Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خودروی اسپرت دانگ‌فنگ با نامی عجیب

خودروسازان چینی در‌خیلی از مواقع به‌دنبال امتحان چیزهای جدید هستند. ماشین‌هایی با نام‌های عجیب و غریب و یا ظاهری عجیب. خریداران خودرو نیز در برخی از مواقع، تمایل خود را به این خودروها نشان می‌دهند. از نمونه این خودروها دانگ‌فنگ Aeolus Yixuan MAX Dark Night Edge Edition است. خودرویی با نامی عجیب.

این خودرو بر‌اساس سدان اسپرت Aeolus Yixuan MAX است که سال گذشته عرضه شد. Aeolous یک برند چینی زیر‌مجموعه دانگ‌فنگ است.

Yixuan MAX دارای یک موتور ۱.۵ لیتری هیبریدی توربوی ۱۶۳ اسب‌بخاری است یا دارای یک موتور ۱.۵ لیتری فشار‌بالای توروبی ۱۹۰ اسب‌بخاری بوده و موتور هیبریدی دارای یک گیربکس سی‌وی‌تی است و موتور بنزینی دارای یک گیربکس ۷ دنده DCT است.

در‌نسخه Dark Night Edge Edition استاندارد کارخانه دارای ویژگیهای جذابی است. ویژگیهایی مانند: اسپویلر جلو و لبه، بال‌های کناری سپرها، بال‌های پشت چرخ جلو، رکاب‌های جانبی، بال‌های جلوی چرخ عقب، گلیگیرهای جلو و عقب گشاد شده که در عقب بسیار بیشتر است، بال بزرگ در پشت، رنگ مشکی مات با طلایی، چرخ‌های مسابقه‌ای با لبه طلایی و پره‌های مشکی. همه این موارد متناسب با نام Dark Night Edge Edition است. اما درون کابین، به‌جز، جزئیات طلایی، فرمان کف تخت و صندلی‌های اسپرت قرمز مایل به خاکستری، دارای طراحی استاندارد است.

ظاهر پانل ابزار ۱۲.۳ اینچی، زیبا به‌نظر می‌رسد که در تصویر اصلی، کاملا استاندارد است اما در نسخه Dark Night Edge Edition این‌گونه نیست. صفحه‌نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی برای ۲۰۲۲ کمی کوچک و قدیمی به‌نظر می‌رسد.

متاسفانه، همان‌طور که در چین معمول است دانگ‌فنگ هم برای نسخه Dark Night Edge Edition  هیچ موتور قوی‌تری در‌نظر نگرفته است و همان موتور ۱.۵ لیتری توربو در خودروی استاندارد ۱۹۰ اسب‌بخاری ۳۰۰ نیوتن‌متری متصل به گیربکس ۷ سرعته DCT را برای این خودرو در‌نظر گرفته است. حداکثر سرعت این خودرو ۲۱۰ کیلومتر‌بر‌ساعت اعلام شده است.

قیمت این خودروی اسپرت در چین، ۱۱۷۹۰۰ یوآن اعلام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.