مکمل بنزین
گوناگونخبر

دارتز الیگیتور MMXX، یک هیولای زرهی بر اساس مرسدس GLS

شرکت لتونیایی دارتز یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت خودروهای خاص و ضدگلوله است. حال این شرکت جدیدترین محصول خود را با نام Prombron Black Alligator MMXX معرفی کرده است. این یک شاسی‌بلند غول‌پیکر است بر اساس مرسدس بنز GLS ساخته شده اما بدنه کاملاً متفاوتی دارد که توسط «الکساندر ایسایف» طراحی شده است. الیگیتور MMXX به‌عنوان محافظت‌شده‌ترین خودروی زرهی غیرنظامی جهان با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های نظامی توصیف شده است.

این توصیف با ظاهر خشن الیگیتور کاملاً مطابقت دارد. حجم پردازی‌های جعبه‌ای شکل که از جای‌جای بدنه بیرون زده‌اند، ستون‌های پهن، دهانه زاویه‌دار گلگیرها، پنجره‌های ضدگلوله و ورودی‌های هوای تهاجمی در جلو از ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند. خودرویی که در تصاویر می‌بینید، نسخه ویژه Black Tiger Moon Edition است که با طرح دورنگ نارنجی و فیبر کربنی خام، برای بازار چین طراحی شده است. به گفته دارتز، اولین نمونه الیگیتور قبلاً تولید و به خریدار آن در چین تحویل داده شده است.

در داخل الیگیتور دارتز از چوب طبیعی، طلای 18 عیار، الماس، فلزات گران‌بها و چرم واقعی از پوست حیوانات وحشی استفاده کرده تا حس یک خانه مجلل را برای سرنشینان فراهم کند. همچنین درحالی‌که دیگر خودروسازان در رقابت بر سر ارائه بزرگ‌ترین نمایشگرها در داخل محصولات خود هستند، دارتز تصمیم گرفته در این خودرو از دکمه‌های فیزیکی و آمپرهای آنالوگ استفاده کند تا نمایی سنتی ایجاد شود.

یکی از ویژگی‌های جالب MMXX، عدم رؤیت دستگیره درها است و علاوه بر این، در صورت تلاش افراد ناشناس برای ورود به داخل کابین بدون داشتن کد مخصوص نیز یک شوک الکتریکی خفیف از سوی خودرو دریافت خواهند کرد. این شاسی‌بلند زرهی همچنین فاقد آینه‌های جانبی است و در عوض مجموعه‌ای از دوربین‌ها علاوه بر ارائه نمای کاملی از پشت خودرو، محیط پیرامونی آن را هم برای راننده به نمایش درمی‌آورند. یکی دیگر از قابلیت‌های این خودرو که به‌منظور دور نگه داشتن چشم‌های کنجکاو در نظر گرفته شده، پنجره‌های الکتروکروماتیک است که ضمن ضدگلوله بودن می‌توانند مات شوند.

دارتز مشخصات فنی MMXX را اعلام نکرده و صرفاً به وجود یک پیشرانه V8 در زیر کاپوت اشاره کرده است. احتمالاً این همان پیشرانه مرسدس GLS63 AMG است که از نوع 4 لیتری V8 توئین توربو بوده و 612 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. دارتز به‌منظور پایین نگه داشتن وزن MMXX، از یک تکنولوژی خاص نظامی استفاده کرده است و به همین دلیل علیرغم وجود زره‌های ضدگلوله، وزن خودرو نسبت به مرسدس GLS افزایش چندانی نداشته که این دستاورد قابل‌توجهی است زیرا اصولاً خودروهای ضدگلوله همواره به دلیل وزن زیاد، مانور پذیری پایینی دارند. دارتز هنوز قیمت MMXX را اعلام نکرده اما مطمئناً شاهد افزایش قیمت زیادی نسبت به مرسدس بنز GLS خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا