مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین تصاویر از شاسی‌بلند جدید و فانتزی هاوال کول داگ منتشر شد

این شاسی‌بلند فسفری رنگی که در تصاویر مشاهده می‌کنید، هاوال کول داگ (Cool Dog) است که قبلاً با نام X-Dog شناخته می‌شد. X-Dog برای اولین بار در قالب یک نیمه کانسپت در نمایشگاه خودروی شانگهای سال 2021 رونمایی شد و سپس در برخی از نمایندگی‌های هاوال به نمایش درآمد تا نظر خریداران را جلب کند. حال اولین تصاویر از نسخه تولیدی و نهایی این خودرو که به کول داگ تغییر نام داده منتشر شده است. این نسخه تفاوت بزرگی با X-Dog ندارد اما بسیاری از جزئیات آن تغییر کرده‌اند.

ازجمله تفاوت‌هایی که در کول داگ نسبت به X-Dog ایجاد شده می‌توان به سپرها، چراغ‌های جلو، دهانه گلگیرها، جلوپنجره، کاپوت و گلگیرهای جلوی متفاوت اشاره کرد. علاوه بر این، آینه‌های جانبی کمی تغییر کرده و دستگیرهای در مخفی X-Dog هم با نمونه‌های معمولی جایگزین شده‌اند. به‌طورکلی، این تغییرات نمای واقعی‌تری به کول داگ بخشیده که البته هنوز هم جذاب است.

کول داگ بدنه‌ای جعبه‌ای شکل با پنجره‌های کوچک و باریک دارد که این پنجره‌ها در انتها باریک‌تر هم می‌شوند. این خودرو همچنین از برخی عناصر آفرودی مثل ریل‌های روی سقف و صفحات محافظ زیر سپرها هم بهره می‌برد اما رینگ‌های 18 اینچی آن در مقایسه با اندازه کلی خودرو خیلی کوچک به نظر می‌رسند. البته هاوال رینگ‌های 19 اینچی را به‌صورت سفارشی ارائه می‌کند اما حتی آن‌ها هم برای این خودرو کوچک به نظر می‌رسند.

یکی از ویژگی‌های طراحی جالب کول داگ، چراغ ترمز سوم آن است که در غلافی دوتایی بالای شیشه عقب جای گرفته است درحالی‌که فرم خود این شیشه هم عجیب به نظر می‌رسد زیرا بسیار باریک است. طراحی دیگر قسمت‌های عقب خودرو هم با طرحی مشابه چرخ زاپاس روی درب صندوق و چراغ‌های عمودی بزرگ در طرفین، به همان اندازه عجیب است. بااین‌حال نمای جلویی خودرو با چراغ‌های دایره‌ای LED و دی‌لایت‌های صلیبی، نمای بسیار بهتری دارد.

هاوال کول داگ از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی استفاده می‌کند که 184 اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند این شاسی‌بلند 1710 کیلوگرمی را به حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت برساند. این خودرو همچنین 4,520 میلی‌متر طول، 1,875 میلی‌متر عرض و 1,745 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن برابر با 2,710 میلی‌متر است. هاوال کول داگ در نیمه اول امسال راهی بازار چین می‌شود و انتظار می‌رود در نمایشگاه خودروی پکن در فروردین آینده برای اولین بار به نمایش عمومی درآید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا