مکمل بنزین
گوناگونخبر

آستون‌مارتین ونتیج زاگاتوی مستر بین برای فروش گذاشته شد

آستون‌مارتین و زاگاتو طی دهه‌ها باهم همکاری داشته و خودروهای خیره‌کننده‌ای را تولید کرده‌اند که یکی از آن‌ها V8 ونتیج زاگاتو سال 1986 است. از این خودرو فقط 50 دستگاه ساخته شد که حالا یکی از آن‌ها برای فروش گذاشته شده است. این خودرو در سال 1986 به اولین مالک خود تحویل داده شد و در سال 1989 به سومین مالک خود رسید که کسی نبود جز روآن اتکینسون یا همان مستر بین.

اتکینسون که علاقه زیادی به شرکت در مسابقات اتومبیلرانی داشت، این خودرو را در اختیار سرویس آستون‌مارتین ورکز قرار داد تا آن‌را برای شرکت در مسابقات کلاس AMOC C2 بریتانیا آماده کنند. این تنها V8 زاگاتویی بود که توسط آستون‌مارتین ورکز مورد اصلاح قرار گرفت. ازجمله تغییراتی که در این خودرو ایجاد شده می‌توان به استفاده از پانل‌های بدنه سبک‌وزن و شیشه‌های جانبی Perspex اشاره کرد.

علاوه بر این، سیستم تعلیق خودرو هم از نو توسعه پیدا کرده و کمک‌های سفارشی قابل تنظیم Koni در کنار فنرهای Eibach نصب شده‌اند. آستون‌مارتین ورکز همچنین این زاگاتو را به ترمزهای AP Racing هم مجهز کرده که از کالیپرهای هشت پیستونه در جلو و شش پیستونه در عقب تشکیل شده است. علاوه بر این، زیر کاپوت خودرو هم تغییراتی صورت گرفته و آستون‌مارتین ورکز پیشرانه V8 خودرو را با استفاده از انژکتورهای وبر آلفا تقویت کرده که خروجی موتور را به 482 اسب بخار قدرت در 7 هزار rpm و 558 نیوتن متر گشتاور در 5,500 rpm رسانده است.

اتکینسون یک دهه این آستون‌مارتین را در اختیار داشت و بعداً آن‌را به فروش رساند. در سال 2016 نیز این آستون‌مارتین زاگاتوی خاص توسط Nicholas Mee اصلاحاتی را تجربه کرد تا برای استفاده در جاده‌ها مناسب‌تر شود اما بااین‌وجود، پانل‌های سبک‌وزن بدنه و پیشرانه تقویت‌شده آن دست‌نخورده باقی ماندند. حال نیز این خودرو در بریتانیا برای فروش گذاشته شده اما فعلاً هیچ قیمتی برای آن اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا