مکمل بنزین
گوناگونخبر

پس از شیائومی و هواوی اکنون نوبت OPPO است که خودروی الکتریکی خود را بسازد

پس از شیائومی و هواوی، اوپو هم تصمیم گرفته که به حوزه خودروسازی قدم بگذارد. با استناد به گزارش‌های جدید، متوجه شدیم که اوپو، یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ محصولات الکترونیک در چین، برای ساخت خودروی الکتریکی خود آماده می‌شود.

چن مینگیونگ، مدیرعامل این کمپانی، منابع و استعدادهای این صنعت را کشف و بررسی کرده است و یکی از نزدیکان چن گفته که اوپو واقعا در حال انجام تحقیقات لازم برای ساخت یک خودرو است. البته این پروژه هنوز به طور رسمی ارائه نشده.

طبق اخبار کانال‌های مرتبط، چن مینگیونگ طی دو هفته گذشته با بخش خودروهای مسافربری چین ”CATL” وموسسه تحقیقات خودرو چین دیدار داشته. در سطح اجرایی؛ وو هنگ‌انگ، معاون مهندسی بخش نرم افزار اوپو، وارد عمل شده است. به گفته منابع خبری، وو هنگ‌انگ، به بالاترین سطح اجرایی منسوب شده و انجام مصاحبه‌ موقعیت‌های رانندگی خودکار و الگوریتم‌ها بر عهده وی خواهد بود. Guo Yandong، دانشمند ارشدی که سال گذشته از Xiaopeng Motors به Oppo ملحق شده نیز به آماده سازی تیم ”رانندگی خودکار” کمک خواهد کرد‌.

جزئیات خودرو الکتریکی شیائومی

ماه گذشته، رئیس شیائومی، لی جون، جزئیاتی در مورد خودروهای این برند ارائه کرد. واضح است که پروژه به تازگی شروع شده و زمان زیادی تا تکمیل تیم باقی مانده است. اما شیائومی از همین الان  برنامه‌های خودش را دارد. البته باید گفت که این طرح‌ها بر اساس خواسته‌های مشتریان شرکت ارائه شده‌اند.

لی جون، داده‌های چند نظرسنجی که به صورت آنلاین انجام شده بودند را به اشتراک گذاشت. برای مثال، یکی از این نظرسنجی‌ها برای بدنه خودرو انجام شده بود، در این نظرسنجی، اغلب شرکت کنندگان (۴۵٪) خودروی سدان را انتخاب کرده بودند و SUV، با اخلاف کمی در جایگاه دوم قرار گرفته بود. (۴۰٪) البته بحث‌های داخلی شیائومی از این بابت هنوز ادامه خواهد داشت، اما شکی نیست که در وهله اول این تیپ بدنه مورد توجه قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، با توجه به موقعیت مدل Y تسلا در چین، شانس اینکه اولین خودرو الکتریکی شیائومی یک کراس اوور باشد بالاتر است.

نظرسنجی دوم در مورد هزینه‌هاست و قیمت مورد نظر دو سوم از شرکت کنندگان ”بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ یوان” بوده است که یعنی حدودا ۱۵۰۰۰ تا ۲۲۵۰۰ دلار. احتمالا این حدود قیمتی باشد که برای اولین خودرو در نظر گرفته شود. حداکثر قیمت ذکر شده نیز ۳۰۰۰۰۰ یوان بود، که یعنی، ماشین برقی شیائومی مطمئنا قیمتی کمتر از ۴۵۰۰۰ دلار خواهد داشت. اینکه این کمپانی گفته که بخش متوسط و بالای بازار را هدف می‌گیرد، اما با توجه به استانداردهای امروزی، چنین وسیله نقلیه الکتریکی‌ای را می‌توان مقرون به صرفه دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا