مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

احتمال صادرات پژوهای ایران‌خودرو به ترکیه!

براساس مفاد قرارداد بسته شده میان دو شرکت ایران‌خودرو و پژو فرانسه؛ پژو باید 30 درصد از محصولات تولید شده خود در ایران را به کشورهای دیگر صادر کند. به همین منظور ژان کمار، مدیر امور خاورمیانه و آفریقایی کمپانی پژو؛ کشور ترکیه را به عنوان یکی از نامزدهای صادرات پژوهای تولید شده در ایران نام برده است. وی معتقد است که برای صادرات پژوهای تولیدی در ایران، باید روی محصولات دیزلی و همچنین ارتقای استاندارد آلایندگی سوخت به یورو 6 تمرکز کرد. وی در حال حاضر شرایط تولیدات ایران‌خودرو را برای صادرات به ترکیه مهیا ندانسته و دلیل آن را نبود استاندارد یورو 6 در تولیدات ایران‌خودرو و بی‌توجهی به این استاندارد دانست.

i

پژو در حال حاضر سه محصول آینده خود در بازار ایران، یعنی پژو 301،208 و 2008 را توسط کارخانه‌جات خود در اسپانیا و فرانسه، به میزان اندکی در ترکیه عرضه کرده است.

با این توصیف نباید به صادرات محصولات پژوهای ایران‌خودرو به بازار ترکیه امید چندانی داشت، هر چند که پژو می‌تواند با ارائه تکنولوژی‌های مرتبط با استاندارد آلایندگی محصولات ایران‌خودرو را به یوررو 6 برساند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا