مکمل بنزین
رپورتاژ

بهترین زمان تعویض لاستیک ماشین‌های بنز و بی‌ام‌و

لاستیک‌های خودرو، مهمترین بخش یک اتومبیل بعد از سیستم ترمز آن هستند. چون سلامت خودرو و سرنشینان در زمان ترمز بیش از هر چیزی به این دو بخش بستگی دارد. لاستیک‌ها معمولاً بعد از مدت زمان مشخصی فرسوده می‌شوند و کیفیت خود را از دست می‌دهند. این موضوع در خودروهای لوکسی مانند بنز و بی‌ام‌و از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در مطلب پیش رو، به بررسی بهترین زمان تعویض لاستیک برای خودروهای بنز و بی‌ام‌و بپردازیم و برندهای معتبر تولید کننده لاستیک‌های باکیفیت برای این خودروها را به شما معرفی کنیم. پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دلایل اهمیت زمان تعویض لاستیک در خودروهای لوکس

اطمینان از سالم بودن لاستیک خودرو، به‌ویژه لاستیک خودروهای لوکسی مانند بنز و بی‌ام‌و، مهمترین بخش یک سفر مطمئن و ایمن است. ولی متأسفانه خیلی از افراد آن را نادیده می‌گیرند و تا لاستیک به مرحله فرسودگی نرسیده، متوجه آن نمی‌شوند. لاستیک برای خودرو دقیقاً مانند پا برای ماست؛ همان‌قدر مهم و همان‌قدر استراتژیک.

تمام فشار سرعت و وزن خودرو روی لاستیک هاست و این لاستیک‌ها هستند که به فرمان شما جهت اتومبیل را تغییر می‌دهند، سریعتر می‌روند یا ترمز می‌کنند. پس حتی اگر بهترین ماشین دنیا را هم داشته باشیم، اگر لاستیک‌های آن سالم نباشد، درست کار نخواهد کرد و چه بسا جان ما و سایر سرنشینان را به خطر بیاندازد.

دلایل فرسودگی لاستیک بنز و بی‌ام‌و

پوسیدگی لاستیک بنز و بی‌ام‌و، علاوه بر استفاده زیاد و افزایش طول عمر لاستیک، به عوامل دیگری هم بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

  • تنظیم نبودن باد لاستیک؛ اگر باد لاستیک‌ها کمتر یا بیشتر از حد مجاز باشد، باعث ساییدگی روی آسفالت خیابان و پوسیدگی زودرس می‌شود.
  • سرعت بالا؛ معمولاً لاستیک خودرو رانندگانی که با سرعت بالا رانندگی می‌کنند، زودتر فرسوده می‌شود. چون ترمز و گازهای مداوم باعث ساییدگی لاستیک به کف زمین می‌شود.
  • تراز نبودن لاستیکهای خودرو؛ اگر چرخ‌های خودرو با هم تراز نباشند، فشار به‌طور ناهمسان روی تایرها تقسیم می‌شود و آنها زودتر فرسایش پیدا می‌کنند.
  • نامناسب بودن جادهها؛ جاده‌های ناهموار و نامناسب، از عمر مفید لاستیک‌ها کم می‌کنند.

 

bmw
bmw

 

عمر مفید لاستیک خودروها لوکس چند سال است؟

در مورد خودروهای لوکسی مانند بنز و بی‌ام‌و، اگر سن لاستیک خودروی ما بیش از 5 سال است، باید سالم بودن آن را هر سال کنترل کنیم. همچنین اگر بیش از 10 سال است که آنها را تعویض نکرده‌اید، حتماً لاستیک‌های قدیمی را با لاستیک‌های نو جایگزین کنید. به‌طور کلی برای تشخیص و ارزیابی سلامت لاستیک خودرو، باید ضخامت آن را کنترل نماییم.

هر چقدر طول عمر لاستیک بیشتر شود، ضخامت آن کمتر شده و دچار ساییدگی می‌شود. اما چطور ضخامت لاستیک را اندازه بگیریم که متوجه فرسودگی آن شویم؟ در پاسخ باید بگوییم که نیازی به‌ اندازه گیری ضخامت خودرو نیست، فقط باید به عاج‌های لاستیک دقت کنیم. اگر عاج ها بیش از حد ساییده شده باشند، یعنی در حال فرسودگی هستند و نیاز به تعویض دارند. فقط دقت کنید که باید هر 4 لاستیک را با هم عوض کنید تا هم سطح باشند.

معرفی انواع لاستیک خودرو بنز

شرکت مرسدس بنز نسبت به کیفیت لاستیک خودروهای خود بشدت سخت گیر است. شرکت‌های مختلفی تلاش کردند تا انواع لاستیک خودرو بنز را تولید کنند، ولی تنها چند تولید کننده در جهان موفق شده‌اند لاستیک‌هایی تولید کنند که از مرسدس بنز نمره قبولی بگیرند. این شرکت‌ها عبارتند از: پیرلی، میشلن، تویو، بریجستون، دانلوپ، گودیر و کانتیننتال. محصولات این شرکت‌ها حقیقتاً مانند محصولات بنز، بادوام و عالی هستند.

معرفی انواع لاستیک خودرو بی‌ام‌و

شرکت بی‌ام‌و برخلاف بنز علاوه بر اینکه تولید لاستیک خودروهای خود را به شرکت‌های معتبر واگذار کرده، خودش هم لاستیک تولید می‌کند. همه خودروهای بی‌ام‌و با لاستیک‌های اورجینال BMW تحویل می‌شوند. ولی شرکت‌های پیرلی، میشلن، دانلوپ و کانتیننتال هم انواع لاستیک خودرو بیامو را تولید می‌کنند. در حال حاضر اغلب این لاستیک‌ها در فروشگاه‌های معتبر لوازم یدکی بنز و بی‌ام مانند رادیس کار موجود هستند.

چگونه بهترین زمان برای تعویض لاستیک را تشخیص دهیم؟

عاج لاستیک یکی از مهم‌ترین قسمت‌های لاستیک و بهترین محل برای تشخیص زمان تعویض لاستیک بی‌ام‌و و بنز است. عاج لاستیک برای جلوگیری از لیز خوردن اتومبیل در جاده و ترمزگیری بهتر طراحی شده است. شکل و طراحی عاج ها در تولیدات برندهای مختلف، متفاوت است. معمولاً عاج ها را طوری طراحی می‌کنند که به عملکرد بهتر و ترمزگیری سریع‌تر لاستیک‌ها کمک کند. وقتی عاج لاستیک رو به صاف شدن و ساییدگی می‌رود، یعنی زمان تعویض لاستیک‌ها فرا رسیده است.

اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم، ضخامت عاج باید 1.6 میلیمتر باشد. اگر ضخامت لاستیک فرسوده خودروی شما کمتر از این مقدار شده یا لاستیک‌ها ورم کرده‌اند و دچار ترک‌های ریز شده‌اند، یعنی نیاز به تعویض دارند، چون عمر مفید آنها دیگر تمام شده است. در مواردی که لبه‌های لاستیک‌ها دچار ساییدگی‌های نامنظم، ناترازی یا فرورفتگی‌های نامتعارف شده باشد، حتی اگر ضخامت عاج‌های لاستیک هم کم نشده باشد، بهتر است لاستیک‌ها تعویض شوند، چون کیفیت خود را از دست داده‌اند.

 

نشانگر تعویض لاستیک در BENZ و BMW

نشانگر تعویض لاستیک، سریع‌ترین روش برای تشخیص زمان تعویض خودروهای بنز و بی‌ام و است. تقریباً همه لاستیک‌های بنز و بی‌ام‌و دارای نشانگر تعویض لاستیک هستند. این نشانگر یک زائده است که در داخل فرورفتگی‌های عاج لاستیک قرار دارد. استاندارد عمق نشانگر در تولیدات کارخانه‌های مختلف متفاوت است، ولی به‌طور کلی زمانی که سطح عاج ها به این نشانگرها برسد، یعنی طول عاج کمتر از 1.6 میلیمتر شده و باید آنها را جایگزین کرد.

نتیجه گیری

با تشخیص به موقع تعویض لاستیک، عملکرد خودرو و آسودگی خاطر ما از سلامت و ایمنی آن بیشتر می‌شود. همان‌طور که در این مقاله خواندید، تشخیص زمان صحیح تعویض لاستیک خودرو BENZ و BMW تقریباً کار راحتی است؛ فقط کافیست ضخامت عاج لاستیک را بررسی کنید تا میزان فرسودگی لاستیک‌ها مشخص شود.

اگر تشخیص دادید که لاستیک‌ها نیاز به تعویض دارند، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید لاستیک به فروشگاه آنلاین رادیس کار مراجعه کنید. این فروشگاه آنلاین در زمینه فروش لوازم یدکی، قطعات اصلی و لاستیک مرسدس بنز و بی‌ام‌و فعالیت می‌کند. کلیه کالاهای رادیس کار با ضمانت کیفیت و قیمت ارائه می‌شوند. فقط کافیست به نشانی https://www.radiscar.com/ مراجعه کنید.

 

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا