مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

بدعهدی چندباره ریگان خودرو باعث ایجاد اعتراضات مشتریان، مقابل سازمان حمایت شد

در پی بدعهدی شرکت شهرخودرو به عنوان نماینده فروش محصولات تولیدی ریگان خودرو در تحویل خودرو کوپا، مشتریان و حواله داران این خودرو برای چندمین بار در سال 99، مقابل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اقدام به تجمع کردند.


شهرخودرو مسئول فروش محصولات تولیدی ریگان خودرو از سال 97 همکاری با هم را شروع کردند. گویا شرکت شهرخودرو علیرغم ناتوانی در تحویل خودرو برای ثبت‌نام کنندگان خرداد و تیر 97، همچنان بعد از آن مدت، پیش‌فروش خودرو کوپا را ادامه داده و تا به امروز توانایی تحویل این خودرو بصورت انبوه به حواله داران را ندارند. البته بهتر است بدانید که حدود بیش از 940 نفر فقط در سال 97، حواله دار این خودرو هستند.
به گفته یکی از معترضان به بدعهدی شهرخودرو و ریگان خودرو، این شرکت هر روز قول جدیدی به تحویل خودرو را داده و از اسفند 97 که موعد تحویل ثبت نام کنندگان خرداد و تیر بوده، هر دفعه تحویل را به یک ماه آینده سوق داده اند و تا به امروز تحویل انبوه این شرکت آغاز نشده است. اما در جدیدترین برنامه ارائه شده برای تحویل خودرو کوپا، ریگان خودرو قول تولید صددرصدی تعداد 250 دستگاه از مدل نیمه فول (رویال) را تا بهمن امسال به مشتریان داده است. ولی باتوجه به اینکه اغلب مشتریان اقدام به خرید مدل فول کوپا یعنی فلگشیپ کرده‌اند، هنوز خبری از تولید نبوده و شرکت مذکور، زمان تحویل فلگشیپ را به اردیبهشت سال آینده موکول کرده است.

باتوجه به پیام‌های ارسالی مشتریان، این عملکرد بسیار ضعیف شرکت‌های ریگان خودرو و شهرخودرو، باعث شده تا حواله داران خودرو کوپا، مقابل برخی شعب این دو شرکت که در شهرهایی مثل اردبیل، اصفهان، تهران، مشهد و… وجود دارند، اقدام به تجمع کرده تا شاید مسئولان با مشاهده این موارد، اقداماتی را انجام بدهند.

اما در ادامه بهتر است بدانید که این شرکت، در سال 96 اقدام به رونمایی خودرو کوپا کرده و از اواخر آن سال، شروع به مونتاژ این خودرو در کارخانه ارگ جدید بم کرد.
اما به گفته یکی از مشتریان، این افراد در خرداد سال 97 خودرو کوپا را در مدل فلگشیپ ثبت نام کرده و شرکت های نام برده در اردیبهشت سال 98 با اخذ مبلغ بیشتر، قول تحویل کوپا در مدل فیس لیفت را به مشتریان داده بودند.

آنطور که ثبت‌نام کنندگان گفته‌اند ، یکی از مدیران فروش شرکت شهرخودرو که نماینده فروش و خدمات پس از فروش ریگان خودرو را به عهده دارد، قول تحویل کوپا با آپشن‌هایی را به مشتریان داده بوده که اصلا شرکت مادر، یعنی زوتی چین، چنین خودرویی را تا به حال تولید نکرده است.
این آپشن‌های فضایی و چه بسا تماما کذایی به شرح ذیل است:

– اتوپارک
– دارای موتور 2000 سی سی توربوشارژ
– سردکن های صندلی
– گرمکن ردیف دوم
– دنده موسی و دنده پشت فرمان
– و 11 آپشن دیگر …

سوال اصلی این مشتریان این است که اگر این شرکت توانایی تحویل خودرو را ندارد، چرا اقدام به ثبت‌نام خودرو کرده و باعث نارضایتی شده است. حتی این حواله دار اقدام به شکایت در دادگستری، وزارت صمت، سازمان حمایت از مصرف کننده نیز کرده است که هیچ یک از این اقدام ها، باعث رضایت و تحویل خودرو به این حواله دار نشده است.
این مسائل، نشانگر عدم نظارت کافی وزارت صمت را بوده و باعث ایجاد مشکلات فراوانی از جمله اقتصادی و حتی روحی برای مردم شده است.
امید است تا مسئولان کشوری و بخصوص مسئولان وزارت صمت با نظارت بیش تر و صادر کردن مجوز دقیق برای تولید و فروش خودرو، بتواند از این نارضایتی ها جلوگیری کند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا