مکمل بنزین
گوناگونخبر

ساخت اولین خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ وایرلس!

IM یک برند جدید است که به سرمایه‌گذاری مشترک SAIC Motor ،Alibaba و Shanghai Pudong تعلق دارد. سازنده مجموعه خودروهای IM شرکت سایک‌موتور است. IM L7 نخستین خودروی این برند بوده که هدفش، رقابت با خودروی تسلا مدل S است. تحویل این خودرو از آوریل ۲۰۲۲ و با قیمت پیش‌فروش ۶۴۰۰۰ دلار آغاز خواهد شد .

تکنولوژی به‌کار‌رفته در IM L‌7  صنعت خودروهای برقی را تغییر خواهد داد. این خودرو اولین خودروی برقی جهان با فناوری ۱۱ کیلو‌وات ساعتی شارژ بی‌سیم بوده که دارای راندمان ۹۱ در‌صدی است. بخش قابل توجه مربوط به این خودرو این است که قابلیت انتخاب دو‌نوع باطری وجود دارد: باطری ۹۳ کیلو‌وات‌ساعتی با توان طی مسافت ۶۱۵ کیلومتر و باطری ۱۱۸ کیلو‌وات‌ساعتی با توان ۱۰۰۰ کیلومتر.

فضای داخلی:

فضای داخلی، با یک طراحی کلاسیک آینده‌نگرانه، طراحی شده است. چوب‌های به‌کار‌رفته در کابین، نمایی کلاسیک به آن داده است. صفحه نمایش ۳۹ اینچی با رزولوشن ۴K که در سرتاسر داشبورد قرار گرفته است به‌همراه یک سیستم عامل پیشرفته که برای L7  طراحی شده، ظاهری آینده‌نگرانه به داشبورد داده است.

نمای خارجی:

نمای ظاهری خودرو بسیار جدید است. چراغ‌های روشنایی در روز، شکلی شبیه به Σ دارد که ظاهر متفاوتی به آن داده است. فرم کناری خودرو به شکلی غیر متعارف نسبت به خودروهای دیگر، کشیده است و دارای دستگیره‌های پنهان است که در کنار زیبایی، به ضریب درگ آن کمک می‌کند.

 قسمت عقب،‌ دارای طراحی منحصر‌به‌فرد بال و چراغ عقب بوده که ظاهری شیک و اسپرت به آن داده است. چراغ‌های جلو و عقب L7 دارای یک فناوری جدید است که از ۲.۶ میلیون پیکسل DLP LED ISC تشکیل شده‌اند که دارای یک سیستم هوشمند است که می‌تواند حالت‌های نوری مختلف را در تنظیمات مختلف نمایش دهد.

مشخصات فنی:

بر‌اساس گزارش‌ها، IM L7 به ۱۵ دوربین با وضوح بالا، ۱۲ حسگر اولترا‌سونیک، ۵ حسگر رادار، ۵ رادار موج میلی‌متری و یک لیدار، مجهز خواهد بود.

خودروی جدید توان تولید ۵۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که می‌تواند در زمان ۳.۹ ثانیه، به سرعتی برابر با حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

خدمات:

IM به کاربران خود یک بسته خدماتی به‌نام “تجربه خدمات با کیفیت بالا با اختلال صفر” ارائه می‌دهد. این بسته شامل یک سری خدمات با کیفیت بالا از جمله بیمه خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو، بازرسی سلامت خودرو است. قیمت این بسته از ۱۴۰۰ دلار شروع می‌شود.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا