مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت فورد فوکوس معرفی شد

هرچند فورد فوکوس دو سال پیش از بازار آمریکا حذف شد اما این هاچ‌بک کامپکت همچنان یکی از مهم‌ترین محصولات فورد در اروپا محسوب می‌شود و حالا فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده تا توانایی رقابت آن حفظ شود. تغییرات فوکوس جدید در بیرون جزئی هستند اما زیر این پوسته با هدف افزایش ایمنی و جذابیت و همین‌طور کاهش مصرف سوخت، پیشرفت‌های مهمی صورت گرفته است.

در نگاه اول شاید فوکوس مدل 2022 چندان متفاوت از نسخه قبلی به نظر نرسد اما چراغ‌های جلوی جدید که حالا مه شکن‌ها و دی‌لایت‌ها را هم به‌صورت یکپارچه درون خود جای داده‌اند، نمای مدرن‌تری ایجاد کرده‌اند. جلوپنجره و سپر نیز تغییراتی داشته‌اند اما به‌روزرسانی نمای عقب فقط در گرافیک جدید چراغ‌ها خلاصه می‌شود. در فوکوس مدل 2022 همچنین فورد تلاش بیشتری برای ایجاد تفاوت بین نسخه‌های مختلف خودرو انجام داده است.

به همین دلیل، حالا تیپ تیتانیوم به جلوپنجره‌ای با قاب کرومی و خطوط افقی مجهز شده و برای تیپ اسپرت ST-Line هم جلوپنجرهٔ لانه‌زنبوری مشکی براق، دیفیوزر و بال عقب در نظر گرفته شده است. تیپ کراس‌اوور نمای اکتیو هم از روکش‌های پلاستیکی، جلوپنجره‌ای با خطوط عمودی و صفحات محافظ نقره‌ای‌رنگ در پایین سپرها بهره می‌برد.

بزرگ‌ترین تغییری که در داخل فوکوس مدل 2022 صورت گرفته، ارائه یک نمایشگر لمسی بزرگ‌تر 13.2 اینچی است که از جدیدترین نسخه سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC 4 فورد با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و همین‌طور قابلیت به‌روزرسانی از راه دور بهره می‌برد. همچنین حالا کنترل‌های فیزیکی سیستم تهویه به این نمایشگر منتقل شده‌اند تا کنسول میانی خلوت‌تر شود هرچند که ممکن است این تغییر برای برخی خوشایند نباشد.

موتور فورد

زیر کاپوت فوکوس در نسخه‌های معمولی همچنان همان پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربو قرار می‌گیرد که در سه نسخه 100 اسب بخار، 125 اسب بخار و 155 اسب بخاری ارائه می‌شود. دو نسخه قوی‌تر این موتور به‌منظور کاهش مصرف سوخت به سیستم هیبریدی خفیف مجهز هستند اما خبر مهم اینکه برای این دو نسخه بجای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک قبلی، یک نمونه جدید هفت سرعته دوکلاچه ارائه شده است. نسخه 100 اسب بخاری این موتور اما صرفاً با گیربکس شش سرعته دستی ارائه می‌شود.

برای کسانی که خواهان موتورهای دیزلی هستند هم همچنان همان موتور 1.5 لیتری دیزلی قبلی در دو نسخه 95 و 120 اسب بخاری ارائه می‌شود اما به نظر می‌رسد نسخه دیزلی مدل اسپرت فوکوس ST حذف شده باشد زیرا این نسخه فقط در مدل بنزینی با همان موتور 2.3 لیتری قبلی معرفی شده که 280 اسب بخار قدرت دارد. فوکوس ST هرچند در قوای محرکه تغییری نداشته اما به رینگ‌های آلیاژی جدید و همین‌طور صندلی‌های اسپرت جدید مجهز شده که توسط خود فورد توسعه یافته‌اند. یک رنگ سبز جدید هم برای این نسخه ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا