مکمل بنزین
گوناگونخبر

هاچ‌بک کلاسیک گریت وال یوآنمینگ به تولید می‌رسد

برند لوکس وی (Wey) متعلق به شرکت چینی گریت وال در نمایشگاه خودروی شانگهای سال گذشته هاچ‌بکی با ظاهر کلاسیک و قدیمی را در قالب یک کانسپت رونمایی کرد. این شرکت اما قصد تولید این خودرو را دارد و حالا تصاویری از نسخه تولیدی آن منتشر شده است. پس از دو مدل الکتریکی پانک کت و بالت کت از برند اورا (Ora)، وی یوآنمینگ سومین خودرو از گروه گریت وال است که با طراحی کلاسیک معرفی می‌شود.

طراحی بیرونی نسخه تولیدی این خودرو نسبت به کانسپتی که در نمایشگاه شانگهای دیدیم کمی تغییرات داشته است که در جلوپنجره، چراغ‌های جلو و سپرها دیده می‌شود. یکی دیگر از تغییرات قابل‌توجه یوآنمینگ هم آینه‌های جانبی آن است که با همان فرم سنتی، بزرگ‌تر از قبل شده‌اند. بااین‌حال، فرم کلی خودرو دست‌نخورده باقیمانده و همچنان مثل نسخه کانسپت، کاملاً کلاسیک به نظر می‌رسد.

نسخه کانسپت وی یوآنمینگ

وی یوآنمینگ روی پلت‌فرم مشترکی با اورا پانک کت ساخته شده و بنابراین از لحاظ ابعاد و اندازه بسیار به آن نزدیک است. البته این هاچ‌بک جدید با 4,830 میلی‌متر طول، 1,995 میلی‌متر عرض و 1,725 میلی‌متر ارتفاع، 81 میلی‌متر کشیده‌تر و 6 میلی‌متر عریض‌تر از پانک کت است. فاصله محوری این خودرو نیز 2,915 میلی‌متر است؛ اما با وجود ابعاد بزرگ‌تر، یوآنمینگ با 2155 کیلوگرم وزن در نسخه محرک جلو و 2270 کیلوگرم در نسخه چهارچرخ محرک، از پانک کت 2350 کیلوگرمی سبک‌تر است.

یوآنمینگ با قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی ارائه می‌شود که از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی با 156 اسب بخار قدرت به همراه سیستم هیبریدی ساخت خود گریت وال تشکیل شده است. فعلاً مجموع خروجی و مشخصات کامل این قوای محرکه منتشر نشده ولی ممکن است همان نمونه‌ای باشد که در کراس‌اوور پلاگین‌هیبریدی وی موکا ارائه می‌شود.

نسخه محرک جلوی این خودرو از یک موتور الکتریکی 177 اسب بخاری و مجموع خروجی 396 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد درحالی‌که نسخه چهارچرخ محرک آن یک موتور الکتریکی دیگر با 184 اسب بخار قدرت هم در عقب دارد که مجموع خروجی را به 483 اسب بخار قدرت و 762 نیوتن متر گشتاور می‌رساند. برای موکا باطری‌های 39.67 کیلووات ساعتی NMC ارائه می‌شود و بنابراین احتمالاً یوآنمینگ هم به همین باطری‌ها مجهز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا