مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید نیسان ایکس‌تریل راهی بازار شد

نسل چهارم نیسان ایکس‌تریل در آستانه عرضه در بازار استرالیا قرار دارد و حالا مشخصات کامل آن اعلام شده است. این شاسی‌بلند جدید ژاپنی که روی پلت‌فرم CMF-C نیسان ساخته شده است، در استرالیا با یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه می‌شود که 181 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که به یک گیربکس CVT متصل می‌شود، همان پیشرانه میتسوبیشی اوت‌لندر است. جالب اینکه این موتور 2.5 لیتری قبلاً برای روگ (ایکس‌تریل در آمریکای شمالی با نام روگ عرضه می‌شد) در آمریکای شمالی هم ارائه می‌شد اما از اواخر سال 2021 نیسان یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژ قوی‌تر و کم‌مصرف‌تر را جایگزین آن کرد.

بااین‌حال، این شرکت تصمیم گرفته ایکس‌تریل را با همان موتور قدیمی در استرالیا عرضه کند. این خودرو در این کشور در چهار تیپ به فروش خواهد رسید که تیپ پایه آن ST نام دارد و به‌صورت استاندارد به رینگ‌های 17 اینچی، چراغ‌های جلو و عقب LED، ریل‌های روی سقف، سنسورهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و ترمز اضطراری خودکار جلو و عقب با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سواران مجهز است.

بالاترین تیپ‌های این خودرو در بازار استرالیا هم Ti و Ti-L نام دارند که از تجهیزات کاملی شامل رینگ‌های 19 اینچی، سانروف پانوراما، آینه عقب دیجیتالی، درب صندوق برقی، تودوزی چرمی، نمایشگر 12.3 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، نمایشگر سربالای 10.8 اینچی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، کنترل تهویه سه منطقه‌ای، گرم‌کن و حافظه صندلی‌های جلو، سیستم صوتی Bose با 10 بلندگو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، گرم‌کن غربیلک فرمان، استارت از راه دور و آفتاب‌گیر پنجره‌های عقب بهره می‌برند. نیسان اما هنوز قیمت نسل جدید ایکس‌تریل را در بازار استرالیا اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا