مکمل بنزین
آموزشبرگزیده‌ها

چطور از سیستم کروز کنترل استفاده کنیم؟

امروزه یکی از آپشن‌هایی که بر روی بسیاری از خودروهای سطح متوسط به بالا قرار دارد سیستم کروز کنترل است. این سیستم که با نام‌های سیستم کنترل سرعت و سیستم کروز اتوماتیک نیز خوانده می‌شود، سیستمی است که به صورت اتوماتیک سرعت خودرو را کنترل می‌کند. این سیستم روی دریچه گاز نصب می‌شود تا سرعت را در حدی نگه دارد که توسط راننده تعیین شده است. مزیت استفاده از سیستم کروز کنترل جلوگیری از خسته شدن پای راننده و تثبیت سرعت خودرو در مسیرهای مستقیم است.

در ابتدا وارد جاده با مسیر مستقیم شوید و سرعت‌ خودرو را به 65 کیلومتر بر ساعت یا بیشتر برسانید. دلیل اینکه پیش از فعال شدن سیستم کروز کنترل باید سرعت از 65 کیلومتر بر ساعت بیشتر شود این است که خودرو تا به یک سرعت معین نرسد کروز کنترل فعال نخواهد شد.

Cruise Control 2

روی غربلیک فرمان یا بر روی دسته‌های کنترلی اطراف آن دکمه یا اهرمی وجود دارد که کروز کنترل را فعال می‌کند. پای‌ خود را همچنان روی پدال گاز نگه دارید تا سرعت کم نشود سپس دکمه روشن کردن کروز کنترل را فشار بدهید. توجه داشته باشید وقتی پدال گاز را رها می‌کنید، دور موتور پایین می‌آید که عادی است و به معنای  فعال شدن کروز کنترل است. همچنین یک چراغ کوچک اعلانگر بر روی کنترل پنل نیز این موضوع را به اطلاع شما خواهد رساند.

Cruise Control 5

برای غیر فعال کردن کروز کنترل، پدال ترمز را فشار دهید و یا دکمه خاموش کردن آن را بزنید. با غیر فعال شدن این سیستم می‌توان از طریق پدال گاز کنترل خودرو را در دست گرفت.

Cruise Control 6منبع : Wikihow

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام به دوستان عزیز
    گول شرکت نوتاش صنعت رو برای نصب کروز کنترل نخوردید. نحوه نصب فوق العاده ضعیف و نصابها بی تجریه هستند و خدمات پس از فروش اصلا ندارد. دستگاهی که خراب است و باید عوض شود به هیچ عنوان تعویض انجام نمی شود و فقط تعمیر می کنند که اصلا به درد نمی خورد . پول خود را دور نریزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا