مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

آغاز تولید آزمایشی آریزو 6 پرو با برند فونیکس توسط مدیران خودرو!

اواخر آذرماه سال جاری بود که شرکت مدیران خودرو طی رونمایی از برند فونیکس، از محصول جدید آریزو6 پرو هم پرده برداشت. خودرویی که از نظر طراحی و امکانات ایمنی، ارتقاء بسیار خوبی نسبت به قبل داشته و احتمالا هم با قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان وارد بازار کشورمان شود. اما در زمان رونمایی آریزو6 پرو توسط مدیران خودرو، می‌شد حدس زد که نسخه مذکور، وارداتی بوده و مونتاژی نیست.

اما همان‌طور که پیشتر، از ورود این خودرو به ایران طی سال آینده خبر داده بودیم، ساعاتی پیش بود که یکی از مخاطبان پایگاه خبری چرخان تصاویری از اولین نمونه های مونتاژی آریزو6 پرو را ارسال نمود. این‌طور که برخی منابع ذکر کرده اند، گویا تولید آزمایشی این خودرو با تیراژی پایین آغاز شده است.

نکته منفی بزرگ که در نمای عقب خودرو وجود دارد، نصب سنسورهای هشدار دهنده موانع با فریم و حاشیه است. در نسخه قبلی، شاهد بکارگیری این سنسورها بدون فریم بودیم که ظاهر بهتری را به نمای عقب آریزو6 داده بود. متاسفانه همراه بودن این فریم ها و مشکی شدن سنسورهای مذکور در نسخه های مونتاژی مدیران خودرو، اصلا جلوه خوبی ندارد.

مشخصات فونیکس آریزو6 پرو

آریزو6 پرو را می‌توان نسخه ارتقاء یافته آریزو6 دانست. خودرویی که بواسطه برخی مسائل از جمله تحریم های ظالمانه آمریکا، قرار است تا با لوگو فونیکس در ایران عرضه شود. این‌طور که شرکت مدیران خودرو اعلام نموده است، این خودرو مجهز به همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ قبلی خواهد بود؛ با این تفاوت که با بروزرسانی های انجام شده، این پیشرانه دیگر قادر خواهد بود تا قدرتی در حدود 156 اسب بخار و 230 نیوتن متر، گشتاور را تولید کند. در رابطه با گیربکس نصب شده برروی آریزو6 پرو هم می‌توان گفت که همان قبلیست!

اما در بخش امکانات ایمنی، این خودرو ارتقاء بسیار ویژه ای به خود دیده است. مجهز شدن آریزو6 پرو به سامانه ADAS! پکیجی که در خود، سیستم های ایمنی چون رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، حفظ خودرو در بین خطوط، کروز کنترل هوشمند و تطبیقی، تابلو خوان، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری، نور بالا اتوماتیک و… را در خود جای داده است. این مورد، برای اولین بار است که در یک سدان چینی در بازار ایران نصب شده و قبلا هم برای اولین بار در تویوتا پریوس دیده بودیم.

در رابطه با امکانات رفاهی هم باید گفت که در نسخه پرو، شاهد تغییراتی چون دی کات شدن غربلیک فرمان، دیجیتالی شدن کلی کلاستر خودرو، الکتریکی شدن سر دنده خودرو، بزرگتر شدن مولتی مدیا و مانیتور، شارژر وایرلس، ویس کامند و… هستیم. اما در کل، از امکانات مهم این خودرو می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • سانروف (دوحالته + حالت بسته)
  • دوربین 360 درجه
  • تنظیم برقی صندلی راننده همراه با تنظیم گودی کمر
  • شش ایربگ ایمنی
  • سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش
  • سامانه ADAS
  • کلاستر دیجیتالی
  • سامانه ورود و خروج به خودرو بدون کلید و استارت دکمه ای
  • ترمز پارک برقی و اتوهولد
  • شارژر وایرلس تلفن همراه
  • سر دنده الکتریکی
  • ویس کامند
  • تریم چرمی صندلی ها
  • نورپردازی داشبورد و رودری ها
  • گرمکن صندلی های جلو
  • و…

گالری تصاویر

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫27 دیدگاه ها

  1. مدیران خودرو بهتره اول به وعده های قبلی عمل کنه .

    هیچ کدام از خودرو های ثبت نامی از چند ماه پیش تا الان رو اصلا تحویل نداده. و با تبلیغ گسترده و وعده دروغین تحویل یک ماهه ، مردم رو بیچاره کرده.

  2. ما ماشین خریدیم سر یکماه اومد فکر کنم شانس شما مشکل داره

  3. همه یاد گرفتن خرید نقدی تحویل سه ماه کاری یعنی چهار ماه کسی نیست به داد ملت برسه با پول خودمان قطعات را از چین میخرند مونتاژ میکنن بعد تحول میدم حتی سودشان را جلوتر گرفتن

  4. دزدی یعنی همین پول ملت روبگیری سود م بگیری دولا پهنا هم بفروشی

  5. دزدی یعنی همین پول ملت را بگیری سودشم بگیری دولا پهنا به خودشون بفروشی

  6. متاسفانه ما ثبت نامی های جدید مشکل دار شدیم . احتمالا خورده به همین تغییر و تحولات

  7. مدیران خودرو اول در مونتاژ، ماشینها را درست تحویل بدهد بعد ماشین جدید وارد کند شرکتی که بعد از ۴ ماه نتواند یک ایراد جزیی را درست کند صلاحیت تولید جدید ندارد.

  8. من میخوام اقساطی تحویل فوری بگیرم باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

  9. من میخوام اقساطی تحویل فوری بگیرم لطفا راهنمایی کنید

  10. من میخوام اقساطی تحویل فوری بگیرم لطفا راهنمایی کنید

  11. اول کار که می خوان خودروشون رو بفروشن خیلی تحویلت می گیرند وقول تحویل یک ماهه می دن ولی تا پول رو گرفتن بد قولیها شروع می شه و یه ماهسون می شده چند ماه

  12. عزیز دلم نخر،ثبت نام نکنید،تا آدم بشن،خود کرده را تدبیر نیست

  13. فقط دروغ میگن نامردا من ۸۰روز پیش به عنوان تحویل یکماهه خریدم هنوز هیچ خبری از تحویل نیست

  14. توروز روشن دزدی میکنن سه ماهه هنوز ماشین یه ماهه روندادن دولا پنج لا نزول خواری میکنن بیمه بدنه سه ملیونی رو پنج ونیم پیش پیش گرفتن هیچکس جوابگو نیس مملکت صاحاب ندا ره نخراقاجون نخرماشینای اشغالو ده برابرقیمت میدن

  15. توروز روشن دزدی میکنن سه ماهه هنوز ماشین یه ماهه روندادن دولا پنج لا نزول خواری میکنن بیمه بدنه سه ملیونی رو پنج ونیم پیش پیش گرفتن هیچکس جوابگو نیس مملکت صاحاب ندا ره نخراقاجون نخرماشینای اشغالو ده برابرقیمت میدن

  16. هوالرؤوف؛باسلام، اگه باقیمت پایین ترومناسب به مشتریان واگذارشود،میتونه بابهمن خودرو رقابت کنه وگرنه درجلب نظر مردم(مشتریان اصلی) شکست خواهندخوردوموفق نخواهدشد.

  17. من چهار سال اریزو۵ و تیگو ۷ داشتم ماشین های خیلی خوبی هستن چون تجربه هیوندای سوناتا و ازرا رو داشتم اما خدمات پس از فروش خیلی ضعیفه متاسفانه پرسنل بی سواد و بی صلاحیتی داره که قادر به تشخیص عیب و ایراد و رفع ایرادات ابتدایی رو هم ندارن جوری رفتار می کنن انگار برای گدایی رفتی پیششون تازه ماشینم که امانت میدی به نمایندگی به قطعاتش رحم نمی کنن خلاصه به خاطر حفظ شخصیتم باعث شده دیگه بی خیال آشغال چینی بشم تازه فروششم که خیلی سخت بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا