه می گوید

    حجت جان سلام . متاسفانه مطمئن باشید ماشین یک مشکل کوچیک دارد که دوستان متوجه نشدند. یک پیشنهاد دارم یکبار بنزین سوپر هم چک کنید بد نیست . بعد نتیجه رو به من بگید. کلا برلیانس در حالت نرمال توی شهر (ترافیک و غیر ترافیک ) با ۵۰۰ کیلومتر ۴۰ تا با بنزین عادی باید بسوزونه

  80. کاوه می گوید

    شما نمایندگی آذری رفتید قسمت پذیرش نرید . برید قسمت مهندسی و تعمیرات. بگید کسی که موارد نرم افزاری و مکانیکی برلیانس رو چک میکنه کیه . بعد بهش مشکل رو بگید و بیرون از نمایندگی ماشین رو پیش اون ببرید

  81. حجت می گوید

    آقا کاوه سلام ممکنه سنسوری یا چیزی را از ماشین برداشته باشندکه مصرف ماشین بالاست در ضمن در خصوص مصرف بالا دیاگ اگه زده شود مصرف ماشین نشان داده می شود؟

  82. کاوه می گوید

    حجت جان حتما دیاگ بزن . مشکلش مشخص میشه . چون گارانتی داری مجبورن هر مشکلی که باشه و هر قطعه معیوبی که باشه حتی اگه نداشته باشن از خط تولید براتون تامین کنن. شما در مرحله اول ماشین رو دیاگ بزن ببین مشکلش چیه . شاید باد ماشینت تنظیم نیست یا یه سری مشکلات جزئی رو چک کن . وقتی عیبش رو پیدا کردی قطعش رو مجبورن بهت بدن. من ماشینم فندک و انتن نداشت چنان پیگیری شدیدی کردم که از خط تولید برام فندک و انتن فرستادن.
    چند تا نکته مهم در رابطه با این ماشین کشف کردم ( از خوبی ها و بدیهاش)
    یکی اینکه یکی از مدیرهای تعمیرات آذری به من گفت که از لحاظ فنی ۲۳۰ از ۳۳۰ ۳۲۰ بهتره .
    دوم اینکه یکی از دوستان روغن عوض کرد . تو دفترچه نوشتن ۴ لیتر با تعویض فیلتر . منتهی اشتباست . حتی ۳.۵ لیتر هم براش زیاده . یعنی از خط دوم روغن بالاتر میاد. اگه رفتید جهت تعویض روغن حتما بگید ۳ لیتر براتون روغن بریزه و مابقی رو بهتون بده . زیاد و کمش رو خودتون اضافه کنید .( البته من ماشینم به تعویض روغن نرسیده این تجربه یکی از دوستانه)
    دوم اینکه این ماشین تمایل و سازگاری عجیبی با بنزین سوپر داره . یعنی از نظر کارکرد و مصرف خیلی بهتره . من خدمتتون گفتم تو شهر با بنزین عادی ۴۰ تا بنزین رو در حدود ۵۰۰ کیلومتر میره. الان ۴۰ تا سوپر زدم ۴۳۰ تا رفتم هنوز باکم یک چهارم داره. البته وقتی چراغم روشن شد بهتون اطلاع میدم دقیقا با بنزین سوپر چقدر تفاوت سوخت داره. چون به این نمایشگرهای دیجیتال نمیشه اطمینان کرد.
    یک مشکل دیگه داخل تلسکوپی فرمون این ماشین یه صدای قرچ قرچ میاد. دیروز اذری رفتم. متاسفانه دوستان پذیرش کم لطفن و وقت ندارن . ولی من با یکی از بچه های صافکار رفیق شدم. گفت اکثرا این مشکل صدا از تو فرمان رو دارن. حالا من ماشین قبلیم سمند بود اینقدر صدا داشت که بیخیال بودم ولی این ماشین چه مال خودم و چه مال دوستان چون مثل کشتی نرم و بیصداست این صدای تو فرمون تو ذوق میزنه. بچه ها تو نمایندگی رفتید کارتون رو راه نداختن شماره تعمیرکار رو بگیرین بیرون براتون ردیف کنه . دیگه چاره ای نیست. خدمات بعد از فروش درست معنا نداره.حسن جان این ماشین افت زیادی تو اتومات نداره. میتونی تو همشهری یا باما سرچ کنید. منتهی واقعا قطعاتش نیست. بقول یکی از دوستان که قطعه موتوری که نمیخوان تولید کنند دیگه فیلتر چیه که اینها هنوز با هیچ شرکتی قرارداد ندارن . ضعف مدیریته دیگه . اشاله درست میشه. ال ۹۰ و ماشینهای جدید معمولا تا یک سال اینطوریند . سعی کنید تصادف نکنید

  83. کاوه می گوید

    سلام به همه دوستان. من در محاسبه میزان سوخت اشتباه کردم . بنزین سوپر و عادی تفاوت زیادی از لحاظ مصرف سوخت ندارند. یک چهارم اخر نشانگر بنزین ماشینم ظرف ۵۰ کیلومتر خالی شد

  84. ناشناس می گوید

    آقا کاوه سلام _باد لاستیکها (عقب و جلو )چند تا باید باشد

  85. ناشناس می گوید

    من چون معمولا مسافر صندلی عقبم نمیشینه ۴ تا چرخ رو ۳۱ باد زدم . منتهی از توی دفترجه و استانداردش رو نمیدونم . دقت داشته باشید که اگه صندلی های عقب ماشینتون معمولا مسافر سوار میشه باد چرخهای عقب با جلو باید متفاوت باشه

  86. محمد می گوید

    سلام دوستان لطفا به جمع گروه برلیانس ۲۳۰ در تلگرام بپیوندید مخصوصا اقا حجت و اقا کاوه. برای عضو شدن در گروه تگلرام لطفا به شماره ۰۹۱۸۰۶۲۴۴۳۹ در داخل تلگرام پیام بدهید تا عضو بشید ممنون

  87. ناشناس می گوید

    اگر عقب ماشین معمولا مسافر و بار دارید جلو رو ۳۱ و عقب رو ۲۹ باد بزنید

  88. مسعود می گوید

    سلام خدمت همه دوستان
    من امروز رفتم نمایندگی تو مشهد برای ثبت نام برلیانس h230 اتومات ولی گفتن اصلا اتومات ثبت نام نداره و کارخانه هم تولید نمیکنه فقط نوع دنده ای میتونی ثبت نام کنی . منم مجبور شدم دنده ای بگیرم . البته هیچکدوم از آپشن های اضافه رو هم روش نداره مثل سان روف و یا سنسور دنده عقب و همینطور چراغ مه شکن رو هم نداره
    من که ثبت نام کردم و گفتن تا اردیبهشت انشاالله تحویل میدن . البته تو خود نمایندگی گفتن کلی آپشن برام اضافه میکنن اگر بخوام مثل تغییر نوع ضبط و چراغ های مه شکن جلو و ….
    راستی برلیانس h230 گروه تلگرام نداره ؟
    اگر داره و کسی میدونه بگه وگرنه بیاین خودمون یک گروه درست کنیم

  89. مسعود می گوید

    سلام خدمت همه دوستان
    من امروز رفتم نمایندگی تو مشهد برای ثبت نام برلیانس h 230 اتومات ولی گفتن اصلا اتومات ثبت نام نداره و کارخانه هم تولید نمیکنه فقط نوع دنده ای میتونی ثبت نام کنی . منم مجبور شدم دنده ای بگیرم . البته هیچکدوم از آپشن های اضافه رو هم روش نداره مثل سان روف و یا سنسور دنده عقب و همینطور چراغ مه شکن رو هم نداره
    من که ثبت نام کردم و گفتن تا اردیبهشت انشاالله تحویل میدن . البته تو خود نمایندگی گفتن کلی آپشن برام اضافه میکنن اگر بخوام مثل تغییر نوع ضبط و چراغ های مه شکن جلو و ….
    راستی برلیانس h230 گروه تلگرام نداره ؟
    اگر داره و کسی میدونه بگه وگرنه بیاین خودمون یک گروه درست کنیم

  90. کاوه می گوید

    پیشنهاد میکنم ضبط ماشین رو تغییر ندید. حداقل تا زمانی که یکی تغییر بده ببینید درست کار میکنه بعد شما تغییر بدید.شنیدم که سیستم ضبطش به کامپوتر ربط داره . کار هر کسی نیست که تغییر بده. ریسک نکن.
    من جدای برلیانس اتوماتی که دارم یک اتومات دیگه ثبت نام کرده بودم که تحویلش آبان ۹۴ بود . دیروز رفتم نمایندگی آزادی تبدیلش کردم به یه چیز دیگه. از گرفتنش نا امید شدم. درست میفرمایید ۳ ماهه تولید نمیشه . یعنی براشون نمیصرفه که تولید کنن . سود ۲۰۰ درصدی نداره . منتهی آقا مسعود پیشنهادم اینه که برید از روزنامه یا سایت باما یک اتوماتش رو بخرید. بخاط تفاوت ۵ میلیونی این همه مزیت خوب رو از دست ندید.همین سانروف که خیلی ها میگن استفاده نمیشه خیلی بدرد میخوره. مخصوصا تو ترافیک که شیشه ات پایینه و یکی بخواد خفت گیری کنه یا موبایلت رو از ماشین برداره خیلی بدرد بخوره . زیبایی ماشین رو هم چند برابر میکنه . در نظر داشته باش قطعه این ماشین فعلا پیدا نمیشه. این یه واقعیته. منظور اینکه ریسک پیدا نکردن قطعه رو داری میکنی بعد ماشین دنده بدون سانروف و پلژکتور و … میخرید . انتخاب های دیگری که قطعاتش تو بازار فراوان هست هم میتونستید داشته باشد.

    1. ناشناس می گوید

      ممنون از پاسخت
      منم میخواستم اتومات بگیرم ولی نبود
      ضمنا من الان پول نقد ندارم ۴۲ میلیون / میخوام کم کم بدم به خاطر همین ثبت نام کردم
      ضمنا از نمایندگی پرسیدم ماشین های آخری رو هم که اتومات دادن حتی سانروف رو حذف کرده بودن فقط دنده اتومات بود / ضمنا الان که ثبت نام میکنن نوع دقیق خودرو رو مشخص نمکنن فقط مینویسن سری ۲۰۰ / حالا موقع تحویل اگر اتومات بود حتما اون رو میگیرم /چون شرایط اولیه پیش پرداخت هر دو نوع اتومات و دنده ای یکیه
      ضمنا خود نمایندگی بهم گفت این کار رو میکنه / ۱۸۰۰ میگیره / دوربین دنده عقب هم با مانیتور میزارن / یعنی میگین این کار رو نکنم؟؟

      1. مسعود می گوید

        منم با توجه به توضیحات دوستام مخصوصا آقای کاوه رفتم که اتومات ثبت نام کنم ولی نمایندگی اتومات نداشت / البته چون پول نقد نداشتم که اتومات رو نقد تهیه کنم مجبور به ثبت نام شدم ولی نکته ثبت نام این بود که موقع ثبت نام مینوشتن سری ۲۰۰/ مشخص نمیکردن اتومات/دستی و یا حتی هاچ بک/ با توجه به توضیح شفاهی فروشنده موقع تحویل مشخص میکنی کدوم رو میخوای
        اگر اتومات باشه حتما اتومات میگیرم / مسئول فروش گفت سری قبلی اتومات که دادن فقط تفاوت تو سیستم گیربکس و دنده هاش بوده و بقیه امکاناتی که تو کاتالوگ هاش است رو نداره نه سقف سانروف و نه حتی چراغ مه شکن جلو

  91. کاوه می گوید

    تو سایت باما موردهای خوبی میزنن . من از تو سایت خریدم. چون ماشین رند بازار نیست خوب میتونید چونه بزنید و به قیمت خوبی میتونید بخرید. فول آپشنش رو از سایت باما تهیه کنید . تو سایت دیوار هم یه نگاهی بندازید بد نیست

  92. مهدی می گوید

    سلام
    من ۹۴/۱۱/۱۲ نمایندگی سایپا اصفهان برای برلیانس h230 ثبت نام و مبلغ ۸ میلیون تومان برای ودیعه اول دادم ، ودیعه دوم ۶ میلیون و اسفند ماه می باشد و زمان تحویل خودرو فروردین ۹۵ یک سوال داشتم داخل نمایندگی به من تیپ دستی را توصیه کردن و گفتند نوع اتوماتیک در اصل نیمه اتوماتیک می باشد یعنی فقط فاقد کلاچ است و شما باید به خودرو در زمان حرکت بست به شتاب دنده بدهید من دقیقا متوجه تفاوت گیربگس h230 با نوع کاملا اتومات نشدم من قبلا سوار آوانته شدم آیا گیربگس h230شبیه آوانته است یا نه تفاوت دارداین دو نوع گیربگس در رانندگی چه تفاوتی دارند و رانندگی با کدام راحتر می باشد و به نظر شما نوع اتومات را انتخاب کنم یا دستی

  93. کاوه می گوید

    اقا مهدی تفاوتی در سیستم کلاج اتومات و گیربکس اتومات در رانندگی مشاهده نمیکنید .من وارد مباحث فنی نمیشم چون بحث طولانی داره . فقط این رو بگم که توبعضی موارد کلاج اتومات از گیربکس اتومات سرتره . از جمله مصرف بنزین . من ماشین اتومات داشتم . هیچ تفاوتی نداره . متاسفانه حتی بعضی از نمایندگی ها هم این تفاوت رو نمیدونن و فکر میکنن که ماشین یکجور نیمه اتوماته . خیر . شما ماشین تمام اتومات سوار میشی خیالت رو راحت کنم .

    تو مورد انتخابت حتما اتومات انتخاب کن . چون تولیدش کمه و افت قیمتش هم کمه . بعد کلا ۳ ماهه تولید نمیکنن و شنیدم که سایپا با سازمان حمایت از مصرف کننده سر قیمت اتومات این ماشین اختلاف داره . اگه با موارد مشابه بازار مقایسه کنیم به نظرم قیمت این ماشین ۵۳ الی ۵۵ باید باشه . شما از توی سایت های خرید و فروش ماشین یک اتوماتش رو انتخاب کن . چون اگه دنده میخوای بخری قیمت بیرون کارخانه از ثبت نام کارخانه ارزون تره . خوب چه کاریه که صبر کنی و گرون تر بخری ؟؟؟؟

  94. مهدی می گوید

    آقا ی کاوه
    ممنون از اطلاعات مفید

  95. مجتبی می گوید

    دوستان همه ی گفتی ها رو گفتن
    فقط به کسایی دنبال ضبط تصویری هستن باید بگم که در حال حاظر تنها یک مدل ضبط تصویری توی بازار هست که مناسب h230 هست و اونم ضبط پرونیکس هست . من خودم روی ماشین بستم و کاملا با ماشین منطبق هست و جلو خیلی مجللی به داشبورد میده . این ضبط قابلیت نصب دوربین دنده عقب رو هم داره . پس حتما دوربین دنده عقب رو هم نصب کنید که خیلی کاربردیه. درضمن باید بگم که این ضبط کاملا با سیم کشی ماشین و آمپریفایر اصلی هماهنگه و چون تو سیستم برق ماشین دستکاری نمیشه گارنتی رو باطل نمیکنه.

    1. ناشناس می گوید

      سلام اقا مجتبی ضبط پرونیکس که گفتی قیمتش چنده برای ۲۳۰

  96. سجاد نورانی می گوید

    با سلام خدمت شما دوستان عزیز . بنده ۲۳۰ دارم بدون اغراق ماشین عالی هستش اما بعضیا بد تعریف میکنن خواهشا علت رو بگن تا بقیه هم بدونن اما تا الان خدا رو شکر هنوز مشکلی پیش نیامده است و تعاریف کاوه جان بسیار صحیح و بدون اغراقه….

    1. مجتبی می گوید

      سلام آقا مجتبی ظبط رو از کجا وبا چه قیمتی گرفتید؟ممنون

  97. کاوه می گوید

    ممنون آقا مجتبی از راهنمایی شما . سجاد جان شما هم لطف داری. اما من کسی رو ندیدم سوارش بشه و بد بگه . همه ماشینها معایب و محاسن خودشون رو دارن. من تو موارد بالا معایب رو هم ذکر کردم . بزرگترین عیبش در حال حاظر همون کمیابی قطعاتشه و بقیه عیبها قابل چشم پوشیه . درسته این ماشین اصالت چینی داره ولی هر قسمتش مربوط به یک جاست.منظورم موتور و طراحی و گیربکس و… در ضمن چین بزرگترین صادر کننده به آمریکاست. تقیصر تاجرهای ماست که جنسهای بونجول چینی رو از چینیها برای سود بیشتر میخرن و تقصیر خیلی از مردم ماست که ارزانی رو به کیفیت ترجیح میدن . موبایل اپل و خیلی از برنده های معروف دنیا تو چین تولید میشه. ۲۳۰ جواب کارایی خودش رو تو بعضی از کشورها داده و تو ایران بهسازی شده. نگران حرف مردم نباش. تمام دوستان و فامیل که دو ماه پیش با تمسخر میگفتند که چرا این ماشین رو خریدی الان از من مشخصات و قیمت و اطلاعات میخوان.

  98. حمید می گوید

    آقا کاوه ممنون از اطلاعاتتون. اگر الان اتومات رو بخریم با توجه به اینکه به گفته شما ۳ماهی هست تولید نشده آیا متضرر نمیشیم؟

  99. جواد می گوید

    دوستان بین h230 و ال۹۰ کدوم رو پیشنهاد میکنید

  100. کاوه می گوید

    حمید جان . کلا در هر کالایی قیمت رو عرضه و تقاضا مشخص میکنه نه اهمیت اون کالا. اگه کالایی زیاد باشه حتی اگه خیلی با ارزش باشه قیمتش پایینه و اگر کالایی کم باشه حتی اگر اهمیت چندانی نداشته باشه قیمتش بالا هست . مثالی برات میزنم که آب مایه حیاته ولی چون زیاده از نظر مادی کم ارزشه و طلا با اینکه نقشی در زندگی ما نداره قیمتش بالاست چون کمه . پس در جال حاظر و با توجه به شرایط این لحظه شما در هنگام فروش کمتر از مدل دنده ای متضرر می شوید

    1. حمید می گوید

      کاوه جان تشکر. از اینکه تجربیات خودتان را در اختیار ما میذارید خیلی تشکر میکنم. اگر افتخار دادید به گروه برلیانس ۲۳۰ تشریف بیارید ممنون میشم.از طریق وبلاگ http://h230.blogfa.com/

  101. محمد می گوید

    من الان با این ماشین ۱۰۰۰ کیلومتر رفتم چند وقت پیشم بردم تو جاده کوهستانی تا اونجا چکش کنم.واقعا عالی بود.

  102. کاوه می گوید

    ممنون از دعوتت حمید جان. متاسفانه یکم شلوغم . عذر من رو بپذیرید.
    در ضمن خبر خوبی از سمت یکی از دوستان سایپایی بهم رسید که چند روز پیش ال سی جهت واردات قطعات یدکی برلیانس باز شد. انشاله تا یکی دو ماه آینده مشکل کمبود قطعه هم از بین خواهد رفت. انشاله که خبرش درسته

  103. اکبر می گوید

    باسلام
    من این ماشینو دو هفته ای میشه تحویل گرفتم معایب اتوماتش اینه که دنده رو برای شروع حرکت خیلی بد عمل میکنه تازگیا یه صدایی از موتور میاد که غیرمعقول و ادمو حساس میکنه تو معکوسا اصلا جالب نیست و کم میاره

  104. کاوه می گوید

    سلام اکبر جان .در شروع حرکت گاهی کند عمل میکنه فقط بخاطر پدال برقی اش نه دنده و گیربکس . اینکه موتور ماشینت صدا میده احتمالا مشکلی از تو کمپانیه .در مقیاس ماشین ۱۵۰۰ سی سی به نظر من هیچ کم نمیاره. فکر کنم با توجه به صدایی که از موتور شما میاد یه مشکل فنی داره. حتما به نمایندگی مراجعه کن. دوستان مد نظر داشته باشند نمایندگی موظف به تهیه و تکمیل کسری های ماشین و تعمیر آن است . در صورتی که لوازم و قطعات لازم جهت تعمیر ماشین رو نداشته باشند حتما به نمایندگی بگویید برایتان خواب ماشین بزنند و بر طبق قانون سایپا اگر اشتباه نکنم روزی ۴۵ هزار تومان بابت خواب برلیانس در نمایندگی به شما پول پرداخت میکنند . خیلی ها این رو نمیدونند

  105. omid می گوید

    salam agha yeki akse 230 tou saite bama gozashte jadide jello panjerasho ba separesho vardashtan avaz kardan khode saipa.ama ghablish khoshgeltar bod

  106. omid می گوید

    rasti modele 230 darajeh ab nadare ? age dare kojashe man nadidam kojast

  107. kaveh می گوید

    سلام چرا آقا داره . بالای صفحه کیلوتر نشانگر حرارت آب داره که در حالت نرمال سبز و اگه موتور جوش بیاره قرمز میشه

  108. omid می گوید

    agha mohamad age 230 modele dastish age migid farmanesh barghie pas chera tou katologe saipa tou moshakhasatesh zade farmoon hidrolici?

  109. محمد می گوید

    سلام خدمت دوستان و اقا کاوه عزیز
    من یک ۲۳۰ دستی گرفتم توی کیلو متر زیر۱۵۰۰ دچار روغن ریزی شده.بردم نمایندگی گفتن که احتمالا از کاسه نمد پیستونا میشه نزدیک تسمه کولر اگه اشتباه نکم باشه و گفتن که ماشین باید باز شه به مدت طولانی تا قطعش بیاد میخاستم ببنم میتونم از نمایندگی تا تعمیر ماشین هزینه خواب ماشین رو بگیرم اصلا صحت داره این قانون.
    راهنمایی اگه دارید یا مورد مشابه من بوده یه توضیحی بدین
    مچکرم

  110. kaveh می گوید

    سلام محمد جان. حتما این کار رو بکن . درسته شاید ۲ الی ۳ ماه طول بکشه که پول خواب ماشین رو بهت بدن ولی حتما میدن . جزو قانون سایپاست .در صورتی که تعمیر ماشین جزو وظایف سایپا باشه و سایپا به هر دلیلی چه نیروی متخصص و یا نبود قطعه توان تعمیر رانداشته باشد باید به شما هزینه خواب ماشین بدن که برای برلیانس اتومات روزی ۴۳ هزار تومان و برای دستی ۳۸ هزار تومان است ( حدود قیمت رو گفتم) . گاهی نمایندگی ها از ندانستن این مورد توسط مشتری زرنگی میکنن و خواب ماشین برای دیرکرد تعمیرات نمیزنن . شما از تلفن خود سایپا پیگیری کن .یا با انبر زاده (مدیر واحد شکایات) ۴۴۱۸۳۱۱۵ تماس بگیر . این خواب ماشین حتما باید از طرف نمایندگی اعلام بشه . دوستم تصادف کرد سپر عقب برلیانس رو نداشتن نزدیک یک ماه طول کشید تا از خط تولید بیارن نزدیک یک میلیون براش خواب ماشین زدن .

  111. kaveh می گوید

    سلام دوستان . کسانی که برلیانس دارن و چند هزار کیلومتر باهاش راه رفتن احتمالا در سرعت بالا احساس تکان بیشتری نسبت به روزهای اول (کیلومتر پایین تر) احساس میکنن ؟
    اگر احساس میکنن فکر میکنید دلیلش چیه؟
    ممنون

    1. دنبال ماشین خوب و ارزون می گوید

      سلام من برلیانس ندارم ولی حدس میزنم که لرزش به خاطر دسته موتور هاش باشه.

  112. دنبال ماشین خوب و ارزون می گوید

    شاید از دسته موتور هاش باشه

  113. محمد می گوید

    با سلام خدمت دوستان و کاوه جان
    کاوه مرسی از اطلاع رسانیتون.فکر کنم با همین ترفند خواب ماشین بشه شرکت رو تحت فشار گذاشت .واقعا برای مسعولین متاسفم که فقط به فکر فروش خودرو هستن و موقع خدمات دهی این کارها رو با مردم میکنن.این همه چیز بر عکس دنیاست
    کاوه جان شما اطلاع دقیق نداری که قطعات رو کی قراره بدن به نمایندگی ها؟
    در ضمن نمایندگی رفتم گفتم که ماشین تا اومدن قطعه باید بخوابه که من قبول نکردم گفتم که باید درخواست بدین قطعه بیاد .
    مرسیییییی

  114. محمد می گوید

    اقا کاوه تکان خودرو در سرعت بالا احتمالا یا ازبالانس نبودن چرخها باشه یا از بقول دوستمون دسته موتورها و یا از جعبه فرمون باشه
    البته من فقط حدس میزنم باید از نمایندگیه پرسید و من فقط تجربی با ماشینای دیگه گفتم
    مرسی.

  115. kaveh می گوید

    ممنون از آقا محمد و سایر دوستان . ظاهرا طبق تحقیقی که کردم برلیانس خیلی زود به زود باید بالانس چرخ بشه . بالانسش زود بهم میریزه. اینطور بهم گفتن .درست یا غلطش رو نمیدونم.
    محمد جان نوشتن و گفتن آیتم خواب خودرو توسط نمایندگی خیلی مهمه . اگر این مورد رو قید نکنن هیچ ضرر و زیانی به شما پرداخت نمیشه. پیگیری کن حتما درخواست قطعه کرده باشند . تونستی شماره نامه درخواست قطعه رو هم بگیر . از چند جهت پیگیری کن . شماره شکایات سایپا و شماره انبر زاده که در بالا قید کردم هم پیگیر کارت باش. ولی بهترین مدل پیگیری اینه که خودت مستقیم به دفتر فروش سایپا تو جاده کرج بری .

  116. kaveh می گوید

    تبریک به دوستانی که برلیانس اتومات دارند. خوشبختانه یا متاسفانه پیش بینی من درست در امد و امروز ازیکی از دوستان شنیدم که ۲۳۰ اتومات صفر ۴۶ میلیون معامله شد.

  117. kaveh می گوید

    نکاتی چند دررابطه با لنت ماشین . لنت جلوی ماشین معمولا در حدود ۱۵ هزار تموم میشه و البته چراغ ترمز دستی در ابتدا روشن و خاموش و سپس کاملا روشن میمونه (البته این نکته رو از قول یکی از دوستان شنیدم ماشین خودم هنوز به ۱۵ هزار تا نرسیده ) قیمتش هم حدود ۱۶۰ هزار تومان است . موفق باشید

  118. شهریار می گوید

    برای مصرف داخل شهر یک ۲۳۰ دستی ثبت نام کردم و با سه ماه تأخیر تحویل گرفتم. قبلا برای مصارف داخل شهری، بمدت ۱۳ سال از ۲۰۶ دستی تیپ ۱ و ۲ استفاده می کردم، که کیفیت پایین تولیدات سال های اخیر، بشدت دلزده ام کرده بود. این خودرو دارای تمام مزایای گفته شده در کامنت های بالا هست، اما در مدل دستی، رینگ ها اسپرت نیست! بر خلاف توضیحات مندرج در سایت، ۴ بلندگو نیست(مگر توییترهای سیستم را هم جزو شماره بلندگوها محسوب کنیم!). سیستم تعلیق بسیار نرم است، اما توان تحمل چاله چوله های ما را ندارد و مثلا در زمان رد شدن از سرعت گیر، کافی است اندکی سرعت داشته باشید تا گمان کنید زیر خودرو نارنجک منفجر شده. سیستم کامپیوتر مسافرتی که در کاتالوگ و سایت سایپا نوشته شده موجود نیست و در فروشگاههای متفرقه قابل نصب است!!! زیرپایی به قیمت ۱۶۵ هزار تومان در فروشگاههای لوازم خودرو قابل خرید است(در شهرستانی که من زندگی می کنم). پالانی یا شل گیر داخل گلگیر عقب موجود نیست. داخل درب صندوق علیرغم وجود سوراخهایی برای تعبیه کاور پلاستیکی، فاقد کاور بوده و شکاف های داخلی درب صندوق و کابل هایی که از بین دو جدار درب صندوق عبور می کند، کاملا پیداست. کنترل صوتی روی فرمان ندارد. مصرف بنزین معمولی در داخل شهر، بیش از ۱۰ لیتر در ۱۰۰ ک است(البته شهر ما فاقد بزرگراه است و شما دایم درگیر ترافیک خیابانهای کوچک خواهید بود) . از مشکلات تولید داخل مثل رگلاژ نبودن درب ها و لرزش فرمان در سرعت ۹۰ و … می گذریم. فرمان خودرو برقی و بسیار بسیار نرم است. گیربکس بسیار نرم بوده و دنده ها بدون هیچ صدایی تعویض می گردد. موتور بسیار کم صدایی دارد. طراحی داشبورد متوسط، کلیدهای چرخان ایر کاندیشنر کمی سفت، طراحی صندلی و رو دری خوب، سوار و پیاده شدن(بخصوص اگر درشت هیکل باشید) خیلی راحت، صندلی ها راحت، صندوق عقب جادار، و کلا در مقایسه با ۲۰۶، یک خودروی به روزتر بوده و با توجه به افت شدید کیفیت تولید ۲۰۶، از تغییر خودروی خودم راضی هستم. به نظر من، با توجه به حرص کارخانه های خودروسازی برای رسیدن به سود بیشتر و پول مفت، تعدادی از وسایل خودرو(از جمله زیرپایی!) را خارج کرده اند و احتمالا قیمت آن را نیز با کاهش تولید و تأخیر تحویل افزایش خواهند داد. در ضمن، این مقایسه فقط با ۲۰۶ انجام شده. چون بنده بجز suv در خارج شهر(که بخاطر تفاوت کلاس قابل مقایسه با خودروی سدان نیست)، در داخل شهر ۱۴ سال فقط ۲۰۶ سوار شده ام.

  119. مسعود می گوید

    سلام
    آقا کاوه و بقیه دوستان
    به نظر شما با توجه به کمبود شدید قطعات و نمایندگی های فعال در شهرستان ها من پژو ۲۰۶ sd بخرم یا برلیانس h230 اتومات؟؟؟

  120. شهریار می گوید

    وا…، بخاطر وضعیت تخریمها، قطعات ۲۰۶ هم خیلی پیدا نمیشه! من برای یه فن کولر، سه ماه تو نوبت بودم و آخرش هم با ارتی از گارانتی گرفتم. قیمتشم تو بازار آزاد ۴۰۰ تومن بود. البته اگر ۲۰۶ با کیفیت روزای اول و استاندارد اروپا تولید بشه، علیرغم گذشت نزدیک به دو دهه از تولدش، قطعا بهتر از جنس چینیه که ایرانم توش دست برده(چه شود!!!) اما با وضعیت فعلی و با توجه به لیسانس ب ام و برای موتور و طراحی زیبلا، من بریلیانس رو ترجیح می دم.

  121. حمید می گوید

    سلام و ارادت خدمت دوستان گرامی
    سال نو مبارک باشد.
    برای تبادل اطلاعات و آشنایی بیشتر با برلیانس ۲۳۰ در تلگرام گروه و کانال ایجاد شده است.
    دوستان عزیز جهت عضویت در گروه و کانال تلگرام برلیانس ۲۳۰ به شماره ۰۹۱۸۰۶۲۴۴۳۹ پیام بدید.
    تشکر

  122. علی می گوید

    با سلام وتبریک سال نو لطفاً درمورد قیمت خودروی برلیانس ۲۳۰ ونحوه فروش ویا پیش فروش اطلاعاتی دارید بفرمایید

  123. kaveh می گوید

    سلام به آقای شهریار
    ضمن تبریک اتومبیل جدیدتان خدمتتان عرض کنم که حتما سواری یک نمونه مشابه را با ماشین خودتان مقایسه کنید. فکر میکنم ماشین شما دارای ایراداتی است که نمایندگی موظف به بر طرف کردن ان است . با توجه به اینکه بنده مدتی ۲۰۷ داشتم تکانهای خانواده ۲۰۶ اصلا با این ماشین قابل مقایسه نیست . احتمالا ایراد فنی دارد . شاید هم جدیدا کیفیت را پایین اورده اند . وگرنه صدی ده بسیار عجیب است . من با توجه به اتومات بودن اتومبیلم و سوخت ترکیبی مصرفی در ترافیک و جاده صدی نزدیک به ۸ میسوزانم .دوستی که به تشویق ایشان اتومبیل را خریدم ایشان هم صدی ۸ مصرف سوختشان است . حتما نمایندگی برو داداش
    جناب اقای مسعود خان
    به نظر من شما ۲۰۶ بخری بهتره . چون لوازم این ماشین فعلا کمه . البته نزدیک یک ماهه که بعضی از مغازه ها ی تهران اوردن. این رو هم بگم که این ماشین سمند نیست که تو شش ماه شش بار مجبور بشی بری نمایندگی (برای من همین اتفاق افتاد ) ولی اتفاق تصادف رو نمیشه پیشبینی کرد. اگر مشکل تصادف برات پیش بیاد تو گیر اوردن قطعاتش گرفتار میشی داداش
    سلام علی اقا
    اگر میخوای ۲۳۰ بخری از بازار تهیه کنید . چون اتوماتش رو کارخانه فعلا نمیده و فقط مشتری رو سر کار میزاره در ضمن مدلهای اخری که زده رو شنیدم سانروفش رو دیگه نزده و همچنین مدل دنده رو پایین تر از قیمت کارخانه میتونی تو باما یا روزنامه پیدا کنی. البته اگر تهران تشریف ندارید پیشنهاد من اینه که بخاطر کم بودن قطعات اتومبیل دیگری رو جایگزین کنید

  124. hasan می گوید

    دوستان ماشینتون حتما تنظیم باد کنین رو مصرف سوختش خیلی تاثیر داره من ماشینم قبل از تنظیم باد ۷ میسوزند الان با باک پر تقریبا ۶۵۰ راه میره عالیه

  125. kaveh می گوید

    https://telegram.me/joinchat/bcil9azxts9yesvrqjckia
    ‘گروه برلیانس h230

    1. محمد می گوید

      ببخشید این لینک ادرس تلگرام درسته؟ کار میکنه؟ اگه چک کنید و جواب بدید ممنون میشم.

  126. شهریار می گوید

    جناب آقای کاوه، درود بر شما… شکل رانندگی بنده جوریه که تو شهر مصرف بنزینم زیاده و عرض کردم که شهر ما بزرگراه آنچنانی نداره و تمام خیابانها باریک و پر ترافیکه. من ۹ ماه ۲۰۷(سری اول) داشتم که در شهر تا صدی ۱۳ هم می سوزوند. به من گفتن سیستم برقی ۲۰۷ رو از دو مارک مختلف میزنن که یکیش مصرف بنزین رو بالا می بره و قابل تنظیم هم نیست و فقط با تعویض کل سیستم که اون موقع ۵۰۰ هزار تومان حرج داشت برطرف میشه(!!!!!) که من با اجازه ماشینو فروخنم. ۲۰۶ جدید بنده(۹۱) هم صدی ۱۱ مصرف شهری داره، اما در رانندگی خارج از شهر به شدت کاهش پیدا می کنه(تا ۶-۷).مشکلات دیگه ۲۰۶ هم در مدلهای جدید بیشتر دیده میشه. وگرنه من از دو مدل ۷۹ و ۸۱ که قبلا داشتم، جز خوبی چیزی ندیدم. اما مطمئن باشید الان که یه ۲۰۶ مدل ۹۱ و اچ ۲۳۰ دارم، از سواری و نرمی ۲۳۰(فعلا) بسیار راضی ترم.

  127. محمد می گوید

    سللام
    آقا اگه برای برلیانس h230 گروه تلگرام تشکیل شده ادرسش رو بنویسید
    آدرسای بالا هیچکدوم فعال نیست

  128. مجتبی می گوید

    سلام دوستان کسی از ارسال دعوتنامه فروردین خبر داده کی ارسال میشه؟

  129. پژمان می گوید

    دوستان متخصص
    لطفا راهنمایی کنید h230 یا h330 کدوم یکی ارزش خرید بیشتر داره. آیا شش سرعته بودن h230 نصبت به گیربکس h330 که ۴سرعته هست مزیت محسوب میشه. اگر برتری در گیربکس به چشم میاد ممنون میشم عنوان کنید
    تشکر

  130. پژمان می گوید

    آقا کاوه ممنون میشم نظر شما رو بدونم

  131. abolfazl می گوید

    دوستانی که این اواخر مدل ۲۲۰یا ۲۳۰ رو ثبت نام کردن.شرایط ثبت نامش چجوریه؟و زمان تحویلش کیه؟ممنون

  132. kaveh می گوید

    سلام پزمان جان . اگر مقایسه گیربکس است خوب گیربکس h230 ; کلاج اتومات و هفت دنده است (با عقب) و مصرف ماشین کم ترو تعویض دنده ها راحتتر از ۳۳۰ انجام می شود منتهی در حرکت اولیه به علت پدال گازی بودن اندکی پرگاز باید بود ولی در ۳۳۰ به علت ccv بودن حرکت اولیه کم گاز است . بقیه مقایسه ها هم در بالا درج شده

  133. ناشناس می گوید

    تو این قیمت چه ۲۰۶ بخری چه ال ۹۰ و پرشیا تمامی قطعات اصلی چین هستن مثل کامپیوترهاشون
    به نطر من هر چی باشع از ماشین های تولید داخل هم زیبا تر و هم اینکه به روزتره
    من سوار شدم ایرادی داشت اما نه به اندازه ۲۰۶ تیپ ۵

  134. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیرتمام نظرات عالی بودفقطحیف کهL90ظاهری زیبا نداره ولی وجدانی تورنج این ماشینها ازاین ماشین بهترنیست و همین رو بگم فقط بنزین وروغن میخواد

  135. پیمان می گوید

    سلام

    فقط رررررررررررااااااااااااااااااانننننننننننننناااااااااااااااااااااااااا

    رانا
    رانا
    رانا
    رانا
    رانا

  136. نام شما (ضروری): رضا می گوید

    نظر…چقدر آینه بغلای زشتی داره

  137. رحیم می گوید

    با سلام واحترام
    فرق h230دستی و اتومات چیه ؟ و کدامش بهتره و چرا؟
    ممنونم – باسپاس

  138. مجتبی می گوید

    خوب براخره ترسم به واقعیت رسید و یکی زد به ماشینم . باید گلگیر سمت راننده عوض بشه.
    متاسفانه گلگیر این ماشین تو سایپا موجود نیست و یا لااقل به من اینجور گفتن . ماشینم حدود ۴۰ روزه خوابیده !!
    دوستان کسی راه حلی داره که بتونم از یه طریقی این گلگیر رو گیر بیارم؟
    بنظرم این ماشین با این تیراژ پایین و نامعلوم بودن وضعیت تولیدش در آینده ارزش خرید چندانی نداره . دوستان اگه ال ۹۰ بخرن بنظرم بهتره و خودتون رو درگیر اعصاب خوردکنی های این خودرو نکنید .

  139. kaveh می گوید

    سلام اقا مجتبی . از این بابت تصادف بسیار متاسفم. جاده کرج خیابان مسعود مارک. شکایات مشتریان تشریف ببرید . کارتون رو راه میندازن. روبروی شکایت از مشتریان اداره تحویل هم هست . اونجا هم درخواست بزارید.در ضمن ماشینتون که در نمایندگی هست به علت کمبود قطعه به نمایندگی بگید خواب ماشین براتون بزنه. روزی ۴۳ هزار تومان سایپا به شما خسارت میده

  140. عرفان می گوید

    قابل توجه تمام کسانی که قصد خرید و یا تحقیقِ جدی روی خودروی برلیانس سری H )H220,H230,H320,H330( را دارند.
    این مطلب را برای شما مینویسم و امیدوارم که مدیریت در این صفحه ی مجازی ، مانع انتشارِ این پیام نشود:

    این متن تجربه ی شخصی کسی میباشد که خودروی برلیانس H230 را بسیار دوست داشت اما از خریدِ آن منصرف شد؛

    اینجانب تا سقف ۴۰ میلیون را به خرید خودروی صفر اختصاص دادم.
    در این رده ی قیمت پژو پارس،لوگان ال ۹۰، ام وی ام ۵۳۰ و برلیانس H230 دنده دستی را برای خرید کاندید کردم.
    در مورد پرشیا و ال ۹۰ اطلاعات کاملی داشتم که حاصل تجارب اقوام و اشنایان بود اما دو خودروی دیگر را نمیشناختم پس به جستجو و تحقیق پرداختم.

    در مورد خودروی ام وی ام ۵۳۰ ابتدا جذب موتور ۲۰۰۰ سی سیِ این خودرو شدم علیرغم اینکه از ظاهر آن خوشم نمیامد اما تنها خودروی زیر ۴۰میلیون تومانی در ایران میباشد که موتور ۲۰۰۰ سی سی دارد.
    پس از تحقیق روی این خودرو دریافتم که این خودرو گاهی با مشکلاتِ خنده داری از پایه دست و پنجه نرم میکند و برای رفع آن مشکلات نظیرِ گیجی عقب ماشین در سرعت ۸۰ به بالا، زوزه ی گیربکس روی سرگاز دنده ی ۲ و صدای کمک فنر ها و …باید به افرادی خبره و خلاق مراجعه کرد تا با روشهای ابداعیِ خویش این مشکلات را به دور از چشمِ نمایندگی برای مصرف کننده حل کنند زیرا نمایندگی ها ملت را می پیچیناند.

    همینجا از خیر این ۲۰۰۰ سی سی گذشتیم.زیرا خودروی صفری که از فردایش دکتر میخواهد مارا سرانجام می نماید مستفیض و مارا چه به فیض.
    نخواستیم.

    و اما برلیانس؛

    ظاهر این خودرو دل از دیده ام ربود.
    سراغ موتورش رفتم و دیدم که موتور BM15 تحتِ نظر BMW روی آن نصب شده.
    به سراغ گیربکسش رفتم و دیدم گیربکس آلمانی میباشد.

    چه بهتر از این و آپشنهای خوبی که این ماشین ۳۸ میلیون تومانی دارد واقعا دلبرانه عمل میکند.

    مثل شما به جستجوی مفصل در اینترنت پرداختم و به سراغ تک تکِ نظرات کاربران رفتم و دیدم همه راضی.

    تمام دلایل بالا مرا واداشت که نصفِ روز را به تحقیقِ میدانی راجع به این خودرو بپردازم و مغازه ام را تعطیل کنم تا چهار نمایندگی تعمیر و خدمات پس از فروش را به تجسس راجع به H230 طی کردم.
    نمایندگی های فردیس کرج و بلوار هوشیار و میانجاده و جاده مخصوص پارس خودرو را با حوصله ی زیاد مراجعه کردم.

    دو تعمیرکار اول به من گفتند که تا به حال برایشان H230 نیامده چون این خودرو هنوز در خط تولید قرار دارد اما تاکید کردند که لوازمش بسیار کم یاب است.

    این اطلاعات برایم کافی نبود.
    به سراغ نمایندگی دیگری رفتم و دیدم در آن گاراژ ۴ خودروی برلیانس H320 و H330 در حالی که کاپوتشان باز است برای سرویس آنجا میباشند.

    دریافتم که به خوب جایی امده ام.

    به رسم ادب از تعمیرکارها و سرویسکارهای آن نمایندگی که متعلق به خدمات پس از فروش سایپا بود کمک خواستم که مرا به اوستای آن نمایندگی معرفی کردند.

    جلو رفتم و به اوستا گفتم:

    “اوستا ببخشید من یه جَوونم که کلا ۴۰ تومن پول دارم میخوام بعد از نود و بوغی یه ماشین بخرم بین ال نود و برلیانس گیر کردم کمکم میکنی؟”

    اوستا گفت:
    کدومشون مدل؟

    گفتم: H230

    گفت:
    برو پراید بخر

    گفتم:
    چرا اوستا خیلی ازش خوبی شنیدم لوکسه به خدا

    گفت:
    اگر پولتو میخوای بریزی دور برو بخر ولی بیا بده به من .من پول لازم دارم.

    تا به اینجای بحث ایشان خلاصه مطلب را مختصر و مفید به همه عاشقانِ H230 اعلان داد اما از انجایی که اهل دلیل و برهان میباشم کوتاه نیامدم و به مکالمه با ذکرِ جزییات ادامه دادم و گفتم:

    اوستا میگن موتورش آلمانیه که BM15
    گیر بکسش هم المانیه.

    گفت:

    “ببین داداش تو الان دوتا راه بیشتر نداری
    یا اینکه باید کاتالوگ رو باور کنی یا منو.
    انتخابش با خودته
    ولی این ماشینای H230 موتورشون چینیه تنها چیزیشون که اورپاییه طراحیِ بدنه هستش که اونم میگن کار ایتالیا بوده. اما این یکی ها H330 موتورشون میتسو بیشی هستش گیر بکسشون هم تحتِ لیسانس آلمان بوده همین.”

    گفتم:
    یعنی H330 رو تایید میکنی؟

    گفت:
    “آره این یکی می ارزه چه دستی چه اتوماتیک ذاتش خوبه اما اون یکیشون اشغاله خودتو اسیر نکن به خاطر ۶ میلیون تومن اختلاف. حالا خود دانی.
    اون ال نود هم که گفتی امتحان خودش رو پس داده اگر پول نداری همون ال نود رو بخر حالشو ببر.”

    از اوستای داستان تشکر کردم و پس از کمی شوخی و خنده از نمایندگی خداحافظی کردم
    به سراغ نمایندگی آخر رفتم که در انجا هم جواب هایی مشابه قبلی دریافت کردم با جمله بندی های متفاوت اما مغز مطلب همان بود که در فوق خدمتتان عرض کردم.

    همچنین دریافتم که خودروهای برلیانس سپر ضعیفی دارند چون جا برای نصب دیاق ندارند
    دریافتم که سینی زیر ندارند اما میتوانید خودتان بعدها نصب کنید.
    و از همه مهتر دریافتم که خوردرو های برلیانس سری H فعلا شدیدن از کمبود قطعات و بازار سیاه برای قطعات رنج میبرند شاید این مشکل تا نیمه ی دوم سال ۹۵ رفع شود.

    همچنین دریافتم که پارس خوردرو تولید H230 را لغو کرده و کمپانی سایپا این امر خطیر را به عهده گرفته.
    دریافتم که سایپا با شرایط تحویل فوری H230 به ملت میدهد اما برای خرید H320 و H330 باید حتما دوماه پس از ثبت نام برای تحویل خوردرو منتظر بمانید
    H330 تحویل فوری ندارد.

    اینها را نوشتم تا شاید میان این همه کامنتهای مِه آلود، آفتابی باشد بر دیده خسته ی عاشقانِ برلیانس و شاید به دردِ کسی بخورد مثل خودم.

    موفق باشید.

    1. حاجی می گوید

      دمتگرم عرفان جان که وقت گذاشتیو تایپ کردی و پرس و جو کردی و اطلاعاتتو با ما در میون گذاشتی

      1. عرفان می گوید

        سپاسگذارم
        دلم برای خودمان میسوزد که چرا مدام در ذوقمان میخورَد.
        خیلی با پول اندکم برای این خودرو ذوق داشتم و حیف که همیشه یک جای کار شدیدن می لنگد.

    2. موسی می گوید

      عرفان جان واقعا ممنون
      خیلی عالی ریز نوشته بودید
      حالا آخر خودتون چی خریدید؟
      ال نود یا برلیانس ۳۳۰؟

  141. علیرضا می گوید

    با سلام خدمت دوست گرامی اقا عرفان
    عرفان عزیز گمان نمیکنم استاد تعمیر کار راهنمایی درستی کرده باشه .هیچ استا کاری اونقدر توانایی نداره که کیفیت موتور را ان هم نو از نظر چینی یا شرکت دیگر تشخیص دهد .من توتعمیر گاه کار کردم و می دونم بسیاری از این ها روی غرض ورزی با شرکت این حرفها رو میزنن .

    1. عرفان می گوید

      علیرضا جان سلام
      به نظرت اون اوستا کار که داره از سایپا و پارس خودرو حقوق میگیره، چه منافعی داره که بخواد جلوی من h230 رو بکوبه؟
      و چی بهش میرسه اگر من h330 بخرم؟
      بر اساس چه منفعتی به من میگه h330 بخر، اگر نداری همون ال نود بخر اما h230 نخر؟
      من اینجوری فکر نمیکنم.
      اون به عنوان دکترِبرلیانس ها به من نظر داد.
      سرکارگر بود اونجا به همه دستور میداد.
      چهار تا برلیانس جلوش بود با کاپوتِ بالا برای سرویس توی همون لحظه.
      هیچی هم نباشه ۱۲ ساله که مکانیکه پس قطعا خیلی خیلی بهتر از من این ماشین رومیتونه بشناسه. الان ۶ ماه هست که با تکیه بر دانش ها ی قبلیش، روزانه سرش توی دوتا خودروی برلیانسه حداقلش.
      و در نظر بگیر که اون اوستا داره از برلیانس نون میخوره داداش.
      اما بدش رو گفت.

  142. عرفان می گوید

    در تکمیل عرایضم باید بگویم که دوستان بدانند.
    موتورهای h230 و h220 با هم یکسان میباشند.
    در واقع سری ۲۰۰ های برلیانس از یک موتور و سری ۳۰۰ های برلیانس ازیک موتور دیگر برخوردار میباشند.

    موتورهای H330 و H320 یکسان و همخانواده میباشند.
    موتورهای H220 و H230 هم با همدیگر یکسان هستند. اما H230 با H330 صنمی به لحاظ موتوری با هم ندارند.
    اشتباه نگیرید دوستان.

    در ادامه تحقیقاتم دیشب از یک مصرف کننده که به صورت در خیابان دیدمش پیاده شدم و وقتش را گرفتم. خدا خیرش بدهد راهنمایی ام کرد.
    براساس فرموده های آن مالک خودرو ی H320 اتومات دریافتم که بدنه برلیانس ها قوی میباشد
    اما تلق های استفاده شده در داخل خودرو از پلاستیکها خشک میباشد به طوری که مقاومت چندانی ندارند. در تصدیق همین حرف صاحب آن خودرو(H320) به من گفت که برای تعویض باند، تلق عقب ماشینش به سادگی شکسته است.
    گفت :” اگر میخواهی دزدگیررا عوض کنی باید یه ۴ تا خار یدکی بزاری جیبت چون خارهای قبلی به احتمال زیاد میشکنه”
    تا این حد برادر.
    و جای تعجب است که این قلمِ ساده را چرا سایپا و پارسخودرو رفع نکرده اند.

    ****

    راستی دوستان بدانید و آگاه باشید که با بی شرمیِ تمام، برخی از اظهارتِ کاتالوگ دروغ محض میباشد.
    برجسته ترین دروغ،همان BMW میباشد.
    از پایه بلوف میباشد.موتور H200 ها چینی و موتورِ H300 ها از میتسوبیشی بهره جسته اند.
    اصلن آلمان در موتورها هیچ رد و نشانی ندارد دروغ میگویند.

    ما آن مالک خودروی برلیانس به من گفت که:
    ” الان ۵ ماهه که این ماشینو دارم به خدا به لحاظ سواری سگش می ارزه به پرشیایی که داشتم.به لحاظ رکاب و سواری با خیلی از ماشینهای ۴۰ میلیون تومانی قابل مقایسه نیست”

    در پایان مورد مهمی که امروز به مطلبم اضافه میکنم این است که افت قیمت برلیانس ۳ میلیون تومن بیشتر از ال نود و پرشیا در زمان فروش در سال اول میباشد و پس از آن به ازای هرسال ۲ میلیون تومن بیشتر از سایر خودروهای این رده ی از قیمتش کسر کنید برای زمانِ فروش.
    برای مثال اگر یک خودروی ال نود و پرشیا را امروز بخرید و بخواهید سالِ ۱۳۹۶ آن را بفروشید ۴ میلیون ضرر خواهید کرد
    اما روی برلیانس ۹ میلیون تومان ضرر خواهید کرد.
    اگر هیچگاه قصد فروش ندارید ،نکته ی فوق را بیخیال شوید در اون صورت مهم نیست.

    علاوه بر این نکته ،خودروی برلیانس نسبت به سایر رقیبانش در زمان فروش، دیرتر برای صاحبانش پول میشود.
    امیدوارم دوستان در کنار مزایای این خودروی زیبا ،نکاتی که در مجموع هر دو کامنت بیان کردم را به سنجش و دقت در نظر و تحقیق بگیرند و بعد اقدام برای خرید نمایند.

    دوستان مزایای این خودرو چشم گیر و مشخص است.
    آنچه باید تحقیق شود معایب آن است.
    بسنجید و بعد بخرید یا نخرید.
    بنده همین کار را کردم.موفق باشید.

  143. مهران می گوید

    با سلام به همگی
    به نظر من بهترین راه جهت شناخت این ماشین استفاده از تجربیات کاربران می باشد.
    بنده از شهریور ۹۴ تا الان این ماشینو دارم و واقعا ازش راضی هستم البته نسبت به پولی که پرداخت کردم.
    رانندگی با این ماشین خیلی لذت بخشه.
    مطمئناً جای خودشو تو بازار پیدا خواهد کرد

  144. ناشناس می گوید

    سلام.
    الان من دقیقا متوجه نشدم بلاخره با چهل میلیون پول چه خودرویی باید بخرم

  145. @Gmail.comMohammad. Mnt 65 می گوید

    بلاخره بخریم یا نه

  146. مهدی می گوید

    با سلام خدمت کلیه دوستان
    اینجانب هم بعد از کلی پرس و جو یک دستگاه خوردو برلیانس ۲۳۰ ثبت نام کردم که البته هنوز تحویل نگرفتم ولی برای مقایسه این ماشین این نکته را در نظر داشته باشید که شما فقط دارید ۳۸ میلیون پول پرداخت می کنید و با ماشین های هم قیمت خودش مقایسه شود که فقط می توان گفت L90 دارای کیفیت مناسب در این رنج قیمت است که بنده با تجربه داشتن ماشین های مثل پارس ، ۲۰۶ ، L90 و پراید و مشکلاتی که با هر کدام داشتم فقط L90 را تائید می کنم که آن هم واقعا ظاهر زیبا و طراحی داخلی خوبی ندارد و شما احساس می کنید در ماشین ۲۰ سال پیش اورپا نشستید و فقط دلخوش به کیفیت آن باید باشد که بنظر من با توجه به اینکه یک ماشین را نباید بیشتر از ۵ سال نگه داشت و بایدتعویض کرد قطعا یک خودرو چینی با کیفیت این مدت رابه شما خدمات می دهد نگران قیمت هم نباشید در این مملکت تورم ۲۰ درصد ارزش هیچ چیز را پائین نمی آورد و شما حداقل به ۸۰ درصد پولتان خواهید رسید نکته دیگر اینکه این خودرو هنوز واقعا بصورت فراوان وارد بازار نشده و نمی توان به قطع گفت با کیفیت است یا بی کیفیت مثلا در اصفهان من تفریبا از تمامی نمایندگی ها سوال و پرسش کرده تنهاجواب عدم اطلاعات کافی در مورد کیفیت آن است و فقط با مقایسه با ماشین های دیگر مثل MVM و یا مدل ۳۳۰ اظهار نظر می کنند پس برای این خودرو باید کمی ریسک البته عاقلانه کرد و منتظر آینده بود تا در مورد کیفیت آن دقیق صحبت کرد که نظر من مثبت است چون تولیدات داخلی ما توان تولید ماشین با کیفیت با این آپشن و ظاهر را ندارند و اگر هم تولید کنند بالای ۷۰ میلیون در می آورند ممنون

  147. آرمان می گوید

    سلام به همگی
    این یادداشت رو صرفا به این دلیل میزارم چون خودم برای خرید این خودرو سر در گم بودم و با کلی تحقیق خریدم و در مقایسه با خودرو های قبلیم و تو رنج قیمت خودش عالیه ولی مشکل لوازم یدکی داره که مطمأنم به مرور حل میشه

  148. مریم می گوید

    سلام به همگی دوستان
    من نظرات همه رو خوندم و اطلاعات زیادی از گفته های همگی کسب کردم . لازم دیدم تجربیات خودم رو که حدود ۹ ماهه از سواری این ماشین کسب کردم اینجا یاداور بشم.
    مشکل اولیه ماشینم که صدای تقه عقب بود با مراجعات مکرر به نمایندگی و نهایتا تعویض کمک حل نشد و با مراجعه به شکایات سایپا ماشین رو بردن کارخونه و تو خط تولید با تعمیر اکسل مشکل حل شد. چیزی که بارها نمایندگی در برگه بذیرش تحت عنوان بازدید اکسل ثبت کرده بود و ناموفق بود. اخیرا برای سرویس ۲۰ هزار تا و تعویض روغن مراجعه کردم که ۵۳۶ تومان پرداخت کردم و ماشین و آوردم بیرون. جالبه بدونید که ۲۳۶ تومن فقط هزینه لنت جلو ماشین شد و با تماس مکرر به سایپا یدک در خصوص تَأمین قطعه که چرا اینقدر گرونه گفتن چون کمه. خلاصه اینکه این ماشین علاوه بر مزایای فراوونش این عیب بزرگ رو داره که قطعاتش کمه و بیرون هم پیدا نمیشه . یا اینکه برای تعویض روغن ساده مجبوری حدود ۱۶۰ تومن پیاده بشی چون جای دیگه انجام نمیدن. با توجه به عرضه فراوون مدل ۳۳۰ مالکیت مدل ۲۳۰ کمی نگران کنندست و متأسفانه تا قبل از حل شدن تأمین قطعه هم فروش ماشین مطمئنا با افت ۷-۸ میلیونی همراه خواهد بود. به نظر من یه حرکت همگانی لازمه که با تماسهای مکرر به سایپا یدک در خصوص قراردادهای تأمین قطعه نگرانی های خودمون را اعلام کنیم تا چاره اندیشی بشه. راستی قسمت امور مشتریان که تو خیان ۵۴ روبروی شهر فرشه اپراطورهای محترمی داره که واقعا به مشکلات رسیدگی می کنند . من حدود یک هفته قبل برای کار ماشینم به اداره تحویل تو همون خیابون رفتم که تعداد زیادی ۲۳۰ و ۲۲۰ صفر آماده تحویل دیدم . که توی اونها رنگ آبی کاربنیش واقعا زیبا و خیره کنند ه بود. ظاهرا در حال حاضر سایپا سفارشی و بر اساس تقاضا داره تولید میکنه و فکر میکنم تماسهای ما سهم بسزایی تو چاره اندیشی اونها برای تأمین قطعه خواهد داشت. اینهارو به این دلیل میگم که هرکاری با پیگری و سماجت قابل حل خواهد بود. و خودمون باید دلسوز و حل کننده باشیم. ضمنا تو همون امور مشتریان ، سرپرست اون قسمت گفت که مدل دنده ای این ماشین از اتومات بهتر جواب داده و فعلا برای همین دنده ای تولید میشه. من زیاد از مسائل فنی این قضیه سردرنمیام مثل همه خانومهای دیگه اما چون قبلا پراید و ۲۰۶ داشتم در حال حاضر بجز مسئله قطعاتش واقعا از این ماشین راضیم. فقط همونطور که گفتم خودم قبلا با امور مشتریان تماس گرفتم و مشکل کمبود قطعه رو گفتم به نظر من اگه هر کدوم این اقدام رو انجام بدیم و نظراتمون رو تو شکایات شایپا ثبت کنیم حتما حل میشه. اینم بگم که بخاطر مشکل لاستیکام اونهارو بعد از ۲۰ هزارتا کارکرد عوض کردن و لاستیک صفر بارز انداختن . این یعنی پیگیری تا حصول نتیجه.
    موفق باشید.

    1. عرفان می گوید

      پیگیری به صورت گروهی قطعا موثر خواهد بود.
      اما تاثیر چندانی در کاهش قیمت قطعات نخواهد گذاشت.
      ممنون از اشتراک گزاری تجربه ی شخصیتون

    2. پیمان می گوید

      سلام مریم خانم
      میشه لطف کنین بگین مشکلی که تو تقه عقب بود به چه صورت بود و ایا همیشگی این صدارا میدا چون منم ماشینم وقتی از تو ی دست انداز یزرگ رد بشم ی صدای تقهمیده مث اینکه اچاری یا جسم سختی از دستت بفغته کف ماشین
      ممنون میشم راهنمایی کنین ولی صدا همیشگی نیست

  149. Mahmud می گوید

    با سلام
    بالاخره بخریم نخریم؟در حال حاضر تولید داره نداره؟میشه کمکم کنین …مرسی

  150. سینا می گوید

    سلام به همگی .
    اقا من h230 اوتومات تحویل مرداد ثبت نام کرم .
    فقط یه چیزیرو نمیدونمکه به جونم استرس اندخته .
    مدل اوتوماتh230 خودش کلاج میگیره دنده میزنه یا فقط کلاج میگیره من باید دنده بزنم ؟
    اخه من تو h330 نشستم خودش میزد ولی اینو اوتماشو نروندم ، دنده ایشو نشستم.
    توروخدا جواب بدید . مرسی ، یلی برام مهمه.
    اخه رو دندش زده + – ینی چی ، م فقط d L R بلدم

    1. امیر احمدی مشهد می گوید

      p

    2. بهروز می گوید

      فرقی نداره

  151. ناشناس می گوید

    پیمان
    من امروز ۲۳۰ اتوماتمو تحویل گرفتم واقعا محشره حرف نداره لاستیکاش هم بارز ایرانن

    1. ناشناس می گوید

      اگه میشه چندتا عکس از داخل و بیرون بگیرید بزارید

  152. ستاره می گوید

    سلام .من دارم عاااالیه

  153. سینایی می گوید

    من که اوتوماتشو ثبت نام کردم البته تو برگه نوشته سری ۲۰۰ اما شرکت عظیم خودرو گفت چیزی که با خودکار نوشتیرو بهت میدیم که من نوشتن h230 صندوقدار اواوناتیک .
    رفتم توشم نشستم چقدر عالی بود و در ضمن با کمال تعجب قابلیت دنده ای شدن در کنار اوتوماتیک بودن و یا دستور تعویض یا معکوس در حال اوتوماتیک بودن رو داره .
    جنس داشبورد اوتوماتیکش از دنده ایش بهتره و رینگ های المینیومی داره اما دنده ایش نداره , سانروفش باحال بود , خیلی خیلی توپول و اسپرت هست داخلش , فرمونشم تنظیم ارتفاع داشت .
    به صورت اپشن با ۱۶۰۰۰۰۰ ت.من هم میشه روش gps و دوربین عقب و ۷ اینچ صفحه انداخت , من که عاشقش شدم
    ۰ تا ۱۰۰ هم مثل اینکه ۱۱ ثانیه هست .

  154. امیر احمدی مشهد می گوید

    سلام دوستان عزیزمن ماشین برلیانس H320 خریدم دستگاه کامپیوتر خراب شده و تصادف کردم عوضش میکنه ۱۴ میلیون درستش کرده روغن عوضش کنی چقدر ۳۰ هزار تومان بنظر من ماشین برلیانس H320 فروختمش
    ……………………………………………………………………..
    فقط ماشین رنو مگان ۲.۰ (مونتاژ) مدل…خریدم خیلی عالیه

  155. امیر احمدی مشهد می گوید

    اقا ماشین برلیانس H330 قیمت ارزون شده فوووووووووووووووووووووووق العاست

  156. سجاد رومانی می گوید

    سلام به نظر من اقای کاوه خودش وارد کننده برلیانسه خیلی مشکوک میزنه

  157. سجاد رومانی می گوید

    سلام یکی زنگ بزنه منو راهنمایی کنه بغیر کاوه که خودش وارد کننده برلیانسه

  158. مژگان می گوید

    سلام من برلیانس ۲۲۰دستی گرفتم یه ماهه الان ،راضیم ،خرابی ماشین به رانندگی بستگی داره و نوع کاربرد با این ماشین نمیشه مسافر کشی کرد ،مسافرتم که زیاد نمیرم ،واسه تو شهر یه ماشین جمع و جورو خوشگل می خواستم که بین ۲۰۶ و برلیانس اینو انتخاب کردم ،هرکیم دیده نشسته پشتش راضی بوده ،قیافشم همه دوست دارن ،مطمئنم زود جا میفته ،مشکل قطعاتشم حل میشه . اگه به موقع به ماشین برسی و راننده خوبی باشی پرایدم دستت سالم می مونه،بد باشی بی ام و به باد میدی

  159. مهرداد می گوید

    سلام
    آقا کاوه دوستان چی میگن !!!
    آیا وارد کننده هستید یا بی قصد و غرض حقیقت و بیان کردید؟؟؟؟

  160. کورش می گوید

    درود بر همگی . منم هم میخوام اچ ۲۳۰ اتو بخرم . از توضیحات همتون استفاده کردم . من از لحاظ اقتصادی یه جیزی رو عرض کنم خدمت دوستان و اون اینه که قیمت خودروی شما باید ۱۰ درصد دارایی تون باشه وگرنه ضرره .
    من از توضیحات فنی و شناسایی این ماشین بهره بردم . همتون با شرافت و با وجدان پاک خودتون راهنمایی کردید . من نظرم اینه که این ماشین اول یا آخر من نیست . و من فکر میکنم این ماشین با توضیحات جامع و کامل شما عزیزان قابلیت انتخاب داره و میتونه جز# یکی از انتخابها باشه

  161. Mahmud می گوید

    سلام
    پس همه بخریم تا رقابت ایجاد شه و ب امید خدا
    پیش بسوی تولید انبوه با کیفیت عالی

  162. شاهرخ می گوید

    سلام من پارس tu5 صفر خریدم هم مصرفش زیاد بود هم سرو صدا داشت هم هروز نمایندگی بودم واقعا افتضاح بود ولی الان برلیانس ۲۲۰ اتومات خریدم واقعا راضیم خدایی من بی طرف میگم از هر چی خودرو تو ایران ساخته شده بهتره از هر لحاظ بگی یه سرو گردن بالاتره خدایی اگه بخری دیگه از خودرو های داخلی متنفر میشی واقعا قابل قیاس با پارس و سمند و ۲۰۶ و دیگر خودروها نیست من که واقعا راضیم از هر لحاظ

  163. مهرداد می گوید

    سلام
    دوستان من توی یکی از تیزر های h230کامپیوتر اطلاعات سفر و دیدم
    در صورتی که توی اکثر تیزر ها نبود
    کسی تو این زمینه اطلاعات داره؟

  164. ناشناس می گوید

    H230گرفتم نه رینگی که میگید داره ونه چراغهای مه شکن

    1. سینایی می گوید

      سلام فقط اوتوماتش اونارو داره جنس داشبوردشم فرق داره

  165. Maryam می گوید

    سلام من اول تیر امسال ۹۵ ثبت نام کردم h230 اتومات کسانی که قبلا گرفتن چقدر طول کشید،بدن

  166. ناشناس می گوید

    موتورش چیه

  167. مهرداد می گوید

    دوستان h230اتومات یا زانتیا ؟؟؟؟؟
    البته با همون ۴۳تومن .

  168. مهرداد می گوید

    ناشناس جان سلام
    اتومات گرفتی یا دنده ای؟
    کی تحویل گرفتی و چند برات افتاده؟

  169. کارون می گوید

    کسایی که انقد ایراد میگیرن..خب برید خودرو گرونتر ..بهتر بخرید!میخاید با ۴۰و۵۰ تومن آئودی بخریددیگه..اندازه پولمون نظر بدیم سنگینتره..

  170. Maryam می گوید

    سلام میشه اگر کسی h230 اتو مات اگر گرفته بگه ابا همه ابشنا که گفته داره ؟؟ممنون میشم تو ضیح بدین همینم راجب دندش که چجوری،کار میکنه ممنووووون

  171. مصطفی می گوید

    سلام
    من می خواهم یکی ثبت نام کنم احتمالا h230اتو رو ثبت نام کنم ولی قیمت قطعی نداره تو جدولای فروشش. اونایی که دارن نظر بدن من دودلم بخورده درباره ترمز عقب کاسه اییش و کلا خرید ماشین چینی

  172. محمود می گوید

    سلام به دوستان
    یکی از همکاران بنده اتومات ۲۳۰ داره من به عنوان سرنشین سوار شدم توجاده خاکی حرکت کرد تو دستنداز وسنگ لاخ عالی بود قوی و چالاک .
    در ضم گفتن این مدل از ۳۳۰ بهتره .! چرا به دلیل انجین موتور و جمع جور بودنش ولی فقط اتومات ۲۳۰ خوبه وهمه آبشنا رو داره دنده ای خوب نیست.

  173. پیمان می گوید

    اره تمام اپشن را داره و واقعا هم عالیه من دوهفته ای میشه اتو ماتشو گرفتم عالی خداییش
    کارکرد دندش هم بسیار سادس با ی نگاه را میفتی خود ماشین سنسور هوشمندانه تعویض دنده داره

    1. Maryam می گوید

      سلام اقا پیمان مبارکتون باشه میشه بگین ماشین کی ثبت نام کردین چقدر طول کشید تحویل بدن من اول تیر ۲۳۰ اتو ثبت نام کردم گفتن از اول تا اخر مرداد ماه حوالش میاد ایا بد قولی نکردن ????? و این که ایا حواله نقدی هم برا تون اومد ؟ ممنون میشم جواب بدین

  174. حسین احمدی می گوید

    سلام برادر من اشتباه کرد و یک دستگاه از این خودرو خرید . چیزی که من خودم دیدم اینه که قطعات این اتوموبیل کیفیت بالایی ندارند سپر ها از جنس شکننده و خیلی بی کیفیت هستند. بدون اینکه به جایی کوبیده باشه هر دو سپرش ترک خورده . قطعات پلاستیکی داخل خودرو هم همینطور شکننده و بی کیفیته. یکی از دوستان که کارش تزئییات خودور هست هم این مسئله ر ا تایید می کنه. در ضمن برادرم وقتی ماشین را تحویل گرفت دو تا اسپیکر عقب کار نمی کردند و ماشین فندک هم نداشت یعنی جای فندک داشت ولی خود فندک نبود. در مورد فندک که سایپا گفته اصلا هیچکدوم اینا فندک ندارند و باید فندک یه ماشین دیگه را بخره بگذاره روش در مورد اسپیکرهاش هم تا بحال چند دفعه رفته تعمیرگاهی که تو سه راه آذری خود سایپا معرفی کرده هر دفعه یه بهانه ای میارن.الان می خواد بفروشه ولی کسی نمی خره.

    1. سینایی می گوید

      عزیز BMW بدن دستت با این پول رازی میشی؟

      1. سینایی می گوید

        راضی”

        1. mehdi می گوید

          من خودم تیوولی دارم و اینطور که بوش میاد واقعا ملت دیوانه شدن , عمویی اینایی که نوشتیرو سانگ یانگ تیوولیم نداره تو دیگه چی میخوای از جون برلیانس!

  175. حسین احمدی می گوید

    ببخشید یادم رفت بنویسم خودروی برادرم برلیانس H230 دنده ایه.

  176. مسعود می گوید

    سلام عزیزان من ۲۳۰ ثبت نام کردم ولی با توجه به نظرات گویا اشتباه کردم .دوستی هست این ماشینو داشته باشه و شماره تماس بهم بده تا بیشتر راهنمایی بگیرم.ممنون

    1. سینایی می گوید

      مطمعن باش کار درستو کردی عوضش نکن

  177. حمید می گوید

    کی گفته صندلی چهار جهته برقی هستش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  178. ناشناس می گوید

    سلام دوستان،
    من برلیانس h230 دنده ای رو ۲۳ خرداد ثبت نام کردم ۲۹ خرداد تحویل دادن.
    تا الان هم دوتا سفر باهاش رفتم نه موتوری کم می یاره نه کولرش و ماشین نرم و راحتی هستش. از دنده ای بودنش هم راضیم چون من علاقه ای به اتومات ندارم با دنده ای راحتترم.
    امیدوارم اونهایی که دارن هم لذتشو ببرن.

  179. ناشناس می گوید

    خیلی خوبه.

  180. حمیدرضا می گوید

    سلام
    با تشکر از نظر همه دوستان
    خواستم از آقا کاوه و تمومو دوستانی که اطلاعاتی در مورد برلیانس h220 و یا h230 دارن خواهش کنم که راهنماییم کنن
    من حدودا ۴۰ تومن پول ( البته با وام خودرو) برای خرید خودرو دارم
    و ایمنی ، کارایی و کم خرجی خوردو برام مهمه چون قصد عوض کردنشو ندارم
    هرچند زیبایی هم ملاکه!
    تو این رنج قیمتی هم فقط برلیانس و تندر ۹۰ E2 می تونم بگیرم
    از قبل می خواستم تندر ۹۰ بگیرم ولی از وقتی برلیانس رو دیدم و مشخصاتشو بررسی کردم ، نظرم بهش جلب شد
    اما چون شنیدم تازه اومده و موتورو گیربکسش هم برخلاف سری ۳۰۰ چینیه یکم مردد شدم
    خواستم نظر شما دوستان رو هم در این باره بدونم
    یه طرف زیبایی و مشخصات رو کاغذ برلیانس، یک طرف هم اطمینان خاطر نسبت به کارایی تندر۹۰!
    ممنون میشم که راهنماییم کنید.
    سپاس

  181. علی می گوید

    به نظر من که چهار پنج ماهی هست این ماشین رو دارم ، نسبت به ماشین های این رنج قیمت مثل پژو و ۲۰۶ کیفیتش قابل مقایسه نیست ، این ماشین عاللللیه .
    درمورد قطعات و غیره حرفی نزدم ، چون اطلاعی ندارم ، چون تا امروز نیاز پیدا نکردم .
    ولی کیفیتش بیسته بیسته .

    1. Maryam می گوید

      ممنون علی اقا با توضیحاتتون دل گرم شدم منم تیر ماه ثبت نام کردم دلم اب شد تا بدن خدا کنه ماله منم خوب در بیاد من اتو ۲۳۰ نوشتم حالا کی بدن خدا میدونه

  182. غلام می گوید

    سلام منم ۲۳۰ اتو ثبت نام کردم گفتن تحویل مرداد هس بی صبرانه منتظرم تا به دستم برسه امیدوارم ک ماشین خیلی خوبه باشه

    1. سینایی می گوید

      منم تحویل مرداد بودم از عظیم خودرو مدل اوتومات ۲۳۰ . دعوتنامم اومده گفتن تا ۳۰ روز دیگه تحویل میدن .
      دارم میمیرم دیکه شبا خوابم خوابم نمیبره D:

  183. وحید می گوید

    ممنون که نظرات خودتون رو میگید
    اما یک خواهش بزرگ دارم اگه نظری میدین از روی تعصب نگین ..یعنی چون خودتون دارین حتما نیگین عالیه
    حالا بی زحمت از قطعات بگین تو بازار پیدا میشه ؟
    ارزش خریدش نسبت به ۲۰۶ اس دی چقدره؟البته بحث من دنده معمولی هست
    کلا ی بررسی کامل بگین
    اگه امکانش هست از ماشیناتون عکس بذارین

  184. پیمان می گوید

    سلام مریم خانم
    چرا حدود دو ماه دیر تر دادند اول گفتن رنگی ببر ک گفتم نمیخوام هی تعریف دا د بعد چون دید مایل نیستم گفت باشه
    تو این دیر کرد دو ماه هم حدود یک میلییون بمن دیر کرد دادن تو حواله نقدی
    اگه هم حوالتون غیر نقد باشه چکاتونو یک ماه دیر تر تاریخ میزنن

    1. Maryam می گوید

      سلام اقا پیمان ممنون از توضیحاتتون من اول تیر ثبت نام کردم پونزده دادم و اوایل مرداد حوالش اومد هشتو صدو هفتاد دادم و سه تا چک امضا کردم شرایطی بدون بهره و گفتن یک ماه دیگه تحویله ولی بعیدمیدونم در ضمن من۲۳۰ اتو نوشتم

      1. پیمان می گوید

        سلام مریم خانم
        خوب هستین
        کار درست انجام دادین ک اتو نوشتین
        ولی بعید بدونم ی ماهه بدن امکانش صفر

  185. محسن از مشهد می گوید

    The 6AMT transmission adopted by the H220 is also equipped on the Mercedes-Benz SMART models, with leading technology and product reliability.
    انتقال ۶ AMT تصویب شده توسط H220 نیز بر روی مرسدس بنز مدل SMART، مجهز به تکنولوژی پیشرو و قابلیت اطمینان محصول.
    شعار شرکت برلیانس راجع به کیفیت و کارایی گیربکس اتوماتیک نصب شده روی h230

  186. محسن از مشهد می گوید

    http://en.brilliance-auto.com/H230.aspx
    اینم لینک سایت انگلیسی شرکت برلیانس میتونید عکسها ومشخصات و تیپهای مختلف اون رو اینجا ببینید

  187. محسن از مشهد می گوید

    دوستان ببخشید من انگلیسی رو خوب بلد نیستم اون متن کامنت بالایی ترجمه اش رو از گوگل ترنسلیت گرفتم اگر اشتباه هست لطفا تصحیح کنید مرسی

  188. ابی می گوید

    با سلام خدمت دوستان.
    من همیشه عاشق ماشین پیکان هستم و الان هم سوار پیکان میشوم.ماشین پیکان برایم حکم وسیله سفر و راحتی و خوشگذرانی بوده و هست.باهاش همه جا میرم از شمال کشور تا جنوب .از شرق به غرب و جاهایی که کمتر کسی برفته باشد.هیچ وقت به ماشین نگاه سرمایه ای ندارم.متاسفانه در ایران ما نگاه سرمایه ای به ماشین دارند و هیچ لذتی از سواری نبرده اند.تمام قطعات موجود در ماشین های ساخت داخلی هم اکنون چینی بی کیفیت هستند و ایمنی لازم را هم ندارند.دیروز ۴ تا ماشین سوزوکی و سمند و براید تو جاده به هم زده و له شده بودند و ۴ نفر کشته داده بودند.هیچ ماشینی در ایران ایمنی ندارد چون ممکنه با یک کامیون یا تریلی یا کمبرسی شاخ کنه وله له بشود.
    من فردا قراره برلیانس h220 را تحویل بگیرم و با اون همه جا میرم..قرار نیست مثل مسابقات فرمول ۱ هم گازش بدهم…نه خیلی مناسب باهاش میرونم…هر جام ایستاد بکسلش میکنم…
    مهم اینه که یه ماشین خوب کامل چینی سوار میشم و از سواریش لذت میبرم…

    خوش باشید و نگران افت قیمت ماشین هاتون نباشید..چون قیمت عمرتون خیلی خیلی بالاتره..وو حرص هم نخورید..فقط سوار شوید و لذت ببرید..

  189. علی جگوار می گوید

    سلام دوستان
    توی مدل اتومات AMT بعضی ها سایت ها نوشتن که گیربکس گیج هست و دنده ها رو خوب عوض نمکنه مخصوصا توی معکوس ها و حتی تعویض تیپ ترونیک .
    لطفا تجربیاتتون رو بفرمااید که دستی بخریم یا اتو
    ممنون

  190. علی می گوید

    سلام
    من حدود چهار ماه هست این ماشین رو گرفتم.
    به نظر من اون عده ای که میگن این ماشین خوب نیست ، یا بخاطر چینی بودنشه یا اینکه با ماشین های گرون قیمت تر مقایسه میکنن.
    نظر من که چهار ماهه این ماشین رو داشتم اینه که تو رنج قیمت خودش بسیار خوبه ، چون هم طراحی خیلی زیبایی داره انصافا (من که برای اولین بار این ماشین رو از نزدیک دیدم گفتم قیمتش گرونه من که نمیتونم بخرم ، فکر کردم قیمتش خیلی بیشتر باشه ) به علاوه قدرت عالی داره ، تو سر بالایی عااالی میره بالا با پژو و ۲۰۶ و سمند اصلا خواهش میکنم مقایسش نکنید ، ( البته قبول دارم که کیفیت داخل اتاقش میتونست بهتر باشه ). و اینکه فرمان این ماشین الکتریکیه که اگه دربارش تحقیق کنید مزایاش رو میفهمید ( این در حالی که اکثر خودرو های بازار فرمان هیدرولیک دارند )
    در کل اگر تو این رنج قیمت میخواهی ماشین بخری ، تو خرید این ماشین شک نکن ، از هر چی پژو و ۲۰۶ و
    ال۹۰ و اینجور ماشینا ، بهتره . ( البته اتوماتش رو نمیدونم ، ولی طبق تحقیقی که کردم تیپ معمولیش بهتره ، در کل ماشین اتومات تو این رنج قیمت به درد نمیخوره.)

    1. ناشناس می گوید

      با عرض سلام
      کاملا با شما موافقم . هر کس یک بار سوار این ماشین بشه حاضر نیست دیگه سمت ۲۰۶ و پژو و ال۹۰ بره.
      این ماشین تو این رنج قیمت بی نظیره. در مورد فرمانشم که دیگه نمیدونم چی بگم ، عالیهههه
      من که از خریدم راضیم.

  191. یوسف می گوید
  192. حمیدرضا می گوید

    سلام.من ۳ هفته ای هست که ماشینم رو تحویل گرفتم.بدون تعصب واقعا عالیه(با توجه به پولی که میدی)چون هم خیلی نرمه.خیلی جاداره.صندوق عقب خیلی بزرگ.شتابش هم خوبه.نرمی فرمونش عالیه.مصرفش هم خیلی خوبه.به نظر من اینکه میتونی هم از حالت تمام اتومات و هم دستی استفاده کنی خیلی خوبه.مثلا تو سربالایی ها از قابلیت دستی که استفاده میکنی اصلا کم نمیاره و خیلی جون دار میره.از نظر ظاهری هم که خیلی خیلی شیکه.در کل هرکی بگیره ضرر نکرده.یاعلی

  193. عرفان می گوید

    سلام به همه
    دوستان من امروز ۲۲۰ خریدم
    میخواستم اتومات بگیرم ولی به اصرار متخصص نمایندگی دستی گرفتم میگفت اتوماتش اصلا کشش نداره حتی یه تستم تو همون نمایندگی برام زد که ماشین از یه رمپ به سختی فراوان بالا رفت ولی دستیش همون رمپ رو راحت اومد بالا حالا دلم مونده پیش اتوماتش که اپشنای بیشتری هم داره یکی راهنمایی کنه که کار خوبی کردم دستی گرفتم یا بهتر بود اتومات میگرفتم جالب اینکه هردوتاشم تو نمایندگی باتحویل فوری داشت

    1. احسان می گوید

      من ۲۲۰ دستی دارم و بسیار راضیم فعلا البته مشکلات جزئی مثل صدا داخل اتاق در دور موتورهای بالا رو داره اما در کل شیک و خوبه موتورشم برخلاف کسایی که میگن ضعیفه اصلا اینطوری نیست

    2. سینایی می گوید

      عزیز نداشتن بهت دروغ گفتن ، اوتوناتیکش عالیه تازه دستیم میشه ، در حال حاضر شما رینگ اسپرت و المینیومی، سانروف ، داشبورد جنس بهتر و از همه مهمتر گیربکس At که دستی هم میشه و المانیه رو به علاوه چراغ های مه شکن از دست دادی .در کل سگ دستیش میرزه به ماشین ایرانی ، اما انتخاب با شمابود دیگه .

  194. ناشناس می گوید

    سلام
    من هم یکماهی که ۲۳۰ گرفتم و از خریدش فعلا راضیم . نسبت به قیمتی که دادم بنظرم خیلی ماشین خوب و باکیفیتی هست. البته جنس رنگ بدنه خیلی ضعیفه چون تا حالا دوبار با فاصله خیلی کم از پشت به سپر عقب زدن و به اندازه نصف بند انگشت رنگش پرید که با لکه گیری حل شد. ولی از لحاظ موارد دیگر خوبه و البته قطعات یدکی هم زودتر بیاد بهتر میشه.

    1. ناشناس می گوید

      سلام لطفا راهنمایی کنی اتومات بخرم یا دستی

  195. مسعود می گوید

    سلام رو سایت سایپا این ماشین نیست..یعنی دیگه نمیفروشه سایپا این ماشینو..اگه میشه راهنمایی کنید از کجا گیرش بیاریم بگیریم یکی اتوماتشووو..مرسی

    1. گرامی می گوید

      گرون کردن

  196. سینایی می گوید

    یوهوو ، پنجشنبه تهویل گرفتم ، سه روزه ۳۸۰ کیلومتر باهاش راه رفتم ، h230 اوتومات ، عااالیه ، هیچی کم نداره ، از همه سر تره ، اگه کسی میگه خوب نیست بره ۷۰ ملیون بده بهترشو بخره .
    ه دستی میشه هم اوتومات ، باهاش حال میکنم ، سر بالاییا به هیچ عنوان کم نمیاره ، سنسور شیب داره خودش میفهمه که دندرو سنگین میکنه و دور موتورو تا ۴ بالا میبره ، دستشون درد نکه ، واسه من که عالیه .
    میخوام یه صفحه نمایش و جی پیاس بندازم روش تکمیلش کنم ، شیشه هارم دودی کردم عالی ش ، با کولر صدی ۱۰ بی کولر صدی ۷ تا مردم تو شهر .
    اصلا صدا نداره .
    گول دروغ فروشنده هارم نخورید که میگن دنده ایش بهتره ، همه دنیا میرن اوتوماتیک مخرن که دستیم بشه ، شما پول اوتومات دارید میرید دستی میخرید میگید بهتر ! بابا شما چه باهوشایی هستید دیگه .
    من از عظیم خودرو شعبه کاشانی خریدم تحویل ۳۰ روزه که ۲۸ روزه تحویل دادن با احترام و مشتری مداری خیلی خوب .
    من راضی راضی اضیم .

  197. علی.. می گوید

    سلام میخواستم بدونم برلیانس ۲۳۰گارانتی هم داره یانه؟؟.

  198. علی.. می گوید

    سلام میخواستم بدونم برلیانس ۲۳۰گارانتی داره یا نه؟

  199. یاور می گوید

    با سلام محل دقیق شماره شاسی حک شده (نه پرج شده )کجای خودرو میباشد برای عکس کرفتن بیمه بدنه

  200. جواد می گوید

    سلام من سه هفته است ۲۳۰ دستی تحویل گرفتم ماشین قشنگ و خوبی است فقط یک مقداری زوزه دارد < نمیدانم رفع میشه یا نه ؟ فرمان و کلاجش عالیه . دنده هاش کمی با صدا عوض میشه ( لق میزنه )که باید این عیب رفع بشه.متآ سفانه سینی موتور ندارد که خطرناکه و نمایندگی هنور نیاورده.میخواستم مه شکن بذارم نمایندگی گفت نمیشه . فقط باید بگم به هیچ عنوان در نمایندگی آ پشن نذارید از بیرون خیلی گرونتره .

  201. Maryam می گوید

    سلام من یه هفتست ۲۳۰اتو گرفتم
    خدااااایی حرف نداره و کولرش محشره رو یکش یخ میزنم و عملکرد اتوش هم عالیه منم دادم شیشه و سقف و چراغ رو مشگی کردن عاااالی شده
    انشاالله که برا شما هم خوب باشهوو با هاش لذت ببرین و البته اینم بگم اگر کفپوش خواستین ماله ال ۹۰ فیکسشه عالی شد انداختم از چهل داره به بالا من۶۸۰۰۰ گرفتم طرحشم خیییلی خوبه و کامل فیکس

    1. حامی می گوید

      شما از چه طریقی خریدید؟صفر خریدید؟راهنمایی میکنین.قیمت خریدتون هم بگین لطفا

      1. سینایی می گوید

        من از ِطریق عظیم خودرو خریدم مدل اوتوماتیکش ۴۳ تومن تهویل ۳۰ روزه مه ۲۸ روزه دادن بهم . ادرسشن نیشه تهران بلوار کاشانی نرسیده به صادقیه .
        خداییش حرف نداره , چه دنده ایش چه اوتوماتیکش , سگ جفتشون میرزه به ایرانی و فرانسوی که کلا جفتشون ورشکستن .
        اقا عالیه اوتوماتش تیپترونیکه یعنی با یه حرکت دست تبدیل میشه به دنده ای .
        کولرشم حرف نداره .
        مد نظر داشته باشید که اوتوماتیکش فقط دنده اوتو نیست بلکه داشبورد با جنس بهتر و رینگ های المینیومی و مه شکن های جولو و سانروف + خود دنده AT اظافه تر داره .
        اما پولت نمیرسه همون دنده ایشو بخر عالیه .
        خداییش شتابش حرف نداره , انکانات رفاهیشم عالیه .
        گارانتی هم داره که ۳ ساله یا فکر کنم ۲۰۰ هزار کیلومتر در ظمن گارانتی رنگ بدنه هم داره !
        اصلا صدای انجینو توش نمیشنوی ازون ماشیناس که عین bmw روشن خاموشش خدایی از بیصدایی تشخیص نمیدید خودم چند بار اشتباه فکر کردم خاموشه .
        هر موقع که قدرت ازش خواستم کم نزاشت و زمینو با یه صدای اسپرت کند و رفت .
        توش بشینید یه بار بعد میفهمید چی میگم .
        ترمزاشم عالیه .
        دوسش دارم .
        من راضیم .
        در این حد بگم فقط که ماشین دختر کشیه .

  202. سینایی می گوید

    هیچی از bmw کم نداره .
    من به همه میگم که اگه bmw میخواست یه ماشین صطح پایین بزنه اینو میساخت .

  203. سینایی می گوید

    هیچی از بی ام دبلیو کم نداره .
    من به همه میگم که اگه بی ام دبلیو میخواست یه ماشین صطح پایین بزنه اینو میساخت .

  204. علی می گوید

    سلام
    چندین مطلب بود که لازم دونستم بگم :
    ۱- موتور سری h300 و h 200 یکی هست ، گول شایعات را نخورید ( مدرک : سایت رسمی شرکت برلیانس )
    ۲- در مورد کیفیت این ماشین ( در مجموع عرض میکنم ) فعلا تو رنج قیمت خودش تو بازار ایران بی نظیره ( خلاصه و مفید گفتم بفهمید)
    دوستان توضیح درباره این ماشین رو هم میتونید در سایت شرکت برلیانس ببینید و هم برای کسب اطلاعات بیشتر به گروه و کانال برلیانس h230 , 220 در تلگرام مراجعه کنید.

    با تشکر

  205. کاوه می گوید

    سلام
    ببخشید . مدتی نبودم. بعضی از دوستان یک سری سوال کردن که جوابش رو قبلا داده بودن. اما راجب به دوست عزیزی که میگفتن من وارد کننده ام. نه نیستم .
    سوال دوم در رابطه با گرانی اجناس مصرفی برلیانسه . متاسفانه انحصار خودروسازان داخلی باعث سو استفاده بعضی ها میشه و ما باید زرنگ باشیم و اجازه این سو استفاده رو به اونها ندیم. من جزو اولین هایی هستم که ۲۳۰ اتومات رو خریدم و از محدود برلیانسهایی هستنم که یک سال دست مشتریه. شباهت این ماشین خیلی شبیه ماشینهای ژاپنی مثل مزدا و تویوتا هست . همینطور بعضی از قطعاتش . در اینجا راهنمایی خوبی خدمتتون میکنم که هم دست سودجوها رو کوتاه کنم و هم دعای خیر شما رو داشته باشم
    موارد قطعات مشابه برلیانس با اتومبیل های دیگر
    ۱- فیلتر هوا = مزدا ۳۲۳
    ۲-فیلتر روغن = جک جی ۵
    ۳-فیلتر کابین = تویوتا کمری
    ۴=لنت جلو=تویوتا یاریس ۲۰۱۰
    ۵-لنت عقب+تویوتا یاریس ۲۰۱۰
    ۶-کمک ها = تندر ۹۰ و تویوتا یاریس
    روغن هم اصلا به شرکت ندین . روغن خوب و کارامد این ماشین کاسترول مگنتیت ۱۰w-40 سری sm دقیقا با تعویض فیلتر چهار لیتر و نیم باید بریزید – فوق العاده است . من خودم چهر لیتری این روغن رو ۷۰ تومان تو تهرانسر خریدم . عوض کردن فیلتر و روغنش هم خیلی راه دست و ساده است
    قسمت خاکستری فرمون یکم رنگش ضعیفه . اگر انگشتر تو رانندگی دستتونه در بیارین و قفل فرمون رو دقیقا توی فرو رفتگی های داخل فرمان قرار بدین
    آخرین بار که تهرانسر رفتم فیلتر روغن فابریک برلیانس رو هم یه مغازه ای آورده بود
    امیدوارم اطلاعاتم مفید باشه
    یا حق

  206. پ می گوید

    سلام دوستان
    کسی اطلاع داره سرویس اولیه بر لیانس اچ۲۳۰ چند ماه است؟ لطفا منو راهنمایی کنین شماره کیلومترم نرسیده میخوام ببینم مدت سرویس اولیه چند ماه است

  207. پیمان می گوید

    سلام دوستان
    کسی اطلاع داره سرویس اولیه بر لیانس اچ۲۳۰ چند ماه است؟ لطفا منو راهنمایی کنین شماره کیلومترم نرسیده میخوام ببینم مدت سرویس اولیه چند ماه است

  208. مهديزاده می گوید

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    من هم یک هفته است h230گرفتم فقط یک صدایی از قسمت جلویی (زیر ماشین) مثل کشیده شدن دو سطح اصطکاکی داره لطف میکنه کسی از دوستان راهنمایی کنه

    1. سینایی می گوید

      سلام دوست من ، اون صدارو همه ی برلیانس h230 ها میدن ، به خواطر گیربکس amt بودن صدای سیم کلاج یا سیم گاز میتونه باشه ، مال منم همینجوریه ، فقط در مواقعی که پاتو از رو گاز بر میداری این صدا میاد.
      دوستان توجه کنید ، برای اینکه بفهمید منظورم از کلاج و گاز در گیربکس amt چی هست باید بریدو طرز کار این گیربکس هارو جای دیگه مطالعه کنید، فقط در این حد بگم که در این ماشین ، گاز ، کلاج و دنده ها همه از طریق یک سیستم رباتیک مرکزی بسیار هوشمند کنترل میشن ، یعنی در مدل اوتومایک ماشین رو روی دنده دستی بگزارید و درحال گاز داد بدون اینکه پاتونو از روی گاز بردارید ، خود ماشین خود به خود کلاج رو به میزان مورد نیاز فعال کرده و تعویض دنده انجام میده و مجدا گاز را به میزان در خواستی شما برمیگردونه ، این یعنی حتی گاز خوردن این ماشین از طریق کنترل اصلی کنترل میشه ، به همین خواطر اگر ماشین در شرایط مناسب نباشد و شما پایتان را تا ته روی گاز بکوبید ، این خودرو گاز را از میزان کم شروع میکند و به اندازه ی در خواستی شما میرساند ، دوستان دیگه تکنولوژی جهانی عوض شده ، اون روزایی که با سمند و ۲۰۶ میکوبیدیم رو گاز ماشین تیکاف میکشید بعد دسته جارو جلو عقب میکردیم دنده جابره دیگه منسوخ شد. البته من جوون هستم و جاهل ، این ماشینو دوست دارم چون نم دختر کشه ، هم قویه ، ۰ تا صدشم ۱۳ اینطوراست ، خیلیم با کیفیته.
      بخرید که بهتر از اون ال نوده که سال ۱۹۹۹ طرای شده هنوز ملت هوشمند ما اوتوماتیکشو که دندش مثل سیخ از اون وسط زذه بیرون میخرن ۴۸ ملیون ، اصلا سادشو بگو که شیشه عقبس دسی بالا پایین میره و آینه هاش از این توپیا داره بچرخونی ۴۰ ملیون میخرن . من انقدر اینو سوار میشم تا پولم به تویوتا پریوس برسه ، راستی تویوتا پروس ۱۵۰ ملیونه و هیبریدی هست تازه پارک دوبلم میزنه خودش دیگه نور علی نوره.

  209. محمد می گوید

    اقا من رفتم ٢٣٠ بگیرم گفت دیگه تولید نمیشه فقط٢٢٠ دنده ای هست
    میدونیم چطوری میتونم ٢٣٠ گیر بیارم؟!

  210. محمدرضا می گوید

    اقا من رفتم ٢٣٠ بگیرم گفت دیگه تولید نمیشه فقط٢٢٠ دنده ای هست
    میدونیم چطوری میتونم ٢٣٠ گیر بیارم؟! اگه تولید نشه قیمتش نمیاد پایین؟

    1. سینایی می گوید

      سلام ، من عظیم خودرو گرفتم ، ممکنه هنوز ظرفیت داشته باشه ، توجه کنید که عرضه ی این خودرو از تقاضی کمتر هست ، یعنی هر دوره از طولید ماهانه ، قبل از شروع به تولید تمامی برلیانس های ۲۳۰ و ۲۲۰ اوتوماتیک فروش میروند ، معمولا ابتای هر فصل که برید ماشین اماده ی خرید هست و بعد از خری خودرو میتونید مراحل تولیدش رو از طریق وبسایت رسمی سایپا دنبال کنید ، حتی رنگ خودرو رو هم قبل از تولید میتونید مشخص کنید ، یه بار زنگ زدم به سایپا شماره خریدمو دادم ، گفت شاسی رو کامل کردیم ولی انجین اماده نیست . تازه قرار بود سی روزه تهویل بدن ۲۸ روزه دادن ، خود عظیم خودرو پلاک و سندشو و بیمشو همزمان با تحویل خودرو با احترام بهم تهویل دادن ، دمشون قیژ ، خیلی موشحال بودم انگار بنز خیدم.

  211. نظر می گوید

    سلام.من تیرماه مدل H230 راخریده ام از همه لحاظ خوب است از شمال تا جنوب کشور بدون هیچ مشکلی تفریح کردم تیپش حرف ندارد ولی نگران کمبود قطعات هستم.در ضمن بعضی وقت ها از روی دس انداز که رد میشوم صدای فلزی که به فلز دیگر بخوردیا چیزی شبیه افتادن صدای آچار از زیر ماشین شنیده می شود که متاسفانه چند دفعه نمایندگی زاهدان بردم هیچ نمایندگی تشخیص نداد ند.بعضی از دوستان با این مشکل روبرو شده بودند ممنونم اگر کسی از دوستان این مشکل راکشف کرده ما را نیز اطلاعی بدهد.

    1. سینایی می گوید

      سلام ، بله اون رو ماشین بنده هم داره ، شما اگر کمک فنر های عقب رو از بین لاستیک و لدنه نگاه کنید متوجه میشید صدا از چی هست ، کمک های ماشین یعنی عقبش خیلی نرمه و نازک که وزن ماشین زیاد میش زودی میخوابه ، کلا ضعیفه ، تو دست انداز های سنگین یه چیزیشون میحوره به یه جای ماشین.

  212. کاوه می گوید

    سلام نظر جان
    این صدا زمانی اتفاق میفته که شما قبلش توی یک دست انداز شدید زده باشی. منم کمک عقب سمت شاگردم همین حالت شده بود. بردم نمایندگی هواگیری کرد خوب شد

  213. ایمان می گوید

    سلام
    من یک برلیانس سری h200 ثبت نام کردم تحویل آذر اما l230 اتومات می خواهم کسی می دونه که آیا اتومات می دهند یا نه

  214. مهسا می گوید

    دوستان الان این توی بازارهست؟ممنون میشم ج بدین

  215. محمد جواد می گوید

    دوستان سلام من الان ۱ ماه که h230 دستی خریدم . خدایی ازش راضیم قبل از این ۲۰۶ sd داشتم . ولی این همه نمایی خوبی داره هم داخلش احساس راحتی میکنم . هرکی میخواد بخره شک نکنه چون عالیه ..
    دمشون گرم

  216. ابی می گوید

    با سلام خدمت هموطنان عزیزم و مدیران محترم این سایت.
    خدمت دوستانم عارضم که بنده برلیانس اچ ۲۲۰ دستی را بر اساس بررسی خودم در مرداد ماه امسال خریدم.البته از کسی قبل از خرید نپرسیدم و دلیلش هم این است که در ایران هر کسی میگوید ماشین من خوب است و بقیه بدرد نخوردن!!!القصه ماشین برلیانس را خریدم..با این ماشین هم جاهای مختلفی رفته ام از جمله مسیرهای طولانی تهران تا عسلویه..از تهران تا عسلویه مصرف بنزین رفت و برگشتم ۱۶۰ لیتر شد.یعنی مسافت تقریبا ۳۰۰۰ کیلومتری را بعلاوه اینکه در عسلویه با ماشین ۳ بار تردد نمودم حدودا ۱۶۰ لیتر شد..کولر ماشین هم بگم که دوستانی که عسلویه رفتند می دانند تابستان عسلویه چطوره!!! کولر برلیانس خیلی خوب خنک میکند و همکارانم در اوج گرما از من می خواستن درجه کولر را کم کنم چون خیلی خنک می کند…فرمانش هم خیلی نرم است..کنترل ماشین خوبه مخصوصا توی پیچ و گردنه های مثل مسیر فیروز اباد و جم تا عسلویه راحت از سربالایی و پیچ ها با سرعت حداقل ۱۰۰ تا بدون اینکه کم بیاره بالا و پایین میرود..شتابش اگر دنده درست بدهیم خوبه و پارس و ۴۰۵ بهش نمیرسد..اتاقش جا داره..کلی تجهیزات کارمون را داخل صندوق عقبش گذاشتیم..برای راه دور خستگی اش خیلی کم و رانندگی باهاش لذت بخش است..عیبش فقط دید کم در هنگام عقب رفتن است!!!ماشین خوبی است نسبت به قیمتش .همکارانم عاشق شدن و یکی از اونا کلی گشت تا یک نفر را پیدا کرد و ازش برلیانس ۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد را با قیمت ۴۱ میلیون توانست بخرد..پس افت قیمت ندارد..خیلی هم خوشحال است..خلاصه اینکه من و همکارم فوق العاده از برلیانس ۲۲۰ دستی راضی هستیم….

  217. مهران می گوید

    با سلام خدمت همه دوستان
    عرض شود که بنده به مدت ۱۵ سال همه محصولات ایران خودرو را داشتم و الان این خودرو رو هم دارم ک باید خدمتتان عرض کنم نسبت ب پولی که پرداخت میکنین و در مقایسه با محصولات مشابه داخلی خیلی عالیه . حالا میخاد ساخت چین یا هر کشوری باشه فرقی نداره تو این بازار با این قیمت راحتی و شتاب خوب و کم مصرف بودن و ظاهر جوان پسند این ماشین می ارزه به پژو و …

  218. ایمان می گوید

    سلام
    کسی می دونه که اتوماتیک هنوز تولید می شه یا نه

  219. مرتضی می گوید

    باسلام.
    شرکتهایی که مثل سایپا دارن اسن خودروهارو وارد میکنن به وضوح دارن دزدی میکنن.من یه اچ۲۳۰ ازسایپاخریدم بعدش متوجه شدم که کاورموتور،سینی زیرموتور ورینگ ولاستیکشوازروش برداشتن وباید تو بازار آزاد به قیمت سه برابر بخریم.این دزدی نیست؟

  220. علی می گوید

    سلام
    آینه های بغل دستی جمع میشن یا با دکمه یا چیزی شبیه دکمه دارند
    در مدل H230 اتومات
    سرویس اولیه به ماه هست یا کارکرد کیلومتر

  221. امیر کامرانی می گوید

    من هم یکماهی که ۲۳۰ گرفتم و از خریدش فعلا راضیم . نسبت به قیمتی که دادم بنظرم خیلی ماشین خوب و باکیفیتی هست.

  222. حمید می گوید

    این خودرورونخریدید نیایید نظربدهید نام چین الکی دررفته که جنسش بده تودوست نداری خودروی چینی نخر مگه چین چه کارت کرده

  223. ناشناس می گوید

    چرا پاسخ سوالات داده نمی شه

  224. قاسم می گوید

    سلام به همگی دوستان لطفا قیمت دقیق h230کارخانه را هر کی بلده بگه ،وچند سال گارانتی داره

  225. شعبانی می گوید

    سلام اقا کاوه من فردا میخوام از خوزستان حرکت کنم سمت تهران برا خرید ۲۳۰دنده معمولی بهم قیمت دادن ۴۲میلیون بنظر شما گرون نگفتن بهم .ممنونم ازت

    1. سینایی می گوید

      اوتوماتیکش ۴۴ ملیود هست دوست عزیز که من تهویل ۳۰ روزه گرفتم، دنده ایش ۳۷.۸۰۰ هست ، تا جایی که میدونم .

  226. امیرحسین می گوید

    سلام.
    نظرات بیشتر عزیزان را مطالعه کردم و برخی از روی نفرتی که نسبت به ماشین های چینی دارند نوشته اند و حتی این ماشین را از دور هم مشاهده نکردن چه برسه بشینن توی ماشین .
    من اولین ماشینم پراید ۱۴۱ بود – بعد پژو ۴۰۵ جی ال ایکس – بعد خواستم ماشین جدید بگیرم خیلی روی این ماشین ها تحقیق کردم و نفراتی که ماشین داشتن ازشون پرس و جو کردم : ساینا – سورن توربو – برلیانس H230 – که بالاخره به این نتیجه رسیدم که دو انتخاب هست : سورن توربو و برلیانس که با توجه به رضایت مندی های صاحبان این ماشین برلیانس را انتخاب کردم الان ۸۰۰۰ کیلومتر باهاش رفتم … فوق العاده جذاب تر از ماشین های ایرانی هست و حداقل جدیده کاری به چینی بودنش نداریم الان همه میگن چین فلانه والا خودشون گوشی چینی میگرن دستشون بنظرم واقعا احمقانه است در مورد چیزی که اطلاعات ندارید نظر میدید.
    من این ماشین رو به عزیزانی که بین ساینا – پژو ۴۰۵ اس ال ایکس و… پیشنهاد میکنم البته سلیقه است منکه عاشق ماشین های جوان پسندانه هستم نه پیر مردی مثل پژو ۴۰۵ – ال ۹۰ یا ماشین خز ۲۰۶ که تکرار بیش از حدش توی خیابان ها خسته کننده شده .
    منکه تا حالا مشکلی بر نخوردم.
    بهترین شمع آمریکایی براش خریدم + روغن موتور نانو میریزم + روغن گیربکس نانو + رینگ اسپرتی و لاستیکاشم عوض کردم + یک کیت اگزوز اسپرت هم براش وصل کردم از صدای غرش موتورش لذت میبرم توی رانندگی.

    انتخاب با خودتونه ولی بدونه لمس چیزی قضاوت نکنید

    1. سینایی می گوید

      دقیقا عین عین عین کپی پیست خودمی ، ایول ایول ایول ، به غیر اون تبکه اخر ، من ماشینمو هیچیشو اسپرت نکرم چون با مادرم شریکم روش و اون عاشق ماشین بیصداست.
      منم بین سورن توربو و اید گیرکرده بودم که اخر اینو خریم خدارم شکر میکنم چون ، سورن وربو ها پره توربو آب میکنن یکی دوماهه ، عکساش تو اینستاگرام پر شده ، کلا ایرانخودرو ه خودش بیاد بهتره ، مرسی سایپا به خاطربرلیانس و چانگان های خوشکل و گوگولیش.

  227. فرشاد می گوید

    میخوام با ۵۰ تومن یه ماشین بخرم بخدا سرگردان شدم نمیدونم داخلی بخرم یا چینی اینقدر حرفهای جور وا جور شنیدم که بل کل گیج شدم از طرفی دیگه از ریخت داخلی ها خسته شدم از طرف دیگه مدل های جور وا جور چینی وسوسه میکنن

  228. بهنام می گوید

    سلام دوستان بنده از نمایندگی پرسیدم خط تولید این خوردرو بین دو شرکت پاری خودرو و سایپا بود که الان کلا به پاریس خودرو واگذار شد

  229. ناشناس می گوید

    خلایق هر چه لایق.

  230. ناشناس می گوید

    دوستان سلام من h 230 رو ی چند روزی هست که تحویل گرفتم به نسبت ماشین بدی نیست ولی ایرادی بزرگی که میشه به این ماشین گزفت صدای موتور ماشینه که به داخل اتاق میاد میخواستم لز دوستان بزرگواری که مدل دستی این ماشینو دارند من راهنمای کنند که آیا اتومبیل آنها هم همین طوره یا نه

  231. هادی می گوید

    دوستان سلام من h 230 رو ی چند روزی هست که تحویل گرفتم به نسبت ماشین بدی نیست ولی ایرادی بزرگی که میشه به این ماشین گزفت صدای موتور ماشینه که به داخل اتاق میاد میخواستم لز دوستان بزرگواری که مدل دستی این ماشینو دارند من راهنمای کنند که آیا اتومبیل آنها هم همین طوره یا نه

  232. هادی می گوید

    دوستان سلام من ی چند روزی هست که مدل ۲۳۰h دستی رو تحویل گرفتم میخواستم از شما بزرگواران بپرسم که کسانی که از این مدل ماشینو دارند صدای موتور ماشینشون به داخل اتاق میاد ماشین من این طور هست صدای موتور خیلی واضح به تو اتاق ماشین میاد قابل حل شدن هست یا نه ممنونم

  233. مهرداد می گوید

    یکماهه دارم فرمان نرم موتور بیصدت صندلی راحت مخصوصا خارج شهر خیلی عالیه. فقط تنها عیبش اینه با توجه به سرعت گیرهای زیتد و چاله چوله های شهر وقتی ترمز میکنی و دوباره میخوای حرکت کنی خیلی کنده بطوریکه صبر پشت سری ها تموم میشه و صدای بوق شون در میاد شتاب نداره

  234. حسین می گوید

    با سلام من حدود ۱۵ ماه این ماشین رو خریدم. ولی فقط سه بار برای گارانتی و تعویض روغن به نمایندگی رفتم. اگر شما از خودروهای وطنی استفاده می کردید خدایش چند بار به نمایندگی های آن مجبور بودید بروید؟ ماشین قبلی من پژو بود و اصلا مشتری نمایندگی هاشده بودم. از ایراداتش تعداد کم نمایندگی ها و قطعاتش هست که کم کم داره بهتر هم میشه.

  235. هادی می گوید

    آقا کاوه سلام من یک سوال داشتم خدمتتون من مدل ۲۳۰ دستی شو ی چند روزی هست گرفتم صدای زیادی از موتور به داخل اتاق میاد میخواستم بدونم از همه همین طوره یا فقط ماشین من مشکل داره

  236. بهزاد می گوید

    سلام من هفته پیش برلیانس ۲۳۰اتوماتمو با دوماه و نیم تأخیر تحویل گرفتم خیلی نرم زیبا و پرقدرته کلن به قیمتش واقعا میارزه فقط اینکه پخش کنترل نداره و کلیدهای روی فرمون هم ندار ه ناجوره اما دوتا پرسش از دوستان من جمله آ قا کاوه دارم اول اینکه دوستانی که قبلنا تحویل گرفتن صندلیها کلید برقی داشته یا نه و دوم تو سرعت بالا یه صدای پر پر مانندی از سمت چپ راننده مثل صدای تند تند ورق زدن به دفتر شنیده میشه که وقتی شیشه را پایین میدی واضحه البته ازار دهنده نیست اما تو ذوقه البته به پرسش دیگر که میشه سه تا پول سود دوماه و نیم تأخیر چقدر میشه و کی میده سایپا؟
    سپاس از دوستان

  237. امیر می گوید

    سلام من میخوام ۲۳۰ اتومات بخرم لطفا دوستان راهنمایی کنید
    سیستم راهنمای کامپیوتریش چیه؟ آیا ناوبری GPS داره یا اگر نه روی سیستم کامپیوتریش قابل نصب هست؟
    ضمنا صدای موتور داخل اطاق شنیده می شه؟ چه باید کرد؟
    آیا خدمات پس از فروش در اصفهان داره؟
    هزینه نگهداری و سیرویس آن چطوره؟
    با تشکر از همه دوستان

  238. Hamid می گوید

    باسلام من یه سری صحبت درآورد این h230 شنیدم
    میگفتن مصرف سوختش بالاست این حقیقته یانه؟
    تو سایتم ندیدم از آشنایی که این ماشین داشتن شنیدم.
    لطفا زودتر کمک کنین.
    ممنون.

  239. بهزاد می گوید

    سلام حمید آقا.من دوبار باکو پر کردم و مصرف داخل شهرشو حساب کردم دقیقا صدی هفت و نیم وقتیه گه کامل تو شهر باشی جاده رو تست نکردم ولی نباید از شیش بالاتر بره.مصرفش اصلا بالا به نظر نمیرسه

  240. دهکده ویران می گوید

    با سلام
    خودروهای چینی که با انواع واقسام ومدل های مختلف ومارکهای متعدد وارد کشور شده اند فقط منافع سودآور وارده کنندگان را تامین می کند چرا که بعنوان مثال شما ال۹۰ را که ساخت کشور فرانسه می باشد با این قیمت خرید آن باید ماشین های چینی بخرید یا قیمت بعضی شاسی بلند های آن که نزدیک به صد میلیون می باشد که شما می توانید از خودروهای کره ای ویا حتی فرانسوی بهره ببرید ولی این فقط در سودآوری زیاد آن برای واردکنندگان می باشد زیرا خودروهای کره ای و فرانسوی سود کمتری برای آنها دارند ودر عوض درخودروهای چینی این سود به دوبرابر و یا بیشتر میرسد ومطمناً برای واردکنندگان دربهنرین مارک خودروی چینی بیشتر از بیست میلیون تمام نمی شود وآنها این محصولات را که در کمتر از چند کشور فقیر دیگر قابل استفاده و تقابل با دیگر مارک های دیگر خودروهای دنیا ندارد و حتی اگر دقت کنید در کشورهای فقیر همسایه خودمان نیز استفاده نمی شود ومتاسفانه مردم ایران چون حق انتخاب ندارند وبا دیدن چند آپشن هوش از سرشان میرود بنظر من این به فرهنگ مردم برمی گردد اگر فرهنگ مردم درست حسابی بود با نخریدن این محصولات ضربه محکمی به واردکنندگان می زدند تا مجبور به واردکردن خودروی درست حسابی و بدرد بخور شوند ولی وقتی مردم در راستای سود آوری آنها قدم برمی دارند آنها هیچ خودروی دیگری وارد نمی کنند و فقط به فکر جیب خود هستند شما دقت کنید که در کشورهای تولید کنند خودرو با مارک جهانی چند مارک تولید می شود ولی در چین الی ماشاالله مارک های مختلف چون دندان ایران های را شمرده اند و می دانند با کمترین کیفیت هم مردم ایران این نحصولات را می خرند نه در خودرو بلکه در تمامی محصولات دیگر رنگ و وارنگ ومتسفانه مردم نیز استقبال خوبی از آنها می کنند

    1. یک روز خوب می گوید

      دهکده ویران !!! چقدر سیاه

  241. آقا امین می گوید

    سلام من امروز ۲۳۰ دستی رو خریدم از چیز هایه که منو پشیمون میکنه اینه که چراغ مه شکن نداره درصورتی که حتی خوردو ساینا ۲۸ میلیونی مه شکن داره سنسور دنده عقب هم نداره صندلی هاش هم برقی نیست سیستم پخشش هم خوب نیست به محض روشن کردنش از نمایندگی تا خونه که اوردمش چند کیلومتر هم نشد بوی سوختگی از موتور می اومد و از اگزوز دود می اومد بیرون امید وارم مشکل ساز نشه (خیلی هم اروم روندم)
    یه پیشنهاد دارم با این قیمت برید پارس تی یو فایو بخرید درسته یکم قیافش قدیمیه ولی ادم ازش مطمعنه و امتحانش رو پس داده اپشن هایه خیلی بیشتری هم داره ممنون

  242. محمد می گوید

    ببینید کار به کجا رسیده که ملت میان از ماشین‌های چینی که پلت فرمشون اکثرا پلت فرم رده خارج برندهای معتبر هست تعریف می‌کنن، در کل ایران خودرو و سایپا و کرمان موتور و …. همه دارن با کمک همدیگه ملت رو سرکیسه می‌کنن و ماشین‌هایی تولید می کنن که عمر مفیدشون نهایتا ۵۰۰۰۰ کیلومتر یا حداکثر دو ساله…. ملت هم از یک طرف چاره‌ای ندارن و از یک طرف هم باید گفت از ماست که بر ماست، اگر چه این دومی به نظرم به واقعیت نزدیکتر هست.

  243. ناشناس می گوید

    با احترام به نظرات دوستان عزیز چند نکته به نظرم رسید که خدمتتون عرض می کنم اول اینکه صنعت خودرو کشور یک صنعت وابسته به سایر کشورهاست وشعار تولید داخل وتولید ملی فقط یک توهم است این صنعت در طول حیات ۵۰ ساله اش بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه برای مملکت داشته که اگه این سرمایه در هر صنعت دیگر ی یا بخش کشاورزی هزینه شده بودحال وروز مان بهتر از الان بود.با این حال اکثر جامعه توان خرید ماشین های خارجی که برند هستند را ندارند ومجبورند که این به ظاهر ماشین های ترکیبی وبعضاً بی کیفیت را بخرند به اعتقاد من در این بین نه چینی ها ونه سایرین هیچکدام مقصر نیستن ومقصر اصلی مدیران بی کفایت ومنفعت طلب داخلی اند که توهم خوکفایی صنعت خودرو را داشته اندو……

    1. سینایی می گوید

      شما سه راه داری:
      ۱.خودت تلاش کن و امور خودرو سازی رو به دست بگیر و مارو خلاس کن.
      ۲.تشریف ببرید آلمان زندگی کنید ماشین ترکیبی سوار نشید بنز برونید.
      ۳.پولاتونو بریزی جوب و بی ام و ۵۰ هزار دلاری رو ۴۸۰ ملیون تومان خریداری کنید.

      اگر کار های بالارو بکنید یعنی یا با سواد و فرهیخته هستید – یا بافرهتگ و جهان دیده هستید – یا پولدار و زرنگ هستید. در قیر این صورت انسانی هستید که فقط حرف میزنه و ماشین ها و صنعت خودرو سازی رو بد میدونه و کمپانی برلیانس و چینی های دیگر رو که در ایران هستند ترکیبی میدونه و خود دست روی دست گزاشته و فقط کامنت مینویسه. من به شما نمیگم صرفا به همه امثال شماهم میگم که اگر از لحاظ فکری به این حد والا رسیدید که متوجه این الودگی خودرو سازی شدید و یکی از موارد بالارو دارید لطفا کاری کنید که انسان هایی مثل بنده که زدگی معمولی دارم و برلیانس سوارم رو بی ام دبلیو سوار کنید.
      اونوقت ددعتون میکنم در غیر اینصورت نتیجه میگیرم مردمی که مثل شما کامنت میزارن فقط حرف میزنن اون هم در حد کامت و در حقیقت به هیچ درد من و این جامعه نمیخورن.

      1. سینایی می گوید

        غلط املاییارو نادیده بگیرید از ته دل نوشتم D:
        غلط – گذاشتن و … هه هه هه

  244. ناشناس می گوید

    سلام

  245. رسول می گوید

    طراحی این خودرو بی نظیره

    قیمتش دنده دستیش هم تو سال ۹۶ میشه ۴۵ میلیون

    فقط کاش مولتیمدیای فابریک رو از اول روش می زاشتن

  246. reza می گوید

    سلام من بهمن ۹۵ h230 از سایپا خریدم ایراد زیاد داره .سینی زیر موتور نداره .موتور قدرت نداره .کولر میگیرم ماشین والف میزنه.صدای موتور زیاد شنیده میشه . بجای ۴ بلندگو ۲ بلندگو فقط جلو داره ودرهای عقب حتی کابل کشی بلندگو نداره .ویه چیز دیگه که خیلی باید مواظب باشید هیچ وقت روی قسمت نقره ایی فرمان شیشه پاکن یا عطر نپاشید رنگش بلند میشه اگر باور ندارید امتحان کنید من ادکلن زدم پاشید روی فرمان رنگش خراب شد حالا در به در دنبال غربیلک فرمان می گردم

    1. سینایی می گوید

      دوست عزیز مدل اوتوماتیکش صدای موتور اصلا توی ماشین نمیان , ۶ بلندگو داره ۴ تا جلو ۲ تا عقب , رینگ های المینیومی بزرگ داره , سانروف داره , گیربکس اوتوماتیک و قابلیت دنه ای شدن داره , سینیی کف جزو امکانات نیست عزیز , آپشن هست که باید خودت بندازی تو بازار ۸۰ تومن منم تو نماینگی انداختم ۲۲۰ تومن. من ۴ ماهه دارمش ۴۳ تومن خریدم ۱۴۰۰۰ تا کار کرده آخ نگفته اصلا و به هیچ عنوان با ماشین های رده پایینی مثل ال ۹۰ و ۲۰۶ و ۲۰۷ قابل قیاس نیست.
      هرکی قبول نداره بره یه دور برل ۲۳۰ یا ۲۲۰ اوتوماتیک سوار شه بعد بره ال ۹۰ سوار شه.
      ماشین حرف نداره تو این قیمت بهترینه . م.ترشم از لحاظ قدرت راحته راحت ۲۰۶ و میگیره تو باکری هم سربالایی ۱۲۰ تا باهاش رفتم . البته الان دیگه ۱ ماهه پلیس گذاشتن توش نمیشه رفت.
      اتفاقا برعکس دوستانی که ندارن و ندیدن و نظر میدن , صدای موتور خیلی خیلی خیلی کم وارد اتاق میشه کافیه با ماشین ال ۹۰ یا پارس یا ۲۰۶ صداشو مقایسه کنید . کیفیت هم تو این رنج حرف نداره.
      دوستانی که نمیدونن بهشون اطلاع بدم که تمامی برل ۲۰۰ های سال ۹۵ وارداتی بودن و به هیچ عنوان مونتاژ نشدن و فله اومدن داخل سایپا و مونتاژ خود چین بودنن که سال ۹۶ و ماه اخر ۹۵ به بعد مونتاژ این خودرو به پارس خودرو داده شده و سریعه جلو پنجره گران قیمت رو جایگزین سپر و جلو پنجره ارزانقیمت تره مدل ۲۲۰ کرد که احمیتی نداره من که ۲۳۰ جلوپنجره فبریک دارم D:
      حتما به دنبال کانالبرلیانس سری ۲۰۰ سوار ها داخل تلگرام بگردید و جواب بگیرید.

  247. ناشناس می گوید

    سلام بر دوستان یکی از فامیلای من ۲۳۰ خریده من سوار شدم خیلی نرم بود ولی موتورش خیلی صدا می داد مال بقیه دوستان هم همینطوریه؟

  248. عشق ماشین می گوید

    دوماهه ۲۳۰دستی خریدم،عالیه،بیصدا،پرشتاب،صدانداره،صداموتورداخل اطاق نمیاد.صندلیهای راحت بخصوص براسرنشین عقب.۱۸هزارتا روندمش،آخ نکرده.
    افت قیمت داره،ولی نیازبه فروختن نیست،چون راضی میشی باهاش.تیپشم خوبه،نورعالی فرمانش برقی و نرم.ترمزاش واقعا عالیه.مصرف سوختش توجاده ۶/۵میشه حدودا.باک پر۶۳۰تارفتم حدو۲۵درصدش موند.
    بچه ها من تجربه ۱۲سال رانندگی ماشینای ایرانی دارم بخصوص سمندش بد نیست ولی وجدانا من ازاین بیشترهمشون راضیم.
    درسته گرون تره و آپشناش یه حدن،ولی میارزه درکل.

  249. ناشناس می گوید

    من اتومات ۲۳۰ نوشتم امیدوارم خوب باشه

  250. محمد می گوید

    واقعا ماشین خوب و اسپرتیه
    الان ۹ماهه ۲۲۰ دارم واقعا ازش راضیم*********

  251. مرتضی می گوید

    بین ۲۲۰ و ۲۳۰ چه تفاوتی هست؟ به نظر میاد چون ابعاد ۲۳۰ بزرگتره تو شهر شلوغی مثل تهران به مشکل بر می خوره. نسبت به ۲۲۰ عرض می کنم.

  252. Me می گوید

    دنا از هر لحاظ بهتر اینه اپشنش که دنا خیلی بیشتره درضمن نمای داخلی دنا یه چیز کاملا مشخصیه که بهتره برلیانسه. افت قیمتشم کمتره راحت فروش میره صندلی هشت حرکته کاملا برقی مانیتور با قابلیت بخش تصویری و جی پی اس تهویه مطبوع خودکار کروزکنترل شیشه های سولار همراه پاور ویندو بلندگو به همراه تیوتر کلیدهای کنترلی روی فرمان تنظیم سرعت برف پاکن با سرعت خودرو دزدگیر به همراه اژیر کارت طلایی چهارستاره قابلیت انصال دوربین عقب به مانیتور فابریک خودرو اینه های تاشو برقی بعدشم موتور ef7 روی دنا به دلیل تغییر در ضرایب گیربکس شتاب بهتری نسبت به سمند داره و بدنه حتی مستحکم تر و نکته مهم تر فراوانی قطعات موتوری بدنه تزئینی.خودم دنا ندارم(رانا دارم) که بگید تبلیغ ماشینشو میکنه همون دنا هم ماشین خیلی خوبی نیست اما حداقل مطمئنم از برلیانس H230 خیلی بهتره از هر لحاظ قیمتشم تحویل فوری ایران خودرو نزدیک ۴۲ خورده ای هست

  253. ناشناس می گوید

    سلام دوستان من میخوام برلیانس٢٣٠اتومات بگیرم راهنمایى مىکنیى ممنون میشم

  254. ناشناس می گوید

    ماشین خوبی نیست

  255. سعید می گوید

    سلام دوستان h230اتومات بخرم یا نه در حال حاضر ۲۰۶sdدارم یکی راهنمایی میکنه از دوستانی که این مدل ماشین دارن

  256. محمد می گوید

    دوستان من قصد خرید یکی با دنده اتومات رو دارم ممنون میشم دوستانی که داشتن یا آشنایی دارن راهنماییم کنند. فقط خواهشا بعضی از دوستان چینی اینجوره چینی اونجوره و این صحبت های کوته بینانه و با ضریب هوشی پایین نکنن چون دیگه واقعا حالم از پژو و پراید بهم میخوره فکر کنم انواع مدلای پژو و پراید رو بالاتر از ده سالی داشتم.

  257. محمد می گوید

    سلام دوستان. یه نظر خواهی داشتم ازتون. به نظر شما توی انتخاب رنگ این ماشبن رنگ سفید بهتره یا مشکی؟ هم از نظر زیبایی هم از نظر فرپش و مشتری پسندی. ممنون مبشم اگر جواب بدید

    1. کریم می گوید

      دوست عزیز رنگ نوک مدادیش واقعا خوشگله

  258. محمد رضا می گوید

    سلام دوستان
    من ۲۰۶ تیپ دو دارم مدل ۹۴
    میخوام بفروشم و برلیسانس h230 بخرم
    لطف کنید خداوکیلی یه نظر درست و واقعی بهم بدید که ایا این ماشین خوبی هست و کس ازش رازی بوده خرید یا نه و از ۲۰۶ بهتر یا ینه

    1. امین می گوید

      اینو میدونم که الااقل از دویست و شش های مدل جدید بهتره. از نظر سواری سواری نرمی داره یعنی رو دست انداز ها نمیکوبه ولی باید آروم رد کنی وگرنه زیرش میگیره چون ارتفاع ماشین یکم کمه و منبع اگزوز هم بزرگه. فرمونش خیلی نرمه. صدای موتورش هم ضعیفه یعنی دور های کم صدای آنچنانی تو اتاق نمیاد. شتابش هم کاملا راضی کنندس. مثل ۴۰۵ جون دار نیست. ولی شتاب خوبی داره. صندلی هاش خیلی راحته. صندوقش واقعا جاداره! سیستم صوتیش هم نسبت به قیمت بد نیست. جعبه دنده خیلی کوچیکه و دنده راحت جا میره. در کل به قیمتش واقعا میارزه

  259. کریم می گوید

    با سلام خدمت دوستان بنظر من برلیانس اصلا قابل قیاس با ماشینهای وطنی نیست برلیانس واقعأ عالیه عالی از هر نظر البته نسبت به قیمتش من خودم ۲۳۰ معمولی خریدم خیلی راضی هستم البته قبلا ال نود و پرشیا وسمند و۲۰۶ هم داشتم ولی بعد خرید برلیانس ۲۳۰ فهمیدم ماشینهای قبلیم مثل یه جوک بوده برام

  260. ابوالفضل می گوید

    ماشین خوبیه

  261. Y@S می گوید

    برلیانس پارس خودرو خیلی بهتر از این آشغالیه که سایپا تولید کرده_مال پارس خودرو هم طراحی داخلی و خارجی اش بهتره هم موتورش و هم خیلی امکانات بیشتری داره_ شرکتی که آشغال هایی مثل پراید و تیبا میسازه میخواید واستون بنز و بی ام و تولید کنه؟!!!

  262. سجاد می گوید

    سلام به همه دوستان من الان چند روزی برویانی معمولی ۲۳۰ خریدم ماشین خوب و راحتی سواری باهاش عالیه فقط یه بدی که داره صدای موتور که خیلی تو اتاق میاد مخصوصا زمان راه افتادن

  263. سجاد چوپان نزاد می گوید

    با سلام
    من تازه این ماشینو خریدم مثلا پارس خودرو زده اصلا ازش راضی نیسم صدای زیادی وارد اتاق میشه که باعث سردرد میشه
    دنده هاشم مشکل داره به خصوص دنده ۲ که بعضی وقتا اصلا جا نمی ره کلا خوب نیس

  264. حسن می گوید

    برلیانس h230 ماشین فوق العاده ای هست و مطمئنم این خودرو به دلیل فروش زیادش تو این قیمت نمیمونه ،مشکل اصلی در برخی از نمایندگی های فروش این محصوله مثل:نمایندگی سعید خانجانی که بسیار خوش استقبال وبسیار بسیار بد بدرقه هستند البته شعبه ۲ اون رو شنیدم افتضاحه وقتی می بینن مشتری تکمیل وجه کرده ،وحشی میشن، متاسفم برای سایپا با این نمایندگی هایش ،ا این نمایندگی خرید نکنید.

  265. محمد رضا می گوید

    با سلام خدمت همگی دوستان
    من نمیخام به کسی توهین بکنم و یا از چیزی تعریف یا خراب بکنم.
    من اولین ماشینم پژو ۴۰۵بود که سال ۸۳خریدم و واقعا راضی بودم و بعد ده سال بدون اینکه دست به موتورش بزنم فروختم.
    فکر میکردم هنوز کیفیت ساخت خودرو های ایرانی مثل گذشتس که رفتم پارسtu5خریدم دقیقا بیست فروردین ۹۶تحویل گرفتم و تا سی خرداد دوبار موتور عوض شد توسط نمایندگی ولی صدای موتورش که مثل بوئینگ ۷۴۷میومد تو اتاق نیفتاد.
    به غیر موتور جعبه فرمون و گیربکس هم عوض شد.
    اخرش شکایت کردم و ماشین رو دادم و سمند ef7 turboخریدم که اوایلش عالی بود.
    پرشتاب.طراحی داخل نسبتا خوب و رانندگی عالی ولی بعد دوماه دوتا از سوزن انژکتور هاش خراب شد بعدش دریچه گاز،بعدش ecu و گیربکس و در اخر به علت شکستن رینگ جلو که خیلی بی کیفیت بود و از وسط خیلی دقیق شکسته بود چپ کردم و ماشین ۴۲میلیونی رو ۱۳میلیون فروختم.
    من که دیگه آب از سرم گذشته بود زانتیا خریدم ولی خرج سنگینش نابودم کرد و گفتم خودرو چینی رو هم امتحان کنم و برلیانس ۲۳۰خریدم البته دستی
    الان ۵۰هزار تا سوارش شدم اخ نگفته و خیلی راحت و سرو صداست و مهم تر اینکه تک سوزه و cngموتورشو نابود نمیکنه.
    ظاهرش خوشگله،سواریش نرمه و کم مصرف و مستحکمه.
    من یه ادم کشاورزم و همیشه تو صحرا و مسیر خاکی سوار میشم برخلاف بقیه ماشینام ک صدای جر جر میفتاد تو اتاق این اصلا همچین صدایی نداره.
    در مورد برخی دوستان هم که راضی نیستن باید عرض کنم شانس هم دخیله همونطور که سمند دهن منو سرویس کرد دوستم که باهم خریدیم بشدت راضیه.
    امیدوارم هر خودرویی دارید چرخش واستون بچرخه و اذیت نشید.

  266. sasy می گوید

    ماشین توپیههههههه معرکست ژوووون

  267. مهرزاد می گوید

    من خودم یکسال این ماشینو دارم بسیار رازی هستم فقط مسئله خدمات پس از فروش در سایپا خیلی بد است ، خودرو خوبیه ولی گارانتیش تا حالا هیچ کمکی نکرده و وسایلشو باید خودمون تعمین کنیم

  268. ناشماس می گوید

    آقا من میخوام۲۳۰بخرم به نظرتان خوبه

  269. مهسا می گوید

    سلام‌دوستان
    محل حک شماره شاسی برلیانسh230_ATmمدل۹۶کجاست؟لطفا سریع جواب بدین‌مرسی

  270. مسعود می گوید

    سلام من یک برلیانس صفر اتومات ۹۷اخرین اپشی خردم دو روز بعد رفتم از مشهد رفتم بابلسر رفتم کولر روی اخرین درجه باسرعت بین ۸۰تا ۱۱۰میرفتم العان میبینم که از عقب ماشی صدا میاد وقتی که داخل دسنداز میرم ویا وقتی که داخل خاکی میرم مشکل دیکه که داره زیر صندلی عقب ماشین داغ میشه وو,USBکار نمی کنه

  271. Abbas می گوید

    سلام دوستان لطفا در مورد دید خودرو ونقاط کور اون توضیح بدید اونیکه تجربه رانندگی شو داره مرسی

  272. عبادی می گوید

    چراسینی زیرموتوررابازکرده اید یانصب ننموده اید؟

  273. امیر می گوید

    این ولوم ظبط خودرو ۲۳۰همش قاطی میکنه مشکلش از چیه،ماشین هم صفره،کسی میدونه؟

  274. جواد می گوید

    سلام
    من این ماشین رو خریدم ۲۰میلیون پیش دادم قرار بود آخر شهریور دعوتنامم بیاد ولی نیومده به نظرتون کی میاد؟

  275. سامان می گوید

    سلام.لطفا دوستانی که ماشینو دارن نظر بدن.این ماشین فوق العاده ست.موتورش کاملا بی صدا و جعبه دنده خیلی روان داره.شش ماهه دارمش تا حالا چند بار که ماشین روشن بوده سوار شدم حواسم نبوده استارت زدم اینقدر موتورش بی صدا.بنزین سوپر باید بزنید داخل درب باکش نوشته.کولر و بخاری فوق العاده داره.داخلشم کلی شیکه.صندوق عقبش از ال ۹۰ هم حجمش بیشتر.در کل خیلی شیک و از همه ایرانی ها بهتره.به نظرم کیفیتش با کره ای برابری میکنه.

  276. ارمین می گوید

    سلام من تازه ۲۳۰ خریدم ، صدای موتور خیلی تو اتاق میاد ، این طبیعیه؟

  277. سهیل می گوید

    بنده شش ماهه برلیانس ۲۳۰ خریدم و واقعا ازش راضی هستم،هرکی از این ماشینا بد میگه گاری سواره ،گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پبف پیف،من با این ماشین از تهران به مشهد سفر کردم واقعا عالی بود و اصلا احساس خستگی نکردم و تو سرعت بالا اصلا انگار ماشین چسبیده کف جاده با پراید ۱۰۰ تا میری کل ماشین به لرزه میوفته و ماشین انگار رو هواست و کنترلی روش نداری،ماشین داخلی نخرید چون همشون آشغاله اینایی هم که سنگ ماشین داخلی رو میزنن مطمئن باشید ذی نفع هستن تو این قضیه و وظیفه دارن بیان تو این سایتها از ماشینای تولید داخل تعریف کنن و بگن ماشین چینی خیلی بده،جمع کنید بابا این آشغالای تولید داخلیتونو

  278. محمد می گوید

    من دو ماهه برلیانس ۲۳۰ گرفتم. اون اوایل موقع استارت، صدای معمولی و خوبی بود ولی الان انگار کمی گاز میخوره و دور موتور بالا میره. دلیلش چیه؟

  279. ناشناس می گوید

    سلام دوستان
    من چهار ساله برلیانس ۲۳۰ دستی دارم تا حالا هیچ مشکلی برام پیش نیامده موتور کم صدا جادار و نرم
    کیفیت عالی موتور بدون خرج در این همهم سال هیچ مشکلی نداشتم لطفا از چینی بودن این خودرو قضاوت نکنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.