مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

دانگ ‌فنگ گلوری 580 با خودروسازی ستاره نیک آریا به ایران می‌آید؟

چندی پیش بود که پایگاه خبری چرخان، تصاویری از دو محصول شرکت دانگ فنگ که در حال تست بودند، منتشر کرد. خودروی دانگ فنگ Glory 580 که در رده کراس‌اوورها قرار دارد، گویا در دو تیپ 7 نفره و 5 نفره قرار است وارد کشور شود.

اما در زمان نگارش خبر قبلی، معلوم نبود که کدام یک از خودروسازان کشورمان قصد دارند تا با بهبود اوضاع و شرایط، این دو خودرو را در ایران مونتاژ کنند. ولی با پیگیری خبرنگار چرخان، معلوم شد که گویا شرکت خودروسازی ستاره نیک آریا (اسنا)، اقدام به واردات نمونه‌هایی از خودروهای مذکور برای بازارسنجی و… کرده است. این شرکت که تا به امروز فعالیت زیادی در حوزه حمل و نقل انجام داده، توانسته تا محصولاتی چون اتوبوس شهری، بین شهری، اتوبوس BRT، ون مسافرتی و آمبولانس را در ایران عرضه کند.

البته هنوز مشخص نیست که این خودرو بزودی در ایران مونتاژ شود یا خیر اما باتوجه به اینکه شرکت دانگ فنگ لیوژو، چندی است که با برخی از خودروسازان خصوصی کشورمان همکاری هایی را انجام داده که تاکنون محصولاتی چون دانگ فنگ SX6 با نام فردا SX6، دانگ فنگ IX5 با نام بهمن دیگنیتی و… به مرحله مونتاژ در ایران رسیده‌اند، احتمال تولید خودروی گلوری 580 نیز افزایش پیدا کرده است. البته بهتر است بدانید که قرار است تا خودروهای دیگر و بیشتری از دانگ فنگ در ایران مونتاژ شود.

معرفی کوتاه مشخصات گلوری 580

خودروی دانگ فنگ گلوری 580، دارای موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس 6 سرعته CVT، توانایی تولید 156 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد. البته بهتر است بدانید که گلوری 580 دارای طول، عرض و ارتفاعی برابر 4680، 1845 و 1715 میلی‌متر است.

از امکانات این خودرو، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
• مانیتور یا نمایشگر 8 اینچی به‌همراه دوربین 360 درجه (در نسخه جدید این خودرو که در کشور چین رونمایی شده است، طراحی داشبورد بطور کل متحول شده و دارای یک مانیتور 15 اینچی لمسی است).
• سامانه ورود بدون کلید و استارت خودرو بصورت دکمه
• سنسور هشدار موانع در قسمت عقب و جلو خودرو
• تهویه هوشمند با دسترسی کنترلی برای ردیف عقب
• سقف پانورامیک
• و…

اما آن‌طور که مشخص شده است، تولید گلوری 580 توسط یک خودروساز بخش خصوصی انجام خواهد گرفت.

در رابطه با قیمت این خودرو نیز می‌توان گفت که گلوری 580 در بازارهای جهانی، قیمتی حدود 12 الی 18 هزار دلار دارد. باتوجه به قیمت مشابه این خودرو با چری تیگو 7، می‌توان انتظار داشت که قیمت گلوری 580، احتمالا کمی کمتر از چری تیگو 7 خواهد بود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یعنی این همه خودرو سازی خصوصی و دولتی شدن مونتاژ کار یه شرکت چینی که سابقه ای هم نداره . یعنی هر چی بگی وای بر خودروسازی ما باز هم کمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا