مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس‌اوور جدید رنو آسترال جایگزین قاجار می‌شود

رنو تیزرهایی از کراس‌اوور جدید خود که آسترال (Austral) نام گرفته منتشر کرده است. این خودرو قرار است در سال 2022 جایگزین مدل کاجار شود. نام آسترال که از کلمه لاتین Australis به معنای استرالیایی گرفته شده است، در سال 2005 توسط رنو به ثبت تجاری رسید. به گفته رئیس استراتژی نام‌گذاری رنو، آسترال دنیایی است که در بسیاری از زبان‌های اروپایی پرطنین است. وی در ادامه گفته است:

آسترال گرما و سرزندگی نیم‌کره جنوبی را تداعی می‌کند. این نامی است که به سفر دعوت می‌کند و برای یک شاسی‌بلند عالی خواهد بود

تیزر آسترال بخشی از درب صندوق خودرو را نشان می‌دهد که در آن چراغ‌های LED مشابه کراس‌اوور کوچک‌تر کپچر دیده می‌شود. از تصاویر جاسوسی قبلی هم می‌دانیم که آسترال از طرح سنتی کراس‌اوورها استفاده می‌کند و در داخل از یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بسیار بزرگ مشابه رنو مگان E-Tech الکتریکی جدید بهره می‌برد. به گفته رنو، این خودرویی پنج‌نفره خواهد بود که با 4.51 متر طول، کمی از کاجار 4.45 متری بزرگ‌تر است. انتظار می‌رود آسترال روی پلت‌فرم مشترکی با نیسان قشقایی و ایکس‌تریل ساخته شده باشد.

کراس‌اوور جدید رنو از لحاظ طول هم بین این دو مدل نیسان قرار می‌گیرد که این یعنی احتمالاً فضای بار بیشتری نسبت به قشقایی خواهد داشت اما از سه ردیف صندلی مثل ایکس‌تریل بی‌بهره خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود آسترال با پیشرانه‌های الکتریکی‌شده مختلفی مثل پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه شود. قرار این فروش رنو آسترال در بهار سال 2022 آغاز شود که این یعنی انتظار می‌رود رونمایی آن تا پیش از بهار صورت گیرد.

رنو کاجار که قرار است به‌زودی جای خود را به آسترال بدهد، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2015 رونمایی و در بازارهای اروپا و چین عرضه شد. این خودرو بر اساس پلت‌فرم مشترکی با نیسان قشقایی ساخته شده و در سبد محصولات نیسان بالاتر از کپچر و پایین‌تر از کولئوس قرار می‌گیرد. گفته می‌شود نام کاجار از سلسله قاجار ایران گرفته شده است زیرا مظفرالدین شاه قاجار در طول سفر خود به اروپا در سال 1900، در بلژیک دو دستگاه رنو خریداری کرد و به ایران آورد که این‌ها اولین خودروهای واردشده به کشورمان محسوب می‌شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا