مکمل بنزین
گوناگونخبر

صفحه نمایش Apple Car تصاویر متفاوتی را به راننده و مسافر نشان خواهد داد

اخیرا اپل یک درخواست ثبت اختراع ۲۱ صفحه‌ای را برای روشی جدید، جهت نمایش اطلاعات در خودروها  ثبت کرده است. این شرکت یک واحد اطلاعات سرگرمی ابداع کرده که به صفحه نمایش این اجازه را می‌دهد بسته به خط امتداد دید بیننده، دو مجموعه اطلاعات را به نمایش بگذارد.

اگر‌چه این ایده قبلا هم ارائه شده بود اما نکته اینجاست که فناوری به‌کار انداختن آن، تا به‌حال مورد استفاده قرار نگرفته بود. رنج‌اوور اولین شرکت خودرو‌سازی بود که از نسخه اولیه این فناوری استفاده کرده بود. در آن‌زمان این شرکت یک فیلتر خاصی را در بالای صفحه‌نمایش قرار داده بود.

اما فناوری ساخته شده توسط شرکت اپل، بسیار پیشرفته‌تر است. در واقع این تکنولوژی، قابلیت دیگری را به پتنت اخیر این کمپانی برای حریم خصوصی صفحات نمایش که آن هم به ثبت رسیده و با چشم غیر مسلح، قابلیت دیدن توسط صفحات نمایش را ندارد اضافه می‌کند. هنگامی که یک شخص، هدست واقعیت مجازی یا عینک‌های اپل را استفاده می‌کند چیزهایی را می‌بیند که دیدن آن‌ها برای سایرین امکان‌پذیر نیست.

فناوری جدید، دارای صفحه نمایش با قابلیت رد‌یابی چشم و لایه‌ای از لنزهای خاص در بالای صفحه‌نمایش هستند. با تغییر نحوه عملکرد نور پس‌زمینه، نمایشگر می‌تواند دو تصویر پس‌زمینه را به‌طور همزمان نشان دهد و لنزهای بالای صفحه‌نمایش، به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که هر تصویر از زاویه‌ای متفاوت دیده شوند.

اپل، در برنامه طولانی ثبت اختراع خود که به ثبت رسانده، کاربردهای احتمالی زیادی از محافظت حریم خصوصی گرفته تا اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش را فهرست کرده اما خودش می‌گوید که مهم‌ترین کاربرد این فناوری، استفاده از آن به عنوان یک دستگاه ناوبریست.

به موازات پیشرفت پروژه اپل‌کار، این شرکت به استفاده از یک صفحه نمایش با تکنولوژی پیشرفته هم فکر می‌کند. راننده می‌تواند به رانندگی خود تمرکز کند و در عین حال به تمام اطلاعات مورد نیاز از جمله ناو‌بری و اطلاعات خودرو، دسترسی داشته باشد در حالی‌که مسافر به‌طور هم‌زمان و بدون پرت کردن حواس راننده می‌تواند فیلم تماشا کند.با توسعه این فناوری، سرنشینان عقب هم این اجازه را خواهند داشت که بدون استفاده از چندین صفحه‌نمایش، چیزهای مختلفی را تماشا کنند.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا