مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروخبر

لوگوی جدید رنو به صورت رسمی رونمایی شد

یکی از مهم‌ترین عناصر در رخ ظاهری خودرو، لوگوی برند و شرکت خودروساز است که هویت اتومبیل را مشخص می‌سازد. فرض کنید خودروی جدید شرکت فراری را بدون نشان اسب معروف ببینید یا محصولات مرسدس بنز بدون نشان ستاره سه‌پر تولید شوند، این خودروها بدون لوگو برند خود کاملا بی‌هویت هستند. برای طراحان یک شرکت خودروسازی هیچ چیزی مانند لوگوی برند که در پیشانی خودرو هک می‌شود اهمیت ندارد و به همین دلیل است که تمام شرکت‌های خودروسازی علاوه بر حفظ اصالت لوگو برند، همواره تغییرات جزئی و بروزرسانی‌های جذابی بر روی نشان شرکت خود انجام می‌دهند تا لوگوی حک شده بر روی خودرو مدرن اما با اصالت و جذاب باشد.

در سال‌ گذشته پس از تغییر لوگوی BMW برای خودروهای الکترونیکی i4، شرکت رنو نیز از لوگوی جدید خود رونمایی کرد، البته لوگوی جدید رنو در تبلیغات و برخی تصاویر غیررسمی فاش شده بود اما این شرکت به تازگی، لوگوی جدید خود را به صورت رسمی معرفی کرد.

نشان رنو از 122 سال پیش که این شرکت خودروسازی تاسیس شد، تغییرات محسوسی به خود دیده است، در سال 1925 پس از 8 بار تغییر لوگوی رنو، نشان این شرکت به شکل یک الماس درآمد و پایه و اساس لوگوی فعلی رنو از آن زمان بنانهاده شد. سال 2015 آخرین باری بود که نشان رنو تغییر کرد اما طراحان این شرکت احساس کردند که باز هم این نشان نیاز به تغییر دارد و طرح جدیدی را برای پیشانی خودروهای خود در نظر گرفته‌اند.

خودرو الکترونیکی رنو 5

لوگوی جدید رنو برای اولین بار در طرح اولیه خودرو الکترونیکی رنو 5 مشاهده شد، این نشان به جای پیروی از یک طرح کلی، شامل خطوطی است که طرح الماس رنو را بازسازی می‌کنند و برای استفاده در محصولات الکترونیکی جدید این شرکت مناسب‌تر هستند.

نشان جدید رنو از قانون نانوشته “حفظ اصالت با طراحی مدرن”پیروی می‌کند و یک بخشی از تکامل لوگوی رنو طی 122 سال اخیر است، اتافاقی که احتمالا در آینده نیز با آن مواجه خواهیم شد.  این لوگو در حال حاضر برای خودروی الکترونیکی رنو 5 استفاده شده که قطعا حالا حالاها وارد ایران نخواهد شد، اما به زودی از این لوگو در دیگر محصولات رنو نیز استفاده می‌شود که شاید تعداد معدودی از آن‌ها را در کشور ببینیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا