مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاشرایط فروش

اعلام رسمی قیمت و مشخصات کامل وانت کارون، آغاز فروش از امروز 27 مرداد

چندی پیش زامیاد رسماً اقدام به رونمایی از وانت دو کابین جدید خود بنام کارون کرد و حالا قیمت و مشخصات کامل آن هم‌زمان با آغاز اولین مرحله فروش اعلام شده است.

مشخصات زامیاد کارون

همان‌طور که از قبل می‌دانستیم، کارون درواقع حاصل نصب اتاق دو کابین وانت چینی فودی F16 روی شاسی و قوای محرکه نیسان آبی است؛ بنابراین، زیر کاپوت این خودرو همچنان همان پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی قدیمی قرار گرفته است که 94 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی پیشرانه هم همچنان توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد. طول کارون 5,200 میلی‌متر است که کاملاً با پادرا پلاس یکسان است اما در عرض و ارتفاع آن 20 میلی‌متر افزایش دیده می‌شود. بااین‌حال، طبق اعلام زامیاد، فاصله هردوی این وانت‌ها از زمین یکسان و برابر با 210 میلی‌متر است.

در کارون اما به دلیل برخورداری از دو کابین و ظرفیت حمل پنج نفر، طبیعتاً ظرفیت حمل بار نسبت به وانت نیسان و پادرا پلاس کاهش یافته است. طبق مشخصاتی که در وب‌سایت زامیاد منتشر شده است، وزن ناخالص کارون از 3800 کیلوگرم در پادرا پلاس و وانت نیسان به 3510 کیلوگرم کاهش یافته است. همچنین ظرفیت مجاز بار و سرنشین این وانت دو کابین جدید هم 1620 کیلوگرم اعلام شده درحالی‌که این رقم در پادرا پلاس حدود 2 تن و در وانت نیسان بنزینی 2100 کیلوگرم است. بااین‌حال، همین رقم هم برای یک وانت دو کابین قابل‌توجه بوده و حتی از وانت‌های دو کابین جدیدتر و قوی‌تر بازار کشور مثل مکث کلوت بیشتر است. اتاق بار کارون هم 1,470 میلی‌متر طول دارد که 83 سانتی‌متر از پادرا پلاس کوتاه‌تر است.

تجهیزات و امکانات زامیاد کارون

اکثر تجهیزات و امکانات کارون همان‌هایی هستند که قبلاً در پادرا پلاس ارائه شده بودند یعنی مواردی که شامل سیستم تهویه مطبوع، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، چراغ راهنما روی آینه‌های جانبی، شیشه‌بالابر برقی در هر چهاردر، فرمان هیدرولیک، ریموت و قفل مرکزی، ایموبلایزر، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در چهار جهت، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو، سیستم صوتی با بلوتوث و USB می‌شود. بااین‌حال، در کارون چند مورد جدید شامل درب بازکن باک از داخل، لاینر اتاق بار، پارکابی جانبی، گارد اتاق بار و خروجی برق 10 آمپر به این لیست اضافه شده است.

قیمت زامیاد کارون

در اولین مرحله فروش فوری کارن که از ساعت 9 صبح امروز 27 مرداد آغاز شده، قیمت این وانت دو کابین 420 میلیون تومان اعلام شده است. این یعنی کارون حدود صد میلیون تومان از قیمت کارخانه‌ای 318 میلیون تومانی وانت نیسان بنزینی آپشنال و 55 میلیون تومان از پادرا پلاس (با قیمت کارخانه‌ای 365 میلیون تومان) گران‌تر است. بااین‌حال، کارون با این قیمت پس از وانت کارا گروه بهمن، ارزان‌ترین وانت دو کابین بازار کشور محسوب می‌شود.

بنابراین، کارون در بازار رقیب مستقیمی نخواهد داشت زیرا اکثر وانت‌های دو کابین حال حاضر بازار ایران بیش از دو برابر گران‌تر هستند و قیمتی در حدود یک میلیارد تومان دارند. ازاین‌رو، شاید وانت کاپرا و کارا دو کابین را بتوان نزدیک‌ترین رقبای کارون دانست هرچند که کاپرا با قیمت کارخانه‌ای 652 میلیون تومان بیش از 200 میلیون تومان گران‌تر و کارا دو کابین با قیمت 337 میلیون تومان بیش از صد میلیون تومان ارزان‌تر از وانت جدید زامیاد هستند. کارون در اولین مرحلهٔ فروش با رنگ‌های سفید، مشکی و نوک‌مدادی و تحویل 30 روزه عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. موتور دیزل بهترین حالت ممکن بر روی این خودرو هست که سرعت برای مشتری خیلی خوب هست

  2. شمایی که داری اینو با کاپرا مقایسه میکنید در نظر داشته باشید که کاپرا دودفرانسیل هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا