مکمل بنزین
گوناگونخبر

شکار اولین تصاویر از رولز‌رویس فانتوم جدید!

یکی از کارهای جالبی که بویژه چندسال اخیر شاهد آن هستیم، کمین کردن خبرنگاران در محدوده کارخانه‌های تولید خودرو و محل تست محصولات جدید است به طوریکه به محض مشاهده تحرکات جدید اقدام به ثبت تصاویر خاصی می‌کنند. از این رو تولیدکنندگان هم سعی می‌کنند به نحوی از محصول جدید خود تا قبل از عرضه رسمی محافظت کنند که یکی از روشهای مرسوم پوشاندن بدنه خودرو و اجزای داخلی آن است. البته به‌نظر می‌رسد این کار خیلی نمی‌تواند مانع از تشخیص طرح کلی خودروی جدید و تجزیه تحلیل‌های دقیق کارشناسان شود. در جدیدترین شکار صورت گرفته، لنز دوربین خبرنگاران تصاویری از جدیدترین خودروی رولزرویس را ثبت کرده‌اند.

575450

این تصاویر مربوط به رولزرویس فانتوم جدید است. تست این خودرو نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد نسل هشتم از این مدل سوپر لوکس که حالا 13 سال از عرصه نسخه اصلی آن گذشته را عرضه کند. تصاویر نشان می‌دهند تیم طراحی فانتوم همچنان اصرار دارند طرح اصلی خودرو را حفظ کنند. باید گفت در مقایسه با سری هفت همچنان همان جلوپنجره، چراغ‌های مستطیل شکل، بدنه شیب‌دار و فرم سقف که تا چراغ های عقب کشیده شده‌اند، مشاهده می‌شود. البته اگر کمی دقیقتر به تصاویر توجه شود، برخی تغییرات جزئی به سختی قابل تشخیص خواهند بود. مثلا به نظر می‌رسد شیشه جلویی خودرو شیب بیشتری پبدا کرده و یا اینکه کشیدگی سقف تا قسمت عقب خودرو یکپارچه‌تر شده است.

575458

این داستان برای فضای داخلی فانتوم جدید هم تا حدودی تکرار شده است مخصوصا داشبورد که در تصاویر ثبت شده به چشم می‌خورد. همانند قبل از سیستم iDrive در این خودرو استفاده شده و محل قرارگیری آن همچنان در بخش مرکزی کنسول است. با تمرکز بیشتر روی تصاویر مشخص می‌شود که برای اولین بار از یک سیستم چندرسانه ای با صفحه نمایش بزرگ در مرکز داشبورد استفاده شده و دریچه های هوا هم به پایین آن منتقل شده‌اند. همچنین به‌نظر می‌رسد فانتوم جدید به یک فرمان با طراحی جدید مجهز شده باشد.

575460

یکی از نقص‌های بزرگ در اینگونه تصاویر جاسوسی، نبود هیچ گونه اطلاعاتی درباره مشخصات فنی خودرو است. انتظار می‌رود فانتوم در سری جدید خود به بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و فیبر کربن مجهز شود و تمامی تکنولوژی‌های ایمنی و چندرسانه‌ای آن مشابه بی ام و سری 7 باشند. احتمالا در سری هشتم هم شاهد استفاده از موتور حجیم 12 سیلندر در کنار چند توربوشارژر باشیم. برای اینکه به طور دقیق از تمامی اطلاعات واقعی مربوط به این خودرو جدید مطلع شویم، باید تا سال 2018 میلادی منتظر بمانیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا