مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید رنو مگان E-Tech به‌صورت کراس‌اوور الکتریکی معرفی شد

ما در ایران رنو مگان را بیشتر بعنوان سدان کامپکتی می‌شناسیم که زمانی توسط سایپا تولید می‌شد. حال اما مگان به خودرویی تبدیل شده که هیچ شباهتی به آن چیزی که ما قبلاً دیده‌ایم ندارد زیرا رنو در نمایشگاه خودروی مونیخ، نسل جدید مگان را در قالب یک کراس‌اوور الکتریکی معرفی کرده است. این خودرو که اولین محصول رنو با لوگوی جدید این شرکت موسوم به Nouvel R خواهد بود، نسخه تولیدی کانسپت مگان eVision محسوب می‌شود که سال گذشته معرفی شد.

مگان E-Tech با حداقل تغییرات در طراحی، کاملاً نسبت به کانسپت مذکور وفادار مانده است. این کراس‌اوور الکتریکی 4.21 متر طول داشته و فاصله بین دو محور آن 2.70 متر است. ازجمله ویژگی‌های طراحی جالب این خودرو می‌توان به چراغ‌های باریک سراسری در عقب، تریم طلایی‌رنگ در سپرهای جلو و عقب، خط کمر بالا، سقف کوپه مانند و دستگیرهای در مخفی اشاره کرد. نسخه‌های پایه مگان با رینگ‌های 18 اینچی ارائه می‌شوند اما تیپ‌های بالاتر به رینگ‌های 20 اینچی مجهز خواهند بود.

مگان E-Tech اولین محصول رنو محسوب می‌شود که روی پلت‌فرم CMF-EV ساخته شده یعنی همان پلت‌فرمی که در نیسان آریا به کار رفته است. کراس‌اوور الکتریکی رنو به یک موتور الکتریکی مجهز است که با دو خروجی مختلف شامل 130 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور یا 218 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. نسخه قوی‌تر ظرف 7.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

باطری‌های لیتیوم یونی NMC جدید این خودرو که از ال‌جی گرفته شده‌اند، 395 کیلوگرم وزن داشته و بسیار باریک هستند به‌گونه‌ای که ارتفاع آن‌ها تنها 110 میلی‌متر است. این باطری‌ها در دو نسخه 40 کیلووات ساعتی با برد 300 کیلومتر و 60 کیلووات ساعتی با برد 470 کیلومتر ارائه می‌شوند. به گفته رنو، با شارژرهای خانگی 7.4 کیلووات ساعتی، با هشت ساعت شارژ 400 کیلومتر برد فراهم می‌شود درحالی‌که با شارژرهای سریع 130 کیلووات این کار تنها 30 دقیقه طول می‌کشد.

در داخل مگان الکتریکی شاهد کابین OpenR هستیم که قبلاً در کانسپت‌های رنو دیده بودیم. صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگر لمسی 12 اینچی عمودی عناصر اصلی این طرح بوده و بسیار آینده‌نگرانه به نظر می‌رسند. البته تیپ‌های پایه با نمایشگر لمسی کوچک‌تر 9 اینچی ارائه می‌شوند اما درهرصورت، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودرو به پردازنده کوالکام اسنپدراگون و سیستم‌عامل اندروید اتوموتیو با سرویس‌های گوگل مجهز خواهد بود.

تیپ‌های پایینی و میانی مگان E-Tech با تریم پارچه‌ای روی داشبورد ارائه می‌شوند اما تیپ‌های بالایی به روکش چرم مصنوعی مجهز خواهند بود. در این تیپ‌ها همچنین تودوزی آلکانترا، نورپردازی تمام LED و تزئینات چوبی هم ارائه می‌شود. سیستم صوتی استاندارد این خودرو آرکامی است اما سیستم پریمیوم هارمن کاردون 410 واتی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. مگان الکتریکی همچنین از تکنولوژی نیمه خودران سطح دو با نام کمک‌راننده فعال و قابلیت پارک تمام اتوماتیک هم برخوردار است.

مگان E-Tech با وجود ابعاد کوچک‌تر از نسخه درون‌سوز، به لطف طراحی خاص پلت‌فرم الکتریکی از کابینی جادار با فضای مشابه مگان درون‌سوز برخوردار است. صندوق بار این خودرو 440 لیتر فضا داشته و زیر کف صندوق نیز یک فضای 22 لیتری برای قرار دادن کابل‌های شارژ تعبیه شده است. مگان جدید با وجود ظاهر کراس‌اوور مانند، 90 میلی‌متر مرکز ثقل پایین‌تری نسبت به نسخه درون‌سوز داشته و توزیع یکنواخت وزن بین محورها، چابکی و هندلینگ بهتری خواهد داشت.

این کراس‌اوور الکتریکی همچنین موقعیت رانندگی کم‌ارتفاع و شبیه خودروهای سواری را ارائه می‌کند. در این خودرو از طریق سیستم Multi Sense راننده می‌تواند از بین حالات رانندگی مختلف شامل اقتصادی، راحت، اسپرت و احساس من یکی را انتخاب کند. مگان E-Tech در کارخانه الکتریکی گروه رنو در شمال فرانسه تولید می‌شود و از اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا