مکمل بنزین
گوناگونخبر

سوزوکی نسل جدید هاچ‌بک ارزان‌قیمت بالنو را معرفی کرد

سوزوکی بالنو هاچ‌بک کوچک و ارزان‌قیمتی است که نسل نخست آن برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال 2015 معرفی شد. این خودرو روی پلت‌فرم جدید HEARTECT سوزوکی ساخته شده بود که با مدل‌های سوئیفت و ایگنس مشترک بود. بالنو توسط ماروتی سوزوکی در هند تولید می‌شود و اصلی‌ترین بازار آن همین کشور پرجمعیت آسیایی است. البته این خودرو در بازارهای دیگری مثل ژاپن، بریتانیا و اروپا هم عرضه می‌شد اما بعداً سوزوکی تصمیم گرفت در این بازارهای بیشتر روی مدل محبوب‌تر سوئیفت تمرکز کند و به همین دلیل از سال 2019 به‌تدریج عرضه بالنو در بریتانیا، اروپا و ژاپن خاتمه یافت.

نسل اول این هاچ‌بک ژاپنی در سال 2019 فیس‌لیفت شد و حالا سوزوکی نسل دوم آن را رسماً در هند معرفی کرده است. البته با اینکه سوزوکی این خودرو را نسل جدید می‌داند اما بر اساس همان پلت‌فرم نسل قبلی ساخته شده است. درهرحال، این هاچ‌بک ژاپنی ظاهر لوکس‌تری پیدا کرده که دلیل اصلی آن بازطراحی چهره خودرو و حذف عناصر منحنی و خمیده قبلی است.

جلوپنجره بالنو عریض‌تر شده و چراغ‌های جلوی LED آن تهاجمی‌تر از قبل به نظر می‌رسند. همچنین در سپر نیز ورودی‌های هوا به هم متصل شده‌اند. با توجه به اتاق و فرم کلی یکسان با نسل قبلی، پروفیل جانبی خودرو فوراً آشنا به نظر می‌رسد ولی بااین‌حال پانل‌های بدنه جدید هستند و حالا تأکید بیشتری روی شانه‌ها و گلگیرها دارند. در عقب نیز چراغ‌های LED جدید، زاویه‌دارتر شده و حالا بخشی از آن‌ها تا روی درب صندوق هم کشیده شده است درحالی‌که سپر هم کمی بازطراحی شده است.

به‌روزرسانی‌های داخلی نسل جدید بالنو اما مهم‌تر هستند زیرا در اینجا داشبورد کاملاً بازطراحی شده است. ازجمله ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این خودرو می‌توان به نمایشگر لمسی جدید 9 اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SmartPlay Pro+ سوزوکی، دوربین 360 درجه، یک هدآپ دیسپلی رنگی برای نمایش اطلاعات مهمی مثل سرعت، دور موتور، مصرف سوخت و… و سیستم صوتی فراگیر ساخت Arcamys اشاره کرد.

در اینجا همچنین بازطراحی کنترل‌های سیستم تهویه و غربیلک فرمان، بالنو را به عصر مدرن وارد کرده‌اند. شرایط برای سرنشینان عقب هم بهتر شده است زیرا سوزوکی بالشتک‌های صندلی بهتر، دریچه‌های تهویه و پورت‌های USB را به این قسمت اضافه کرده است. تجهیزات ایمنی نسل جدید بالنو هم شامل شش ایربگ، ESP، دستیار شروع حرکت در سربالایی‌ها، یادآور کمربند ایمنی، سیستم هشدار سرعت بالا و ترمز ABS می‌شود.

نسل جدید بالنو 3,990 میلی‌متر طول، 1,745 میلی‌متر عرض و 1,500 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن برابر با 2,520 میلی‌متر است. هرچند این هاچ‌بک ساب‌کامپکت جدید روی همان پلت‌فرم قبلی ساخته شده اما به لطف تنظیم جدید سیستم تعلیق، ترمزهای دیسکی 14 اینچی بزرگ‌تر و بهبود سروصدا و ارتعاشات، راحتی و هندلینگ بهتری را نسبت به قبل ارائه می‌کند.

نسل جدید بالنو با یک پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی تنفس طبیعی ارائه خواهد شد که 90 اسب بخار قدرت و 113 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی یا پنج سرعته اتوماتیک ASG که جایگزین CVT قدیمی شده به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. نسل جدید این خودرو علاوه بر هند که تاکنون بیش از یک میلیون دستگاه در آنجا فروش داشته است، به بازارهای دیگری مثل آفریقا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه هم صادر خواهد شد ولی فعلاً معلوم نیست سوزوکی آن را دوباره در بازار اروپا هم عرضه خواهد کرد یا نه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا