Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

4 دلیل برای اینکه هایما S7 نخریم!

مدتی می‌شود که شرکت وزین ایران‌خودرو در مجموعه کارخانه‌جات خود در خراسان، اقدام به مونتاژ خودرویی به نام هایما اس7 می‌کند و قیمتی حدود 72 میلیون تومان برای مدل دستی و 79 میلیون تومان برای مدل اتوماتیک آن در نظر گرفته است. درباره اینکه چرا و چطور یک چینی دیگر و چرا مونتاژ؛ بارها و بارها نویسندگان عزیز این وبسایت و سایر وبسایت‌های فعال در رابطه با صنعت خودروسازی و اقتصاد ایران گفته‌اند و نوشته‌اند که البته گوش کسی هم بدهکار نیست! به قول معروف؛ آشه کشکه خالته، بخوری پاته، نخوری پاته! یا به قولی؛ می‌خوای بخواه، می‌خوای نخواه و …؛ به هر حال این خودرو هم‌اکنون در ایران مونتاژ شده و تبدیل به یکی از گزینه‌های مشتریان ایرانی شده است.

حتما بخوانید :

5 دلیل برای آنکه هایما S7 بخریم 

haima_s7_5

آینده مجهول S7 

متاسفانه در خودروسازی ایران بعضی‌ها مدام در رفت آمد هستند! یک روز هستند و روز دیگر نیستند! یک روز تولید می‌شوند و روز دیگر خبر توقف تولیدشان را در رسانه‌ها می‌بینیم! متاسفانه اکثر خودروهایی که به دلیل فروش نامناسب روند تولیدشان متوقف می‌شود، چینی هستند. به نظر نگارنده، هایما اس7 نیز یکی از نامزد‌های توقف تولید در مجموعه ایران‌خودرو خواهد بود. این خودرو فروش مناسبی نداشته و با توجه به قراردادهایی که ایران‌خودرو با بعضی از کمپانی‌های اروپایی بسته است؛ به نظر می‌آید که خیلی زود شاهد کوچ هایما از ایران باشیم. البته ایران خودرو برای تامین قطعات و خدمات پس از فروش این محصول قطعا برنامه هایی دارد؛ اما باید پذیرفت وقتی خودرویی از خط تولید خارج می‌شود، مصیبت هایش چند برابر می‌گردد!

Iran-Khodro’s-Haima-S7-06

خدمات پس از فروش S7 

ایران‌خودرو در تامین قطعات خودروهایی که سال‌ها تولید و مونتاژ می‌کند با مشکل مواجه می‌شود! حالا به نظرتان این اتفاق برای یک خودروی کم تیراژ چینی که از بد روزگار فروش خوبی هم نداشته دور از ذهن نخواهد بود؟ اگر زمانی این خودرو را خریداری کرده و بعد از مدتی با مشکل مواجه شدید، انتظار تعمیر و تامین قطعات را از ایران‌خودرو نداشته باشید؛ چون نه تعمیرکاران نمایندگی‌های ایران‌خودرو با آن آشنایی دارند و نه ایران‌خودرو می‌تواند خیلی زود قطعات خودروی شما را تعمیر  و یا تعویض کند. البته از حق نگذریم نمایندگی‌های ایران‌خودرو خیلی خوب نسخه تمام خودروها را می‌پیچند؛ یعنی خودروها را تعمیر می‌کنند، ولی مشخص نیست که چرا دوباره همان مشکل و با شدت بیشتری رخ می‌دهد! شاید پیش خود بگویید پس چرا در مقاله 5 دلیل برای خرید هایما اس 7 از خدمات پس از فروش ایران خودرو و تعدد نمایندگی ها تعریف شده است؛ خب بله، باید پذیرفت که در این شرایط کشور، اگر در جایی گیر کنید، حداقل نمایندگی ایران خودرویی وجود دارد!

با اینکه ایران خودرو از لحاظ تعداد نمانیدگی وضعیت خوبی دارد، اما خب همین امروز برخی از نمایندگی ها از انجام ساده ترین کارها امتناع کرده و شما را به نمایندگی دیگری ارجاع می دهند!

حتما بخوانید :

بررسی هایما S7

Haima.S7

افت قیمت S7

به طور کلی خودروهای چینی بازار خوبی ندارند، مگر مدل‌های معدود و پرطرفداری که فروش مناسب و خوبی داشته‌اند. اما متاسفانه همان طور که ذکر شد؛ هایما اس7 فروش خوبی ندارد و این را می‌توان با یک نگاه به خیابان متوجه شد! بنابر این اگر زمانی از کرده خود پشیمان شده و بخواهید هایما اس7 خود را بفروشید؛ باید چند میلیون تومانی تخفیف بدهید و مدت زمان زیادی در انتظار مشتری بمانید.

بخوانید : 

دیدار با هایما S7 در خیابان

موتور ضعیف، وزن بالا و شتاب پایین S7

خب جمع شدن این سه مشکل در یک جا فقط و فقط از ایران خودرو و شرکای چینی اش بر میآید! این خودرو با یک موتور 2 لیتری و قدرت 148 اسب بخاری عرضه می شود. با توجه به وزن 1550 کیلوگرمی این خودرو، به نظر می رسد که موتور در نظر گرفته شده برای این محصول واقعا نامناسب است! البته قول برخی از دوستان، همین که این غول چینی با موتور TU5 عرضه نشده باید خدارا شکر کنیم.

در کنار این دو مشکل، اکثر خریداران این خودرو، از شتاب به شدت ضعیف این محصول ناراضی هستند. حد اکثر سرعت این شاسی بلند چینی نیز 165 کیلومتر ذکر شده است که خب، واقعا نمیتوان در مورد آن حرفی زد.

HaimaS7_Interior01

مشکلات نامشخص S7

در پی بررسی های بعمل آمده، مشخص شد برخی از دستگاه های تحویل شده، دارای مشکلاتی چون قفل کردن ناگهانی چرخ عقب، وجود صدای نامشخص از قسمت عقب خودرو، ورود صدای موتور در سرعت بالای 120 کیلومتر به داخل کابین، عملکرد نامناسب گیربکس های اتومات، مصرف بالای سوخت و … است. البته اینکه برخی از این مشکلات به دلیل مونتاژ نا مناسب مهندسین خبره ایران خودرو باشد نیز کاملا متصور است.

اگر جز خریداران این محصول هستید، خوشحال می شویم که نظراتتان را برای بهره گیری سایرین در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

به گروه تلگرام هایما S7 ملحق شوید

216 دیدگاه
  1. علیرضا ساقیان می گوید

    نخرید آقا چینی نخرید مگر ما ایرانی ها چه مان است که باید پول بنز و بی ام دبلیو و تویوتا و … را به آشغال های چینی و مونتاژکاری های چینی و هندی به اسم تولید ملی بدهیم؟ مسئولان بدانند خدا ازشان نمی گذرد که پول مردم را که با این زحمت کسب می کنند به زور در جیب خودروسازان پررو می ریزند و هر روز نارضایتی را افزایش می دهند، مدیر محترم سایت شما که درباره کیفیت آشغالی مثل هایما صحبت می کنی جرات داشته باش و بگو با قیمت ۲۰۰۰۰ دلار در اروپا و آمریکا و شرق آسیا چه ماشین هایی با چه خدمات پس از فروشی می توان خرید. ما ایرانی ها خیلی مردم مظلومی هستیم که صدامان درنمی آید، تولید ملی که سه برابر قیمت جهانی و کیفیتش از دست چندم برندهای جهانی پایین تر باشد نه با شأن من ایرانی سازگار است و نه آبرو و عزت نفسی برای کشور به ارمغان می آورد. من از تولید ملی زمانی حمایت می کنم که غرورم له نشود و احمق فرض نشوم و به من زور نگویند و در بازار رقابت کامل قدرت انتخاب داشته باشم. یاالله

    1. کارگر ایرانی می گوید

      خدا پدر و مادر او بیامرزه داداش، کو‌ گوش شنوا؟!

    2. حامد می گوید

      فقط میتونم بگم خدا لعنت کنه باعث بانی کمپانی دروغگو و بشدت فریبنده ایران خودرو رو من یک ماشین بازم البته با درامد کارگری زندگی میکنم یه سزی اطلاعاتی که دارم خدمت دوستان میدم اول این که بقول دوستمون ما مردم ایران بشدت مظلومیم و هر بلاییی بخوان سرمون میارن کمپانی سایپا بنطرم بهتر ایرانخودرو هستش درهرصورت هردوشون مث همن ما زمانهای قدیم کمپانی پارسخودرومون تولید کننده اریا جیپ خیلی ماشینای باکیفیت بود همین ایران خودرو تا سال ۸۵ تولید کننه بهترین پژوهای باکیفیت بود من نمیدونم از سال ۸۵ به بعد چی شد تو ایران خودرو که الان تنها هدفشون شده سود رسوندن به جیب مالکشاون تنها چیزی که براشون مهم نیس ملت ایران و کیفیت محصولاتشونه اخه یکی نیس بگه ای کمپانی کلاش یکی ماشین صفر میخره با بدبختی پولاشو حمه میکنه ماشین صفر میخره تا چند سالی هزینه نکنه برای ماشینش نه این که از روز اول تو در تعمیرگاها باشه . کمپانی ایرانخوردو تو بخش نمایندگی ها بشدت ضعیف هس طوری که از هر ۵ نمایندگی ۴ تاشون برین استاد تعمیرکاراشون بچه ان شاید یک نمایندگی تعمیرکار مجرب داشته باشه. واقعا متاسفم دراخر از همه هموطنانم خواهشمندم خودرو چینی نخرن خودرویی که هزینه میکنن هرچند دست دوم از خودروهای مطرح بااشه تا بعدا تو بخش تامین قظعات به مشکل برنخورن الان بهترین ماشین واسه خردین بعد ال نود دویستو شیش هاچبک و صندوقدار ۸۶ تا ۹۱ چون قطعات اصلی و اروپاییش بشدت زیاد هست البته اگه اقایون تاجر واردکننده بیارن چون این ماشین با این موتور تی یو فایو تا سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ تو اکثر کشورا تولید شده به اسم دویستو شیش پلاس نه دویست هفت بلخره منطورم ماشین جهانی تو همه قاره ها. .و قطعنا قطعات اورجینالش تا سال ۲۰۲۰ خواهد بود البته گفتم بعد ال نود چون الوند هم ماشین بروزی هس و همین الان تو جاهای دیگه با برند داچیا تولید میشه پس بابت فطعات مشکلی نخواهد بود. ولی شما برو ام وی ام بخر اخه صفحه کلاجی به غیر از برند ام وی ام چینی براش گیر میاری؟ مثلما نه ولی برای پژو میتونی با هربرندی یدیکی گیر بیاری
      ازوالو گرفته تا ماهله تا برندای چینی. همین ایرانخودرو همین ۲۰۶ از سال ۹۱ به بعد ایرانیزه کرده که بحث انژگتورشو عوض کرده کلا ماشین ۵ اسب بخار افت کرده و کلا بدرد نخور شده.موفق و پیروز باشین

      1. حسین می گوید

        مبنای ارائه نظرات شما چیست؟ بر اساس چه آمار و اطلاعاتی صحبت می کننید ؟ می تونید مرجع یا مستندی از حرفهایتان ارائه دهید ؟ یا فقط از روی هوا چند خطی با غلط املایی تایپ کردی ؟

        1. رضا بیاتی می گوید

          سلام . برادر عزیز . من یه هایما ۷ خریدم در ماه اول اب روغن قاطی کرد . حداقل ۳ ماه علافم کردن نمایندگی تا لوازم گیر اورد و سر هم کرد . الانم واقعا از این خودرو بجهت اینکه نمایندگی هر زمان ک از نمایندگی دلخوری بهت زنگ نمیزنه و نظر سنجی نمیکنه . ولی وقتی یه خوردو بردی و کار کوچکی انجام داده حتما نظر سنجی میکنه . این یعنی کلکی در کاره . من بیاتی هستم از نیشابور هرکی دوست داشت میتونه تماس بگیره تا واسش خوب تعریف کنم .. اینستاگرامم bayati45 و ایمیلم bayati14@ yahoo.com

      2. ناشناس می گوید

        خدا وکیلی تو خیابانهای تهران غیر از ماشین‌های ایران خودرو میبینید که نیاز به تعمیر یا بکسل داشته باشند از سایپا یا دیگر تولیدکنندگان بخرید

    3. اشکان می گوید

      حاجی شما تکلیفت با خودت معلوم نیست. میگی چینی بده ایرانی بدتره . با این رقما انتخاب دیگه ای نیست. در ضمن شما بفرمایید چه گلی به سر خودتون زدین که مدعی هستین لیاقتتون بیشتر از ایناست ؟ دمشون گرم همون چینی ها ، عرضه دارن پشتکار دارن ،بلدن فک کنن، تونستن تو ۲۰ سال به جایی برسن که ایران تا ۵۰ سال دیگه هم نمیرسه .

      1. ناشناس می گوید

        من هم قبول دارم بنظر من این کشوری که حتی یک ماشین با کیفیت بالا نداره حقشه که همون سوسک خوارا بیان براشون ماشین تولید کنن.
        من خودم هایما دارم و خیلی هم خوبه و هیچ کدوم از این اطلاعات هم درست نیست…

        1. فرزاد می گوید

          حتما قبلش پراید داشتی که میگی این خوبه

        2. هایما دار می گوید

          منم معتقدم هایما ماشین خوبیه. در ضمن، قبلشم مزدا سه ۲۰۱۴ داشتم. در حال حاضر از بقیه ماشین های هم قیمتش بهتره

        3. ناشناس می گوید

          شما بین بدو بد تر کدوم رو انتخاب میکنید
          مجبورییم چینی بخریم

      2. Reza می گوید

        شما واقعا درست میگی وقتی بی عرضگی خودمون رو لایک میکنم نباید هیچ انتظار دیگه ای داشته باشیم .

      3. رضا می گوید

        حرف حساب زدی دوست عزیز.

      4. ناشناس می گوید

        اقا هرچیه از ماشینهای ایران بهتره من خودم دو سال اکس ۳۳اتومات دارم کل ایرانم باهاش گشتم تا العانم هیچ ایرادی نکرده خیلیم راضیم ۷۳تومن به اون ماشین دادم با این پول میشد رنو سانرا بخرم خوب کدوم شیک و بهتره حالا قدرت موتود بماند که خیلی زیاد موتور۲۰۰۰هستو ۱۶سوپاپ داره ۱۴۵اسب بخار من راضیم ازش فعلا

      5. ایرانیم می گوید

        پنجاه سال دیگه حتما میرسیم البته نه به چین به جیبوتی.خدا خیرت بده چه چشم اندازی میبینی که میگی پنجاه سال دیگه به چین نمیرسیم،باید بگی تا آخر عمر دنیا به چین نمیرسیم

    4. نخود آش می گوید

      به نظر من که بعضی از همین ایرانی هایی که شما از شان و عزت نفسشون حرف میزنی باید برن خر سوار شن.
      یه مدت پیش رفتم مسافرت یارو با که پارس داغون پیچید جلوی من. من هم به نشانه اعتراض بوق زدم. از کمالات و فهم و شعور خانوادش دستش رو بیرون آورد و انگشت شست خودشو نشون داد.
      این انسان نمای نه چندان محترم همین ماشین آشغال هم از سرش زیاده و باید قبول کنیم از این دسته توی کشور ما کم نیست. با این وضعیت اخلاق و شعور رانندگی حتما میخواین بنز و ب ام و سوار شیم.
      پناه بر خدا

      1. ناشناس می گوید

        مرد حسابی بحث فنی ماشین چه ربط به فرهنگ رفتاری داره؟

    5. مهدی می گوید

      ماشین خیلی عالی هست موتور فوق العاده قوی داره که اگه حواستون نباشه و پاتون رو یهو رو گاز بزارین جلو ماشین بلند میشه خودم ۲۴۹ تا باهاش رفتم بیشتر هم میرفت ولی من می ترسیدم گاز بدم
      تا جاده شمال همه از خداشون بود منو بگیرن ولی صد افسوس ظاهرش که حرفی واسه گفتن نزاشته
      اسم ماشینم لکسوس ۵۷۰ فکر کردین هایماست؟

      1. میلاد جون می گوید

        ها ها ها با حال گفتی

      2. ناشناس می گوید

        نکنه اسمتون هم ملیحه است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخ

      3. ناشناس می گوید

        نفهم عقده ای

      4. ناشناس می گوید

        جالب بود دمت گرم

      5. ؟؟؟؟ می گوید

        دیگه تو کمد نخواب
        کمدی میشی

      6. شهاب می گوید

        عالییییییییییییییی بود :))))))))))))

      7. ناشناس می گوید

        جالب بود..

      8. ناشناس می گوید

        فک کنم حسرت ب دل موندی داداش خیره تو هم میخری

      9. ...... می گوید

        خخخخخخخخخخخ
        دهنت سرویس

      10. ایرانیم می گوید

        آرزو بر جوانان عیب نیست ولی بهتره از پیکان ۵۷ شروع کنی تا یواش یواش تو هپروت به لکسوس برسی

    6. ناشناس می گوید

      سلام بزرگواران
      من چندین سال ۲۰۶ و پرشیا داشتم درحال حاظر حدود ۲سال ام وی ام x33گرفتم خداشاهده خیلی خیلی بهتره مطمئن باشید از نظر شتاب قدرت زیبایی راحتی جلوبندی و… بهتر از خودروهای داخلی هست لااقل کمی نزدیکتر به خودروهای روز جهان میباشد

      1. مهدي م می گوید

        غیب نگو. معلومه از x33 بهتره. خوب ۴۰ ملیون بالاتره ها!!

    7. علی می گوید

      http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?t=103341&start=60
      من هم این بلا سرم اومده الان ماشین یک ماهه تو نمایندگی منتظر قطعه هست تازه بوش میاد که دبه کنن و بگن مقصر خودتی و از گارانتی خارجم کنن

    8. ناشناس می گوید

      آقا هی میگن چینی نخرید. من پولم اینقدره . خوب چه کنم. لطفا به جای نقد سیاست دولت بگید هایما چه ایراداتی داره که در تصمیم خریدم تاثیر کذار باشه. لطفا هایما سوارها تجربشون رو بگن نه اونائی که فقط شنیدن. ممنون

      1. مرتضي می گوید

        سلام من خودم تازه خریدم و فکر نمیکنم ماشین بدی باشه من که راضیم

      2. ناشناس می گوید

        Chbchb@yayoo
        من مدتی گرفتم البته توربو دار
        بسیار راضیم
        قدرت خوبی داره
        بسیار نرم و بی صداست
        همه امکاناتیم داره
        من پیشنهاد میکنم

      3. ناشناس می گوید

        بسیار ماشین خوبیه نسبت به پولی که پرداخت میکنید

    9. امیر می گوید

      دمت گرم به مولا

    10. ناشناس می گوید

      سلام

    11. ناشناس می گوید

      شعر می گی داداش!
      حرفات درسته اما شعره! نخرید!!!
      نخریم با این پول چی بخریم؟؟ دلمون می خواد شاسی بلند فرانسوی بخریم ولی اون مال از ما بهترونه! وقتی می گه خوبه بسته به قیمت و مقایسه و بازار خراب ایران می گه خوبه!

    12. محمد می گوید

      اگر مسولان خدا رو قبول داشتند حال و روزمان این نبود. این نوع خدا برای من و شما و ملت تهیه شده وگرنه خدا مائرای تصورات ماست

    13. احمد می گوید

      دمت گرم

    14. ناشناس می گوید

      یکم برو خودت بشین پشن همین ماشینا که ازش بد میگی، بعد حرف بزن. از نظر استاندارد و کیفیت متشینهای چینی خیلی از ماشین های ایرانی سر تر هستن. میدونی مشکل کجاست. مشکل خود ما هستیم که خدمات خوبی ارائه نمیدیم

  2. حمید می گوید

    آخه مگه ایرانخودرو جنس خوب هم تولید میکنه?

    1. محمد می گوید

      من خودم ۱۵۰ میلیون دارم اما با این اوضا همون پراید سوار شیم بهتره

  3. مهدی می گوید

    لطفا در مورد دلایل خرید و عدم خرید تیبا هم بنویسید

    1. ناشناس می گوید

      تیبا ماشین خیلی خوبیه من دوسال دارمش البته هاچ بک شو بسیار تیزه تو سربالایی اصلا کم نمیاره قیمتشم خوبه مصرف سوختشم کمه

      1. فرزاد می گوید

        احتمالا اولین ماشینتونه

        1. ـــــ می گوید

          افرین به تو بی ام و سوار هی میای برای یکی انشا مینویسی

        2. آدم عادی می گوید

          شما اولین ماشینت چی بوده ؟ باباجونت برات مازراتی گرفته ؟ اگه خود آدم بخواد بگیره غیر پراید و پژو همین چیزا نمیتونه ماشین اول بهتری بگیره

      2. امید می گوید

        حتما شما بهتر از تیبا سوار نشدین که میگین تو سربالایی کم نمیاره

  4. علي می گوید

    با سلام خدمت دوستان
    مساله اش اینه که همش می گیم چینی نخر چینی نخر خب قبول نمی خریم ولی به چه دلیل ؟؟؟؟نمی گم چینی ها خوبند یا عالی هستن ولی کسی می تونه بگه تو رنج ۵۰ میلیون تومان بالفرض چه ماشینهایی به درد بخوری می شه خرید؟؟؟مثلا باید دنا را بخرم با پلتفرم عهد تیرکمون سنگی یا پارس بخرم با تکنولوژی سال ۲۰۰۰ یا باید ال ۹۰ سه نسل قبلشو بخرم؟؟؟اینها توهین به شعور هستش نه اینکه کسی که ماشین چینی می خره رو محکوم کنیم همین چین فهمید مردم چیو می خان فهمید چه کارکنه تا خودش رو جا بندازه اینها چی ؟؟اطاق اینو می زاریم رو اون موتور اینو می زاریم رو اون یکی و …..

    1. عبداللهی می گوید

      دوستان عزیز بحث این بود که شما با پول هایما میتونی بهترین مدل های برند جهانی رو سوار بشی، ماشینی که میاد توی ایران یا همون مواردی که در ایران میگن داره تولید میشه (که مونتاژ هستش) حداقل ۵ برابر قیمت تمام شده به فروش میرسه. پراید تو ایران ۲۳ تومن در عراق ۴.۲، سمند تو ایران ۳۳ تومن در سوریه ۷ تومن، درد اینه عزیز من که بنده خدا میگه چینی نخر! خب بجاش چی بخریم باید با یه چیزی رفت و آمد کنیم دیگه، این سخت ترین سئواله چون در شرایط فعلی مصرف کننده ایرانی آچمزه! مجبوریم به تناسب پولمون خرید کنیم، یکی تیبا میخره که از اول گیربکسش مشکل داره، یکی شاسی ۲۰۱۶ میخره تو خیابونای تهران از ترس تصادف سکته میکنه، ماشینش فقط برای جوج و نوشابه شمال خوبه. اگر مثل من بودجه تون محدود باشه بهترین خرید به نظر من اونه که بهترین ماشین زمان خودش برای ایران باشه که دهه ۶۰ پیکان (دولوکس) بود، دهه ۷۰ پژو (۴۰۵)، دهه ۸۰ رنو (ال ۹۰)، و الان هنوز هم ال ۹۰ جواب میده و یک رنوی جدید به اسم ساندرو هم تو رنج ۴۰ م اومده که من اولین مشتریش هستم. خدا خودش کمک کنه مسئولان بفهمن چقدر دارن مردم آزاری میکنن.

      1. علیرضا می گوید

        کی گفته پراید در عراق ۴.۲ شما از خریدار در عراق سوال کردید که این اطلاعات رو می دید عزیز من اطلاعات ندارید لطفا اظهار نکنید بنده خودم در عراق از خریدار عراقی سوال کردم که ماشینشو چند خریده که با پول ما می شد ۱۹ تومان سال ۹۴ البته بنده هم مانند شما از کیفیت پاین ماشینهای ََناراضیم اما مسائل را قاطی نکنیم لطفا

        1. ناشناس می گوید

          دمت گرم

        2. ناشناس می گوید

          پس یارو دیوونست قیمت تویوتا کرولا هشت هزار دلار هستش توی بازار جهانی نه داداش قیمتش هیچ‌وقت نوزده تومن نیست خیلی کمتره

        3. اسی می گوید

          من عراق کار میکردم داداش همون ۴ تومان بود خودم یکی خریدم

    2. ناشناس می گوید

      تو رنج ۵۰ میلیون میتونی دنا معمولی بخری یا یکم صبر کنی تا چند ماهه دیگه دناپلاس بخری۴۶تومن… هر چی باشه ایرانیه و افت قیمته عجیب نداره و از نظر ظاهری عالیه و موتور کم مصرف و با دوام ef7 هم روشه

      1. شایان می گوید

        ما که دنا گرفتیم دهنمون سرویس شد..نخریده سه بار جعبه فرمون عوض کردیم..توی دوسال سیستم سوییچ عوض کردیم.باتری عوض کردیم.سیستم برق مشکل داره.هربار یجای ماشین برقش قطعه.نصف امکاناتیم که تو دفترچش زده بود رو نذاشته بودن تو ماشین..کجاش اخه ایرانی خوبه با افتخارم حرف میزنی..ریدیم داداش ریدیم نمیخوایم قبول کنیم که ریدیم اونم با ر دسته دار…فقط بشینین چینی هارو مسخره کنین تا یروز اونا جای امریکا رو بگیرن و شما هنوزم در حال مسخره کردن هستید منتها اینبار در حال مسخره کردن افغانستان …بزودی انشالله ماشین افغانی هم میشینین و بازم مسخره میکنین و همچنان ما داریم میرینیم…به زودی

        1. حمید می گوید

          واقعا شیفته این ادبیات تونیم؛

    3. ناشناس می گوید

      گل گفتی

  5. امین می گوید

    برای خدماتش هم ما از مشهد به سمت گیلان که رفتیم، هر جا نمایندگی ایران خودرو بود، ترمز زدیم، همه میگفتن ما هایما رو پشتیبانی نمیکنیم، فقط مراکز استان، حتی حاضر نمیشدن ماشینو ببینند و جوابگو باشن! اینم از خدماتش!

  6. محسن می گوید

    دوستان عزیز این ۲تا خودروساز متعلق به دولت هست.اگه خصوصی بود اینقدر عقب نمیوفتاد ازون گذشته دولت واردات خودروی خارجیو آزاد نمیکنه چون میدونه اینجوری کسی ۱دونه از ماشینای آشغال اینارو نمیخره.همه میدونن که با قیمت ۳۰ یا ۴۰تومن میشه یه بنز و بی ام دبلیو کلاس متوسط یا هر برند خوب دیگه ای تو اروپا و همین کشورای اطرافمون خرید.بالاترین مدلای شاسی بلند بی ام دبلیو ۱۲۰تومنه.حالا شما درآمد ماهیانه اونارم حساب کنید که چند برابر حقوق ماهیانه یه ایرانیه.و شرایط فروش خودروهاشون.شما میتونید بدون هیچ پیش پرداختی و ماهیانه با پرداخت ۲میلیون تومن به پول ما ماشین بخرید.ملت رو گنج ننشستن که.نه زیبایی دارن نه امکانات دارن نه کیفیت قیمت پدرشونم گذاشتن رو ماشینای آشغالشون.ما چه گناهی کردیم؟تا کی باید با این وضعیت کنار بیاییم؟پس کی مردم ایران میخواد روی خوب زندگیو تجربه کنه؟همیشه تو فشار و مشکلات.همه خسته شدن ازین شرایط مزخرف

    1. ناشناس می گوید

      داداش خیلی خوشی ملت تحت فشار هستند که ایام عید جاده ها خلوته داداش فقط ۵ ملیون نفر مشهد رفتن تو ۱۳روز …..دوما اصلا نباید مقایسه کرد ایرانی ما شا الله یه عروسی میگیرن چقدر بریز و بپاش ولی خارج یا همون اروپاه برو ببین . کشور های دور برمون ۱الی ۲ م جمعیت دارن با چقدر در امد نفتی . داداش یه کم از خواب بیدار شو بیدار

      1. ناشناس می گوید

        شما از اون دسته انسانهایی هستی که میگن خودشو بخواب زده و آدمی که خودشو بخواب زده نمیشه بیدار کرد مرد حسابی اینکه فلان نفر تو تعطیلات عید رفتن فلان شهر چه ربطی به این مسئله داره مردم ما تنها دلخوشیشون همین سفره میخوای همونم نکنن؟دوست عزیز از خواب غفلت بیدار شو شما اگر میدونستی ایران چقدر منابع و ظرفیت داره و میتونه خشت خشت این مملکتو از طلا بسازه این حرفو نمیزدی ایران با توجه به منابعی که در اختیار داره و تعداد جمعیتش باید جزء ده کشور برتر دنیا باشه از هر لحاظ که فکرشو بکنی اره دوست عزیز این واقعیت ایرانه چشمات رو باز کن و درست دیدن رو یاد بگیر و با این حرفا دزدی های تیلیاردی آقازاده هارو توجیح نکن برادر من.
        ایرانی لایق بهترین هاست یاحق.

  7. علی می گوید

    سلام دوستان فقط باید گفت خلایق هرچه لایق
    مگه اعتصاب نخریدن خودرو داشت این دو شرکت رو فلج میکرد با ی کم وسوسه و طمع مردم دوباره نجات یافتن پس باز باید گفت خلایق هرچه لایق

    1. ناشناس می گوید

      آفرین بر تو.پاره شدیم که اقا نخر نخر تورو قران نخره دیگه چیزی نمونده بود که شرایط عوض شه یهو یه عده احمق همه چی به هم زدن پس همون خلایق هرچه لایق

      1. رها می گوید

        همیشه، احمق ها وجود دارند!

    2. ناشناس می گوید

      آفرین بر تو.پاره شدیم که اقا نخر نخر تورو قران نخره دیگه چیزی نمونده بود که شرایط عوض شه یهو یه عده احمق همه چی به هم زدن

  8. mohsen می گوید

    واقعا خلایق هر چه لایق

  9. علی نوبخت می گوید

    من اقدام به خرید پژو پارس سال کردم در تاریخ ۹۲/۱/۶خودرو را تحویل من دادند ولی کارت ماشین مدل ۹۱ به هر جا شکایت کردم بجایی نرسیدم واز روز اول دسته برف پاکن -صفحه کیلومتر-گیربکس ونمدی سقف ماشین خراب بود .حدود ۲سال من هر روز در تعمیر گاهای متعدد دنبال رفع عیب ماشبن بودم ودرنهایت هم یک قوطی حلبی متحرک دارم .از کسانیکه صدای من وامثال من را میشنوند تقاضا دارم فقط هنگام رای گرفتی دنبال ملت نباشید بعد از اینکه روی صندلی قدرت نشستید هم یک کمی بفکر ملت باشید

  10. پرهام می گوید

    این چرت و پرتارو باور نکنین هایما اصلا موتورش ضعیف نیس شتابشم بد نیت ماشین خیلی خوبیه همه چینی ها که بد نیستن من الان خودم هایما دارم خیلی ماشین نرم و جاداریه و به پولی که میدی بیشتر از جک و تیگو می ارزه

    1. عشق ماشین می گوید

      احتمالا یا تا حالا جک و تیوولی ندیدی یا کلا تعریفت از ماشین خوب یه چیز دیگه ایه، این که میگی موتورش ضعیف نیست احتمالا به خاطر اینه که ماشین اولته بهت پیشنهاد میکنم یه سری به سایت خودرو سازای درست و حسابی بزنی و ببینی که اونا با همین حجم موتور چه قدرتی دارن.
      یه جوری میگه موتورش ضعیف نیست که اگه ندونی فکر میکنی که از لامبورگینی و بوگاتی قویتره

  11. سورنا می گوید

    با سلام
    من تو جنوب کار میکنم و یکی از شرکتهای زیر مجموعه خودروسازها اونجا یه کار بزرگ گرفت و تقریبا” مدیر عامل اون شرکت تازه از پشت میز مدیریت یکی از خودرو سازی ها اومده بود و نفر دوم یا سوم تو وزارت صنعت و معدن بود و هست. توی این چند سال این آقا طوری رفتار کرد که از اون شرکت به اون عظمت هیچی باقی نموند و تصمیماتش برامون شده بود جک و خنده و تازه فهمیدیم که این مدیران دلسوز چه بلایی سر خودرو سازی اوردن. دوستان بحث چین و ماچین نیست بحث ناکجا آباده تا زمانیکه این بیسوادها تو صنعت خودروسازی اون بالاها تکیه زدن و غیر خودی و نخودی میکنن وضع بهتر از این نمیشه مثل زالو رو جیب ملت خیمه زدن و از چنان قدرتی و مافیایی برخوردارن که حاضرن تمام ملت تو این ماشینها تیکه تیکه بشن ولی به تولیدات اونها صدمه ای وارد نشه و متاسفم برای ملتی که درس نمیگیرن و بدنبال توجیه خودشون هستن ما کمتر از ملت هند نیستیم با نخریدن چکار کردن و به کجاها نرسیدن.حال خود دانید میتونید توجیه نامه بنویسید یا عمل کنید!!؟.

  12. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت دوستان ، من درنظر دارم یه خودرو شاسی بلند با قیمت تا ۸۵ میلیون بخرم ، از میان X33s و هیما S7 و تیگو۵ کدوم یکی را پیشنهاد میکنید ؟ لطفا راهنمایی کنید … تشکر

    1. اشکان می گوید

      شک نکن هایما لز همشون بهتره.این خودرو چون برای تبلیغاتش هزینه نمیشه رقباش رو تعریف میکنن.بهترین دلیل برای خریدنش قیمت معدلش تو چینه .هایما از همه این خودرو ها تو چین گرونتره اما تو ایران به همون قیمت چینش فروخته میشه و بقیه خودرو ها حداقل ۱۵ درصد گرونتر از چین فروخته میشه.

    2. mahan می گوید

      اگه هنوز نخریدی خودتو بدبخت نکن بد مشتری براش گیر میاد اگر خواستی شماره تلگرام بده برات فیلم ماشین همسایمونو بگیرم بفرستم یکسال نشده تحویل گرفته وقتی فرمون رو میپیچه از پارکینگ بره بیرون صدای بهم خوردن دو تا صفحه فلزی میاد و کل پارکینگ به لرزه میافته برده برای گارانتی برده نتونستن مشکل و حل کنن گفتن باید گیربکس پیاده شه .بد جور حالش پرپر شده… گذاشته برای فروش ۱ ماهه کسی گول نخورده هنوز .برای سوار شدن شاسی بلند پولتو حروم نکن.منم الان ۸۸تومن دارم ۲۰۷ مدل ۹۰ هم دارم ولی با این چیزی که دیدم فعلا قیدشو زدم تا ببینم پولم به چی میرسه که چینی نباشه.هر کی هم داره تعریف میکنه بخاطر اینه که اسم ماشینش خراب نشه قیمتش افت کنه ولی در واقعیت همینطوره برو نمایشگاه یا از مکانیک ها که چینی تعمیر میکنن سوال کن

    3. ناشناس می گوید

      سلام خوبی ؟

  13. رضا می گوید

    هیچی مثل هایما نیس نرم وشتاب زیاد هرکی میگه بد هسش چرت میگه

  14. ناشناس می گوید

    با سلام دوستان خواستم جهت اطلاع بگم که نه من اهل سیایت هستم و نه اینکه مسئولیتی دارم که بخواهم تبلیغ این خودرو و ان خودرو کنم فقط یه چیز جالب که با چشمای خودم مشاهده کردم این بود که سال ۹۴ رفتم بم و در ارگ جدید با حضور یکی از دوستان که در کارخانه خودرو کرمان موتور بود بازدید کردم میگن چینی نخرید فقط همین رو بگم درسته چینیه ولی من دیدم که خودرو سازیشون با ما زمین تا آسمون فرق میکنه مثلا اتاق تست بدنه و اتاق خودرو که تمام تایید کنندگانش از چین و کره بود با فشاری معادل ۲۰۰ بار آب رو توی یه اتاقک به بدنه و اتاق خودرو میزنن اگه حتی یک قطره وارد اتاق خودرو یا اسیبی به رنگ خودرو ببینن سریع رد تایید میشه یعنی واقعا به ایمنی و کیفیت اهمیت میدن من خودم یه ۴۰۵ داشتم که جای درب سمت جلو جوش داده شده بود اونم با جوش برق و خیلی بی کیفیت فقط خواستم بگم که درسته چینی هستش ولی مطمئن باش از خودروسازی ما خیلی سر تره و بهتره حتی اگه درجه ۳ باشه

  15. عابدی می گوید

    بابا ناشناس ۱۶ دی . بزرگترین عیب کرمان موتور رنگشه. همه توصیه میکنن تو کارواش فشار اب کم باشه تا رنگش نریزه. اگر اطلاع نداری چرا نظر میدی. نکنه فامیل دایی مهدی هاشمی هستی؟

  16. ali می گوید

    آقا خواهشا درباره چیزی که نمیدونید و تخصصی توش ندارید نظر ندید. مگه شما این ماشینو اصن از نزدیک دیدی که داری این نظرات چرت و پرت رو میدی؟ لازم به ذکره که من این ماشینو دارم و خیلیم ازش راضیم هیچکدوم از این ایراداتی ک شما داری واس خودت رو ماشین میزاری رو این ماشین نداره مخصوصا ک میگی گیربکسش هماهنگ نیس اتفاقا گیربکسش هماهنگترین گیربکس ماشینای چینی هستش و مال شرکت هیوندای هستش و ساخت کره رو روش نوشته. در ضمن درباره کیفیت مونتاژ پاینن بهتون بگم که مهندسای ایران خودرو زیر نظر مهندسای چینی مونتاژ میکنن و اگ برید تو رده کیفی خودرو هارو نگاه کنید میبینید ک بین خودروهای ۷۰ تا ۱۰۰ میلیمون هایما از نظر کیفی اوله پس ازتون خواهش میکنم درباره چیزی که نمیدونید نظر ندید. همین امثال شمان که با این حرفا باعث میشین دید خریدار نسبت ب ماشین تغییر کنه و از خرید منصرف شه و آمار فروش بیاد پایین.

    1. محمد سعید بهمنی می گوید

      مرسی از نظرتون دوست عزیز.
      انشالله شما هم ایراداتش رو منطقی به ما بگید تا درج کنیم !

      1. ناشناس می گوید

        اقا هیشکی قدرت خرید این ماشینو نداره
        برای همین تو خیابونا کمه

    2. ناشناس می گوید

      واقعا راست میگین ماهم میخوایم بخریم ولی با این حرف ها میترسیم والله

    3. maz می گوید

      برادر من شما خبر نداری که اگه از یه چینی ماشین باز درباره(جک،هایما،….)بپرسی،هیچکدوم از این اسم ها رو نشنیده.بنده خودم به چین ک رفتم،حتی یکنفر ندیدم خودروی چینی سوار شه.لطفا اینقدر حمایت بیخودی از این ماشین های به معنای واقعی آشغال نکنید.این ماشین ها از لحاظ ایمنی پایین ترین سطحو دارن.شمایی که داری ۸۰ میلیون پول یه آشغال چینیو میدی به خدا حقته که سانتافه ۷۰ میلیونی اماراتی زیر پات باشه!

  17. ناشناس می گوید

    لطفا وقتی که ماشین چینی سوار نشدید الکی نظر ندید من هم رانا هم پارس هم سمند هم ۴۰۵ و هم سمند داشتم الانم mvm315 دارم لاستیک همین ماشین چینی می ارزه به تمام محصولات ایران خودرو

  18. سعید می گوید

    با سلام.کسانی که هایما دارند نظرشان درباره اینکه صدا بالای ۱۲۰ داخل اتاق میاد یا میلرزه و همچنین در سربالایی بسیار کم میاره به صورتی که تقریبا همه خودروها سبقت می گیرند چیست؟خواهشا بدون تعصب راهنمایی کنید.ممنون

  19. زهرا می گوید

    بین هایما و آریزو کدوم؟

  20. سیاووش می گوید

    اقا‌اقا….بچه مسلمون…ملت‌همیشه‌درصحنه…چرادروغ‌میگید؟!!چندتاتون‌حتئ سواراین ماشین شدیدکه اینطوردادسخنتون دنیاروبرداشته.هی‌نخریدنخرید.پس‌چی‌بخریم.استغفرا…نصف شمااین‌ماشینوازنزدیک‌ندیدن‌هنوز.مگه‌همین‌حرفاروراجب‌جک‌اس۵نمیگفتن.پس‌چراشد۱۰۰ملیون؟همیشه‌بالادستی‌ازپائین‌دستی‌ایرادمیگیره‌وازش‌بدمیگه.ماایرانی‌هاکه‌ازاخراولیم‌ازبالادستامون‌پیف‌پیف‌بومیده….زورمون‌گرفته‌چین‌درپیتی‌رودستمون‌بلندشده‌نه؟بجامفتخوری‌وجیب‌مردموخالی‌کردن‌یکم‌اون‌گوگولهاروکاربندازیم.اره‌عزیزم.اره‌جانم.جوش‌نزن‌شیرت‌خوش‌میشه.عجبا

  21. hadiazmi می گوید

    لیاقت ما جزاین نیست

  22. ناشناس می گوید

    سلام دوستان
    یه مدت پدرم میخواد یه خودرو ایرانی بخره، از من پرسید از ایران خودرو بخرم یا سایپا، منم گفتم اگه خودرو سازان ایرانی تولیدات خوبی داشتن از محصولات خودشون سوار میشدن نه اینکه از خودروهای لوکس وارداتی استفاده کنن.
    یاعلی

  23. ناشناس می گوید

    سلام من حتما هایما میخرم چون ماشین خوب و با قیمتی هست،

  24. ناشناس می گوید

    سلام باور کنید خودروی ب ام و رو هم اگر ایران خودرو بفروشه نباید ازش خرید چون یه شرکت به تمام معنا کلاه برداره و مردم رو داره سرکیسه میکنه نخرید آقا بخدا همون خودروهای چینی مدیران خودرو و کرمان موتور هم اینکه از ایران خودرو خرید نمیکنید بهتره

  25. ناشناس می گوید

    تا وقتی که به نام حمایت از تولید داخلی که کاملا دروغه جیب مردم را به نام چندتا کمپانی مانند انگل به جان و مال مردم افتاده اند خالی می کنند وضع همینه

  26. ماهور فرجی می گوید

    درود
    هایما نخرید که خوب نیست،دوستم خریده راضی نیست، چندتا از موارد نگارش شده نگارنده در مورد هایما را دقیقا برای خودروی دوستم، متاسفانه پیش آمده
    در مورد ایران خودرو و سایپا هم که دوستان نظراتی دارند، همه ما می دونیم که این دوشرکت که وصل هستند به دولت اگر نبودند حداقل ما خودروهای خارجی را به قیمت واقعیشان در سرتا سر دنیا میخریدیم، دولت اجازه نمیده شما خودروی خوب و باکیفیت خارجی رو بخری، اینقدر قیمت خودروی خارجی رو گران میکنه تا مجبور بشی خودروی آشغال داخلی رو بخری
    از دو راه اینکار رو انجام میده،که یکیشو همه میدونن اما یکی شو هر کسی نمیدونه
    اول که گمرک و مالیات و ترخیص و……
    دوم. اجازه نمیده قیمت دلار سر جای واقیعیش وایسه و شما مثلا۲۰ هزار دلار میخوای پول بدی خب وقتی دلار ۴۰۰۰ تومن باشه نمیصرفه ولی اگر دلار ۱۰۰۰ باشه میصرفه، دولت هم که غریبه نیست ایرانین، از خودمون هستن، اینه که دولا پهنا دارن تو پاچه مردم خودشون میکنند، اینجاست که میگن چاقو دسته خودشو بریده،به امید روزی که هر فرد و شخصی خودش را جدای دیگران فرض نکنه و برای خودش استثنا قائل نشه و به دیگران خیانت نکنه

    1. ناشناس می گوید

      با اجازتون بگم دلیل دیگه گرونی احتکار وارد کنندگان خودرو هم هس که اونا هم دستشون با دولت تو یه کاسس
      چه دلیلی داره که وقتی دلار بره بالا قیمت ماشینای داخلی هم بره بالا پس سازمان حمایت از مصرف کنندگان کجا رفت که قیمت ماشینا رو بردن بالا و هیچی نگفت
      فکر کردین وارد کنندگان خودرو رفیق مردمن نه اونا هم مثل همین خودرو سازهای دزد هستن که میخوان جیب ملتو بزنن و گرنه ماشینارو به قیمت خودش و همین گمرک به مردن میدادن نه اینکه خودشونم تا ۵۰ درصد سود روش بکشن و تو این وضعیت بازار ماشینارو احتکار کنن از بی پدر و مادر بازیای این دولت یکیش اینکه قبل از اینکه دلار گرون بشه ثبت سفارش خودرو رو ممنوع کرد و بعدشم که دلار گرون شد و دوستان دزدمونم که ماشینا رو احتکار کردن

  27. حمید می گوید

    سلام به نظر من اقا بخرین هرچقدر که می تونید ماشین چینی بخرید بزار این آشغال سازی های داخلی له بشن فروششون به صفر برسه شاید سر عقل بیان من پرشیا داشبورد جدید گرفتم صفر در عرض چند ماه ۶ بار واشار سرسیلند عوض کردم تو کارواش هم داشبورد ماشین پر آب میشد بالاخره فروختم اونایی که حقوق میگیرن تو ویرانخودرو حرام حرام من که نمیگذرم

    1. کارکر ایران خودرو می گوید

      حرام پول توه که همچین ماشینی نصیبت شده . چیکار به یه مشت کارگر بدبخت داری ؟ حالیت نیست چی به چیه اونوقت به کارگر ایران خودرو نفرین می کنی؟

      1. ناشناس می گوید

        دوست من احساساتی نشو اگر با وجدانت کار کنی حقوقت حلاله و مگر تو یک نفر تو ویرانخردو کار میکنی که شاکی شدی وجدانن تو با یک همتراز شغلیت تو بنز و تویوتا و …. از نظر فرهنگ کار یکی هستی ؟ وجدانی نظر بده نه احساسی خودت قبول داری که توی ویرانخردو و ضایه پا مدیران مشغول چپاولندوزیردستان مشغول پاجه خواری از زیر کار دررفتن وخوابیدنند اگه وجدان داشته باشی تائید میکنی منهم خودم بانشسته صنعت کلاه بردار همین کشورم

      2. خر ایرانی می گوید

        چرا احساساتی شدی میخوای بگی دزد نیستی باشه قبول تاحالا سرکار چائی خوردی تاحالا سرکار با همکارت حین کار حرف زدی نگو نه که ثابت میشه دروغ میگی ما ایرانیا دروغگو ودزدیم وجانماز اب بکش بسه دیگه اینقد مظلومنمائی پیچ ومهره ماشین رو تو مگه نمبندی رنگ شو مگه تو نمیپاچی مگه تو مونتاژ نمیکنی پس چرا از ویرانخردو بیرون نیومده تبدیل به ان میشه چون تو وامثال تو خودخواهید و گنده نما مدیرانتونم بیسواد و دزد و کلاه بردار وجدان داشته باشی تائید میکنی که نداری

      3. الهام می گوید

        اگر کار شما درست باشه..ی همچین ماشینی نصیبه هیچ کس نمیشه

      4. بهزاد می گوید

        توبگو کارگر ایران خودرو،چی به چیه؟اون تو چه خبره ؟چراآشغال تولید میکنید؟چراسرمایه این مردمو که سختی پول جمع میکنن با خرید چهارچرخای شما به باد میره؟ویران بشه
        ویران خودرو
        کارگر

      5. ـــــ می گوید

        شماها کارگر نیستید…قاتل مردمید!

    2. امير می گوید

      الان از ماشین هم باشگاهیم هایما پیاده شدم نشستم پشت کامپیوترم حرام ریختته که شش بار واشر سر سیلندر عوض میکنی برو رانندگی یاد بگیر شاید کمتر واشر زدی گاز تو آشپزخونست ترمز دستی رو هم بده پایین میرونی.

    3. فرزاد می گوید

      سود واردات همین چینی ها هم میره تو جیب همین سایپا و ایران خودرو.نمونش هایما ایران خودرو واردش میکنه

  28. مجید می گوید

    با سلام.
    من حدود ۳ماهه در خصوص شاسی بلند چینی تحقیق کردم.بهترین اونا جیلی با آپشن کم.وقیمت بسیار بالا. بعد اون هایما با خدمات وامکانات بهتر نسبت به جیلی.از جک بهتره به دلیل آپشن های بالاتر وخدمات بیشتر از اون.ولی موتور جک قویتر از هایما.مصرف هایما از جک پایین تره.از تیگو ولیفان بدون شک وبی برو برگرد بهتر واز لحاظ ا پشن خدمات کیفیت کمییت بسیار بهترهت

  29. مجید می گوید

    ایشالا قسمت همه ارزومندا.دعا کنید منم بتونم بگیرم

  30. علی می گوید

    سلام من دقیقا یکساله این ماشین و خریدم و تا خالا هیچ مشکلی باهاش نداشتم. انضافا ماشین بی صدا , نرم , جادار , با قدرت مناسب, و امکانات خوبی هست بهرحال در این رنج قیمت با این اپشن هایی که داره واقعا می ارزه و من راضیم. باهاش جاده های هراز , چالوس , دیزین به شمشک , مشهد رو مسافرت رفتم و هیچ مشکلی نداشته فقط در مواردیکه بخواهید با شتاب بیشری حرکت کنید باید از سیستم دنده دستی برای معکوس کشیدن استفاده کنید شتابش هم اینجور که میگن کم نیست .

    1. روح اله معصومی می گوید

      سلام ممنون میشماز در مورد مصرفش هم بگید من تازه خریدم و حدود ۴۰۰کیلو متر باهاش رفتم البته یکم (نه زیاد نیست )موتورش تو سربالایی کم میاره که شاید موتورش روان نشده و از اببندی در نیومده هست و اینکه اتاق سنگین هست و تبعا مصرفش بالای ۹/۵هست که احتمالا انهم بعد از پنج هزار کم میشه بعدا نظرمو در این موارد میگم ولی از نظر دیزاین داخلی و کیفیت و راحتی رانندگی و اپشنهایی که داره شک نکنید نسبت به قیمتش بهترین هست

  31. ناشناس می گوید

    سلام.من برج۱۱ سال۹۶ هایما کرفتم.قبلا ال۹۰ داشتم تنها ایراد ان مقداری موتورش ضعیف هست.بقیه کاراش بد نیست.البته اگربادنده معمولی سربالای رابروی جواب میدهد.

    1. بهار می گوید

      چطوری برج ۱۱خریدی الان که۵هستیم

  32. سهراب می گوید

    سلام . یه چیزی بگم شاید باور نکنید . من سه سال هست یه سمند خریدم تا الان بغیر از بنزین و روغن و آب چیزی بهش ندادم . به نظر من ماشین ایران خودرو شانسی هست . هیشکی هم بیشتر از من رو ماشین گاز نمیده سه سال ۱۰۰ هزار تا کارکرده .

    1. ناشناس می گوید

      سه سال دیگه که سر سیلندر بزنه پشیمون میشی

    2. ناشناس می گوید

      داداش موتور ماشین رو مورد عنایت خاص قراردادی!!

  33. ناشناس می گوید

    سلام من سه سال ماشین چینی ایقان دارم واقعا راضی هستم

  34. سادات می گوید

    من موندم ما که انواع موشک های نقطه زن رو میتونیم بسازیم، تانک کرار که نمونش تو جهان بسیار کم هست ،یا جنگنده صاعقه با طراحی ملی ، یا از روی موشک s300 بهترشو بزنیم ، کپی کنیم یا بسازیم ، چرا یه عمره یه ماشین درست حسابی نمیتونیم تولید کنیم ، قضیه یه خورده مشکوکه ، دوستان اینطور به نظر میرسه که دستانی تو کاره که ما نه تنها نمیتونیم ماشین بسازیم بلکه ،باید ماشینای اشغالی چینی رو هم گرون بخریم ، به خدا برا ایرانی بده ، زشته …

    1. ناشناس می گوید

      این چیزی های که شما میگی ما ساختیم اصلا واقعیت نداره

    2. ناشناس می گوید

      شاید هم اون قبلی ها که اسم بردی رو نمیسازیم.

    3. مجتبی می گوید

      جوابش رو یکی از مدیرهای وزارت دفاع داده..اگه دست بچه های من بود بنز تحویل میدادیم

  35. ناشناس می گوید

    ما حقمان این است چون. هرچه خودمان کردیم پس لعنت بر خودمان ما مجبوریم. با قیمت آنها این ماشینهای. اشغال را سوار باشیم وباخانواده. در تصادف بمیریم ولی جیب آقایا. پرسود خوب این است حقوق. بشر ایرانی

  36. ناشناس می گوید

    سلام
    دوستان عزیزخودروهایما درانواع دیگرآن هم در مسیر تولید هست ازجمله باموتورتوربوکه الان درحال تولید هست وسایرمدلهای دیگه که درمسیر تولید در ایران خودرو اونهم در خراسان.با توجه به زمان تولید این خودرو بدیهی است که مقداری مشکل درتامین قطعات یدکی باشه که باتوجه به زیر ذره بین بودن این خودرو سازمطمئنا در جهت رفع ان از طریق شرکتهای ایساکو وسایر شرکتهای وابسته اقدام خواهندنمود.مشکلات هست وبه نظر من با توجه به اینکه این خودرو در ایران خودرو تولید میشه واز برندهای معروف چین با گیربکس کره ای برای دنده اتومات هست خودروی مناسبی برای خریدبرای قیمت زیر۱۰۰میلیون است.خودروی بالای ۱۰۰میلیون خودروی سوزوکی(گرندویتارا)هست که اونم در خراسان تولید میشه جالبه بدونیدخط رنگ و خطوط مونتاژایران خودرو خراسان از بهترین برندهای اروپایی هست وبا توجه خط تولید سوزوکی ژاپن در این شرکت استانداردهای خودرو سازهای اروپا در این کارخانه ناچار به رعایت شدن است.به هرحال بهتره از چندنفر که این خودرو را دارن سئوال کنید یا پیشنهاد میکنم به چند نمایندگی برید و بگید این خودرورو دارید ومی خواید خدمات …بگیردببینیدچه جوابی میگیرد. موفق و پیروزباشید

  37. ناشناس می گوید

    مزخرفه

  38. عرفان می گوید

    جک ماشینی چینی که خیلی مشتری دارد هایما در اوایل مانند جک کم فروش بود با توجه به قدرت از ماشین tu7 105 اسب بخاری بهتر از ان بود و امکانات بسیاری نسبت به ماشین ایرانی دارد مانند رنا از نظر بدنه خیلی ظعیف و ایران خودرو کمتر از چینی ها ارزش خرید ین ماشین را داریم دارد

  39. ناشناس می گوید

    سلام دقیقا مشکلاتی که در مورد هایما ذکر شد درسته من خریدم ازهمون ابتدا دنده عقب مشکل داشت ومشکل از کریبکس بود نمایندگیها جواب ندادن نمایندگی تهران بردم گفتند مشکل نرم افزاریه ولی پس از تعمیر مجدد مشکل داشت جای دسته های در از داخل دراومد با ۹:۵۰۰میلیون ضرر پس از یکسال فروختم تو خیابونهایی که سربالایی داشت قدرت نداشت …..هرگز ماشین چینی نخرید ماشین ایرانی خیلی بهتره

  40. mohamadrezaii می گوید

    با سلام. بنده تو رنج زیر ۷۰ در ۹۵.۱۱ یک شاستی چانگان از سایپا خریدم و خیلی راضیم. ماشین بی نقص و زیبا و به روزی هست. بزرگترین شرکت چین هست(سرچ کنید گوگل) مهندسان چینی هم پای خط تولیدش هستندو نمیگذارند هموطنان عزیزمان گند بزنند.خوبیش اینجاست که طراحی جدید داره و از ماشین های شاستی هیوندایی چیزی کمتر نداره و به پول ما هم میخوره. من قبلش پرشیا ۹۲ داشتم و این ماشین خیلی سر تر از ماشین های ایرانی متاسفانه هست .
    متاسفانه به همون دلایلی که دیگران گفتند یک مشت افراد نا لایق با مدارک تحصیلی تقلبی و غیر مرتبط نشسته اند بر مسند مدیریت این تولید کنندگان ضرر ده دولتی و تیشه به ریشه سلامت ، رفاه و اقتصاد مردممون میزنند.تو گوگل سرچ کنید تصادف با کامیون ببینید چقدر عکس میاد و همشون مثل ورق له شدن و تصادف با بنز رو سرچ کنید ببینید اکثرا سالمن.

    1. حمید می گوید

      خخخخ.مهندس چینی پای خط تولیدشه.خخخخ

  41. محمدپارسا می گوید

    هایما عالیه
    حرف نداره

  42. رامین می گوید

    بین ماشین های ۱.تیوولی ۲.jac s5 و ۳.چانگان ۴.هایما و طبق برسی های ۱ ما هه من بین بدو بدتر من هایما رو از هر لحاظ تایید میکنم و در اولین زمان ممکن یه صفرشو ثبت نام میکنم. اخه میخام بدونم با این قد پول مگه ماشینه صفر دیگه ایم میشه خرید مثلان یارو اومده میگه چین اشغاله چین فلانه.کسی که پول داره اره ه ه میره بی ام سوار میشه من با همین کیف میکنم.راستی هر ماشین خوبیو قیمت صفرشو در نظر بگیرین.ماشین خارجی که با ۷۰.۸۰ ملیون میخری بد بختیه خالیه طبق تجربم.دیدی میگن توش خودمو کشته بیرونشو مردم.ماشین فقط صفر زیر پات ۴ سال بگازون بفروش
    یه سرچ هم بکنین میفهمینن از لحاظ ابشن و قدرت و مصرف سوخت بهترینه.
    یا حق

  43. ehj می گوید

    نظر همه ی عزیزان محترم هست . ولی به نظر بنده اونیکه مهم هست چه چینی چه ایرانی طریقه روندن ماشین هست واسلام .

  44. عرفان می گوید

    ببخشید بنز و… بالا ی ۲۰۰ میلیون است

  45. ناشناس می گوید

    سلام من میخام هایما بخرم به نظر شما چه جور ماشینیه ؟ فرق توربو با معمولیش چیه ؟

  46. ناشناس می گوید

    سلام – من که از مهر ۹۵ ثبت نام کردم – تکمیل وجه هم برای توربو کردم – الان ۷ماه و نیم هست که خبری از ماشین نیست گفتند اردیبهشت۹۶ . ولی امتیازاتش برای من مصرف کننده از بقیه بیشتره – همه خودرو های توی این رنج قیمت رو بررسی کردم -اسب بخار هم که توربو رو تست کرده و نظرش مثبت بوده

  47. کارمند عیالوار می گوید

    عزیزان به طور کل دمتون گرم .من هشت ساله که یک پراید صفر گرفتم ۱۳۰۰۰۰ هزار کیلومتر باهاش گشتم دیگه بچه ها بزرگ شدند از پراید سوار شدن خجالت می کشند هرچیزی هم میگویم چشم هم چشمی به دیگران نگاه کردن بده .کار مابا پراید راه می افتد به حساب امل بودن من میگذارند به هر حال تصمیم داشتم با توجه به جادار بودن هایما به طور قسطی بخرم پولدار هم نیستم ولی با سرچ کردن نظریات نتوانسته تصمیم بگیرم بالاخره هایما بخرم تا حداقل ۱۰ سال سواری داره یا نه ولی خدایی پراید خوب ماشینی بود شما کمک کنید هایما بهتری یا سراتو۱۶۰۰؟

  48. حمید می گوید

    جنس چینی یعنی دور ریختن پول ضمنا موتورتنفس طبیعی ازتوربو بهتره ضمنا ماشینهای ژاپنی وکره ای بیشترین فروش روتودنیادارن ضمن اینکه ژاپن وکره اکثر تولیداتشون خارج کشورشونه

  49. ناشناس می گوید

    من مدتیه هایما توربو دارم ماشین خوبیه.بخصوص کیفیت داخلش از جک بهتره.

  50. منتقد واقعی می گوید

    باسلام . دوستانی که به راحتی قضاوت میکنند شاید اصلا این ماشینو از نزدیک ندیدند و من قبول دارم ماشین های چینی خیلی بدن وکیفیت ندارن و البته تا حالا ازشون نخریدم من الان یه تویوتا راو فور ۲۰۱۷ را دارم ولی هایما از نظر اندازه فوق العاده است و از نظر ارتفاع وعرض و طول تقریبا شبیه راوفوره و نسبت به سوزوکی که کارگران خوب ایرانی چیزی ازش نزاشتن خیلی بهتره . در ضمن دوستانی که بدون مطالعه این مطلب به ان رای منفی یا مثبت میدهند باید به جای کیبورد یا تاچ موبایل دنبال یه فیجت کیوب باشند که ارزانتر از این کاراست …….. ادامه ی راه برای منتقدان واقعی ……..

    1. حمید می گوید

      شما برو راو ۴ خودتو برون .هی دفاع الکی از بنجلای چین نکن عمویی.

    2. حاج قاسم می گوید

      تویوتا راو ۴ داشته باشی بعد بیای اینجا از هایما تعریف کنی!
      برگرفته از کتاب:(دلفین ها پرواز میکنند)

      1. ناشناس می گوید

        من هایما اس ۷ دارم وازش خیلی راضی هستم این حرفاروکسانی میگن که اصلااین ماشینو از نزدیک ندیدن بجز یکی دو عیب جزئی مشکل خاصی نداره قدرت -سرعت- شتاب -امکانات داخلی همه خوبه بعضی از آپشن های ماشین ازرقبای خودش بیشتر وبهتره .

      2. علیرضا می گوید

        من هایما اس ۷ دارم وازش خیلی راضی هستم این حرفاروکسانی میگن که اصلااین ماشینو از نزدیک ندیدن بجز یکی دو عیب جزئی مشکل خاصی نداره قدرت -سرعت- شتاب -امکانات داخلی همه خوبه بعضی از آپشن های ماشین ازرقبای خودش بیشتر وبهتره .

  51. احمد می گوید

    هایما توربو از نظر نرمی و قدرت و گیر بکس عالی و به نسبت پولی که می دید خوب است

  52. با می گوید

    با سلام من ده روز پیش بک هایما توربو خریدم البته بعد از چهار ماه انتظار ده روز پیش بهم زنگ زدن که بیا ماشین رو تحویل بگیر اما وقتى ماشین رو باروسى کردم متوجه شدم که کولر ماشین کار نمى کنه و الان ده روز که نتونستن راش بندازن تا جای که نمایندگى قراره ماشین رو کلا پس بفرسته و یکى دیگه بهمون بده مى خواستم بدونى که واسه کسى همچین اتفاقى افتاده

  53. یه نفر می گوید

    تو این مملکت با این فرهنگ و این مردم
    باید ماشین گرون تر از این ها بشه
    خلایق هر چه لایق.

  54. بیدار می گوید

    باسلام خدمت دوستان
    وارد نظرات شدم که استفاده کنم و درتصمیم گیری کمکم کنه متاسفانه اینقدر بحثهای حاشیه ای زیاد بود که اصلا فراموش کردم برای چی وارد نظرات شدم اونم از ماهایی که هر سه دقیقه دم از فرهنگ میزنیم
    خلاصه مطلب روز دنیای خودروسازی چند مقوله است
    ۱_ابداع
    ۲-رقابت
    ۳-هزینه تولید و نگهداری
    به همین خاطر خوردو سازهای معتبر با تولید سالانه مدلهای متفاوت و کم و زیاد کردن این سه آیتم ماشینهایی رو مناسب تمامی مصارف تولید میکنند.
    چند وقت پیش برای بازدید از یک شرکت سازنده قطعات صنعتی به آلمان رفته بودم دوستی که در اون شرکت مدیر مالی پروژه ها بود یک ماشین بی ام دبلیو سری ۵۰۰ داشت که اختصاصی تولید شده بود و توی آپشنها هیچ چیزی کم نداشت با توان موتور ۵۰۷ اسب بخار،دنده اتوماتیک و…. ایشون میگفت توی آلمان این ماشین حدود ۷۰هزار یورو قیمت داره چیزی پایینتر از ۳۰۰ میلیون تومان که تماما بصورت لیزینگ بدون بهره قابل ذکر ی ماهی ۸۰۰ یورو قابل تهیه است
    بماند اینکه در آلمان انواع آپشنهای خوردویی از ولوکس واگن تا مرسدس بنز ،اشکودای جمهوری چک که با تمامی امکانات و رانندگی سلیس(تجربه خودم در جمهوری چک و رانندگی با اشکودای مدل اکتاویا(رنج قیمت ۴۲ تا ۷۰ میلیون)) باقیمتهای متفاوت و کاملا اقساط قابل تهیه هستند
    همه اینها بدلیل “فضای رقابتی” بوجودآمده
    اگر رقابت بود خودروساز مجبور میشد مدیر خوش فکر با تحصیلات مرتبط استخدام کنه
    اگر رقابت بود برای هرنوع استخدام و هر رنج مشتری خودرو ساز مجبور میشد که یک نوع خودرو تولید کنه و اگر رقابت وحود داشت افتضاحامروز صنعت خودروسازی که در خیلی جاها به عنوان صنعت مادر نام برده میشه بوحود نمی آمد
    عزت زیاد

  55. مجتبی می گوید

    سلام به همه عزیزان
    راستش من هایما توربو خریدم،با کلی ترس البته ولی خدایش خیلی خوبه از ماشین های ساخت داخل که خیلی بهتره،دنا داشتم از بس ایراد داشت و بردم تعمیر کلافه شدم،برخلاف همه تبلیغات علیه ماشین چینی که کار خودروسازهای داخلی هست کیفیت چینی خیلی بهتر از،ماشین ایرانی هست همهک ظاهر قشنگتر هم آپشن بیشتر،خدایش ارزش داره ۴۷تومن بدی دنا یا پارس تیو ۵،ای کاش صنعت خودرو کشور رو عمدا عقب مونده نمیکردم وگرنه با پول همین دنا تو قشم یا کیش یا مناطق آزاد چه میشه خرید

  56. یک ایرانی می گوید

    بخدا گیج شدیم ! من اپتیما پلاک منطقه آزاد دارم میخوام بفروشم ، با ۷۰-۸۰ چی بخرم آخه! میگن ماشین های چینی خریدی برای فروش خیلی افت قیمت داره اگه بخوام ساندرو استپ وی بگیرم داشبوردش خیلی افتضاحه و نمیشه مانیتور رو دید !!!! لطفا راهنمایی کنید الان هایما توربو هم اومده

  57. ناشناي می گوید

    سلام دوستان،یک خودرو شاسی بلند میخواستم زیر صد میلیون پیشنهادتون چیه؟؟هایما خوبه؟؟

  58. ناشناس می گوید

    دوستان عزیز
    لطفا در مورد هایما نظر بدین اونایی که دارن
    چرت و پرت چرا میگین ٨٠ تومن پول داده از موشک و فلسطین و بنز و تانک حرف میزنه
    بنال ببینیم چیه برو دیگه
    والا

  59. علیرضا می گوید

    آخر نفهمیدم هایما خوبه یا نه هرکسی یه چیزی میگه البته آبادان هستم اینجا تویوتا رافور سفارش امریکا بین ۶۵ تا ۸۰ هست اما حیف برای خروج از استان مرخصی میخواد اما یه تایرش می ارزه به ماشینای چینی موندم چه کنم ؟؟؟؟؟؟

  60. علیرضا می گوید

    آخر نفهمیدم هایما خوبه یا نه هرکسی یه چیزی میگه البته آبادان هستم اینجا تویوتا رافور سفارش امریکا بین ۶۵ تا ۸۰ هست اما حیف برای خروج از استان مرخصی میخواد اما یه تایرش می ارزه به ماشینای چینی موندم چه کنم ؟؟؟؟؟؟

  61. پرر می گوید

    سلام هایما قبل از اینکه چینی باشه مزدا ژاپن هست و مشخصاتش هم عالیه SUV ماشین شتاب و سرعت نیست گرچه قدرت و سرعتش هم به نسبه سلیر شاسی ها قابل قبوله
    مزیت دیگرش سوخت مناسب هست که در سایر شاسی ها اینطور نیست ماشین بسیار نرم هست نمای ظاهری بسیار جذاب هست از نظر امکانات ایمنی بسیار عالی توصیه من به شما اگه بخواهید در حد سانتافه و مزدا ۷ رانندگی کنید فقط هایما ۷فول اتومات

  62. ناشناس می گوید

    کسی از محل خدمات پس از فروشش خبر داره لطفا بگید کجا باید ببریم

  63. ناشناس می گوید

    کسی از محل خدمات پس از فروشش خبر داره لطفا بگید کجا باید ببریم؟

  64. شاهزیدی می گوید

    سلام از اضفهان به همه دوستان.من یک خودروری هاوال ۶ مونتاژ خارج عرضه شده توسط دیار خودرو ایران دارم.آقا فیلتر هوای این ماشین در نمایندگی هم نیست چه رسد به بازار .فقط برای گارانتی باید هر ۵/۰۰۰ کیلومتر ۱۲۵۰۰۰ تومان پول سرویس بدهم( صرفا فقط برای یک یک تعویض روغن و فیلتر روغن).چرا بقول دوستان هیچ مرجع نظارتی وجود ندارد که بعضی شرکتها ماشین بدون پشتیبانی و خدمات وارد میکنند و مردم را به دردسر میاندازند.یک ماشین زیر ۲۰ هزار کارکرده در نمایندگی اصفهان ۶ ماه است بخاطر رادیاتور خوابیده …. واقعا چرا؟ این مسلمانی است؟ این مردم سالاری همراه با دین است؟ چرا با اهداف انقلاب و خون شهدا اینطوری بازی میشود؟

  65. شاهزیدی می گوید

    سلام از اصفهان به همه دوستان.من یک خودروری هاوال ۶ مونتاژ خارج عرضه شده توسط دیار خودرو ایران دارم.آقا فیلتر هوای این ماشین در نمایندگی هم نیست چه رسد به بازار .فقط برای گارانتی باید هر ۵/۰۰۰ کیلومتر ۱۲۵۰۰۰ تومان پول سرویس بدهم( صرفا فقط برای یک یک تعویض روغن و فیلتر روغن).چرا بقول دوستان هیچ مرجع نظارتی وجود ندارد که بعضی شرکتها ماشین بدون پشتیبانی و خدمات وارد میکنند و مردم را به دردسر میاندازند.یک ماشین زیر ۲۰ هزار کارکرده در نمایندگی اصفهان ۶ ماه است بخاطر رادیاتور خوابیده …. واقعا چرا؟ این مسلمانی است؟ این مردم سالاری همراه با دین است؟ چرا با اهداف انقلاب و خون شهدا اینطوری بازی میشود؟

  66. ناشناس می گوید

    نه چینی نخرید برید ۲۳ ملیون بدید پراید بخرید بعد هر سال عید تو دنیا رکورد آمار مرگ تصادف بزنید…من همه نوع ماشینی از سال ۸۲ تا الان از ایران خودرو و سایپا داشتم و خودروهای خارجی هم داشتم می خوام این و بگم که سوار خر شدن بهتر از این که ۳۰ ۴۰ ملیون پول بدید جیب ایران خودرو و سایپا رو پر کنید که اینام پررو شن هر روز افزایش قیمت بدن..خر بهتره..یکی از دوستان تو ایران خودرو کار میکنه .میگه نخرید خریدی هم ۹۰ به پایین بخر..دوستم پرشیا ۹۵ از کارخونه تحویل گرفت ۱ هفته بعد گیربکس عوض کرد هیشکیم جوابگو نبود.میگن چینی آشغاله آره درسته اما از تولید ایرانی خیلی بهتره..خلایق هر چه لایق

  67. کاکا می گوید

    باسلام
    هایما بسیار ماشین با کیفیت و مناسبیه و من همه جوره امتحانش کردم و مشکل خاصی در مورد این ماشین ندیدم متاسفانه برخی نظرات در مورد این ماشین درست نیست و خریداران رو دچار سردرگمی می کنه

  68. no name می گوید

    باسلام من مدتیه خودرو هایما از نمایندگی ایران خودرو مشهد تحویل گرفتم باتوجه به اینکه برای خدمات پس از فروش به نمایندگی ۳۰۷۱ مزاجعه نمودم برای اولین بار استارت ماشین هایما سالم وارد نمایندگی شد و بعد از ۴ساعت پس از دریافت ماشین خراب بود درصورتی ک من برای کار دیگری ماشین را به تمایندگی بردم که بعد نمایندگی تقاضا استارت مجدد نموده بود و به من گفتند که استارت های ماشیت از سال۹۵جهت تعویض فراخوان شده است بانوجه به اینکه استارت جدید نصب گردید هیچ گونه رضایتمندی برای من نداشت و هنوز دارای مشکل است و نمایندگی همه چیز را به مسخره گرفته در مرحله دوم بغل دری مشکل داشته که نمایندگی بعد از یک ماه مراجعه نمودم ماشین از صبح تا بعد ارظهر در نمایندگی بوده بعدازظهر مرجعه کردم گفتند که بغل دری اشتباه فرستاده شده ومجددا تقاضا یغل دری کردند و بعد ۱۵ روز تلقنی اعلام کردند ک نمایندگی نامه ای به نمایندگی مشهد زده ک مشتری در این مورد هیچ مشکلی ندارد و ایراد ماشین منو با مسخره بازی پاسخ گو شدند مشهد گردن تهران مینداره در صورتی که تهران شماره ۰۹۶۴۴۰تماس گرفتم گفتند چنین چیزی نیست ایا بعد از یک ماه و نیم جواب من باید این باشد؟؟مسخره دوتا اپراتور در ایران حودرو شدم .چه کسی میخواهد پاسخگو باشد؟ اگر کسی این نظرو خواند خواهشمنداست به سمت خرید ماشین هایما نرود و این نصیحت برادرانه را به گوش بگیرید

  69. حسام می گوید

    یعنى قراره درباره مزایا و معایب یه ماشین صحبت بشه که بدونیم بالاخره بخریم یا نه
    درباره هر بحث بیخودى صحبت شد جز هایما
    مرسى اه

  70. مسعود می گوید

    چندساله اجناس چینی واردایران شده به خدا قسم تمام وسایلی که به ایران میاد یک بار مصرفه گول ظا هرشو نخورید از رادیو/چراغ قوه /اسباب بازی /وسایل اشپزخانه /همه امتحان کردم همه وهمه یکبار مصرفه /خوددانین

  71. حاج خلیل می گوید

    قابل توجه کارمند عیالوار ۱۴ اردیبهشت ۹۶ عزیزم وقتی می نویسی ۱۳۰۰۰۰درست دیگه هزار چیه بهش اضافه میکنی متاسفانه اکثر مردم بیسواد تشریف دارند درموقع نوشتن اعداد هم سه تا صفر می گذارن هم حروفی هزار هم می نویسند

  72. نام شما (ضروری) علی: می گوید

    نظر..من چندماه این ماشین دارم راضیم از کسانی هم که دارند پرسیدم راضی بودند البته چنیی ولی باید دید خودمونو نسبت به چینی تغییر بدهیم البته صفحه کلید بالابر شیشه سمت راننده شکسته رفتم گفنتد شکستگی گارانتی نداره بنظر م ضعف قطعه است اگر کسی این قطعش شکسته پیغام بگذاره ۰۹۳۵۹۵۱۲۷۷۳

  73. کامران می گوید

    سلام من هایما خریدم الان یک ماهه افتاده تو نمایندگی نتونستن درستش کنن کسیم جوابگو نیست الاغ بخرین بهتره

  74. علی می گوید

    واقعا وجود یه مرکز تست خودرو غیر وابسته و مستقل لازمه.
    نظرات ارائه بعضا تا ۱۸۰ درجه با هم فرق میکنه . مشخص نیست کدومشون درسته .؟؟؟؟

  75. مجید می گوید

    با سلام از همه چیز صحبت شد جز مزایا و معایب برای کسایی که میخواهند بخرند لطفا انهایی که خریدن یا اطلاعات دارند فقط در مورد ماشبن راهنمایی کنند تا متضرر نشویم ممنون

  76. تهرانی می گوید

    من یک هایما اتومات ۲۰۰۰ دارم و شش ماهه سوار میشم. چون قبلا ال ۹۰ و سمند و پژو داشتم با اطمینان میگم که هم از نظر زیر اطاق و شاسی و هم از نظر موتور هایما به قیمتی که میدید می ارزه. امکاناتش خوبه و شما و خانوادتون توش راحت و ایمن هستید. اما مشکلات عمدش :
    ۱- نمایندگی های ایران خودرو اطلاعات کافی از تعمیر و سرویس این خودرو ندارند
    ۲- ایساکو قطعات یدکی این خودرو رو به خوبی تامین نمیکنه و برای تامین بعضی از قطعات بدنه تو تصادفات احتمالا باید چند هفته معطل بشید
    ۳- عمده مشکلات مربوط به مونتاژ ضعیف این محصول در ایران خودرو هست و نمایندگیها هم از عیب یابی و رفع آن اطلاعات کافی ندارند و عمدتا باعث نارضایتی مالکین خودرو میشه.

  77. ایرانی می گوید

    سطح رفاه زندگیمون مستقیما به درک و شعور اجتماعیمون وابستگی داره، ما خیلی بی عدالتیها رو فقط و فقط به خاطر یدک کشیدن اسم اسلام ساختگی از مسئولین قبول داریم و با همین نوع بینش آینده هفت نسل بعد خودمون رو به سیاهی کشوندیم.

  78. محمدحسین می گوید

    خب شما با همین پولی که دارید ماشین چینی میخرید و مثل اینه که خودروی تقلبی خریدید برید بجاش خوروی ملی مثل آریو و برلیانس و دنا وسوزوکی بخرید من الآن دوساله دنا دارم خیلیم ازش راضییم

  79. مصطفی می گوید

    من یک ماهه اس ۷دارم وبه نسبت پولی که دادم راضیم وچون شرایطی خریدم بسیار برام راضی کنندست والبته ۵ تومن سود برای ۵۰ تومن باقی مانده اشه که قراره مجموعا در دو نوبت پرداخت بشه ودر مجموع برای منی که مصرف کننده ام در طی این یک سال قابل توجیهه وغیر از شتاب ضعیفی که بخصوص در دنده های پایین داره مشکل خاص دیگه ای نداره البته برای من هم خیلی مشکل محسوب نمیشه وبا توجه به رانندگی توی شهر انتظارات منو کاملا براورده میکنه تا ببینیم بعدا چی پیش میاد.

  80. کاظم می گوید

    سلام
    من خریدم!
    با اینکه زیاد تحقیق کردم بهترین ماشین شاسی بلند زیر صد میلیونی که می تونید بخرید بعد ۲۵۰ هزارتا روندن هیچ صدایی از موتور نمی شنوید بر خلاف سایر چینی ها. اپشن ها کامل و نرم و راحت به قیمتش واقعا می ارزه و من راضیم لطفا تا خودتون سوار نشدید نروندین نظر ندید!!!!!
    تنها پیش نهادم اینه یکبار برونید قبل خرید تا خیالتون راحت بشه!!!!

  81. Pouria می گوید

    خب با این قیمتای نجومی به نظرت چی بخریم؟کامارو یا بنز. خب برادر من پژو و پرایدم دیگه بیشتر قطعاطش چینی شده. چینی درجه ۵. خب همون ماشین چینیو میخریم با قطعات با کیفیت با چندین برابر ابشنهای بیشتر نصبت به خودروهای ایرانی.ماشینای ایرانی رو ادم میبینه فک میکنه تو اروپا هستی البته اروپای دهه ۸۰.۹۰. چرا حکومتمون فک میکنه ما لیاقت بهترینارو نداریم؟مگه ما چیمون از باقی دنیا کمه.چند بار باید لیاقتمونو ثابت کنیم مگه همین پدرامون نبودن که انقلاب کردن و جنگیدن.

  82. ناشناس می گوید

    کارکرده هیوندا وکیاوسانگ یانگ شزافت داره به این لش چینی هایما یه گنده بی خاصیته.

  83. Ali می گوید

    با سلام خدمت دوستان اقا این هایما خیلی باحاله ما خریدیم اشتباه کردیم نخرین اقا هیچی از لوازمش نیست ایران خودرو برای یه لاستیک داره ۵ روز ماشینو میخوابونه ببینه چرا ترکیده بعد تازه ندارن باید بشینیم بیاد فیلتر نداریم سپر نداریم فقط هر کس خرید با ۲۰ تا بره چون هرچی بشه هیچیش نیست و کلا هیچ کس بلد نیست حتی کاپوتو باز کنه
    اقا نخر اشغاله واقعا بخدا سوارم ولی نخرین کره ای شرف داره لاستیکش خود بخود ترکید من نمیدونم خدا رحم کرد بعدمیگن ماشین خوبیهاقا ماشین که نباید فقط راه بره اره خوب میره اما ترمزش باخته والا رو دچرخم موتور بذاریهمینه خدا نکنه کسی تصادف کنه فک کنم ۶ ماه ماشینش بره پارکینگ

  84. فرزین می گوید

    دوستا ن الکی حرف مفت نزنید چون هایما ضاهر خیلی خوبی داره الان من خودم یه
    اسپورتیج ۲۰۰۹ دارم وقتی یه هایما s7 میبینم به طراح اسپورتیج فوش میدم
    اگر کسی هایما s7 صفر داره راضی نیست بده به من با اسپورتیج تعویض میکنم
    برای ۵ روز تا قدر هایما s7 رو بدونه

  85. علی می گوید

    جنس های چینی که وارد ایران میشه آشغاله آشغاله آشغاله .. البته چینی جنس درجه یک هم داره ولی تاجرهای ما فکر ارزونیشن

  86. بهمن می گوید

    کس نخوارد پشت من جز ناخن و انگشت من

  87. نوروزی می گوید

    با سلام .
    علت اصلی .بی کیفت بودن کالای چینی .طمع زیادی وارد کننده هستش. وقتی وارد کننده به خاطر سود زیاد . از کیفیت میزنه . فرد چینی چه کاره هست . اگر نگاه کنید الان اروپا و آمریکا در چین کارخانه زده اند و تولیدات خوبی عرضه میکنند . من تمام اینها را از نزدیک رفته و دیده ام . هیوندا هیبریدی وارد میکنه بدون زیر پایی . اینو کره برنداشته . ایرانی دزدیده و بعد به صورت جدا میفروشه . چون کره مثل چین نمیخاد از جنس بزنه . اینم رفته زورش به زیر پایی رسیده . انسان باید همیشه خودش را مقصر بدونه نه دیگران را .

  88. بهرام قنبرنژاد می گوید

    سلام والا اینجاقیمتهاافتضاحه نمیدونم دلیلش چیه…من عیدنوروز مسکوروسیه بودم هرسال میرم اونجا۲ماه میمونم دوستان زیادکمونیست دارم ازمردانگی ومعرفت چیزی کم ندارن …بایکی ازبچه ها رفتیم ماشین بخره یه بی ام و ایکس۵خرید ۱۱۰۰۰دلارمدل ۲۰۱۲به پول ایران تقریبا۴۲۰۰۰۰۰۰میلیون تومان البته پول بیمه ثالث سالی ۱۵۰۰۰۰تومان بود……ولی اگه رفیقم ایرانی بود ومیخاست توایران اون ماشین روسواربشه باید ۱۱۰۰۰۰دلار پول میداد یعنی ۱۰برابر ..

  89. ناشناس می گوید

    من شش ماه مدل توربوشو دارم
    خیلی ازش راضیم
    قبل این سانتافه ۲۰۱۳ داشتم مجبور شدم بفروشم
    خدایش از حق نگذریم از لحاظ سواری هیچ فرقی با هم ندارن به نظر من شتاب اولیه هایما هم بیشتره

  90. سیاوش می گوید

    آخه شماها که عمری سوار اَشغالهای ایرانی مثل پرایدوپژو وسمندو غیره که نوهش وقتی توش میشینی هرجاش آواز صدا میخونه و نمایندگی هم تره براشون خورد نمیکنن تا گریت در بیاد به ماشینالاتی ایراد میگیری که نمیتونیش بخریش.از هر ۵ ماشین چه ایرانی چه چینی چه کرهای چه ژاپنی ایرادی پیدا میکننن مگه نمایندگی هاشون رو ندیدی!!!!حالا تو چرا اینقدر حرص میخورز.هر کس هر چه دلش خواست میخره .برو بخواب.خیلی حرص خوردی خسته شدی!

  91. ناشناس می گوید

    فرهنگ که نباشه این ماشینها هم از سرمون زیادی

  92. ناشناس می گوید

    ممنون ازدوستان من که میخواستم بخرم خوب شذنخریدم

  93. ناشناس می گوید

    هایما خوب یاجک

  94. دیدگاه واقعی می گوید

    بعضی چنان اظهار نظر کردند که انگار با این پولها میشه آئودی و جاگوار یا … خرید.
    اینکه قیمت تمام ماشینها در ایران چند برابره شکی نیست و این راجب کل ماشینا صدق میکنه گرچه خودروهای چینی به قیمت اصلی خیلی نزدیک ترند.
    این ماشینم من مدل توربوشو نشستم و ۳۰۰ کیلومتر باهاش رفتم وتستش کردم فقط اینکه نسبت به کره ای ها اصلا کمتر نیست و با این اختلاف قیمت این خیلی گزینه بهتری مگر اینکه مثلا توسان صف نهایت کمتر ۱۵ تومن با این اختلاف داشته باشه و به خاطر شناخت اونو انتخاب کرد.
    مثلا درسته دنا تا حدودی شاید از سمند بهتر باشه اما اگر این دو اختلاف ۴۰ تومنی داشته باشند کدوم بهتره؟دنا؟

  95. علیرضا گاری چی می گوید

    دوستانی که میگن من دارم و هایما ماشین خوبی هست این یادشون رفته که حتا ماشین پراید رو هم اگه صفر باشه به نظر خوب میاد و لذت بخشته. ایرادات ماشین بعد از دو سال خودش رو نشون میده وگرنهگاری نو هم خریده باشی و اولش خیلی خوب به نظر میاد و سواری باهاش حال میده چون تازس. صبر کنید ۲سال بعد ببینیم هنوزم هایما ماشین خوبی هست یا نه. من تویوتا کرولا ۲۰۰۵ دارم. با اینکه ۱۲ سال از عمرش میگذره ولی یک ذره هم از ایراداتی که با ماشین قبلیم که پژو ۴۰۵ مدل ۹۰ بود دیدم تو این ماشین ندیدم.
    بابا بزرگم اون قدیما یه گاری صفر کیلومتر گرفته بود. اولاش خیلی ازش راضی بودیم و سواری باهاش خیلی حال میداد ولی بعد یه مدت تقش در اومد و دیگه خسته کننده شده بود.
    در کل برای جنس چینی پیش فرض بد بودن رو باید داشته باشی مگر اینکه خلافش ثابت بشه.
    موفق باشید

  96. ناشناس می گوید

    سلام واقعا ماشین عالیه اگر نظرات ببینین هرچه به اخر نظرات می آید بهتر میشه من ندارم ولی برادرم داره واقعا عالیه راضیه ازش من پیشنهاد می کنم بخرید

  97. محمد می گوید

    من چند روز پیش سوار هایما ی دوستم شدم که بیش از ۹۰۰۰ کیلومتر کارکرد داشت انصافا ماشین بدی نبود

  98. پژمان می گوید

    یک هفته هست خریدم… مشکلی نداشته تا الان

  99. مصرف كننده می گوید

    سلام خدمت همه دوستان من هایما مدل توربو دارم این ماشین خیلى خوبه شتابش ، حرکت در سربالایی ،حرکت در برف ، امکانات از همه نظر اوکى .در درگ هم خودم با سوناتا ، کمرى ، سراتو ، حتى اپتیما انداختم به خاطر توربو بودنش همه این ماشینا ازم جا موندن ، انتظار بنز بیاد ازش داشت ولى با این قیمت خیلى خوبه من مورانو ٢٠٠٩ هم دارم ١٠٠٪؜ مورانو نمیشه اما من راضیم ازش ،با تشکر

  100. قاسم می گوید

    آقا من مدل ۲۰۰۰۰ دارم نزدیک دوساله ۵۰ تا رفتم
    فقط لنت و روغن عوض کردم
    نسبت به قیمتش ماشین مناسبیه
    اونایی که پول دوبرابر دارن کره ای بخرند
    ماکه نداریم

  101. سجاد می گوید

    نخرید این بازاریها و نمایشگاه دارا خودشون آگهی میزارن تو دیوار بعد زنگ میزنی میگن تموم شده . بازار گرمی محضه…
    من خودم ایران خودرو هستم با تمام فرآیندهای و کیفیت این اشغال در ارتباط هستم…
    میدونم چی میفروشن به این مردم این ماسین بعد دو سال ۵۰ تومن کسی نمیخره

  102. هادی می گوید

    سلام. فک کنم چیزی نماسیده…

  103. علی کرجی می گوید

    هر خودرویی بهتر از خودروهای داخلیه حالا چه چینی باشه چه مالدیوی فرقی نداره چون خودروهای داخلی تولیدشون برمیگرده به ۳۰-۴۰ سال قبل و از رده خارج هستن . نه به تولید بی کیفیت داخلی

  104. مجید می گوید

    سلام به همه
    سلام به مدیر سایت
    سلام خاص به این دلایل بی منطقش
    هر ماشینی تازه وارد این مسایل رو داره
    من این ماشین رو دارم..
    حررررررررررف نداره..
    ظاهرش حرف نداره
    موتورش حرف نداره
    بازارش حرف نداره
    قیمتش هم حرف نداره..
    یکم بازار قطعاتش کم رونقه
    اونم به خاطر تازه بودن مونتاژه..

    دوستان گلم هم لطفا اراجیف نبافید
    یه مورد بد مونتاژه شده دلیل به بد بودن همه نیست..

    همیشه مشت نمونه خروار نیست..

    مدیر سایت هم لطفا
    کاسه کوسه ات رو جمع کن و برو
    یه سایت دیگه بزن با دروع های دیگه….

    اون هایی هم که از بد بودن بازارش حرف می نند
    برند نمایشگاه های مطرح شهر

    اون وقت ببینند کدوم ماشین ها بیشتر واسه فروش توی نوبت می مونند

  105. محسن می گوید

    مال دنیا نمیشه جون آدم… بنظرمن چینی بخری بهتره اینکه با ایرانخودرو جونمون رو معامله کنیم.. تست های امنیت چینی ها مث هاوال ثابت شده ..

  106. حاج قاسم می گوید

    دوستان خواهشا ودروهای چینی و ایرانی نخرین.پول جمع کنید ماشین های کره ای،آلمانی،ژاپنی و .. بخرید بدون دردسر
    و من الله توفیق

  107. مجید می گوید

    سلام والا من گزفتم الحمدلله خیلی هم راضیم خیلی از کسایی که اینجا نظر میدن والا پرایدم ندارن و فقط یه مشت نوجوون عشق ماشینن

  108. بدبخت فلک زده می گوید

    سلام …اقا فایده نداره تا وقتی مثل احمقا نشستیم و هیچ کاری نمیکنیم چه انتظاری باید داشته باشیم؟بی ام و بسازن بدن بهت ؟؟؟تا وقتی مردم هیچی نمیگن و ساکت نشستن یعنی حتما راضی هستن دیگه اونام تولید مسکنن

  109. ناشناس می گوید

    قطعا توی رنج قیمت برای کسانی که می خواهندماشین شاسی بلند ارزان سوار شن انتخاب مناسبی هستش ولی افت قیمت زیادی داره و زمان بسیاری هم باید برای فروشش صرف کرد بنظرم توی محصولات داخلی کیا سراتوی مونتازی گزینه خیلی بهتری هستش ….

  110. رضازاده می گوید

    سلام دوستان
    من از مرداد ۹۶ هایما اس ۷ توربو خریدم تا حالا هم ۳۳۰۰۰ کیلومتر باهاش همه نوع جاده ای رو رفتم
    قبلا هم از سال ۸۶ به ترتیب ماشینهای زیر رو داشتم
    دوو سیلو
    تویوتا لندکروز GXR
    تویوتا کمری XLI
    تویوتا فورچونر ۶ سیلندر ۴لیتری
    این ماشین از نظر شتاب و راحتی هیچی از اینهایی که سوار شدم کم نداشته
    فقط دو دیفرانسیل نیست، اون هم من توی ماشینهای قبلی ام فقط دو بار از دو دیفرانسیل و یک بار هم از دنده کمک استفاده کردم
    شتابش فوق العاده است
    مصرفش از ۷.۴ داشتم تا ۸.۳ خارج شهر بستگی به نوع مصرف و شیب جاده
    از ۸.۶ تا ۱۰ هم داخل شهر بستگی به ترافیک
    خیلی راحت و بدون دردسره
    من کارتکس فوری خریدم ۹۲ میلیون الان ۱۲۰ میلیونه
    خیلی ازش راضیم
    حالا حالاها بعیده بفروشمش

  111. محمد می گوید

    سلام دوستان من چند ماهی هست که هایما خریده ام باهاش ۱۸۰تا هم رفتم و مشکلی نبوده این منابع غلط هستن حتی اگه سرچ کنید چند دلیل برا اینکه لند کروز نخریم باز سایت هایی هستن ک بگن موتور لند کروز ضعیفه و … اگر منبع درستی بود یه سری مدارکی را تعیین میکرد و ثابت میکرد

  112. علی می گوید

    هایما s7ماشین خیلی خوبیه یه شرکت اسم رسم داره زیر نظر مزداست من که ازش خیلی راضیم بنظرم خیلی بیشتر از پولی که بهش میدی می ارزد
    در ضمن نسخه جدیدش موتور توربوشارژ داره که باعث پرقدرتی خیلی بیشتر ماشین شده گیربکسش کره ای و طرحش آلمانیه از بنوه گرفته شده امکانات و اپشناشم که به روز ترین هاست همچنین خیلی بزرگ و جادار و شیکه کلا ماشبن خیلی خوبیه خیالتون راحت باشه از خریدش ضرر نمیکنید هرجایی تو ایران نمایندگیهای ایران خودرو پشتیبانیش میکنن

  113. ارمین می گوید

    به نظر من هایما ماشین خوبیه من خودم یه ساله که دارم اگه کسی میخاد هایما بخره نو نخره توربو هم نخره

  114. ارمین می گوید

    توربو زود خراب میشه

  115. امیر سلطان می گوید

    دوستان لکسوس ۳۵۰ ار ایکس داشتیم دوسال پیش مصادره شد وقتی که داشتیم میرفتیم ترکمنستان لب مرز تو ماشین دو ورق استامینفن پیدا کردن و مصادره شد پدرمم رفت زندان الان بعد دوسال ازاد شده به لطف خدا یه هایما میخاد بگیره بش میگم نگیر میگه پسرم گزینه ی دگ ای هم هست مگه؟ لکسوس ۲۰۱۲ خریدیم صفر ۳۱۵ تومن الان باید هایما بخریم به ۲۰۰ تومن خیلی خنده داره قرانی..ولی قراره یه ای اس کارکرده بخریم موقت به ۲۵۰ تومن تا بیوفتیم دنبال کارای لکسوسه تا از مصادره درش بیاریم

  116. کمال می گوید

    همش که ناسزا بود…!!!

  117. ناشناس می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشی
    آقا لطفا یکی راستشو بگه
    تو نظرات مردم تو هر ماشینی هم تعریف هست و هم فحش و….
    آخر نفهمیدم واسه خرید ماشین تو ایران تو رنج قیمت زیر ۱۱۰ میلیون چی خوبه؟؟؟ هاوال h2 یا هایماs7 یا برلیانسh330 یا جک s5 یا….
    لطفا اونی که ماشینشو دارا بگه نه هر آدم و شخصی.

  118. ناشناس می گوید

    از کادیلاک سواری افتادیم به اشغال بدل چینی سواری که حتی خودشونم تن به خفت سوار شدن به ماشین خودشون نمیدن میرن مرسدس ۶۰۰سوار میشن

  119. ناشناس می گوید

    هرکس این اشغال چینی ها رو بخره واقعا پول اضافه داره یعنی بنز ۴۰سال پیش ادم سوار بشه لااقل اصالتشو حفظ کرده تا این حد بگم

  120. محسن می گوید

    منخیلیراضیم

  121. م می گوید

    این ماشین اسیرم کرده، اگه خریدید بزارید ۱۰ ماه تا یکسال بگذره از همه جاش صدا در میاد، میل موج گیرش و جلبندیش همش مشکل پیدا میکنه تا الان ۱۰ بار بردم نمایندگی ۳ونیم میلیون هزینه کردم باز صدا میده، بخدا خسته شدم

  122. رضا می گوید

    هایما مدل ۹۵ دارم ۸۴ نقد گرفتم ۸۰۰۰۰ تا کار کرده هیچ کدوم از این مشکل هایی رو که گفتین رو‌ نداره تعریف ایران خودرو رو نمیکنم ولی وقتی یه ماشین جدید تولید میکنن آموزش های مربوطه شو بخشنامه میکنن به نمایندگی های پایلوتش در هر استان بنظر متنتون یکم قدیمیه و کمی مغرضانه هایما الان بازار خوبی داره ثبت نام کردم یدونه توربوشو بگیرم اینو بفروشم

  123. ناشناس می گوید

    زمان طاغوت تاکسی های شهری و برون شهری مون بنز بود. چه قدر بدبخت شدیم گه ماشین با کلاس بالا مون شده آشغال های چین کمونیست. خدا باعث و بانی این وضعیت را عمر طولانی بدهد. خلایق هرچه لایق

  124. وحید می گوید

    بسیار ماشین عالی ای هست سگش شرف داره ب ماشینای تولید داخل

  125. نجمه می گوید

    من یک سال هایما s7 توربو خریدم خیلی هم راضی هستم کی مسافرت باهاش رفتم من قبلش ولستر ۲۰۱۷ داشتم ولی واقعا از هایما راضی هستم تا حالا هم با مشکلی برخورد نکردم ، تعجب میکنم که بخواد همچین ماشینی تولیدش متوقف بشه از این صسر نقشه تااونسر نقشه باهاش مسافرت کردم شتابش هم خوبه

  126. ناشناس می گوید

    سلام آقا ما سال ۹۶ که این ماشین ۹۷ میلیون بود میخواستم بگیریم همین سایت با ایرادات الکیش که عرض می کنم باعث نخریدن ما شد
    اولین ایراد اشتباه که بعد چند سال افت قیمت داره هیچ اینجوری نیست تازه گرونتر هم شده
    دومین ایراد اشتباه اینکه سال نود و شش می گفتن آینده مجهول اما هنوز هم داره تولید میشه و هیچ آینده مجهولی دیده نمیشه و سومین و آخرین ایراد اشتباه این که صدای نامناسب از عقب خودرو برای سنسور عقب هست هیچ صدای نامناسب از پشت ماشین نمیاد و میگن که بالای صد و بیست کیلومتر صدا میده و چرخ‌هایش قفل می کنه میخواستم بگم نه چرخ های قفل میکنه و اون صدایی که بالای صد و بیست کیلومتر میده صدای هشدار سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر هست
    کلام آخر این هست که اگر قصد خرید دارید درنگ نکنید و به حرف های این سایت ها گوش ندهید چون بعداً ضرر می کنید

  127. ههه می گوید

    اگه موتور هایما اس ۷ ضعیفه پس موتور ماشین هایی مثل تیگو چیه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.