مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

سایپا به طور رسمی تولید شاسی‌بلند واقعی را تایید کرد + زمان و عرضه

صبح امروز بود که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسمی از آغاز پروژه تولید یک SUV واقعی در گروه خودروسازی سایپا خبر داد. سلیمانی در ادامه بیان کردند که نخستین خودرو SUV آفرودی با نشان ایرانی که در کشور تولید خواهد شد، خبر داد. همچنین چندی پیش ما در پایگاه خبری چرخان در چند نوبت به این شاسی‌بلند پرداختیم و به عنوان اولین رسانه خودرویی کشور، نام و کاتالوگ اختصاصی این خودرو را که توسط شرکت زامیاد طراحی شده بود را منتشر کردیم. اما بهتر است بدانید که نام اولین شاسی‌بلند واقعی تولیدی در بین خودروسازان دولتی کشور، زامیاد تیوان نام دارد.

اما ایشان درباره زمان ورود این خودرو به بازار بیان کردند که در راستا تداوم برنامه تحول‌گرایانه سایپا در سبد محصولات و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محصول جدید گروه سایپا سال آینده به تولید انبوه رسیده و وارد بازار می‌شود. اما بهتر است بدانید که وقتی صحبتی از گروه خودروسازی سایپا می‌شود، به معنای این است که به احتمال قوی، محصول مورد نظر از یک شرکت زیرمجموعه سایپا عرضه خواهد شد و این SUV نیز طبق این برنامه، توسط شرکت زامیاد در آینده نزدیک تولید و عرضه خواهد شد.

سلیمانی در خصوص شاسی‌بلند جدید گروه سایپا نیز گفت: این محصول نخستین خودرو SUV بومی‌سازی شده در داخل کشور خواهد بود و ویژگی‌های دو دیفرانسیل و شاسی مستقل در آن دیده می‌شود که این موضوع قابلیت، توان و کیفیت قابل ملاحظه‌ای به این خودرو می‌بخشد و آن را به خودرویی آفرودی و سرسخت تبدیل می‌کند. وی افزود: با ورود این محصول به بازار، صنعت خودرو ایران پس از سال‌ها شاهد تولید یک خودرو متفاوت در داخل کشور خواهد بود.

در زیر میتوانید کاتالوگ زامیاد تیوان را مشاهده کنید.

 

همچنین سلیمانی در این گفتگو بیان کرد که از نیمه دوم سال جاری تا پایان سال آینده با ورود خودروهای گروه ساینا جدید، کوییک جدید، شاهین، کراس‌اوور SP100 کراس و همچنین شاسی‌بلند مذکور، به خانواده محصولات سایپا، تحولی اساسی در سبد محصولات این گروه خودروسازی ایجاد شده و تصویر ذهنی مشتریان عزیز و جامعه نسبت به سایپا تغییر خواهد کرد.

باتوجه به اخبار واصله، زامیاد تیوان و نمونه نهایی خودرو زامیاد پادرا پلاس که تفاوتی اندک با نمونه اولیه که چندی پیش معرفی شد دارد، احتمالا بزودی هردو این خودروها، رونمایی و معرفی شوند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تولید نه بگو مونتاژ اونم بعد ۴۲ سال مونتاژ چینی ، اگه هم برا تجارت بود هم برا رفاه مردم خوب بود ولی همه اینا واسه پر کردن جیب یه عده است چه خودروساز دولتی باشه چه خصوصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا