مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید خودروی آفرود برقی ۱۰۷۰ اسب‌بخاری توسط دانگ‌فنگ

دانگ‌فنگ یک برند آفرود برقی پیشرفته را راه‌اندازی خواهد کرد. نام این برند «M» است. این شرکت، در حال برنامه‌ریزی برای سه خودرو، با عناوین M18-1 و M18-2 و M18-3 است.

اولین خودرو، M18-1 با نام Warrior شناخته می‌شود که یک نسخه الکتریکی خالص است. این خودروها بر‌اساس پلت‌فرم جدید یک خودروی برقی آفرود با نام MORV  که توسط خود دانگ‌فنگ ساخته شده است، تولید خواهند شد و قرار است از سال ۲۰۲۳ تولید آن‌ها آغاز شود.

                                                               نسخه بنزینی دانگ‌فنگ Warrior M50

 

M18 به سیستم دستیار رانندگی سطح ۲.۵ مجهز خواهد بود. قوای فنی آن یک موتور ۸۰۰ کیلو‌واتی است که توان تولید ۱۰۷۰ اسب‌بخار قدرت را دارد و می‌تواند این خودرو را در زیر ۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. این خودرو می‌تواند با یک بسته باتری ۱۴۰ کیلو‌وات‌ساعتی در حالت فست‌شارژینگ با زمان ۲۷ دقیقه شارژ، ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. مصرف M18 در ۱۰۰ کیلومتر، ۲۶ کیلو‌وات‌ساعت است.

این خودرو به‌عنوان یک اس‌یو‌وی بزرگ ۵۲۰۰ میلیمتری ۶ نفره است که حتی از شاسی‌بلند معروف تانک با طول ۵۰۷۰ میلیمتر هم بزرگ‌تر بوده و وزن این خودرو برابر با ۳۱۰۰ کیلومتر است.

M18 در دو فاز تولید خواهد شد

پروژه تولید M18 در ۱۸ ژانویه شروع شده است که مساحتی بیش از ۴۸۵ هکتار را در بر می‌گیرد و شامل یک مرکز تولید هوشمند، دفتر مرکزی، مرکز نمایشگاه‌های تجاری و … است. ۹۶۰۰۰ متر‌مربع آن مربوط به ساخت‌و‌سازها است که شامل مراکز جوشکاری، رنگ‌آمیزی، مونتاژ نهایی، تست و … است.

طرح کارخانه جدید

ظرفیت تولید سالانه در فاز اول برای محصولات M18-1 و M18-2  برابر با ۲۰۰۰۰ دستگاه است که در فاز دوم به ۵۰۰۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت که از این مقدار ۱۲۰۰۰ دستگاه به M18-3  خواهد بود. بر‌اساس پیش‌بینی‌های دانگ‌فنگ، فروش ماهانه، برابر با ۴۱۶۰ خودرو است.

نسخه جدید و غیر نظامی M50 که مدتی است برای کارهای پلیس استفاده می‌شود

جمع‌بندی:

در سال‌های اخیر، برندهایی چون بی‌وای‌دی، تانک و لینک‌اند‌کو شروع به تولید شاسی‌بلند‌های آفرود پیشرفته کرده‌اند. تانک ۵۰۰ در ماه مارس،‌ عرضه خواهد شد. شاسی‌بلند برقی آفرود بی‌وای‌دی در سال جاری، رونمایی می‌شود. لینک‌اند‌کو قصد دارد اس‌یو‌وی سطح بالای آفرود خود را در دو سال آینده عرضه کند.

اما هیچ رقیب مستقیمی برای M18 در چین وجود ندارد به‌جز هامر برقی جنرال‌موتورز. برند M18 قرار است در چند سال آینده با نیروی محرک جدیدی مجهز شود تا زمینه لازم برای رشد دانگ‌فنگ را فراهم کند. دانگ‌فنگ در نوامبر ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که محدوده قیمت این خودروها ۹۴۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰۰ خواهد بود.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا