مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

با سوپراسپرت‌های شگفت‌انگیزی که امسال وارد بازار می‌شوند آشنا شوید

2021 سال سختی بود. شیوع بیماری کرونا زندگی را برای همه ما سخت کرد و کمبود تراشه باعث بروز اختلالاتی جدی در تولید خودرو شد. این بحران افزایش شدید قیمت خودروهای نو و کارکرده را به دنبال داشت ولی پیش‍بینی شده است که طی سال جاری مشکل کمبود تراشه به‌مرور برطرف شود. در سال 2022 همچنین قرار است سوپراسپرت‌های جذابی به بازار عرضه شود که در ادامه قصد داریم پنج نمونه از بهترین‌های آن‌ها را معرفی کنیم.

آکورا NSX تایپ S

لیست را با ارزان‌ترین خودروی این جمع آغاز می‌کنیم هرچند که حتی همین سوپرکار نه‌چندان گران‌قیمت هم به لطف برخورداری از تکنولوژی‌های نوآورانه، خودروی بسیار جذابی است. قدرت بیشتر، آئرودینامیک بهتر و هندلینگ چابک‌تر از ویژگی‌های آکورا NSX تایپ S هستند. قوای محرکه هیبریدی این خودرو نیز که از یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است حالا 600 اسب بخار قدرت و 667 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. سامانه چهارچرخ محرک و گیربکس نُه سرعته اتوماتیک NSX اما بدون تغییر باقیمانده‌اند. قیمت تایپ S در نسخه معمولی از 169,500 دلار آغاز می‌شود اما مدل‌هایی که به پکیج سفارشی سبک‌وزن مجهز شوند 182,500 دلار قیمت خواهند داشت. از این سوپرکار ژاپنی اما تنها 350 دستگاه ساخته می‌شوند که همه آن‌ها فروخته شده‌اند.

آستون‌مارتین والکری

والکری برای رسیدن به خط تولید مسیر پرفرازونشیبی را طی کرده است اما این هایپرکار بریتانیایی بالاخره روی خط تولید رفته است. والکری به یک پیشرانه 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً 1140 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. با چنین قدرتی عجیب نیست که روی این خودرو برچسب قیمتی 3.2 میلیون دلاری را ببینیم اما با وجود این قیمت گزاف، آستون‌مارتین تمام 150 دستگاه والکری را فروخته است. این شرکت همچنین در اواخر سال جاری نسخه روباز هایپرکار خود را هم به بازار عرضه خواهد کرد که تنها 85 دستگاه از آن ساخته می‌شود درحالی‌که علاقه‌مندان به مسابقه هم می‌توانند منتظر نسخه مخصوص پیست AMR Pro باشند که اواخر سال آینده عرضه خواهد شد.

فراری 296 GTB

296 GTB اولین محصول V6 رسمی فراری محسوب می‌شود اما گول پیشرانه کوچک این ماشین را نخورید زیرا این فراری جدید بسیار قدرتمند است. این سوپرکار محرک عقب یک پیشرانه 3 لیتری V6 توئین توربو را کنار یک موتور الکتریکی قرار داده و مجموعاً از آن‌ها 830 اسب بخار قدرت و 740 نیوتن متر گشتاور بیرون کشیده است؛ اما این قدرت چشمگیر ارزان به دست نمی‌آید زیرا قیمت 296 GTB از 321,400 دلار آغاز می‌شود که در نسخه فیورانو با کمک‌فنرهای مالتی‌متیک و لاستیک‌های چسبنده میشلن کاپ 2R این رقم به 360,900 دلار می‌رسد. بااین‌حال، یک بچه فراری که قدرتی به‌اندازه 812 کامپتیزیونه دارد مطمئناً ارزش پرداخت این مبلغ را خواهد داشت.

لامبورگینی اونتادور اولتیمائه

اولتیمائه آخرین نسخه اونتادور است و آخرین سوپرکار V12 بنزینی خالص لامبورگینی محسوب می‌شود. پیشرانه 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی لامبورگینی در این نسخه 780 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که حتی از اونتادور SVJ هم بیشتر است. اولتیمائه به لطف این نیرو می‌تواند به حداکثر سرعت 355 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما خرید آن حدود نیم میلیون دلار هزینه خواهد داشت. البته ازآنجایی‌که این آخرین نسخه اونتادور محسوب می‌شود قطعاً بعدها قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد. این خودرو در دو نسخه کوپه و رودستر تولید خواهد شد که از اولی 350 دستگاه و از دومی 250 دستگاه ساخته می‌شود.

مازراتی MC20

مازراتی با سوپرکار کاملاً جدید MC20 دوباره به عرصه رقابت بازگشته است. این خودرو به یک پیشرانه 3 لیتری V6 توئین توربوی اختصاصی مجهز شده که ارتباطی با موتور فراری 296 GTB ندارد و 630 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف گیربکس هشت سرعته دوکلاچه‌ای که تعویض دنده‌ها را با سرعتی برق‌آسا انجام می‌دهد، MC20 در کمتر از 3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو محصول بسیار مهمی برای مازراتی محسوب می‌شود و این شرکت ایتالیایی برنامه ساخت نسخه‌های رودستر و الکتریکی آن را هم دارد. بااین‌حال این نسخه‌ها را تا قبل از سال 2023 در جاده‌ها نخواهیم دید. نسخه کوپه بنزینی MC20 اما هم‌اکنون با قیمت 210 هزار دلار قابل خریداری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا