مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

زشت‌ترین خودروهای جهان را بشناسید!

طبیعی است هر کسی که بخواهد پول خرید خودرویی را بدهد، باید از ظاهر آن نیز خوشش بیاید؛ وگرنه خرید یک وسیله نقلیه زشت اصولا توجیهی ندارد.

اما خب، این موضوع گاه از دید تولید کنندگان و طراحان خودرو متفاوت است. باز می‌گردیم به دهه 1990، زمانی که طراحی اکثر خودروهای تولید شده بسیار ساده بود. با اینکه در آن زمان ماشین‌های زیبا و اسپرتی نیز یافت می‌شد، اما اکثریت محصولات با ظاهر ساده و بی آلایش خود در خیابان‌ها تردد می‌کردند؛ اما روی دیگری از این سادگی، زشتی بود! اتفاقی که برای خیلی از محصولات آن زمام رخ داد و هم اکنون پس از سال‌ها نیز با دیدنشان ممکن است تعجب کنیم.

در اینجا می‌خواهیم به لیستی از خودروهای تولید شده دهه 1990 نگاهی بی اندازیم، محصولاتی که شاید قدرت بالایی در رانندگی داشتند، اما در طراحی، حرفی نمی‌توانستند که بزنند.

ظاهر و بدنه‌ این خودرو به هیچ وجه زیبا نبود و به نظر می‌رسید که از فلز نیمه ذوب شده در آن استفاده شده است؛ اما خب در کنار ظاهر نه‌چندان جالبش، این محصول یکی از بهترین خودروهای خانواده و استیشن در زمان خود محسوب می‌شد.

در واقع زمانی که مرسدس بنز و بی ام و در حال فکر برای تولید محصولاتی خانوادگی بودند، نیسان Quest برای خود بزرگی می‌کرد.

nissan-quest

  • Saturn SW1

در طراحی این خودرو به نظر می‌رسد که کمپانی فوق در اقدامی جالب، یک واگن را به ته یک خودروی سدان چسبانده است. یک طراحی کاملا ساده و بی حوصله! از طراحی جلوی این خودرو نیز که چیزی نگوییم بهتر است.

saturn-sw

  • Chrysler Imperial

طرح نهایی این خودرو را باید توهین بزرگ و مستقیمی به نمونه همین اتومبیل که در دهه 1960 تولید شده بود دانست. محصولی عجیب و غریب، با یک طراحی خاص و بدنه‌ای بیش از حد دراز! دوست داشتید این خودرو را داشته باشد؟

1448464862-1448383471-images-chrysler-imperial-1990-1

  • Oldsmobile Achieva

محصولی قدیمی از یک کمپانی قدیمی! ساده و بی ریا!

-oldsmobile-achieva-coupe

کمپانی بیوک را همه می‌شناسیم! محصولی که سال‌های زیادی با خودروی‌های خاصش در ایران و تهران جولان می‌داد و البته هنوز هم برخی از مدل‌های خاصش در خیابان‌ها دیده می‌شوند. این خودرو دارای یک جلو پنجره و سپر عجیب و غریب است و من شخصا نمی‌دانم دلیل این نوع طراحی چیست؟

buick-gs-1992-1

البته این کمپانی در جدیدترین تولیدش برای سال 2017، نشان داد که کارهای خاصی بلد است!

امکان ندارد که این خودرو را ببینید و نخندید! درست است؟ طراحی این خودرو شبیه برنامه‌های کارتونی کودکان بوده و هنوز معلوم نیست سوزوکی در هنگام طراحی این خودرو به چه چیزی فکر می‌کرده است!

هنوز دارید می‌خندید نه؟ اسپویلر عقب نیز یکی از مسخره‌ترین چیزها برای این ماشین است.

1997-suzuki-x-90

حتما دوو را می‌شناسید! کمپانی قدیمی کره‌ای که سال‌ها با محصولاتی چون دوو اسپیرو، دوو ریسر، دوو ماتیز و دوو سی یلو در کشورمان حضور داشت.

با توجه به کیفیت محصولات این کمپانی، خاطره خوبی از خودروهای دوو در اذهان ما باقی مانده است؛ اما خودرویی که می‌بینید، در میان تولیدات این کمپانی آن‌چنان خوب در نیامده و ظاهر آن نیز که دیگر مشخص است. یک جلو پنجره عجیب و غریب در کنار چراغ‌هایش ظاهری زشت را برای Nubira ساخته است.

daewoo-nubira-front-

  • Ford Aspire

بر خلاف نام زیبای این خودرو، طراحی‌اش اما اصلا آرمانی نیست! دقت کنید؛ انگار در انتهای خودرو تخم مرغی بر روی 4 چرخ قرار گرفته است!

-ford-aspire-front

  • Eagle Summit Wagon

این خودرو یک مینی مینی ون است! به نظر می‌رسد که یک بدنه اضافی بین چرخ‌های عقب و جلو قرار گرفته است! حاصل این طرح، یک خودروی زشت و بی ریخت است که می‌بینید.

eagle-summit-wagon

  • Pontiac Grand Am

نام پونتیاک به اندازه کافی بزرگ است! اما این خودرو از کیفیت ساخت بد، بهره گیری از کیفیت پایین قطعات در طراحی داخل و ظاهر بیرونی عجیب و زشت رنج می‌برد.

-pontiac-grand-am-1992-pictures-1

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

    1. :))))) دمت گرم انصافا هر دو تا رو درست گفتی فقط تیبا ی قورباغه رو از قلم انداختی!!!

  1. به نظر من پژو و رنو زشت ترين ماشين هاي دنيا از همه لحاظ ميباشد .

  2. به نظر من پژو و رنو زشت ترين ماشين هاي دنيا از همه لحاظ ميباشد .

  3. آرزوی اکثر ایرانی ها داشتن یکی از این ماشین های بقول شما زشت می باشد. هر کدامشان از خودروهایی که ایرانخودرو و سایپا میزنن خوشگلتره. ال90 را بزارین جلوی اینا از خنده روده بر میشن. تیبا و …..همینطور

  4. اصلا انتخابتون درست نیست … بعضی هاشون واقعا زشت نیستند بلکه متوسط هستند … اگه بخواین اینطوری محاسبه کنید سمند ، پژو ، پراید ، تیبا ، ال 90 ، کراسلر ، تمام ماشین های فرانسوی و چینی همه زشتن

  5. من که زشت تر از 206 صندوقدار چیزی ندیدم روح طراحش با طراح تیبا محشور بشه انشاا..

  6. یعنیییییییییییی پراید از اینا قشنگترهههههه ای خدااااااااااااااااااااااااااا توبه

  7. به نظر من اینا همشون زشت نیستند..یعنی چون ما اکثر ماشین های دورمون پراید هستند اینا رو زشت نمیبینیم..یعنی دست خودمون نیستا…!!!

  8. جای ماشینای ایرانی چرا خالیه
    خوشگل ترینشون از اینا زشت تره

  9. جالبه زشت ترین ماشین تمام اعصار پونتیاک آزتک اصلن تو این لیست نیست!!!

  10. این اطلاعات عالی بود،لطفا پارت 2 و 3 هم بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا