مکمل بنزین
گزارشاخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

نمایندگی سایپا در بلاروس افتتاح شد؛ شاهین، ساینا S و کوییک اتوماتیک بزودی در روسیه

روز گذشته و همزمان با برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته در مسکو روسیه که به سری نمایشگاه‌های MIMS اتومبیلیتی (MIMS Automobility Moscow) مشهور است، نمایندگی ویژه محصولات گروه خودروسازی سایپا با حضور محمدعلی تیموری در مینسک کشور بلاروس افتتاح شد.

براساس تصاویر دریافتی، می‌توان گفت که متاسفانه هیچ تفاوت خاصی بین نمونه‌های اولیه صادراتی به بلاروس (و احتمالا روسیه) با نمونه‌های بازار ایران وجود ندارد. سایپا شاهین با همان تیپی که در ایران در حال عرضه است، به نمایش درآمده و کوییک اتوماتیک و ساینا S هم همینطور!

افتتاح نمایندگی خودروهای سایپا در روسیه - SAIPA RUSSIA
افتتاح نمایندگی خودروهای سایپا در روسیه

براساس اعلام رسانه‌های روسی، هنوز سایپا گواهینامه لازم برای عرضه محصولاتش در این کشور را دریافت نکرده است.

جدا از مبحث کیفیت قطعات، متاسفانه کابین خودروهای سایپا جذابیت بصری ندارند. همانطور که روز گذشته اعلام کردیم، سایپا در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه MIMS AUTOMOBILITY، خودرو کوییک اتوماتیک را در غرفه خود قرار داده است. بازدیدکنندگان روسی، با مشاهده خودرو کوییک، متاسفانه با بوی بسیار بد پلاستیک داخل کابین مواجه شده و به کیفیت مونتاژ خودرو نیز انتقاداتی را وارد کرده‌اند.

پیشتر شایعاتی منتشر شده بود که سایپا خودروهای صادراتی به روسیه را با تغییراتی تولید خواهد کرد؛ اما عملا این اتفاق نیفتاده است. نمونه اولیه شاهین صادراتی به روسیه، نه تنها با پیشرانه 1.5 لیتری 8 سوپاپه توربوشارژ ارسال شده، متاسفانه تغییراتی هم در کابین نداشته است.

این خودرو مجهز به پیشرانه 1497 سی سی M15-TC است که باتوجه به نصب سامانه توربوشارژ توانایی تولید 109 اسب بخار، قدرت و گشتاور 178 نیوتن متر را دارد.

در رابطه با ساینا S هم این خودرو با رینگ آلومینیومی صادر شده و تفاوت دیگری دیده نمی شود. این انتظار وجود داشت که خودروهای صادراتی به سایپا مجهز به سیستم کنترل پایداری باشند؛ ولی فعلا این سامانه در آنها وجود ندارد.

ساینا S اتوماتیک مجهز به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی 8 سوپاپه بوده که این موتور با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید 87 اسب بخار، قدرت و 128 نیوتن متر، گشتاور را دارد

کوییک اتوماتیک هم تک رنگ بوده و مدل R آن به روسیه صادر نشده است. لازم به ذکر است که کوییک اتوماتیک مجهز به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی 8 سوپاپه بوده که این موتور با اتصال به گیربکس CVT، توانایی تولید 87 اسب بخار، قدرت و 128 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

گفته می‌شود که سایپا برنامه مونتاژ این خودروها را در بلاروس دارد. همچنین احتمالا گارانتی خودروها 3 ساله یا 100 هزار کیلومتر خواهد بود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. مشکل سایپا با بلاروس چیه که میخواد نسل بلاروس منقرض بشه

    1. خخخ
      حالا جدا از شوخی شاهین ماشین ایمنیه به نظرم
      یه ماشین معمولی

  2. الان بازار داخل رو جواب گو هستن که رفتن جای دیگه لنگر انداختن بابا جواب گو مردم باشین به قرآن روس ها خدا ازشون برگشته دارن مرگشون رو میخرن با محصولات سایپا و ایران خودرو واسه ما که فرقی نمیکنه آخه ما مجبوریم شما چرا

  3. ۶ ماه گذشته تحویل ندادند ماشین مارو هیچ جوابیم نمیدند واقعا که حالا روسیه

  4. وقتی تولید جوابگوی نیاز داخل نیست چرا باید صادرات کنند؟ در ضمن به اونا به چه قیمتی میدن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا