مکمل بنزین
رپورتاژ

کمتر از یک ماه تا اعلام نتایج بزرگترین رویداد مهاجرتی آمریکا

کمتر از یک ماه دیگر به زمان اعلام نتایج لاتاری آمریکا باقی مانده است. لاتاری گرین کارت آمریکا را می‌توان بزرگترین رویداد مهاجرتی جهان دانست که هر سال از طریق آن افراد بسیار زیادی از سراسر جهان به آمریکا مهاجرت می‌کنند.

در میان راه‌های مهاجرت به آمریکا، هیچ راهی ارزان تر، سریع تر و آسان تر از برنده شدن در لاتاری نیست. هر شخصی که در قرعه کشی لاتاری برنده شود، می‌تواند ویزا دریافت کند و برای همیشه در آمریکا زندگی کند. به همین دلیل هر سال تعدادی زیادی از مردم ایران در لاتاری ثبت نام می‌کنند و منتظر تاریخ قرعه کشی لاتاری هستند.

در این مطلب، زمان باقی مانده تا اعلام جواب لاتاری امسال را بیان می‌کنیم و نکاتی را نیز در زمینه نحوه بررسی نتایج لاتاری و ایمیل برنده شدن در لاتاری بیان می‌کنیم. بنابراین اگر شما هم منتظر زمان اعلام نتایج لاتاری امسال هستید، حتما تا انتهای این مقاله را بخوانید.

تاریخ و زمان اعلام نتایج لاتاری امسال

توجه کنید اگر سال 1401 در لاتاری آمریکا ثبت نام کرده باشید، در واقع برای لاتاری 2024 ثبت نام کرده‌اید. طبق دستورالعمل رسمی لاتاری، زمان دقیق اعلام نتایج لاتاری 2024 (لاتاری 1401) در 6 می 2023 (16 اردیبهشت 1402) خواهد بود.

اگر در سال‌های بعد هم ثبت نام لاتاری را انجام دهید، باز هم به یاد داشته باشید که 6 ماه بعد از پایان مهلت ثبت نام لاتاری، باید منتظر اعلام جواب لاتاری باشید. در این صورت دیگر نیازی به جستجو برای زمان اعلام نتیجه لاتاری نخواهید داشت.

قبل از چک کردن جواب لاتاری حتما این بخش را بخوانید

اگر سال قبل در لاتاری ثبت نام کرده‌اید، پیش از استعلام نتیجه خود، حتما درباره نحوه نام گذاری برنامه های لاتاری و تاریخ اعلام نتایج لاتاری در هر دوره اطلاعات کافی را داشته باشید.

متاسفانه برخی شرکت کنندگان از نام برنامه لاتاری که در آن ثبت نام کرده‌اند، اطلاع دقیقی ندارند و به اشتباه گمان می‌کنند که چون در سال 2022 ثبت نام خود را انجام داده‌اند، بنابراین در برنامه لاتاری 2022 ثبت نام شده‌اند. همین موضوع باعث ایجاد اشتباه در استعلام نتیجه این افراد می‌شود. در نتیجه قبل از هر کاری جدول زیر را ببینید.

نام برنامه زمان ثبت نام لاتاری زمان اعلام نتایج لاتاری زمان بسته شدن پرونده برندگان لاتاری
لاتاری 2024 آمریکا سال 2022 سال 2023 سی سپتامبر 2024
لاتاری 2023 آمریکا سال 2021 سال 2022 سی سپتامبر 2023
لاتاری 2022 آمریکا سال 2020 سال 2021 سی سپتامبر 2022

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، سال موجود در انتهای نام هر برنامه لاتاری، مربوط به سال بسته شدن پرونده برندگان لاتاری است که به آن سال مالی برندگان لاتاری نیز گفته می‌شود.

در نتیجه اگر در سال 2022 (سال 1401) ثبت نام خود را انجام داده‌اید، باید بدانید که در لاتاری 2024 آمریکا شرکت کرده‌اید. پس در ماه می 2023 (اردیبهشت 1402) باید منتظر اعلام نتایج لاتاری 2024 باشید. در سی سپتامبر 2024 نیز پرونده برندگان این لاتاری به صورت کامل بسته می‌شود.

نحوه بررسی نتایج لاتاری

در هنگام اعلام نتایج لاتاری، هیچگونه ایمیل، پیامک یا نامه‌ای از طرف مرجع اصلی برگزارکننده لاتاری، برای شما ارسال نمی‌شود. حتی اگر جز برندگان لاتاری هم باشید، باز هم هیچ اطلاعی به شما داده نخواهد شد. برای استعلام نتیجه لاتاری خود، باید در زمان اعلام نتیجه به سایت لاتاری آمریکا مراجعه کنید و بعد از تکمیل فرم اعلام جواب لاتاری، نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

برای چک کردن نتایج لاتاری فقط به صفحه کانفرمیشن نامبر ( رسید ثبت نام لاتاری ) نیاز دارید و نیاز به هیچ مدرک دیگری نیست. همین که نام خانوادگی، سال تولد به میلادی و کد کانفرمیشن نامبر خود را بدانید، می‌توانید نتیجه لاتاری خود را بررسی کنید.

اگر یادتان باشد، هنگامی که ثبت نام لاتاری را به پایان رساندید، صفحه‌ای مشاهده کردید که اطلاعات هویتی شما در آن وجود داشت و در انتهای صفحه نیز یک کد ” Confirmation number ” (کانفرمیشن نامبر) به شما اختصاص داده شده بود.

به این صفحه، اصطلاحا صفحه کانفرمیشن نامبر لاتاری گفته می‌شود و همیشه به کسانی که در لاتاری ثبت نام می‌کنند، توصیه می‌شود که حتما این صفحه را پرینت بگیرند و یا به صورت فایل ذخیره کنند.

البته در صورت گم کردن کانفرمیشن نامبر لاتاری جای نگرانی نیست. راهی برای بازیابی کد کانفرمیشن وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه بررسی نتیجه لاتاری و چگونگی بازیابی کانفرمیشن، توصیه می‌کنیم که مقاله آموزش تصویری استعلام جواب لاتاری را بخوانید.

صفحه برندگان لاتاری به چه شکل است؟

یکی از سوالات پرتکرار افرادی که جواب لاتاری خود را بررسی می‌کنند، این است که از کجا متوجه شویم که برنده لاتاری هستیم و جواب برندگان لاتاری به چه شکل است؟ در جواب این سوال باید بگوییم که صفحه برندگان لاتاری به شکل یک نامه است که در گوشه بالا سمت چپ آن، لوگو وزارت امورخارجه آمریکا قرار دارد.

در ابتدای نامه برندگان لاتاری، نام و خانوادگی برنده لاتاری به همراه آدرس ثبت شده در هنگام ثبت نام، وجود دارد و وجود همین مشخصات ساده‌ترین راه تشخیص نامه واقعی از جعلی است. متاسفانه برخی از سودجویان در زمان اعلام نتایج لاتاری، اقدام به ارسال ایمیل برنده شدن در لاتاری می‌کنند و با این کار افراد زیادی را فریب می‌دهند.

بنابراین اگر با شکل صفحه برندگان لاتاری آشنا نیستید، توصیه می‌کنیم که وارد لینک زیر شوید و تصویر انواع جواب های لاتاری را ببینید :

نمونه جواب های لاتاری + عکس صفحه برندگان و بازندگان لاتاری

یک برنده لاتاری چه کارهایی باید انجام دهد؟

نکته مهمی که یک برنده لاتاری باید بداند این است که مدت محدودی برای دریافت ویزای لاتاری و ورود به آمریکا فرصت دارد و برنده شدن در لاتاری، تضمینی برای دریافت ویزا نیست. در هر سال عده ای از برندگان لاتاری اصلا ویزا دریافت نمی‌کنند و شانس طلایی آن‌ها از بین می‌رود.

برنده لاتاری از قبل هیچ برنامه ریزی برای مهاجرت خود ندارد و همین ناآگاهی از پروسه دریافت ویزا، باعث می‌شود که برنده لاتاری کارهای اشتباهی انجام دهد و با این کارها زمان خود را تلف کند. همانطور که گفتیم زمان دریافت دریافت ویزای لاتاری محدود است و یک برنده لاتاری نباید هیچ زمانی را هدر دهد و همه کارهای خود را باید به منظم ترین و دقیق ترین حالت ممکن انجام دهد.

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری به شکل زیر است :

  • تکمیل فرم مهاجرتی برندگان لاتاری (DS-260)
  • انتظار برای تعیین وقت مصاحبه در سفارت آمریکا
  • انجام مراحل مدیکال ویزای آمریکا (در خارج از کشور)
  • مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا (در خارج از کشور)

بهترین راه برای انجام مراحل بعد از برنده برنده شدن در لاتاری و موفقیت در اخذ ویزا، استفاده از تجربه موسسات معتبر مهاجرتی است. حامی مهاجر یکی از این موسسات معتبر است و کارشناسان این موسسه تجربه و سابقه کافی برای انجام پرونده برندگان لاتاری دارا هستند.

توصیه می‌کنیم که برای آگاهی بیشتر از روند پرونده خود، حتما از خدمات مشاوره برندگان لاتاری در موسسه حامی مهاجر استفاده کنید. (برندگانی که زودتر از بقیه با موسسه حامی مهاجر تماس می‌گیرند، شانس دریافت مشاوره لاتاری رایگان را دارند. این فرصت را از دست ندهید!)

منبع : hamimohajer.com

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا