مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار تصاویر جاسوسی از نسل جدید بی‌ام‌و Z4!

براساس آخرین تصاویر جاسوسی منتشر شده از نسل آینده بی‌ام‌و Z4، می‌توان به این موضوع پی برد که رودستر موردنظر از طراحی زیبا و جذابی بهره می‌برد. در نسخه‌ای که این شرکت خودروسازی آلمانی تحت آزمایش قرار داده، چراغ‌های جلو و عقب نمایان بوده و طراحی آن‌ها برای ما قابل مشاهده است. ظاهرا بی‌ام‌و علاقه‌ای به مخفی کردن این دو بخش از خودرو آینده خود نداشته است.

نسل جدید بی‌ام‌و Z4

این شرکت قسمت‌های دیگر خودرو همانند جلو پنجره را به خوبی با محافظی پوشانده تا نتوانیم هم‌اکنون طرح نهایی درنظر گرفته شده برای نسل جدید بی‌ام‌و Z4 را مشاهده کنیم، البته طرح کلی آن تا حدودی برای مشخص شده است. براساس این تصاویر می‌توانیم حدس بزنیم که بی‌ام‌و در طراحی نسل جدید Z4، نیم‌نگاهی به طرح مفهومی معرفی شده خود از این رودستر در گذشته نه چندان دور، داشته است. برای مثال هر دو نمونه از چراغ‌های زاویه‌دار بهره برده و البته به احتمال زیاد قسمت بالایی چراغ در نمونه آزمایشی توسط محافظی مخفی شده است.

چزاغ‌های عقب نیز بی‌شباهت به طرح مفهومی این شرکت نیستند و هر دو L شکل بوده و در آن‌ها از LED استفاده شده است. البته یک تفاوت در طراحی چراغ‌های عقب وجود دارد که آن، قرار گرفتن چراغ‌های راهنما در بالای LED اصلی این خودرو است. این تغییر کوچک باعث اسپرت‌تر شدن طراحی عقب نسل جدید بی‌ام‌و Z4 جدید می‌شود.

بخش پشتی خودرو به غیر از چراغ‌ها، کاملا توسط محافظ پوشانده شده و نمی‌توانیم  در رابطه با شباهت آن با نمونه مفهومی معرفی شده، حدسی بزنیم. با این‌که طراحی آن برای ما مشخص نیست، ولی می‌توانیم تقریبا مطمئن باشیم که بی‌ام‌و در بخش عقب خودرو از المان‌های جذاب موجود در نسخه مفهومی، بهره گرفته است.

پلتفرم مورد استفاده در نسل جدید بی‌ام‌و Z4 با پلتفرم تویوتا سوپرا جدید یکسان است. براساس اطلاعات فاش شده در گذشته، این خودرو آلمانی از دو موتور متفاوت بهره می‌برد که یکی دارای 4 سیلندر بوده و حجمی برابر با 2.0 لیتر دارد و قدرت نمونه دیگر را موتوری 6 سیلندر با حجم 3.0 لیتر تامین خواهد کرد. گفته می‌شود که در ایالات متحده تنها نمونه قوی‌تر به فروش می‌رسد. در هر دو نمونه قدرت به چرخ‌های عقب منتقل شده و خریدار قادر به سفارش گیربکس دستی و یا اتوماتیک برای آن خواهد بود.

براساس گزارش ها، تولید هر دو نسخه این خودرو در اوایل سال 2018 در کارخانه Magna Steyr’s در کشور اتریش شروع خواهد شد.

در حال حاضر اطلاعات کمی در رابطه با تویوتا سوپرا جدید وجود دارد، ولی به احتمال زیاد در نمایشگاه خودرو توکیو شاهد رونمایی از نسخه مفهومی آن خواهیم بود. اطلاعات منتشر شده به یکسان بودن موتور این خودرو با رقیب آلمانی خود اشاره دارد که البته سوپرا جدید تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. در نهایت باید بگوییم که این احتمال وجود دارد که تویوتا در این محصول جدید از موتور تولید شده خود استفاده کند.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا