مکمل بنزین
گوناگونخبر

پورشه کیمن GT4 RS معرفی شد، یک بچه سوپراسپرت 500 اسب بخاری!

پورشه در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس از کیمن GT4 RS به‌عنوان پرچم‌دار خانواده 718 پرده‌برداری کرده است. این خودرو پیش از رونمایی، توانایی‌های خود را با ثبت تایم 7 دقیقه و 4 ثانیه در پیست نوربرگ‌رینگ که 23.6 ثانیه از GT4 معمولی سریع‌تر است نشان داده اما مهندسان پورشه چگونه توانسته‌اند چنین عملکردی را از این خودرو بیرون بکشند؟ در ادامه خواهیم فهمید.

GT4 RS از همان پیشرانه 4 لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی نسخه معمولی کیمن GT4 استفاده می‌کند اما خروجی این موتور که تا 9 هزار rpm دور می‌گیرد، با افزایش قابل‌توجهی از 420 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور در اینجا به 500 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور رسیده است؛ اما برخلاف GT4 معمولی که با گیربکس دستی هم ارائه می‌شد، نسخه RS فقط با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه قابل خریداری خواهد بود. البته راننده هنوز هم می‌تواند از طریق پدال‌های پشت غربیلک فرمان به‌صورت دستی دنده‌ها را تعویض کند.

80 اسب بخار قدرت بیشتر به همراه گیربکسی با ضرایب کوتاه‌تر و همین‌طور کاهش وزن خودرو تأثیر قابل‌توجهی روی ارقام عملکرد GT4 RS گذاشته است به‌گونه‌ای که خودرو حالا ظرف 3.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که از GT4 معمولی نیم ثانیه سریع‌تر است. حداکثر سرعت خودرو نیز به 315 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده است. در تعلیق GT4 RS نیز اصلاحاتی صورت گرفته تا روی استفاده در پیست تمرکز بیشتری داشته باشد درحالی‌که ارتفاع خودرو هم 3 سانتی‌متر نسبت به کیمن معمولی کمتر شده است.

کیمن GT4 RS در ظاهر به لطف بال بزرگ عقب فوراً از نسخه معمولی خود قابل‌تشخیص خواهد بود. علاوه بر این، ورودی‌های هوایی جایگزین پنجره‌های جانبی عقب شده که در ترکیب با اصلاحاتی در ورودی‌های هوای جانبی، خنک‌کنندگی پیشرانه قوی‌تر خودرو را بهتر می‌کند. برای این نسخه قطعات آئرودینامیکی جدیدی شامل اسپلیتر برجسته‌تر جلو، آب‌شش‌های روی گلگیرهای جلو، ورودی‌های هوای روی کاپوت، دیفیوزر جلوی قابل تنظیم و دیفیوزر عقب بروز شده هم در نظر گرفته شده است. همه این تغییرات موجب تولید 25 درصد داون‌فورس بیشتر نسبت به GT4 معمولی می‌شود که خودرو را در پیچ‌ها سریع‌تر می‌کند.

همان‌طور که از یک خودروی RS پورشه انتظار می‌رود، در این کیمن کاهش وزن هم مدنظر مهندسان بوده و با استفاده از قطعات سبک‌تر، وزن خودرو با 22 کیلوگرم کاهش نسبت به GT4 معمولی به 1464 کیلوگرم رسیده است. برای اینکه وزن حتی از این هم کمتر شود، پکیجی بنام وایساخ قابل سفارش خواهد بود که قطعات فیبر کربنی بیشتری را به همراه اگزوز تیتانیومی به همراه دارد. پورشه 718 کیمن GT4 RS با قیمت پایه 141,700 دلار از تابستان آینده به نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا