مکمل بنزین
گوناگونخبر

دومین رولزرویس بوت تیل با قیمت 28 میلیون دلاری معرفی شد

رولزرویس دومین دستگاه از مدل اختصاصی و بسیار گران‌قیمت بوت تیل را معرفی کرده است. این خودرو در رویداد Concorso d’Eleganza در ایتالیا رسماً به نمایش درمی‌آید. این بوت تیل برای یک خریدار خاص به‌منظور ادای احترام به پدر و تاریخچهٔ خانواده‌اش ساخته شده و طراحی آن از مادر مروارید (ماده‌ای که توسط برخی نرم‌تنان به‌عنوان یک لایه پوسته داخلی تولید می‌شود و مروارید هم از آن تشکیل شده ‌است) الهام گرفته است.

اولین نمونه بوت تیل در سال 2021 رونمایی شد و این دومی، آخرین نمونه‌ای است که می‌بینیم زیرا خریدار سومین دستگاه بوت تیل می‌خواهد خودروی او محرمانه بماند. هرچند رولزرویس هزینه ساخت دومین بوت تیل را اعلام نکرده اما گفته می‌شود هر سه نمونه این خودرو حدود 28 میلیون دلار قیمت دارند. ازآنجایی‌که این رولزرویس کانورتیبل منحصربه‌فرد خودرویی کاملاً دست‌ساز است، طراحان در اجرای درخواست‌های سفارشی خریداران کاملاً آزاد خواهند بود. به همین دلیل، هرچند پلت‌فرم و پیشرانه 6.75 لیتری V12 توئین توربوی این خودرو که از فانتوم گرفته شده به همراه پانل‌های آلومینیومی بدنه آن با نمونه اول بوت تیل مشترک است اما نمونه دوم ویژگی‌های کاملاً متفاوتی دارد.

رولزرویس هویت خریدار این خودرو را فاش نکرده اما گفته است که وی کلکسیون بزرگی از خودروهای کلاسیک و مدرن دارد که در موزه اختصاصی خودش نگهداری می‌شوند. الهام از مادر مروارید نیز به‌عنوان ادای احترامی به خاستگاه پدر وی در صنعت مروارید در نظر گرفته شده است. این فرایند با انتخاب چهار صدف مروارید از مجموعه خصوصی خریدار آغاز شده که الهام‌بخش طراحان بوده است. درنتیجه، رنگ بیرونی خودرو یکی از پیچیده‌ترین رنگ‌های سفارشی است که تاکنون توسط رولزرویس کار شده است. این یک رنگ قهوه‌ای روشن است که بسته به شرایط نور، عمق و نمای آن تغییر می‌کند.

در همین حال، اطراف جلوپنجره و همین‌طور کاپوت بوت تیل با رنگ قهوه‌ای تیره‌تری رنگ‌آمیزی شده که همرنگ تودوزی داخلی است. در عقب خودرو مثل نمونه اول شاهد همان طرح مشابه عرشه قایق‌های لوکس تفریحی با چتر آفتاب‌گیر و صندلی‌های تاشوی فیبر کربنی هستیم اما در این نمونه برخلاف بوت تیل اولی، این قسمت به سفارش خریدار با چوب گردو و نوارهای طلایی روکش شده است.

در داخل خودرو تودوزی مثل بیرون به‌صورت دورنگ قهوه‌ای تیره و روشن کار شده و از چوب گردو تریم رز طلایی هم برای تزئینات استفاده شده است. همچنین روی پانل دکمه‌ها و داخل صفحه آمپر و ساعت روی داشبورد نیز مادر مروارید کار شده که این از مجموعه خود خریدار گرفته شده است. جالب اینکه مدیرعامل رولزرویس، فرایند ساخت چنین خودروهای اختصاصی و منحصربه‌فردی را مثل Haute Couture در صنعت لباس توصیف کرده است. این اصطلاح در صنعت مد به لباس‌های اختصاصی و تک نمونه اشاره دارد و چند روز پیش، رقیب رولزرویس یعنی برند میباخ هم از همین اصطلاح برای توصیف خاص‌ترین S کلاس خود استفاده کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا