Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

افتتاح کارخانه خودروسازی چاپار در جریان سفر وزیر صمت به اردبیل

وزیر صمت در جریان سفر یک روزه خود به اردبیل کارخانه جدید خودروسازی چاپار را افتتاح و از خط تولید آن بازدید نمود. این شرکت اولین محصولات تولیدی خود را در سفر رئیس جمهور به مشگین شهر روانه بازار خواهد نمود.

مدیر عامل شرکت
عوامل شرکت چاپار

به گفته رضا رحمانی این طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در زمینه تولید انواع کامیونت فعالیت خواهد کرد. سرمایه‌گذاری انجام شده در فاز اول این طرح صنعتی حدید مبتکران بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است که زمینه اشتغال حدود ۱۰۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

رحمانی گفت: راه اندازی خودروسازی چاپار در مشگین شهر برند مهمی برای استان اردبیل خواهد بود، تا خودروهای این شرکت با برند ایرانی در جاده های کشور تردد کنند.

وی گفت: راه اندازی این کارخانه در مشگین شهر موتور محرکه برای استان اردبیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه این محصول  تمام ایرانی با برند چاپار وارد بازار شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم این کارخانه با تولید ۳ هزار دستگاه فرصت خوبی را برای بیکاران منطقه فراهم آورده و با توسعه صنایع وابسته و زنجیره‌ای امکان اشتغال بیشتر نیز به وجود آید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با حمایت از توسعه صنایع قطعه‌سازی در این استان به ویژه در بخش خودروهای سبک و سنگین، افزود: هیچ محدودیتی در خرید این قطعات از طرف ایران خودرو و سایپا در کنار تایر تولیدی در این استان در استفاده از خودروهای داخلی وجود ندارد بطوریکه امیدواریم با رفع مشکلات موجود تا دو ماه آینده کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر نیز وارد بازار شود.

در جریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از این واحد در حال بهره‌برداری اعلام شد؛ در سفر رئیس جمهور کارخانه کامیون‌سازی اولین محصول خود را روانه بازار خواهد کرد تا در مدت چهار سال شهرک حدیدمبتکران به عنوان شهرک خصوصی در تولید قطعات داخلی با برند ایرانی و نام تجاری چاپار بتواند محصولات خود را عرضه کند.

گفتنی است؛ فاز نهایی این طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال، اشتغال مستقیم برای بیش از ۵۰۰۰ نفر ایجاد خواهد نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.