مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

معرفی برند تیگارد و زمان رونمایی از X35 محصول جدید سانیار موتور پارسیان!

روزهای گذشته بود که پایگاه خبری چرخان از احتمال رونمایی محصولی جدید توسط شرکت جوینت ونچری دیار خودرو، یعنی سانیار موتور پارسیان خبر داد. حال باتوجه به اطلاعاتی که از روزهای گذشته بدستمان رسیده، می‌توان گفت که شرکت سانیار موتور پارسیان برنامه دارد تا طی روزهای آتی، از محصول جدید خود با نام X35 رونمایی کند.

براساس آخرین یافته‌ها، شرکت سانیار موتور پارسیان به مدیریت بهزاد چهارده چریک برنامه دارد تا در روز یکشنبه مورخ 1401/01/28 از خودرو تیگارد X35 رونمایی کند. تیگارد را می‌توان برند تجاری شرکت سانیار موتور پارسیان نامید و این‌گونه که گفته می‌شود، قرار است تا سایر محصولات جدید و آتی این شرکت در زمان تحریم های ظالمانه آمریکا، با همین برند تیگارد به بازار ایران عرضه شود.

تیگارد موتور (TIGARD)
تیگارد موتور (TIGARD)

تصویر فوق، نشان‌دهنده لوگو و برند جدید تجاری شرکت سانیار موتور پارسیان بوده و قرار است تا همزمان با خودرو X35، از این برند هم رونمایی شود. لازم به ذکر بوده که قرار است محصولات این شرکت، در خطوط تولیدی شرکت دیار خودرو مونتاژ و تجاری سازی شود.

مشخصات تیگارد (بایک) X35

بهمن ماه سال گذشته بود که پایگاه خبری چرخان، برای اولین‌بار از ورود نسخه های آزمایشی خودرو بایک X35 به کشور خبر داد. بایک X35 یا البته دیگر باید با نام تیگارد X35 آن را عنوان کرد، مینی کراس‌اووریست که برای رقابت حداقلی با جک S3، ام وی ام X22، X22 پرو، فردا SX5 و… وارد بازار ایران می‌شود. البته ذکر این نکته هم مهم است که خود شرکت دیار خودرو به عنوان ولی سانیار موتور پارسیان، اقدام به تولید محصولاتی چون بایک X25 و سوئیست (سوئست) DX3 می‌نماید که به نوعی از رقبا تیگارد X35 محسوب می‌شوند.

تیگارد (TIGARD) X35
تیگارد (TIGARD) X35

در رابطه با پیشرانه تیگارد X35 باید گفت که از جانب شرکت مادر، یعنی بایک، تنها یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی معرفی شده است. اما هنوز مشخص نیست که برند بایک برای افزایش رقابت پذیری این خودرو، پیشرانه X35 را برای بازار ایران به نسخه توربوشارژ تبدیل نموده است یا خیر. پس در این رابطه باید تا روز یکشنبه 28 فروردین‌ماه، صبر کنیم. لازم به ذکر بوده که پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی این خودرو با اتصال به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 111 الی 116 اسب بخار، قدرت و 148 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

در رابطه با مبحث آپشنی و امکانات رفاهی و ایمنی تیگارد X35 باید گفت که در قیاس با ام وی ام x22 پرو بازار ایران، در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. بطوریکه مواردی چون سقف پانورامیک، کلاستر دیجیتالی، باز و بسته کردن آینه‌های جانبی به صورت تاشو برقی، گرمکن صندلی راننده و… را بیش‌تر از ایکس22 پرو دارد. البته به تازگی نسخه کامل‌تری از ام وی ام X22 پرو با عنوان IE به بازار عرضه شده که آپشن های بیشتری نسبت به تیپ اکسلنت دارد. سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، گرمکن صندلی‌های ردیف اول، باز و بسته شدن آینه‌ها به صورت برقی و… از جمله آنان است.

اما در نسخه فول بایک X35 هم شاهد امکانات به نسبت خوبی هستیم. البته هنوز مشخص نیست که در نسخه مخصوص بازار ایران (تیگارد) با چه تنوع آپشنی عرضه شود. اما باتوجه به وجود رقبای سرسخت، به نظر می‌رسد که دیار خودرو و سانیار موتور پارسیان تیپ های فول‌تری از X35 را وارد خطوط مونتاژی خود نمایند.

پس بطور کلی از امکانات ایمنی و رفاهی مهم بایک X35 در بازارهای جهانی، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش
  • سقف پانورامیک
  • ترمز پارک برقی (بدون اتوهولد)
  • دو ایربگ ایمنی راننده و سرنشین جلو
  • سنسورهای هشدار دهنده میزان فشار باد تایرها (TPMS)
  • تهویه مطبوع الکتریکی
  • دوربین 360 درجه
  • باز و بسته کردن آینه های جانبی به صورت تاشو برقی
  • فرمان برقی
  • نمایشگر و مولتی مدیا
  • سیستم های ترمز ABS، EBD، EBA و…
  • سیستم کروز کنترل
  • سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • فرمان D-CUT همراه با غربلیک چرمی
  • تریم چرم و پارچه صندلی ها
  • و…

باتوجه به قیمت 22 هزار یورویی اعلامی برخی منابع گمرکی، پس به احتمال زیاد شاهد نسخه فول این خودرو در بازار ایران خواهیم بود.

تصاویر

تیگارد (TIGARD) X35
تیگارد (TIGARD) X35

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا