مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت پورشه ماکان معرفی شد

پورشه کراس‌اوور پرفروش خود یعنی ماکان را فیس‌لیفت کرده و به قدرت همه مدل‌های آن افزوده است اما طراحی اولیه این خودرو در سال 2014 آن‌قدر خوب انجام گرفته که نیازی به تغییرات ظاهری بزرگ در این فیس‌لیفت نبوده است. مهم‌ترین خبر در مورد ماکان مدل 2022، نسخه GTS است که حالا قدرت پیشرانه 2.9 لیتری V6 توئین توربوی آن نسبت به قبل 60 اسب بخار افزایش یافته است.

این یعنی حالا خروجی موتور ماکان GTS با 440 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور، دقیقاً با ماکان توربوی قبلی برابر شده است؛ بنابراین هرچند پورشه هنوز مشخصات ماکان توربو مدل 2022 را اعلام نکرده اما به‌احتمال‌زیاد این نسخه هم افزایش قدرت خواهد داشت. ماکان GTS جدید اما به لطف قدرت بیشتر، ظرف 4.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 0.4 ثانیه از قبل سریع‌تر است. حداکثر سرعت این نسخه هم به 272 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 11 کیلومتر از GTS قبلی و حتی 3 کیلومتر از ماکان توربو بیشتر است.

در همین حال، مدل میان رده ماکان S هم بجای پیشرانه 3 لیتری حالا پیشرانه 2.9 لیتری GTS قبلی را قرض گرفته است که 380 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این تغییر، ماکان S درصورتی‌که به پکیج Sport Chrono مجهز باشد، ظرف 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نیم ثانیه نسبت به قبل بهبود یافته است.

حتی ماکان پایه هم از افزایش قدرت بی‌نصیب نمانده و قدرت موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوی آن از 250 به 265 اسب بخار افزایش یافته و گشتاور آن با 30 نیوتن متر افزایش به 400 نیوتن متر رسیده است. این افزایش کافی است تا شتاب صفر تا 96 کیلومتر ماکان پایه با 0.3 ثانیه بهبود به 5.8 ثانیه برسد. همه مدل‌های ماکان مدل 2022 به‌صورت استاندارد با سامانه چهارچرخ محرک و گیربکس هفت سرعته دوکلاچه ارائه می‌شوند.

اصلی‌ترین تغییرات بیرونی ماکان مدل 2022 شامل بازطراحی سپر جلو و تغییر مکان دی‌لایت‌ها می‌شود اما در عقب هم دیفیوزر بلندتر شده و بخش عمده‌ای از سپر را پوشش داده است. علاوه بر این، حالا چراغ‌های جلوی LED و آینه‌های جانبی اسپرت دیزاین به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند و رینگ‌ها در همه نسخه‌ها بزرگ‌تر شده‌اند. این یعنی حتی ماکان پایه هم روی رینگ‌های 19 اینچی قرار می‌گیرد. مجموعاً، برای ماکان مدل 2022 هفت طرح رینگ جدید و 14 رنگ بیرونی جدید ارائه شده است.

ماکان GTS جدید روی رینگ‌های 21 اینچی مشکی براق RS اسپایدر قرار گرفته و سیستم تعلیق بادی تطبیقی آن 15 درصد سفت‌تر از قبل شده است. سر اگزوزهای مشکی‌رنگ، چراغ‌های عقب بی‌رنگ و رکاب‌های اسپرت دیزاین هم از دیگر ویژگی‌های این نسخه هستند. علاوه بر این، پکیج GTS اسپرت هم برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود که پکیج Sport Chrono، سیستم کنترل گشتاور بُرداری پورشه، صندلی‌های اسپرت تطبیقی با تنظیم 18 جهته و تزئینات فیبر کربنی در داخل می‌شود.

در داخل ماکان مدل 2022 کنسول میانی با الهام از تایکان از نو طراحی شده که دکمه‌های لمسی، دسته‌دنده کوتاه‌تر و محفظه اشیاء بزرگ‌تر از ویژگی‌های آن است. پورشه همچنین غربیلک فرمان جدید GT Sport که از 911 گرفته شده و همین‌طور پکیج‌های داخلی جدیدی را هم برای کراس‌اوور خود ارائه کرده است. همه نسخه‌های ماکان به‌صورت استاندارد به نمایشگر لمسی 10.9 اینچی با ناوبری و اپل کارپلی و همین‌طور هشدار خروج از خط و کمک پارک جلو و عقب مجهز هستند درحالی‌که آپشن‌هایی مثل دستیار حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل تطبیقی و پایش نقاط کور هم برای آن قابل سفارش هستند.

اما این تغییرات و افزایش قدرت رایگان نخواهد بود زیرا قیمت ماکان‌های جدید بین 2800 تا 7800 دلار از نسخه‌های قبلی بیشتر شده است به‌گونه‌ای که حالا قیمت ماکان پایه از 54,900 دلار، ماکان S از 65,400 دلار و ماکان GTS از 79,900 دلار آغاز می‌شود. تحویل ماکان مدل 2022 به خریداران در اروپا از ماه اکتبر امسال آغاز می‌شود اما آمریکایی‌ها برای دیدن آن باید تا اوایل سال 2022 صبر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا