مکمل بنزین
گوناگونخبر

مینی‌ون‌های جدید تویوتا نوح و واکسی معرفی شدند

تویوتا اواخر سال 2001 برای اولین بار مینی‌ون‌های نوح و واکسی را به بازار عرضه کرد و حالا نسل چهارم آن‌ها را معرفی کرده است. این خودروهای جعبه‌ای شکل خانوادگی که جسورتر از همیشه به نظر می‌رسند را می‌توان با حداکثر 8 صندلی خریداری کرد و پیکربندی سازگار با ویلچر هم برای آن‌ها قابل سفارش است. نوح و واکسی هردو روی پلت‌فرم TNGA-C ساخته شده‌اند و به درهای کشویی برقی و پله رکاب مجهز هستند. استایل کلی این خودروها هم جعبه‌ای شکل طراحی شده تا فضای کابین به حداکثر برسد.

این مینی‌ون‌ها که مخصوص بازار ژاپن هستند، به یک پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی در کنار یک گیربکس CVT متصل شده‌اند. این گیربکس از قابلیت تعویض دنده مجازی 10 سرعته برخوردار است تا تعویض دنده‌هایی جذاب با حس گیربکس دستی را فراهم کند. انتقال نیروی موتور هم می‌تواند به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ صورت گیرد. علاوه بر این، تویوتا یک قوای محرکه هیبریدی که از یک پیشرانه 1.8 لیتری به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطری تشکیل شده را هم برای این مینی‌ون‌ها تدارک دیده است.

برای کسانی که طراحی بیرونی نوح و واکسی را به‌اندازه کافی متمایز نمی‌دانند، امکان سفارش قطعات ظاهری اضافی از تیونرهای داخلی تویوتا یعنی TRD و مودلیستا وجود خواهد داشت. در این لیست قطعات همه‌چیز از کیت‌های بدنه و رینگ‌های 18 اینچی گرفته تا چراغ‌های اضافی بیرونی و محافظ‌های دستگیره درها وجود دارد. تجهیزات و قطعات اضافی مثل سیستم صوتی JBL و حتی تشک بادی برای داخل خودروها هم قابل سفارش خواهد بود.

فاصله محوری این مینی‌ون‌های جدید 75 میلی‌متر نسبت به نسل قبلی افزایش یافته و حالا در داخل 1,295 میلی‌متر فضای بیشتری فراهم شده است. نوح و واکسی 4,695 میلی‌متر طول و 1,730 میلی‌متر عرض دارند و ارتفاع آن‌ها بسته به نسخه بین 1,895 تا 1,925 میلی‌متر است. به لطف فاصله محوری 2,850 میلی‌متر هم کابین خودروها بسیار جادار خواهد بود.

در اینجا، صندلی‌های ردیف سوم روی یک مکانیزم کشویی نصب شده‌اند و می‌توان برای افزایش فضای بار، فقط با لمس یک دکمه آن‌ها را جمع کرد. همچنین نسخه هفت‌نفره این مینی‌ون‌ها هم با صندلی‌های خلبانی ردیف دوم ارائه می‌شود. تیپ‌های پایین نوح و واکسی به نمایشگر مرکزی 8 اینچی مجهز هستند اما برای تیپ‌های گران‌تر نمایشگر بزرگ‌تر 10.5 اینچی ارائه می‌شود.

نسل جدید نوح و واکسی هم‌اکنون در ژاپن برای فروش عرضه می‌شوند. قیمت این مینی‌ون‌های جدید در سرزمین آفتاب تابان از 2.67 تا 3.96 میلیون ین معادل 23,300 تا 34,500 دلار آغاز می‌شود. از بین این دو خودرو، نوح مدل ارزان‌تر و مردمی‌تری است درحالی‌که واکسی سطح بالاتری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا