مکمل بنزین
گوناگونخبر

تمام مدل‌های بوگاتی شیرون به‌طور کامل فروخته شدند

اواخر اکتبر سال 2021 بود که بوگاتی اعلام کرد ظرفیت فروش شیرون در حال تکمیل شدن است. البته در آن زمان هنوز حدود 40 دستگاه از این هایپرکار قدرتمند برای خرید موجود بود اما حالا تمام آن‌ها فروش رفته‌اند و دیگر امکان خرید شیرون وجود ندارد. مجموعاً سال گذشته 150 خریدار ثروتمند، هیولای شانزده سیلندر بوگاتی را سفارش دادند که 60 درصد از آن‌ها مشتری جدید این شرکت بوده‌اند. از بین این 150 نفر نیز 40 نفر افراطی‌ترین محصول بوگاتی یعنی بولاید را خریداری کرده‌اند.

هرچند بولاید که فقط مخصوص پیست است اواسط سال گذشته رونمایی شد اما ظرف تنها چند ماه تمام نمونه‌های آن فروخته شده‌اند. این هایپرکار عجیب‌وغریب 4 میلیون یورو قیمت دارد و خریداران آن برای تحویل خودروی خود حداقل باید تا سال 2024 صبر کنند. سال 2021 اما برای بوگاتی سال شلوغی بوده است زیرا در این سال تحویل مدل جدید شیرون سوپراسپرت 300+ را آغاز کرده و مدل تک ساخت 13.4 میلیون دلاری La Voiture Noire را هم به خریدار مرموز آن تحویل داده است. علاوه بر این، تمام نمونه‌های دیوو هم طی دوازده ماه گذشته به خریداران تحویل داده شده و شرکت چهار نمایشگاه فروش را در توکیو، سنگاپور، ریاض و منچستر افتتاح کرد.

امسال نیز بوگاتی باید هر 10 دستگاه مدل چنتودیچی که از EB110 الهام گرفته را به خریدار تحویل دهد. تحویل شیرون سوپراسپرت که 80 دستگاه از آن ساخته می‌شود هم به‌زودی آغاز خواهد شد؛ اما سال 2022 به دلیل دیگری هم برای بوگاتی سال مهمی خواهد بود زیرا امسال شرکت مشترک و تازه تأسیس بوگاتی ریماک با 435 نفر پرسنل آغاز به کار خواهد کرد. از این تعداد، 300 نفر در زاگرب (مقر ریماک)، 135 نفر در مولشیم (مقر بوگاتی) و 180 نفر در مرکز توسعه فولکس‌واگن در ولفسبورگ مشغول به کار خواهند شد.

اواخر سال گذشته طی معامله‌ای، ریماک 55 درصد از سهام بوگاتی را در اختیار گرفت درحالی‌که 45 درصد باقیمانده هم در اختیار پورشه است. بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت ریماک «مت ریماک» مدیرعامل شرکت جدید بوگاتی و ریماک است. هردو شرکت بوگاتی و ریماک وعده ساخت خودروهای مجزای خارق‌العاده‌ای را داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا