مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

با دیوانه‌وارترین وانت‌های شش چرخ دنیا آشنا شوید

دلایل زیادی وجود دارد که چرا خودروهای چهارچرخ بسیار متداول‌تر از نمونه‌های شش چرخ هستند. واضح‌ترین دلایل این موضوع هزینه، اندازه و وزن است. هیچ‌کس نمی‌خواهد هرروز با شش چرخ در خیابان‌ها رانندگی کند و برای خودرویی با شش متر طول جای پارک پیدا کند. در آفرود نیز خودروهای چهارچرخ بسیار راحت‌تر و مانورپذیرتر از نمونه‌های شش چرخ هستند؛ اما مزیت‌های اضافه کردن دو چرخ به خودروها افزایش چسبندگی و کشش و توزیع بهتر وزن است که این موضوع هنگام حرکت در جاهای مثل گل‌ولای و شن‌وماسه خود را نشان می‌دهد. ازآنجایی‌که آفرودروهای شش چرخ بازار بسیار کوچکی دارند، بیشتر شرکت‌های خاص یا تیونرها اقدام به ساخت آن‌ها می‌کنند. درنتیجه، این خودروها معمولاً بسیار گران و دیوانه‌وار هستند. حال در ادامه با دیوانه‌وارترین وانت‌های شش چرخ دنیا آشنا خواهیم شد.

آپوکالیپس هلفایر

یک شرکت آمریکایی بنام آپوکالیپس اقدام به ساخت یک هیولای شش چرخ بر اساس جیپ گلادیاتور کرده است. این خودرو که هلفایر نام دارد، در نمونه‌های مختلفی ساخته شده که مخوف‌ترین آن‌ها اوکیلس ترون نام دارد. این خودرو نه‌تنها زیر کاپوت خود یک پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ همی با 720 اسب بخار قدرت دارد بلکه از ظاهر بسیار دیوانه‌واری هم بهره می‌برد که گویی از یک فیلم هالیوودی بیرون آمده است. البته این‌ها تنها ویژگی‌های هلفایر نیستند و این غول شش چرخ به باک سوخت 83 لیتری، دیفرانسیل لغزش محدود و اگزوز فولادی ضدزنگ هم مجهز است. آخرین بادی که این هیولا دیده شد با قیمت 220 هزار دلار برای فروش گذاشته شده بود.

فلاینگ هانتسمن 6×6 پیکاپ

فلاینگ هانتسمن 6×6 محصول یک شرکت بریتانیایی بنام چلسی تراک است. این پیکاپ بر اساس لندروور دیفندر 110 ساخته شده و برای تجهیز به محور سوم، طول آن 879 میلی‌متر افزایش یافته است. بدنه خودرو نیز به‌صورت دست‌ساز با آلومینیوم ساخته شده است. زیر کاپوت فلاینگ هانتسمن یک پیشرانه 6.2 لیتری V8 ساخت جنرال موتورز قرار گرفته است که حدود 430 اسب بخار قدرت دارد. داخل خودرو نیز کاملاً ارتقاء پیدا کرده و مجلل شده است تا با قیمت گزاف خودرو مطابقت داشته باشد. چلسی تراک حتی نسخه شاسی‌بلند فلاینگ هانتسمن را هم با چهار صندلی تولید می‌کند.

مرسدس بنز G63 AMG 6×6

G63 AMG 6×6 تنها پیکاپ شش چرخ دنیا است که توسط یک خودروساز بزرگ و شناخته‌شده ساخته شد. همچنین معرفی این خودرو بسیاری از شرکت‌های کوچک را به ساخت پیکاپ‌های شش چرخ ترغیب کرد. این مرسدس بنز به یک پیشرانهٔ 5.5 لیتری V8 توئین توربوی AMG مجهز است که 544 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و آن را به هر شش چرخ تحویل می‌دهد. مرسدس در ساخت این هیولا از هیچ چیزی فروگذار نکرده و حتی آن را به کمپرسور هوای داخلی مجهز کرده تا برای عبور از مسیرهای لغزنده نیازی نباشد راننده از خودرو پیاده شده و باد تایرها را کم و سپس دوباره برای مسیرهای عادی زیاد کند.

هنسی ولوسی‌رپتور

اگر کسی بخواهد یک فورد را به خودروی دیوانه‌واری تبدیل کند باید سراغ هنسی برود. بااین‌حال، هنسی در ولوسی‌رپتور پا را از این هم فراتر گذاشته و یک محور اضافی را به فورد رپتور مدل 2018 اضافه کرده است. زیر کاپوت این خودرو همچنان همان موتور 3.5 لیتری V6 اکوبوست فورد قرار گرفته ولی حالا قدرت آن به 600 اسب بخار افزایش یافته است. این خودرو همچنین روی رینگ‌های 20 اینچی با لاستیک‌های 37 اینچی قرار گرفته و ارتفاع آن 178 میلی‌متر افزایش یافته است. ولوسی‌رپتور خودروی کمیابی است و آخرین باری که یک نمونه از آن برای فروش گذاشته شد قیمتی 375 هزار دلاری داشت.

رضوانی هرکول

رضوانی بیشتر به خاطر ساخت شاسی‌بلند دیوانه‌وار تانک شهرت دارد که بر اساس جیپ رانگلر شکل گرفته است. پیکاپ شش چرخ این شرکت هم بر پایه همان رانگلر و نه گلادیاتور ساخته شده است و رضوانی آن را خدای همه پیکاپ‌ها می‌داند. بالاترین نسخه هرکول با یک پیشرانه 7 لیتری V8 سوپرشارژ ارائه می‌شود که 1300 اسب بخار قدرت دارد اما امکان خرید این پیکاپ شش چرخ با موتورهای 3.6 لیتری V6 استاندارد جیپ، 3 لیتری توربودیزل و 6.4 لیتری V8 همی 500 اسب بخاری هم وجود دارد که قیمت 250 هزار دلاری آن را کاهش می‌دهد. اگر همه این‌ها به‌اندازه کافی دیوانه‌وار نباشد، رضوانی نسخه نظامی هرکول را هم با ویژگی‌هایی مثل بدنه زرهی ساخته‌شده از کولار، شیشه‌های ضدگلوله و لاستیک‌های پنچرروی نظامی تولید می‌کند.

آپوکالیپس وارلورد

دیوانه‌وارترین پیکاپی که هم‌اکنون می‌توان از یک خودروساز بزرگ خرید رم TRX با موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ V8 هلکت است اما شرکت آپوکالیپس برای پاسخ دادن به سؤالی که هیچ‌کس نپرسیده، یک محور اضافی با دو چرخ را به این هیولا اضافه کرده است. این خودرو که وارلورد نام گرفته، روی رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های 37 اینچی آل‌ترین قرارِ گرفته اما قدرت 702 اسب بخاری استاندارد TRX تغییری نکرده است. همچنین وارلورد تنها 180 هزار دلار قیمت دارد که برای خودرویی به این دیوانه‌واری رقم زیادی نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا