مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا پریوس ۲۰۱۶ معرفی شد

تویوتا از نسخه جدید خودروی محبوب هیبریدی‌اش، پریوس در برنامه‌ای ویژه در لاس‌وگاس رونمایی کرد. پیش‌ از این فضای وب از شایعات، پیش‌بینی‌ها و تصاویر جاسوسی این ماشین پر شده بود و درنهایت این شرکت انتظارها را به پایان رساند.

هرچند از جزئیات فنی و موتورها چیز زیادی گفته نشده، اما به هرحال می‌توانیم نسل چهارم پریوس را بدون هیچ پوشش و استتاری مشاهده کنیم. در قسمت جلو تویوتا کارهای زیادی برای خشن‌تر و پویاتر شدن کرده است. چراغ‌های بومرنگی و جلوپنجره‌ای آشنا که دیگر محصولات این کمپانی را به یاد می‌آورد نیز به این ماشین آمده‌اند.

2016_toyota_prius_06

با اینکه هنوز خطوط تیز و بلند در طراحی پریوس خودنمایی می‌کنند، اما تویوتا سعی کرده تا مشتریان رابطه بیش‌تری با این ماشین پیدا کنند و طراحی جذاب‌تری را شاهد هستیم.
همچنین سقف مخروطی شکل در کنار سقف شیشه‌ای صندوق عقب و ستون کشیده، نمای این ماشین را از کنار و بالا زنده و زیبا کرده‌اند.

2016_toyota_prius_04

چراغ‌های عقب یاد‌ آور نسل قبل هستند که شکل صخره‌ای دارند. البته دیگر سادگی و یکنواختی مدل قبلی در این‌جا مکانی ندارد و با چراغ‌های LED، این قسمت مدرن‌تر و به روز‌تر از مدل قبلی است؛ هرچند هنوز عجیب به نظر می‌آید.

2016_toyota_prius_02

با قدم گذاشتن درون خودرو، شاهد همان طرح نسبتا ساده نسل قبل هستیم که کنسولی بلند به همراه داشبورد بالا آمده،‌ از ویژگی‌های طراحی کابین پریوس جدید است. استفاده از رنگ سفید در قسمت پایینی کنسول،‌ یادآور Holden Volt است که البته این طرح در مرکز فرمان نیز دیده می‌شود.

2016_toyota_prius_08

همانطور که گفته شد اطلاعات فنی زیادی در دسترس قرار نگرفته است و فقط می‌دانیم که نسل جدید ماشین هیبریدی تویوتا، ۶۱ میلی‌متر طویل‌تر، ۱۵ میلی‌متر عریض‌تر و ۲۰ میلی‌متر کوتاه‌تر شده است. همچنین از نسل جدید شاسی‌های تویوتا در این ماشین استفاده شده که به نوعی پریوس اولین ماشینی به شمار می‌رود که از این ساختار جدید استفاده می‌کند.

پریوس می‌خواهد چهره‌ای متفاوت‌‌تر از ماشین‌های سبز را ارایه کند و این وظیفه را با طراحی خارجی پویا و کیفیت بالای قطعات داخلی انجام خواهد داد. پریوس با طراحی گیراتر و بهتر، دورنمایی از چیزی را که هیبریدها در آینده باید باشند، نشان می‌دهد.

2016_toyota_prius_09

همچنین تویوتا برای اولین بار از سیستم ایمنی جدیدش موسوم به TSS در این ماشین استفاده کرده است که سیستم جلوگیری از برخورد به همراه قابلیت شناسایی عابر پیاده، هشدار عبور از خط، کمک‌کننده فرمان‌دهی، کروزکنترل هوشمند و چراغ‌های هوشمند از جمله امکانات قرار داده شده در این سیستم است. درواقع تویوتا قصد دارد که TSS را تا انتهای سال ۲۰۱۷، در بیش‌تر خودروهایش قرار دهد.

برای مطلع شدن از ویژگی‌های فنی پریوس ۲۰۱۶ باید تا چند روز دیگر و معرفی کامل آن در فرانکفورت صبر کنیم.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا