مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبرداخلی

رئیس سازمان ایدرو از خودرو جدید سایپا اطلس بازدید کرد

روز گذشته، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و هیات همراه، از مرکز تحقیق و نوآوری گروه خودروسازی سایپا و خط تولید خودرو شاهین بازدید کرده و از نزدیک در جریان تولید محصولات جدید این گروه خودروساز قرار گرفت.

علی نبوی در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا گفت: خوشبختانه خودروسازان با افزایش تولید توانسته‌اند اهداف تیراژ تعیین شده در سال جاری را محقق کنند. او عملکرد سایپا را مناسب توصیف کرد و افزود: افزایش کیفیت خودروهای تولیدی، جمع آوری خودروهای ناقص کف‌پارکینگ، عدم تولید خودروهای بی‌کیفیت، ارائه محصولات جدید و باکیفیت مطلوب و افزایش مدت زمان گارانتی محصولات از عملکردهای خوبی است که در زمینه تحقق دستورات ریاست جمهوری در سایپا انجام شده است.

سایپا اطلس – SAIPA ATLAS

نبوی تصریح کرد: با توجه به دستور رئیس جمهور محترم و وزیر صمت در مورد تحقق خصوصی‌سازی از طریق واگذاری شرکت های زیر مجموعه گروه سایپا و همچنین فروش سهام تودلی و سهام وساپا، مقدمات کار انجام شده و گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته شده و البته باید پیگیری شود تا در اسرع وقت این واگذاری‌ها به صورت ارائه سهام انجام شود. او با اشاره به تاثیر قیمت‌گذاری دستوری خودروها تاکید کرد: اگر بتوانیم در این برهه، قیمت‌گذاری دستوری محصولات خودروسازی را مدیریت کنیم، قطعا بخش خصوصی و علاقمند به تولید خودرو برای خرید دو شرکت ایران خودرو و سایپا انگیزه لازم را کسب کرده و در این حوزه ورود خواهند کرد.

اما در حین این بازدید، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از خودرو جدید اطلس نیز بازدید کرده است. خودرویی که نسخه جدید کوییک محسوب شده و قرار است تا با سطح آپشنی بسیار بالاتر از کوییک به بازار عرضه شود. اینطور که مدیرعامل سایپا در ماه‌های گذشته اعلام کرده بود، تولید انبوه خودرو اطلس از اردیبهشت ماه سال 1402 آغاز خواهد شد.

سایپا اطلس – SAIPA ATLAS

مشخصات سایپا اطلس

همانطور که مستحضرید، شرکت سایپا اعلام کرده تا قصد دارد جدیدترین محصول هاچ‌بک کراس خود، یعنی اطلس را در چهار تیپ عرضه نماید. چهار تیپی که دو تیپ آن مجهز به گیربکس دستی و دو تیپ بعدی مجهز به گیربکس CVT خواهد بود.

تیپ فول سایپا اطلس به امکاناتی چون سانروف، سامانه کنترل پایداری، صندلی راننده با تنظیمات برقی زوایا، رادار نقطه کور (BSD)، آنتن کوسه‌ای، سنسور نور (احتمال نصب سنسور باران نیز وجود دارد)، آینه‌های تاشو برقی همراه با گرمکن و… مجهز شده‌ است.

سایپا اطلس به سری ارتقاء یافته موتور M15 یعنی M15 GSI مجهز خواهد شد که تغییراتی در بخش‌هایی چون سرسیلندر، هدرز و… داشته و سیستم هایی نظیر دریچه گاز برقی، سامانه زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها و… نیز به این موتور افزوده شده است. اما هم‌چنان این موتور 8 سوپاپه بوده و درکل توانایی تولید بین 89 اسب بخار، قدرت و 135 نیوتن متر، گشتاور را دارد. این موتور با اینکه مشخصات بالایی در روی کاغذ ندارد؛ اما باتوجه به وزن خودروهای سری X200، عملکرد خوبی را در عمل از خود نشان داده است.

در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی به جز موارد گفته شد، به نظر می‌رسد مواردی مانند فرمان کمکی برقی، چراغ‌های روز، مانیتور لمسی 7 اینچی به همراه دوربین دید عقب، سیستم کروزکنترل (در نسخه اتوماتیک)، تهویه مطبوع الکتریکی، فرمان D-CUT با غربلیک چرمی، دو ایربگ ایمنی، اتصال هوشمند خودرو، سنسورهای هشدار دهنده موانع در عقب خودرو، رینگ‌های آلومینیومی، سیستم GSI، سیستم TPMS و… را داشته باشد.

تصاویر

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. ارتقای واقعا مناسبی روی پلتفرم ایکس دویست هست اما ده سالی دیر اومده بیرون!کلا تو ایران همیشه همینه محصولات همپای نیاز بازار و سلایق مردم نیست همیشه یکی دو دهه تاخیر داره و وقتی میاد از چشم افتاده

    1. نظر شما کاملاً درسته ولی خوشبختانه این فاصله داره هر ده‌سال به ده‌سال کم و کمتر می‌شه

    2. شما احياناً همون genius نيستيد؟ سعي كن به جاي اينكه كشورت رو تخريب كني صرفا در مور مطلب نظر بدي

  2. همون کویکه وارزش خرید بااون قیمت‌هایی که میگن نداره.

  3. هنوز هم طراحی خامی داره انگار خط کش دادن دست بچه طراحی کرده خیلی خطوط صاف و ساده ای داره این که بهتر از کوییکه قبول دارم ولی روی همین بیس که اطلس طراحی شده یه سری تغییرات ریز بدن خیلی بهتر میشه مخصوصا چراغ عقبش

    1. از یه ماشین ۶-۷ هزار دلاری چه توقعی داری ، می‌خوای طراحیش در حد مرسدس بنز و لامبورگینی باشه؟

  4. به نظر من پلتفرم ایکس۲۰۰ از لحاظ جاداری واسحکام قابل قبوله.طراحی عقب وجلو پیشرفت خوبی نسبت به کوییک داره ولی کاش طراحی کناره ها فرم ستونها و شیشه های بغل یه تغییراتی میدادن خیلی بهتر میشد

  5. به نظر من پلتفرم ایکس۲۰۰ از لحاظ جاداری واستحکام قابل قبوله.طراحی عقب وجلو پیشرفت خوبی نسبت به کوییک داره ولی کاش طراحی کناره ها فرم ستونها و شیشه های بغل یه تغییراتی میدادن خیلی بهتر میشد

  6. اتاق مزخرف تیبا ۲ باقیمت دوبرابر من موندم ملت فقط عشق چراغن

  7. اون پلاستیک مشکی بالای داشبورد با طرح براق واقعا تو ذوق میزنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا