مکمل بنزین
گوناگونخبر

تیونینگ فیبر کربنی تاپ کار برای پورشه 911 توربو S معرفی شد

تیونر روسی تاپ کار سال گذشته اعلام کرد که 13 دستگاه پورشه 992 استینگر GTR لیمیتد کربن ادیشن را بر اساس 911 توربو S ساخته است و حالا یک نمونه از این خودروها که با فیبر کربن قهوه‌ای پوشیده شده به نمایش درآمده است. پورشه یکی از پیشگامان استفاده از فیبر کربن در محصولات خود است اما هیچ‌کدام از ساخته‌های این شرکت چنین استفاده گسترده‌ای از فیبر کربن نداشته‌اند که در استینگر GTR تاپ کار می‌بینیم.

درواقع، تمام سطوح بیرونی این خودرو از فیبر کربن ساخته شده که شامل 34 قطعه مختلف برای جایگزینی همه پانل‌های بدنه می‌شود. این قطعات از چهار لایه فیبر کربن شامل لایه‌های خارجی و داخلی بعلاوه دو لایه ساختاری تشکیل شده و سپس برای ارائه نمایی منحصربه‌فرد، با رنگ شکلاتی رنگ‌آمیزی شده‌اند. این رنگ قهوه‌ای روی اکثر پانل‌های بدنه کار شده است اما برخی قطعات آئرودینامیکی به رنگ فیبر کربن لخت هستند تا تضاد جذابی ایجاد شود.

تبدیل 911 توربو S به این نمونه فیبر کربنی در نسخه پایه 100 هزار یورو هزینه دارد درحالی‌که فیبر کربنی رنگی مثل این، 25 هزار یوروی دیگر هم به آن اضافه می‌کند. یکی دیگر از آپشن‌های سفارشی برای این خودرو هم سیستم اگزوز جدید است که می‌تواند تا 14 هزار یورو هزینه داشته باشد. علاوه بر این، تاپ کار رینگ‌های جدیدی را هم برای 911 تدارک دیده که از نوع تک پیچ با اندازه 21 اینچی در جلو و 22 اینچی در عقب هستند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های میشلن پوشیده شده‌اند که در جلو 265 و در عقب 335 هستند. تاپ کار هنوز قیمت این رینگ‌ها را اعلام نکرده اما مطمئناً هرگز ارزان نخواهند بود.

در داخل استینگر GTR هم شاهد تودوزی جدید مشکی و قهوه‌ای در صندلی‌ها، رو دری‌ها و داشبورد به همراه تزئینات فیبر کربنی فراوان هستیم که هزینه این تغییرات 35 هزار یورو اعلام شده است. تمام هزینه‌هایی که تا اینجا برشمردیم، جدای از قیمت خود 911 توربو S هستند که این یعنی قیمت استینگر GTR تاپ کار بیش از دو برابر یک 911 توربو S نو خواهد بود که قیمت آن در ایالات‌متحده از 203 هزار دلار آغاز می‌شود.

تاپ کار اما در بخش فنی و قوای محرکه توربو S هیچ تغییری ایجاد نکرده که این یعنی استینگر GTR از همان پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو استفاده می‌کند که 650 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. بااین‌حال، ازآنجایی‌که تمام پانل‌های بدنه این خودرو از فیبر کربن ساخته شده‌اند، وزن آن کاهش خواهد یافت که این می‌تواند موجب بهبود عملکرد خودرو شود هرچند که نمی‌دانیم این بهبود چقدر است. البته 911 توربو S استاندارد ظرف تنها 2.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به‌خودی‌خود خودروی فوق‌العاده سریعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا