مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

سایپا ساینا G جدید با رنگ‌های عجیب در حال حمل دیده شد!

از برنامه‌های توسعه محصولی گروه خودروسازی سایپا، عرضه محصولات در چند تیپ است. خودروهای کوییک و ساینا جدید که در سال 1399 و در ابتدا با تیپ‌های پایه خود (S) به بازار ایران معرفی شدند، این انتظار وجود داشت تا اندکی پس از آن نیز نسخه فول‌تر با پسوند G معرفی و عرضه شوند.

اکنون و پس از حدود دو سالی که از آن تاریخ می‌گذرد، سایپا با تیم مدیریتی جدید برنامه دارد تا با تأمین و رفع ایرادات و اشکالات قطعات، خودروهای فعلی و جدید را باکیفیت‌تر به بازار عرضه کنند. از جمله این خودروها می‌توان به کوییک G و ساینا G اشاره کرد.

همانطور که مستحضرید، گروه خودروسازی سایپا در روزهای گذشته طرح پیش فروش نسخه های جدید کوییک (G) را با موعد تحویل شهریور الی بهمن ماه سال 1402 برگزار کرد. این بدان معناست که باید در شهریورماه، شاهد آغاز تردد کوییک G در کشور باشیم.

اما به تازگی تصاویری بدستمان رسیده که حاکی از حمل دو دستگاه ساینا G با رنگ‌های عجیب و خاص است. از مشخصه‌های ظاهری تیپ G در مقایسه با تیپ S، می‌توان به دستگیره‌های آسان بازشو و رینگ‌های آلومینیومی اشاره کرد.

سایپا ساینا – SAIPA SAINA

فعلا اطلاعات رسمی و مشخصی از زمان عرضه این نسخه منتشر نشده است. اما انتظار می‌رود تا باتوجه به انجام فرآیند پیش فروش خودرو کوییک G، پیش فروش ساینا G نیز بزودی صورت بگیرد.

مشخصات ساینا G

اینطور که شنیده می‌شود، سایپا و مگا موتور برنامه دارند تا از سال 1402، موتور M15 GSI را ‌جایگزین موتور M15 کنند. این موضوع بدان معناست که خودروهای فعلی سری X200 سایپا که با موتور M15 تولید می‌شوند، به پیشرانه M15 GSI مجهز خواهند شد. پس به احتمال زیاد، ساینا G نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مانند خودروهای جدیدی چون اطلس و سهند، مجهز به نسخه ارتقاء یافته پیشرانه M15 خواهند شد.

البته که مدتهاست سایپا در کاتالوگ، از نصب پیشرانه قبلی خبر داده و فعلا هیچ بروزرسانی انجام نداده است

سری ارتقاء یافته موتور M15 که به M15 GSI شناخته می‌شود، تغییراتی در بخش‌هایی چون سرسیلندر، هدرز و… داشته و سیستم‌های نظیر دریچه گاز برقی، سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و… نیز به این موتور افزوده شده است. اما هم‌چنان این موتور 8 سوپاپه بوده و درکل توانایی تولید بین 89 اسب بخار، قدرت و 135 نیوتن متر، گشتاور را دارد. این موتور با اینکه مشخصات بالایی در روی کاغذ ندارد؛ اما باتوجه به وزن خودروهای سری X200، عملکرد خوبی را در عمل از خود نشان داده است.

در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی ساینا G می‌توان به مواردی چون چراغ‌های روز، مانیتور لمسی 7 اینچی به همراه دوربین دید عقب، تهویه مطبوع الکتریکی، فرمان D-CUT با غربلیک چرمی، دو ایربگ ایمنی، سنسورهای هشدار دهنده موانع در عقب خودرو، رینگ‌های آلومینیومی، سیستم GSI، سیستم TPMS و… اشاره کرد.

تصاویر مربوط به ساینا S

سایپا ساینا – SAIPA SAINA

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫37 دیدگاه ها

  1. واقعا مخ انسان سوت میکشه!دقیقا همین رینگها و همین دستگیره‌های ایزی اوپن روی ساینا اتومات سال ۹۷ هست.کجای دنیا بعد چهارسال برای برگشتن به گذشته شاد میشن جز ما؟!؟

      1. تو به اون جدت کم ماشین را دست کاری بکن ،،مگه از ی نوع ماشین چند ماشین در میاد ،،،زرشک بابا

        1. چقد مسخره این شما. البته حقتونه. چون ما داریم آشغال های شما را به بهترین قیمت میخریم. فردا پس فردا یه دکمه دیگه اضاف میکنن میگن ساینا T و یه 50میلیون ناقابل بهش اضاف میکنن..

  2. خر همون خره پالونشو عوض کردند ،شایدم عوض نکردنند رنگش کردنند

  3. عرض سلام و ادب: ممنون از پایگاه خبری چرخان و بالاخص آقای سید علی سید هاشمی. همیشه مطالبتان خوب و مفید است. مجدد از اینکه از آخرین دستاوردهای خودروسازان داخلی اطلاع رسانی دارید تشکر می کنم.

    1. دقیقا کدوم دستاورد؟
      یه طوری میگید دستاورد انگار سیستم خودران سطح5 رو وارد عرصه بین المللی خودرو کردن.

  4. خوبه از بس رنگ سفید سیاه دیدیم افسرده شدیم بازم به چین ی چیز یاد سایپا میده

    1. دقیقا چه تکنولوژی فوق العاده ای داره بگو ماهم بدونیم؟! نکنه سایپا بنز s500 تولید کرده ما خبر نداریم

    2. ااااا چرا اونطوری میگی تکنولوژی چرخهایی استاندارد با لاستیک‌های چرمی داره فکر کردی هر ماشینی از این تکنولوژی داره

  5. خوب رنگ جديد گذاشته؛ الان اين كجاش بده؟ فاز بعضيا واسم اصلا قابل درك نيست

  6. سلام
    این رنگها عجیب نیستند عجیب تر پولی هست که بابت تفاوت رنگ مد شده و از خریدار میگیرند
    تحول در تغییر رنگ و تنوع رنگ برای همه خوبه روحیه مردم تازه میشه

  7. سلام
    این رنگها عجیب نیستند عجیب تر پولی هست که بابت تفاوت رنگ مد شده و از خریدار میگیرند

  8. رو مدل اتومات ۹۷ هم همینه مگه داخلش تغییراتی داشته باشه…

  9. واقعا زیبا هستند و پیشرفته و احسن باید گفت به سایپا.خودروی به روز دنیا رو تولید کردند فکر کنم این خودرو ها داره به اروپا صادر میشه. مسخره کردن مردم رو الهی که نابود بشید.

  10. چرا عجیب هست برای شما این رنگا همش شدیم سفید سیاه بزارید دنیای رنگی داشته باشیم الکی بزرگش نکنیم با جملاتی بزرگ تیتر بزنیم رنگهای عجیب

  11. باسلام واقعا اشغال ترین ماشین تولیدمیکنن پول ماشین خارجی میگیرن حلبی کهنه میدن مردم چقدرمادل خجسته ای داریم قربون پیکان

  12. با سلام واقعا اشغال ترین ماشین تولیدمیکنن پول ماشین خارجی میگیرن حلبی کهنه میدن مردم چقدرمادل خجسته ای داریم قربون پیکان فرسوده

  13. چرا مردم را با این رنگها گول می‌زنید من خودم ساینا اس داشتم دقیقا هر دو هفته نمایندگی بودم مورد درست نمیشد بلکه بدتر هم می‌شد وقتی خودرو مشکل برقی و موتوری دارد شما هر چه هم بزک کنید فایده ای ندارد بنده پراید مدل پایین را ترجیح میدم به این خودرو های شما ساینا و امثال آن

  14. چرا مردم را با این رنگها گول می‌زنید من خودم ساینا اس داشتم دقیقا هر دو هفته نمایندگی بودم مورد درست نمیشد بلکه بدتر هم می‌شد وقتی خودرو مشکل برقی و موتوری دارد شما هر چه هم بزک کنید فایده ای ندارد بنده پراید مدل پایین را ترجیح میدم به این خودرو های شما ساینا و امثال آن

  15. ایا پول یه کارگر یا کارمندی مثل یه معلم میتونه این ارابه های مرگ رو بخره ؟؟؟

  16. رنگ مهم نیست کیفیت مهمه ! خودرویی با یک ضربه کوچک سپرش داغون میشه خودرو نیست اسباب بازیه ۰

  17. فعلا شما سوارید مردم ناچارمجبوربه خرید
    برسد روزی که دوباره سوارخربشید

  18. باسلام زد خدمات رفاهی ساینااس تیکم زده پس چرا ماساینااس خریدیم خدمات رفاهیش رو برداشته بود سایپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا